Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Sinds vorige week alleen het Spotify abonnement. Vandaag voor het eerst tijd om even te luisteren.

Geluid is sowieso gedegradeerd zonder de panelen. De kabels krikken dit helaas niet op. Ook Spotify maakt het niet nog slechter. Half jaartje het hier nog mee doen en dan opnieuw opbouwen.

Elders op het forum is het weer druk met elkaar vertellen dat de ander het mis heeft. Waarbij het bijzonder genoeg iedere keer dezelfde partij is die zich in de hun aufiofielenoten getrapt voelt.

In 25 jaar forum bezoek is er niets veranderd.

Ik vind het heel fijn dat er in ieder geval iets niet verandert.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

gerard123

Richi

Die mancave, wordt dat stereo met subs, of overweeg je ook nog iets surrounderigs te gaan neerzetten nu je ineens zo veel ruimte tot je beschikking krijgt?
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

ruud2

Als je dan toch van scratch af begint , kijk dan eerst naar de inwendige afmetingen en de roommodes, contructie.
Dan weet je vooraf al waar eventuele problemen te verwachten zijn.  ::)  ;D
Maar ga eerst verhuizen en settelen dat kost al energie genoeg.
Niets is moeilijk voor degene die het zelf niet hoeft te doen....

RZeemering

Citaat van: chansig op maart  7, 2026, 15:55:45Sinds vorige alleen het Spotify abonnement. Vandaag voor het eerst tijd om even te luisteren.

Geluid is sowieso gedegradeerd zonder de panelen. De kabels krikken dit helaas niet op. Ook Spotify maakt het niet nog slechter. Half jaartje het hier nog mee doen en dan opnieuw opbouwen.

Elders op het forum is het weer druk met elkaar vertellen dat de ander het mis heeft. Waarbij het bijzonder genoeg iedere keer dezelfde partij is die zich in de hun aufiofielenoten getrapt voelt.

In 25 jaar forum bezoek is er niets veranderd.

Ik vind het heel fijn dat er in ieder geval iets niet veranderd.

Gr. Hans
Dat is toch ook een gedeelte van de fun van het forum?
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

chansig

Citaat van: Richi op maart  9, 2026, 09:13:03Die mancave, wordt dat stereo met subs, of overweeg je ook nog iets surrounderigs te gaan neerzetten nu je ineens zo veel ruimte tot je beschikking krijgt?

Nee, gewoon stereo. Ben niet zo van het multicultigebeuren.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

chansig

Citaat van: RZeemering op maart  9, 2026, 11:12:32Dat is toch ook een gedeelte van de fun van het forum?

Op zicht is een discussie tuurlijk prima. Maar de tenen zijn over het algemeen lang, de lontjes kort etc. Er wordt standaard slecht gelezen, dus weinig hoopvol.

Maar dat is het al 25 jaar. Dus lekker duidelijk, dat dan weer wel.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

chansig

Coax AQ Carbon

Rien59

Citaat van: chansig op maart 23, 2026, 20:47:36https://www.headphonesty.com/2026/03/blind-tests-reveal-only-one-upgrade-matters/

Gewoon leuk om te lezen.

Gr. Hans
Ja,leuk om ff te lezen.
Heb ik net een andere versterker gekocht.🧐🫣
Heb ik weer.
Maar t oog wil ook wat?!
Atoll sda 200 signature
Luidsprekers :  XTZ99.36 flr
Audiolab 6000 CDT. Optische kabel LKE
Luidspreker kabel : Linn L20 cable.

Peerless Monster

Citaat van: Rien59 op maart 24, 2026, 08:30:21Ja,leuk om ff te lezen.
Heb ik net een andere versterker gekocht.🧐🫣
Heb ik weer.
Maar t oog wil ook wat?!

