Rob's stereoset

Gestart door Rob_H, september 22, 2006, 21:17:25

Vorige topic - Volgende topic

Rob_H

Dankjewel  :), ik vond het zeer gezellig. ;)
Ik kijk er naar uit om eens bij jou langs te komen.

Mvg. Rob

Barrrrry

Citaat van: Rob_H op maart 26, 2007, 18:41:41
Ik had wel een discussie verwacht  ;D,  maar verschil hoor je echt hoor, daar hoef je super gehoor voor te hebben.  Zelfs al zou je een blinde test doen dan zal je het verschil nog duidelijk horen. Maar als je hier sceptisch tegenoverstaat wil je het verschil gewoon niet horen. In het begin heb ik ook de moed moeten oprapen om het uit te proberen. Maar nu blijven ze hier toch staan denk ik.   O0
Die voodoo dingen zijn meestal prijzig maar je kan daar nog verder in gaan, kijk maar naar de spullen van Harmonix ... :o
@ Rody: Lekker gaan uit eten doe ik evenzeer hoor, daar brengen die potjes geen verandering in.
And the beat go's on... ;)
Mvg. Rob

Dat wil ik meemaken! :) Apart topic openen voor zo'n test? ;)

jeepee

Sorry voor deze off-topic. bij deze probee ik Barry te bereiken. Van wie ik een computer heb gekocht. Zijn inbox is vol en op zijn mails reageert hij niet.

Deleted member

Citaat van: jeepee op april  2, 2007, 17:45:34
Sorry voor deze off-topic. bij deze probee ik Barry te bereiken. Van wie ik een computer heb gekocht. Zijn inbox is vol en op zijn mails reageert hij niet.

Dat heb ik al vaker gelezen van mensen die met hem zaken doen...  :-\

dazzdax

Rob, werken die Magic Floaters niet beter onder het CD-transport?

Chris

Rob_H

Citaat van: dazzdax op april  3, 2007, 01:16:43
Rob, werken die Magic Floaters niet beter onder het CD-transport?

Chris

Hey, Chris.

Er is een kleine verbetering te horen wanneer je de floaters onder het loopwerk plaatst. Maar ik vind de floaters niet zo praktisch voor het loopwerk.
Ook is het oppervlakte van het loopwerk de helft kleiner dan het oppervlakte van de voorversterker wat het ook minder stabiel maakt. Bij de voorversterker is er een inham voorzien bij de voetjes zodat het toestel niet van de floater kan afschuiven. Puur uit voorzorg gedaan dus.

Mvg. Rob

bryan vd B

Citaat van: Rob_H op februari 18, 2007, 16:06:25
Zoals eerder vermeld ben ik donderdag naar Ommeren geweest om bij Artspeak mijn versterkers te laten modificeren.

Na een rit van ongeveer 1u20 min kwam ik bij Louis aan.  Meteen kreeg een kopje koffie onder mijn neus geduwd
wat ik wel apprecieer als je zo even in de auto gezeten hebt.  Louis en zijn compagnon bleven niet lang bij de
pakken zitten en ze beluisterden meteen mijn versterkercombinatie op hun vertrouwde set.  Even  daarna schroefden
ze mijn versterkers open en wezen me meteen de mindere componenten/aspecten van de versterkers aan. 
Na een kleine uitleg gingen ze aan het werk en omdat ze zo geconcentreerd mogelijk tewerk wilden gaan vroegen
ze mij om me even te ontspannen/vermaken.

Ze stelde me voor om naar Rhenen te gaan.  Dat heb ik dus ook gedaan en zo heb ik daar een goede 2 uur in een trendy
restaurant/lounge genaamd "Tanteloes" gezeten.  Voorzien van een natje en een droogje met uitzicht op de Rijn. 
Niet lang nadat mijn buikje vol was belde mij Louis op om te zeggen dat de versterkers klaar waren. 
Vol ongeduld ging ik terug naar Ommeren om mijn versterkers te aanschouwen en jawel te beluisteren.

