Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chansig

Citaat van: jahtari op februari 27, 2021, 18:26:22
Ik ben de gelukkige bezitter vandaag geworden! Wow, wat een speakers, in het echt veel mooier dan op de foto's. Top afwerking en eerste indruk van super geluid.

En..... nog belangrijker .... ik heb eindelijk eens in levende lijve de rukbunker  :D  uh zolder van Hans mogen beleven. Zo vaak foto's van gezien, maar nu eens in het echt.

Hans, bedankt.  :worship:

Jij ook bedankt, want nu is mijn put niet meer compleet bodemloos. In ieder geval leuk je gezien en gesproken te hebben. Als je net zoveel plezier aan de speakers gaat beleven als dat ik heb gedaan dan komt het helemaal goed.

Als het zomer is en ik ga in de buurt fietsen dan neem ik wel even contact met je op.

Gr. Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Zo...finale van de Strade is bezig, lekker muziekje op een heerlijke Whiksey en goeie muziek via de JBL speakers.

Of ik ben compleet doof en heb geen idee waar muziek over gaat of ik hou me al jaren voor de gek. Dit is echt niet verkeerd. Speakers van 238 euro, stands van 450 euro, mac mini van 300 euro, BACCH software van 900 euro ....Whiksey van 40 euro...en je hebt een super geluid.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Wat is Whiksey?

B-art

Mix van whiskas en whiskey denk ik
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Leeuwarden

Citaat van: B-art op maart  6, 2021, 16:22:36
Mix van whiskas en whiskey denk ik

Perfect recept voor een goede hallucinatie!

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

chansig

Citaat van: Rowdy op maart  6, 2021, 16:20:32
Wat is Whiksey?

Drank waardoor je speakers van 238 euro pp de beste van de wereld gaat vinden.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

Daar heb jij geen drank voor nodig Hans.

Rob

hrcc

Alle beetjes helpen  8)

chansig

Citaat van: Rob_Dingen op maart  6, 2021, 17:40:31
Daar heb jij geen drank voor nodig Hans.

Rob

Klopt....ook zonder drank zijn ze de beste van de wereld.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Weekje verder...niets te melden als het gaat om de weergave.

Geniet allen van het weekend dan maar.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jahtari

Hans, heb je ooit al zaken aangepast mbt stroomvoorziening, stroomkabels etc.? Ervaringen?

Gaf dat bij bijv. de 8m verbeteringen?

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

chansig

#10137
 :D

Nee die tijd heb ik lang geleden achter me gelaten. Men zegt dat dit jammer is en ten koste gaat van de weergave. Dit zijn overigens mensen die het hier nog nooit hebben gehoord. Als nuance.

Maar nee, mijn stroomvoorziening is vanuit audiofiel oogpunt een gruwel. Vanuit een stekkerdoos naar een stekkerblok (handig omdat hier aan/uit knopjes opzitten per outlet). Hier zit dan een stekkerblok in met een filter waarop de speakers, mac mini, tv zijn aangesloten. Snoer aan dit stekkerblok is te kort dus vandaar deze oplossing. Aan de speakers zitten zelfgemaakte netsnoeren omdat ik ze daardoor door de poten van de stands kon krijgen.

Dus houtje touwtje om het maar zo te zeggen.

Vroeguh wel van alles gehad en gedaan. Ben daar dus mee gestopt. Erg gericht op het blauwe van Siltech, stekkerblok, kables, netsnoeren, speakerkabels. Kan me eerlijk gezegd niet meer herinneren of ik daar nu verbeteringen mee ervoer. Heb ooit nog een dikke vette Cardas speakerkabel kapot geknipt omdat de aansluitingen niet paste. Hoppa...schaar erin.  :D Wel leuke tijden...woonde nog in Rotterdam dus veel bij Snijders geweest. Blijf altijd wel een beetje nieuwsgierig naar bv switches oid. Netsnoeren, interlinks, speakerkabels zijn verleden tijd. Hier denk ik niet meer over na.

Ervaringen dus genoeg, maar die zijn van lang geleden. Nu ervaar ik een prima laag, prima stemmen, prima instrumenten afscheiding etc. Ook met de JBL speakers.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jahtari

Dus met standaard stroom zeer tevreden.  :D

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

chansig

Daar komt het wel op neer. Maar niemand die je tegenhoudt om wat te spelen met deze component van de hobby. Als ik het goed heb gelezen ben je tevreden over de weergave...dus het kan alleen nog maar beter worden.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jahtari

Was gisteren bij een vriend die daar vrij ver in is gegaan. En ja, het maakte verschil, voor mij subtiel maar duidelijk genoeg om hier eens naar te willen gaan kijken. In elk geval geen "dag en nacht" of "zelfs mijn vrouw die toevallig binnen kwam, hoorde het enorme verschil direct" verschil.