Wees blij. Hoef je nu geen andere meer te kopen en kan je het doen met deze voor de rest van je leven ;).
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

chansig

Huis was bijna verkocht. Maar men koos toch voor een ander huis. Helaas. Vandaag open huis en wel wat aanloop gehad. Ik mocht niet huis zijn want ik ben te eerlijk. 😂

Dus lekker met oudste uit lunchen gegaan. Wel een aannemer gevonden die de appartementen gaat bouwen. Weekje of 8 vanaf juli.

Dat betekent dat ik de set op zolder ga zetten. Lekker.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

kermy

Citaat van: chansig op maart 28, 2026, 16:26:00Huis was bijna verkocht. Maar men koos toch voor een ander huis. Helaas. Vandaag open huis en wel wat aanloop gehad. Ik mocht niet huis zijn want ik ben te eerlijk. 😂

Dus lekker met oudste uit lunchen gegaan. Wel een aannemer gevonden die de appartementen gaat bouwen. Weekje of 8 vanaf juli.

Dat betekent dat ik de set op zolder ga zetten. Lekker.

Gr. Hans

Kijk zo word het allemaal alweer een stuk concreter, komt helemaal goes in de nieuwe rukbunker.

Met vriendelijke groet,

Kermy

chansig

Nieuwe zinloze aankoop:

Een Isotek cleanline welke niet filtert maar wel geüpgraded is met betere sockets (o.a. Furutech). Incl rode ronde stickertjes.

Gezien de ervaringen van anderen zou dit te horen moeten zijn.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

brt

Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

chansig

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

brt

Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

vergeerr72

Citaat van: chansig op april  5, 2026, 10:06:35Nieuwe zinloze aankoop:

Een Isotek cleanline welke niet filtert maar wel geüpgraded is met betere sockets (o.a. Furutech). Incl rode ronde stickertjes.

Gezien de ervaringen van anderen zou dit te horen moeten zijn.

Gr. Hans
Rode ronde stickers: you are one of us, one of us.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL, Acrotec/Acrolink bekabeling, Labahua groundboxes, Audirvana, Synergistic Research zekeringen

Kurt

Ik heb groene stickers. Ik neem aan dat ik er dan niet bijhoor? ;-)

vergeerr72

Citaat van: Kurt op april  6, 2026, 09:46:06Ik heb groene stickers. Ik neem aan dat ik er dan niet bijhoor? ;-)
Correct. Je kan toch niet geloven dat groen verschil maakt. Blauwe ledjes en rode stickers. Behalve misschien als je kleurenblind bent. Dat kan een kleurenblindtest  dan uitwijzen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL, Acrotec/Acrolink bekabeling, Labahua groundboxes, Audirvana, Synergistic Research zekeringen

Kurt

Ok, 't zijn groene stickers, en geen rode, maar ze zijn wel rond. Een stap in de goede richting, neem ik aan?

addesmo

Ultieme test is de blinde kleurenblindtest  ;)

ruud2

Citaat van: Kurt op april  6, 2026, 10:14:42Ok, 't zijn groene stickers, en geen rode, maar ze zijn wel rond. Een stap in de goede richting, neem ik aan?

dat is de eco uitvoering.. ;D  er zijn ook vierkante stickers , maar met die ronde zijn de scherpe hoekjes eraf.. ::)
Niets is moeilijk voor degene die het zelf niet hoeft te doen....

vergeerr72

Citaat van: addesmo op april  6, 2026, 10:27:15Ultieme test is de blinde kleurenblindtest  ;)
Met een blindegeleidehond erbij?

brt

Citaat van: ruud2 op april  6, 2026, 10:31:46dat is de eco uitvoering.. ;D  er zijn ook vierkante stickers , maar met die ronde zijn de scherpe hoekjes eraf.. ::)

Ik gebruik de 'weggooien is zonde' stickers. Die zaten er al op...

kappa9

Citaat van: vergeerr72 op april  6, 2026, 10:34:15Met een blindegeleidehond erbij?
En als testnummer iets van Stevie wonder
Alleen de wijste en domste mensen veranderen nooit