the Monitor Audio Lounge. met Atmos 5.2.4. > De stekker er weer in

Gestart door yorkie13, september 27, 2006, 14:48:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijnst1990

Wauw, erg mooi zo! Zo te zien valt XTZ bij jou ook nog in de smaak  8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

yorkie13

Even een meting gedaan met de subwoofers op gehoor afgeregeld.
Daarna een meting met de xtz Roomanalyzer.

Er moest alleen een behoorlijke piek bij 33 hz weg gewerkt worden.

Foto laat voor en na de correctie zien, klinkt nu wel lekker zo

Allebei de poorten afgedicht met de bijgeleverde pluggen, daar een Seas L26
woofer in een gesloten kast een hele mooie afval geeft in het laag.

yorkie13

Gisteren even de grote subwoofer geplaatst, en the A Team blu ray gekeken.

Krijg hier te horen dat de luidsprekers steeds groter worden, en ik maar denken er 2 te kunnen plaatsen.......

Martijnst1990

Geweldige foto!  :D

Hoe bevallen de XTZ 99.26 icm de 99W17P?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

yorkie13

Die bevalllen erg goed, Woofers zijn nu lekker ingespeeld.
De DSP is fantastisch om het bultje bij 33 hz weg tehalen.

yorkie13

Komende week nieuwe fronts en nieuwe surrounds van xtz 8)

99.26 fronts en 99.25 surrounds, om 4G te benaderen.

Tevens passen de schuine 99.26 beter bij de 99w10.17P subs.

Martijnst1990

Mooie upgrade weer. Kan je vertellen dat die monitoren in surround echt geweldig klinken!  8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

mikeske

hier ook de passieve met de 99.26's staat heel mooi  8)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Martijnst1990

Had ook leuk geweest als de passieve subs er ook in walnut waren, die dan weer precies onder de 99.26 wanut passen natuurlijk.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

yorkie13

De 99.26 fronts zijn vandaag binnen gekomen, staat een stuk beter dan de rechte kasten.

Martijnst1990

Mooi hoor. Hoe zijn je eerste ervaringen met nu 5x dezelfde monitor in surround?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

yorkie13

Zeker positief, soundbubble klopt gewoon beter nu. Bijna 4G

Verder had ik de mazzel dat de fronts al ingespeeld zijn.

Apoc@

#137
Mooie setup heb je nu Ralf, ik wacht nog even af wat de ontwikkelingen gaan worden met die nieuwe DSP voor ik de W10.17P deze kant op laat komen.
Marc kon me daar niet een goed antwoord op geven, weet jij misschien of dat weer in dezelfde vormfactor gaat zijn als de huidige?
Of gaan ze nu naar een soort van Class AP look op de markt zetten?
Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA

yorkie13

Geen idee, maar in de nieuwe xtz subwoofers word class D toegepast met Ice amps.
Dus lijkt me wel logisch dat die hierin ook gebruikt gaan worden.

Apoc@

Ja kweet, das ook de reden dat ik destijds heb gewacht met de aanschaf van een sub, pas toen de W12.16 in de "nieuwe" Class D 550W ICE uitvoering beschikbaar was heb ik deze gehaald.
Voor dat kleine prijsverschil ga je niet meer de "oudere" halen lijkt me als je weet dat de nieuwe binnenkort op de markt komt.
Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA

yorkie13

Ik zou dan idd zeker wachten, ik neem aan dat de software verbeterd is en dat je meer
dingen kan aanpassen.Al is de huidige versie van deze DSP amp ook heel erg mooi speelgoed.

yorkie13

#141
Afgelopen weekend weer wat aan het meten en schuiven geweest met de xtz monitors en subwoofers.

Wat blijkt is dat de monitors met een -3 db van 47 hz een piek in het laag veroorzaken van 33 hz.

Laat ik die nu ook meten met de subwoofers , vervolgens keurig recht getrokken en klaar dacht ik.

Dit treedt dus alleen op als ik Pure audio direct speel en met de DSP 1 amp en passieve subwoofers op de fronts pre out.

Een oplossing lijkt in de bijgeleverde foam pluggen te liggen, allen is het laag tussen de 60 en 70 hz dan minder aanwezig.

Daarna de subs mee laten doen tot 63 hz en ook dat deels ondervangen.

even een meting gedaan, ik houd de levels een beetje binnen de perken, daar de monitors ook mee doen.

yorkie13

vandaag eens wat 5.1 SACD via HDMI van de sony bd370 beluisterd.

Dus 5 gelijke monitors en een subwoofer, echt een belevenis.

Luister nu naar de Groove Armada in 5.1 SACD, en Frankie goes to Hollywood SACD ligt ook al klaar.

NattePrei

Tja, dat kan ook bijna niet anders dan goed klinken. Net even de .38 bass optie op +3db gezet en de pluggen eruit.... Was even leuk om te proberen en de buren te pesten maar nu weer snel alles terug. Klinkt een stuk aangenamer. Zal volgende maand nog even een db meter aanschaffen om alles gelijk te zetten, kijken wat dat me brengt.

Suc6 en plezier met je sacd s  luisteren

Sent from my Dell Streak using Tapatalk

yorkie13

Gisteren de xtz 99.25 surrounds van xupra classic 4.0 voorzien, nadat de Monitor Audio RS-FX definitief
weg gaan.
Ook weer een verbetering al moet de kabel natuurlijk nog wel inspelen.

Later vandaag ook de blikken bruggetjes door stukjes supra vervangen.

yorkie13

Een meting van de Monolith + met antimode , alleen 1 vervelend dipje bij 33 hz.

De subwoofer staar nu op 1/3 van de linker zijwand en dat geeft een heel mooi resulyaat;

bmateijsen

Dipje? Dat is een serieuze dip.....

Welke x-over gebruik je?

yorkie13

op dit moment 120 hz, en het is alleen de subwoofer

Ga nu even met de XTZ Roomanalyzer meten en kijken wat dit doet.

bmateijsen

Als het alleen de subwoofer is, dan is het beste een 'bumpy ride'.

yorkie13