Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 28 Guests are viewing this topic.

chansig

Jij bent je eigen WAF...en als ik het zo lees heb je inderdaad of een slechte set of en misschien wel en, ben je ook nog doof. Tegels stond uit, dsp lag scheef en inderdaad digitale versterking.

Maar trek het je niet aan...de wereld draait gewoon door.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Blijmoedig stekkeren we voort.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Zit nu een nummer van Madonna te luisteren...Holiday. Zit er gewoon iemand rechts van me te trommelen. Lijkt wel het blaffende hondje maar dan ws op een trommel.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Een bepaalde cd van Madonna was toch ook met dezelfde techniek (QSound) opgenomen/gemixed?

Groeten...

chansig

Geen idee...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot


Markus2

#4831
Voor de geïnteresseerden onder ons;

Albums recorded with Q-sound

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Huub-13

Quote from: chansig on May 10, 2017, 12:18:35
Zit nu een nummer van Madonna te luisteren...Holiday. Zit er gewoon iemand rechts van me te trommelen. Lijkt wel het blaffende hondje maar dan ws op een trommel.

Gr. Hans
Heb je links en rechts wel goed aangesloten?
Bij mij zit die trommelaar altijd links . . .
(kan natuurlijk ook dat het bij mij verkeerd zit . . . . .)
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

chansig

Dat zou ik dan maar even nakijken...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Huub-13

Diezelfde raad geef ik aan jou.
Ik bedoel het getrommel aan het eind van de song, wat lijkt op het slaan op potdeksels.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Sirius666

Dat is toch wel even spannend invallen zo na het eten :D

Xander32

#4836
Welk album? Zij heeft namelijk een album welke vol met q-sound effecten zit.


... ben zoals altijd weer lekker op tijd  8).





Quote from: chansig on May 10, 2017, 12:18:35
Zit nu een nummer van Madonna te luisteren...Holiday. Zit er gewoon iemand rechts van me te trommelen. Lijkt wel het blaffende hondje maar dan ws op een trommel.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Quote from: Huub-13 on May 10, 2017, 19:13:20
Diezelfde raad geef ik aan jou.
Ik bedoel het getrommel aan het eind van de song, wat lijkt op het slaan op potdeksels.

Dat zou kunnen, ik heb het dan over een andere trommel.

Ik stuur digitaal de speaker in. Enige wat ik fout kan doen is de speakers R als L instellen en andersom.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on May 10, 2017, 21:47:15
... Enige wat ik fout kan doen is de speakers R als L instellen en andersom.

Hoe kan het nou dat ik een wereld van verschil hoor tussen een computer en een Naim streamer, me suf pieker over de 1.000.000 opties van een Roon implementatie en jij een standaard Sonos blijft gebruiken als digitaal voorland van je speakers?

Dat we daar verschillend over denken weten we al én we hebben een reddeloze poging gedaan om mijn Naim bij jou aan te sluiten.

Maar ik heb binnen mijn subjectieve waarheids-tunnelvisiebubble toch wel redenen om aan te nemen dat het in jouw situatie behoorlijk veel kan gaan verbeteren. Het zijn speakers van 6 mille, come on! Wake up! Nodig iemand uit! Leg op zijn minst een tegel onder die Sonos!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Hoe dat kan? Euhhhh....gewoon tevreden. Niet op zoek naar nog beter. Als ik het zoek, zoek ik het in akoestiek. Denk je dat de plaatsing, ruimtelijkheid beter kan? Vast....maar niet door een andere streamer te gaan kopen. Ik denk dat dit is hoe het kan dat......

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on May 11, 2017, 07:36:53
Hoe dat kan? Euhhhh....gewoon tevreden. Niet op zoek naar nog beter. Als ik het zoek, zoek ik het in akoestiek. Denk je dat de plaatsing, ruimtelijkheid beter kan? Vast....maar niet door een andere streamer te gaan kopen. Ik denk dat dit is hoe het kan dat......

Dus je gaat niet onderzoeken waarom er voor jou 'iets' en voor mij veel veranderde in de 2e helft van onze luistersessie?

Dit is geen kritiek, alleen een onderzoekje hoe mensen die 'iets' menen te horen omgaan met die informatie.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Ja pas op...geen kritiek op Hans.  :D

Misschien dat er ooit nog eens een tegel komt, misschien dat er ooit nog eens een lamp komt. Maar dat zou dan eerst in geleende vorm zijn.De kans is groter is dat er een andere streamer komt die meer mogelijkheden heeft qua afspelen van bestanden.

Waarom het voor jou veel veranderde vind ik voor mezelf weinig interessant.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on May 11, 2017, 07:49:02
Ja pas op...geen kritiek op Hans.  :D

Misschien dat er ooit nog eens een tegel komt, misschien dat er ooit nog eens een lamp komt. Maar dat zou dan eerst in geleende vorm zijn.De kans is groter is dat er een andere streamer komt die meer mogelijkheden heeft qua afspelen van bestanden.