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

chansig

Enige manier om erachter te komen is het zelf gaan proberen. En ik weet niet of je een vrouw hebt ? Zo ja...maak er dan gebruik van.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Koen K

#10142
Als ik mag vragen: hoe heb je vastgesteld dat dat verschil er was? Je kunt daar toch niet echt een vergelijkende test mee doen?

Stroomvoorziening is typisch een onderwerp dat in theorie in heel specifieke gevallen inderdaad hoorbare problemen zou kunnen opleveren, maar in praktijk vooral dient als vehikel om een heleboel spulletjes te verkopen waar een extreem gezonde marge op zit.

Daar komt bij dat de verschillen die fabrikanten claimen vaak groter zijn voor zaken die moeilijk te vergelijken zijn. Dat is volgens mij ook de reden dat fabrikanten van fancy HDMI-kabels graag een verbetering van het geluid claimen, maar niet van het beeld: dat laatste is gemakkelijk te controleren en dan val je door de mand zodra iemand de moeite neemt om het te testen. Het omwisselen van dingen die met de stroomvoorziening te maken hebben kost wat tijd, dus dat maakt het al lastig om een directe vergelijking te doen. Natuurlijk moet je zaken als zekeringen en stroomkabels vaak ook nog even inspelen, zodat het zeker niet raar is als je in het begin geen verschil hoort. Als je het na een aantal uren luisteren nog steeds niet hoort heb je blijkbaar niet zo'n heel goede oren, dus dan kun je je tevreden stellen met een simpel kabeltje en hopen dat je niet uitgelachen wordt door je audiovriendjes. Of het ligt aan je set, die dan eerst een upgrade moet hebben om de verschillen wel te kunnen laten horen.

Moraal van het verhaal: vooral doen als het een goed gevoel geeft, maar wees ervan bewust dat het effect hoogstwaarschijnlijk meer met dat goede gevoel te maken heeft dan met een hoorbaar verschil. Ook het feit dat standaard stroomkabels en stekkerblokken erg lelijk zijn is een prima aanvaardbare reden om ze te upgraden ;)

oud_account_1

Citaat van: jahtari op maart 13, 2021, 19:05:22
Was gisteren bij een vriend die daar vrij ver in is gegaan. En ja, het maakte verschil, voor mij subtiel maar duidelijk genoeg om hier eens naar te willen gaan kijken. In elk geval geen "dag en nacht" of "zelfs mijn vrouw die toevallig binnen kwam, hoorde het enorme verschil direct" verschil.
Ik heb liever dat ze die verbetering vanuit de keuken hoort  :D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

chansig

#10144
Asl dat lukt dan heb je het allemaal wel goed voor elkaar. Een vrouw/partner die lekker bezig is in de keuken en je nog het idee geeft dat je zinvol, met je hobby, bezig bent.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vanzomereng

Citaat van: jahtari op maart 13, 2021, 19:05:22
En ja, het maakte verschil, voor mij subtiel maar duidelijk genoeg om hier eens naar te willen gaan kijken.

Ik herken deze uitspraak, dit is de meest gebezigde uitspraak binnen een bepaalde hobby (o.a. audio)
om voor jezelf een excuus te hebben, voor een volgende aanschaf, tweak of whatever.

Helaas leiden subtiele verschillen vaak tot NIET-subtiele uitgaven  ;)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

i2Paq

Ik denk ook wel verschil te hebben ervaren toen ik een gefilterd stekkerblok plaatste, zo eentje met een dedicated punt voor de versterker, randapparatuur etc.
Ook "betere" luidsprekerkabel en "betere" netsnoeren gaven het idee dat het hielp.

Maar misschien enkel tussen mijn oren.

Daarnaast staat het wel profi  :D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

chansig

Weer wat opgeruimd in de set. Er zat nog een internet switch welke ik nu niet meer nodig heb. Gelukkig geen schokkende ervaringen.

Iedereen overigens snel naar de tv rennen en Milan - San Remo gaan kijken..wie weet. Nog iets meer dan 35 km. Wie weet.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

addesmo

Wordt een Belgisch biertje ;)

chansig

Yep..heeft ie knap gedaan. Geprofiteerd van alle mensen die zouden moeten winnen. Mooie rit gezien. Op naar de volgende...

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.