Wat hebben ze nu zo allemaal veranderd?  Het meeste werk hebben ze in de P3 voorversterker gestoken.   
Hiervan hebben bijna het complete voedingsgedeelde voorzien van andere componenten. 
Ook hebben ze de bufferelco's die in de signaalweg zitten veranderd door hoogwaardigere elco's. 
De interne bekabeling is ook praktisch volledig vervangen door betere afgeschermde kabels.
Naast de kabels zijn ook alle zekeringen vervangen.  Maar waar ik nog het meeste van tevreden was is
dat ze de zogenaamde "loop" (outputs voor bv een equalizer op te hangen) intern hebben gebrugd.
Zo heb ik die marginale brugjes achteraan mijn voorversterker niet meer nodig.

Omdat ze het kostenplaatje voorlopig niet de spuigaten wilden doen laten uitlopen hebben ze zicht
beperkt met de modificatie van de A21 eindversterker.  Dit omdat bij deze versterker het niet zo makkelijk
is om dat PCB eruit te halen.  Hier was al een uur werk mee om ze enkel te demonteren.
Dus hebben ze zicht hier beperkt met het veranderen van bekabeling, zekeringen, signaalweg.

Maar nu het belangrijkste:  het RESULTAAT !!!!

Thuis terug aangekomen sloot ik vol ongeduld de versterkers terug aan. 
Deze keer niet met mijn huidige kimber powercords maar met voedingkabels van Artspeak zelf die ik ook had meegenomen.
Ik herinner mij het nog goed, de eerste noot na de modificatie.  De cd was Nils Lofgren Acoustic Live.
Ik stond werkelijk versteld van het resultaat.  Voor het eerst had ik echt het gevoel dat ik in de zaal zat.
Zo veel oplossend vermogen zonder gekleurd te klinken, het laag had een andere dimensie gekregen. 
Maar ook is er veel meer diepte en grootsere staging. Van luistermoeheid is geen sprake meer. 
Elke cd die ik in de lade van North Star steek klink als nooit te voren.  Ik hoor bij elke cd wel iets nieuws dat ik voordien
niet gehoord had.

Spijt? Zeker niet, aanrader? Zeker weten.
Zeker als je het kostenplaatje bekijkt. Dit bedraagt €440, dat is het bedrag samen met de 2 powercords van artspeak zelf.
Misschien ga ik op termijn de A21 wel grondiger laten onderhanden nemen door Louis.
Maar eerst genieten van de MUZIEK dat mij setje nu produceert.
Mvg. Rob

hi,

leuk om dit allemaal te lezen want ik ken louis nu zo'n twee jaar en heb daar eigenlijk in de loop der tijd mijn hele HT installatie weggedaan voor een volledig stereo systeem.
Zo heb ik nu een parasound 2000 loopwerk(volledig gemod) een parasound 2000 DAC(volledig gemod) een 2000 voorversterker(volledig gemod).Deze zijn allen gebalanceerd verbonden met artspeak interlinks.
Via de voorversterker naar een actief filter eveneens van artspeak naar de 2 keer voledige gemodde 1200 mk2 eindtrappen die de 28/22 artspeak speakers voeden van genoeg vermogen.
Ik kan niet anders zeggen dat ik super tevreden zo'n muziekale set in huis te hebben 8) je kan echt weg dromen.Binnenkort mijn akoestiek aanpakken waardoor grenzen nog verder wil gaan leggen.

Verder kan ik je alleen maar zeggen dat elke upgrade louis voor me uit heeft gevoerd me dichter bij de werkelijkheid hebt gebracht qua weergave :).

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Audiofiel

Citaat van: bryan vd B op april 23, 2007, 21:46:16
Zo heb ik nu een parasound 2000 loopwerk(volledig gemod) een parasound 2000 DAC(volledig gemod) een 2000 voorversterker(volledig gemod).