Waarom het voor jou veel veranderde vind ik voor mezelf weinig interessant.

Gr. Hans

Je hebt toch een leentegel? Doe die onder de Sonos!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Dan past de Sonos niet meer onder de kast.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Quote from: HuubF on May 11, 2017, 06:54:51
Hoe kan het nou dat ik een wereld van verschil hoor tussen een computer en een Naim streamer, me suf pieker over de 1.000.000 opties van een Roon implementatie en jij een standaard Sonos blijft gebruiken als digitaal voorland van je speakers?

Dat we daar verschillend over denken weten we al én we hebben een reddeloze poging gedaan om mijn Naim bij jou aan te sluiten.

Maar ik heb binnen mijn subjectieve waarheids-tunnelvisiebubble toch wel redenen om aan te nemen dat het in jouw situatie behoorlijk veel kan gaan verbeteren. Het zijn speakers van 6 mille, come on! Wake up! Nodig iemand uit! Leg op zijn minst een tegel onder die Sonos!

Hoe hebben jullie bij Hans geluisterd, enkel (sa)cd's of streaming middels de Sonos?

chansig

Alleen via de Sonos.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

#4846
Quote from: HuubF on May  7, 2017, 09:41:41
Ik neem mijn luisterindrukken serieus, Hans denkt bij het horen van verschillen eerder dat zijn oren hem bedonderen. Dat is precies de discussie die we al 12 jaar op al die forums hebben.

En dat zorgt nu ook voor een tekenende situatie: Hans begrijpt niet dat ik zijn speakers voor de pause tamelijk gewoontjes vond en na de pause juist erg goed. Dat is natuurlijk ook een beetje vreemd. En ik begrijp weer niet dat hij dat zelf niet hoort.

Quote from: HuubF on May 11, 2017, 06:54:51
Hoe kan het nou dat ik een wereld van verschil hoor tussen een computer en een Naim streamer, me suf pieker over de 1.000.000 opties van een Roon implementatie en jij een standaard Sonos blijft gebruiken als digitaal voorland van je speakers?

Dat we daar verschillend over denken weten we al én we hebben een reddeloze poging gedaan om mijn Naim bij jou aan te sluiten.

Maar ik heb binnen mijn subjectieve waarheids-tunnelvisiebubble toch wel redenen om aan te nemen dat het in jouw situatie behoorlijk veel kan gaan verbeteren. Het zijn speakers van 6 mille, come on! Wake up! Nodig iemand uit! Leg op zijn minst een tegel onder die Sonos!

De Sonos was zowel voor als na de pauze actief.....kortom: Sonos presteert prima :D Het kwartje moet alleen nog even vallen. Is zo'n ding te goedkoop, plastic fantastic of een te commercieel iets voor jou?

En ipv Hans een andere (high end) streamer aan te raden richt jij je op het wel of niet gebruiken van een tegel. Dáár zit het knelpunt qua denkwijze dus  :P

Dat de D&D's wat euro's hebben gekost is niet relevant, veel van die kosten komen op het conto van r&d. Bij een grote fabrikant hadden ze waarschijnlijk de helft gekost. Kwestie van in perspectief blijven zien :D

HuubF

Quote from: chansig on May 11, 2017, 09:32:16
Dan past de Sonos niet meer onder de kast.

Gr. Hans

:clapping:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: Sirius666 on May 11, 2017, 12:06:12
De Sonos was zowel voor als na de pauze actief.....kortom: Sonos presteert prima :D Het kwartje moet alleen nog even vallen. Is zo'n ding te goedkoop, plastic fantastic of een te commercieel iets voor jou?

En ipv Hans een andere (high end) streamer aan te raden richt jij je op het wel of niet gebruiken van een tegel. Dáár zit het knelpunt qua denkwijze dus  :P

Dat de D&D's wat euro's hebben gekost is niet relevant, veel van die kosten komen op het conto van r&d. Bij een grote fabrikant hadden ze waarschijnlijk de helft gekost. Kwestie van in perspectief blijven zien :D

Je hebt in je enthousiasme (waarvoor dank) een heel klein beetje de neiging om dingetjes door elkaar te halen.

Voor mij is het verschil tussen de sessies het plaatsen van tegel en lamp. Toen begon ik het ineens mooi te vinden.

Overigens maal ik niet om fancyness. Ik ben tijden tevreden geweest met een NUC en een Dragonfly. Bij elkaar 365 euro, heel wat goedkoper dan die Sonos.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Quote from: HuubF on May 11, 2017, 08:36:48
Je hebt toch een leentegel? Doe die onder de Sonos!

Quote from: HuubF on May 11, 2017, 12:38:15
:clapping:

Het is inderdaad een wat simpele gedachte en reden om het niet te proberen. Ik zal eens kijken of ik de Sonos even tijdelijk naast de kast kan zette. Onder de speakers liggen nu de eerste generatie tegels. Dit is sinds maandag, kan niet heel overtuigend zeggen dat het effect heeft.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.