Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Bas Akkerman

Quote from: doorofnight on September  9, 2016, 08:31:58
Hoe duurder hoe lelijker, lijkt het vaak.

I Robot is een schande van een film omdat die een link legt met de robotromans van Asimov. Woorden schieten te kort.
Die ik nog steeds eens moet lezen... Dank je voor de reminder.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

 :thumbs-up:

Hoe zit je na volgende week in je tijd, dan kom ik een keer langs :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

He ga effe lekker in je eigen showtopic lopen meten. :D

Gisteren de DSP geladen met de metingen die we hebben gedaan met de D&D speakers.

Zoww......wat een fijn apparaat is dat toch. Beetje gain erbij...direct horen wat het doet...crossover op bypass zetten....nee toch maar niet. Subje rechtsvoor doet wel heel erg zijn best...beetje minder zijn best laten doen. Low shelf erbij of niet ? Neuh....doe
maar niet. De nieuwe update biedt ook weer de mogelijkheid om tot 12 dB meer per kanaal in te stellen. Was wel handig geweest als ik die update 2 weken geleden goed had uitgevoerd. :D

Ideaal apparaat...het digitale randje hoor ik gelukkig nog steeds niet.

Gr. Hans



Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Maareuhhh Hans, wat vindt D&D ervan dat jij hun logo gebruikt en direct daaronder meldt dat je een slechte set hebt? :blink: :laugh:

Beetje rare reclame lijkt mij.

Groeten...

chansig

 :D

Slechte reclame is ook reclame..

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig



Misschien dat ik dit wel ga gebruiken als stands. Goeiekoop, zwaar en lelijk.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Ah!

Het betonnen U-element, de eckte audiopiel kan niet zonder!

O0

chansig

Nu nog even 1 van 60 cm hoog zien te vinden.

Of 2 van dertig op elkaar of 1 van 50 met een tegel eronder.

Keuzes.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

HP had/heeft er twee van 30 als een S op elkaar staan.

Als je wat betreft hoogte uitkomt, niets meer aan doen.

Contour

#3609
Kan je dan niet Hofa bass traps gebruiken als staander, dan heb je acoustisch ook nog een verbetering, ze komen in twee hoogtes en meerdere kleuren, en vrij goedkoop, zie website Thomann.

chansig

Quote from: Contour on September 18, 2016, 11:08:09
Kan je dan niet Hofa bass traps gebruiken als staander, dan heb je acoustisch ook nog een verbetering, ze komen in twee hoogtes en meerdere kleuren, en vrij goedkoop, zie website Thomann.

Zijn 9 cm te laag. Wat zou het effect dan akoestisch zijn ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

holco

Dat je 9cm moet bukken.

Quote from: chansig on September 18, 2016, 11:14:26
Zijn 9 cm te laag. Wat zou het effect dan akoestisch zijn ?

Gr Hans
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Contour

Bass traps dragen bij aan meer uniform laag en minder staande golven. Maar als ze te laag zijn, dan heb je er niks aan uiteraard. 

Groetjes Walter

chansig

Quote from: Baardmannetje on September 18, 2016, 11:07:54
HP had/heeft er twee van 30 als een S op elkaar staan.

Als je wat betreft hoogte uitkomt, niets meer aan doen.

Dan heb je een vlak van 15 x 20 waarop de speakers komt te staan. Ik vind dat wat karig. 27 x 38 is de speaker.

De neiging is om een wat bredere en dieper vlak te hebben. Dus bv die van 50 hoog heeft heeft een vlak van 40 x 40. Tegel van 8 centimeter eronder.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: Contour on September 18, 2016, 11:17:06
Bass traps dragen bij aan meer uniform laag en minder staande golven. Maar als ze te laag zijn, dan heb je er niks aan uiteraard. 

Groetjes Walter

Dit effect hebben ze ook als ze onder de speaker staan ? Die dingen zet je toch neer op de plek aan teveel laag ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Het lijkt mij geen porem als de stand breeder is dan de speakert...

Contour

Uiteraard zullen ze dan niet optimaal werken, maar het staande golven patroon in een kamer is zo complex dat ze echt wel wat zullen doen.

chansig

Quote from: Baardmannetje on September 18, 2016, 11:20:15
Het lijkt mij geen porem als de stand breeder is dan de speakert...
Dat is ook iets wat ik eigenlijk voor me moet zien. Maar die 15x20 plaat is toch wat ieniminie voor deze speaker ?

Quote from: Contour on September 18, 2016, 11:21:38
Uiteraard zullen ze dan niet optimaal werken, maar het staande golven patroon in een kamer is zo complex dat ze echt wel wat zullen doen.

Oke.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on September 18, 2016, 11:22:45
Dat is ook iets wat ik eigenlijk voor me moet zien. Maar die 15x20 plaat is toch wat ieniminie voor deze speaker ?

Ik heb hier zo'n U element staan en die is 40x25x35 (HxBxD).

chansig

Dat is wel een mooie maat qua plaat waarop de speakers komen te staan. De hoogte is helaas te laag...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Wat zegt C. er eigenlijk over..?

;D

chansig

Die is verdacht makkelijk. Ik leg alles voor en bij alles is het: Jij kiest maar.

Beetje eng.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Siddartha

Moet je ineens keuzes gaan maken waar ie zelf verantwoordelijk voor bent....
Heel creepy [emoji1]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

chansig

Ws komt er over een paar maanden de vraag: Mag ik een paard ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.