Wie kent het merk HQ? optische kabel.

Gestart door Flint, januari 23, 2002, 18:24:27

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Flint

Ik heb pas geleden van een vriend van mij een optische kabel van HQ gekocht. 1,5 meter. Voor een vriende prijsje (hoop ik :) ) ik was 25€ kwijt.

De kabel ziet er werkelijk fantastich uit. Daarom heb ik hem ook gekocht. Raar maar waar, hij heeft vergulde connectors, ookal is het geen electrisch signaal ???
Voor de rest is de kabel lekker flexibel en dik. De buitenkant is van gevlochten materiaal.

Kan iemand mij blij maken en mij vertellen dat dit indaad een goeie kabel is en of ik een goeie prijs heb betaald?

garmtz

#1
Ik ken het merk niet, maar "good looks" zeggen helaas maar weinig over de kwaliteit... Belangrijker dan vergulde connectoren (bij optisch???) zijn bijvoorbeeld de kwaliteit van de kunststof in de kabel (die het licht reflecteert binnen de kabel), hoe goed de uiteinden geslepen zijn en hoe stevig/recht de connector in de aansluiting zit.

Ik weet niet of je een goede prijs hebt betaald. Als jij er blij mee bent en de kabel klinkt goed, prima toch?

Flint

#2
Het zal wel een "witmerk" zijn, want ik kan ook nix op i-net vinden.

Qua geluid hoor ik in iedergeval geen verschil  :-/
De connector zit denk ik heel goed, want bij andere optische kabels ging het aansluiten heel makkelijk, maar bij deze kabel van HQ ging het best lastig, maar hij zit nu dan ook heel stevig vast.

garmtz

#3
Nou, prima! Gewoon houden die kabel!