Hoe kom je er toch bij om dergelijke apparaten te kopen? :o ;)

Helaas staat die van mij inmiddels al 3 weken bij Louis. De DAC heeft een tikkend relais en hij heeft het probleem nog steeds niet gevonden... Ik draai nu met een CEC-2100, dat is eigenlijk een Parasound 1000 (met een paar kleine eigenhandige modificaties), en dat is een leuke maar geen perfecte bron... :'(
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

neverywhere

Citaat van: bryan vd B op april 23, 2007, 21:46:16
hi,

Dus eigenlijk komt het er op neer dat de oorspronkelijke ontwerpers van uw apparatuur (naar ik vermoed zeker niet het goedkoposte spul) in principe maar een stelletje prutsers zijn want met een uurtje extra solderen en een paar betere komponenten hadden zij een apparaat kunnen maken waar geen verbetering mogelijk was. En zo ontzettend duur zullen die componenten nu ook weer niet zijn want 440 euro inc. Btw en inclusief arbeid ??? wat hou je dan over?   369 euro ex btw  waarvan zeg maar een uurtje arbeid af gaat a 60 euro= 309 euro.   Componenten inkoop dan waarschijnlijk zo,n 150 euro (1X over de kop is niet ongebruikelijk)  blijft over 159 euro.......
Dat had die oorspronkelijk ontwerper/fabrikant toch ook wel kunnen bedenken? Prutsers dus....hoe heet dat merk? Zal ik ze eens een boze brief sturen!

G
hebt gebracht qua
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

bryan vd B

Citaat van: Audiofiel op april 23, 2007, 21:54:08
Hoe kom je er toch bij om dergelijke apparaten te kopen? :o ;)

Helaas staat die van mij inmiddels al 3 weken bij Louis. De DAC heeft een tikkend relais en hij heeft het probleem nog steeds niet gevonden... Ik draai nu met een CEC-2100, dat is eigenlijk een Parasound 1000 (met een paar kleine eigenhandige modificaties), en dat is een leuke maar geen perfecte bron... :'(

weet ook niet meer precies hoe ik aan het idee kom ;D ;D

Nee maar zonder gekheid, ik hoorde het bij spelen en wist gelijk waar ik naar toe moest in de toekomst 8).

Klote om te horen dat je 2000 DAC niet goed functioneerd maar daar weet louis zeker wel raad mee ;).

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

bryan vd B

Citaat van: Rob_H op maart 25, 2007, 18:14:55
Helaba,

Weer wat nieuws van het front, vandaag mijn setup voorzien van "Cable Elevators".
Dus de persoons verse bakjes van de AH gaan de deur uit  ;D
euhm terug de diepvries in, ideaal om soep te bewaren  :)

Effe serieus nu, mijn eerste indruk is meer rust, dynamiek en scheiding tussen de instrumenten en stemmen.

Wat pics:

Mvg. Rob

hi,

Grappig altijd dit soort tweaks, had er al eerder van gehoord maar begrijp dat je wel positief bent over de uitwerking???

Bryan

Rob_H

Citaat van: bryan vd B op april 24, 2007, 19:33:16

hi,

Grappig altijd dit soort tweaks, had er al eerder van gehoord maar begrijp dat je wel positief bent over de uitwerking???

Bryan

Idd ben er zeer tevreden mee, haal ze onder u kabels uit en het klinkt gestresseerder.

Mvg. Rob

Rob_H

Hey,

Zojuist de recensie van Shunyata afgewerkt.

Deze kan je hier nalezen:

http://www.audioforum.be/article1453.html&mode=nested

Mvg. Rob

DA BoSS

in jouw set pakte het dus niet zo postief uit?
(om de zeer hoge kosten te kunnen rechtvaardigen dan)

groet,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Del member

Citaat van: Rob_H op mei 16, 2007, 16:58:55
Hey,

Zojuist de recentie van Shunyata afgewerkt.

Deze kan je hier nalezen:

http://www.audioforum.be/article1453.html&mode=nested

Mvg. Rob

Ik vraag me af of je voor dat geld niet meer value kan kopen ? 2800 voor een netfilter  >:D Volgens mij had je moeite met het schrijven van die review om technology factory niet teleur te stellen.

Aan de grootte te zien lijkt het een passief filter, niet iets wat de stroom opnieuw regenereert (daarvoor is het doosje te klein voor 20A) maar een deel van de troep er passief af haalt.

Gisteren nogmaals mogen meemaken dat sommige mensen hun design zo goed maken dat stroom minder kritisch wordt : de tentlabs speler.

M'n flinke netkabels mee, de vibrapods, de Philips en m'n Plinius voortrap

De tentlabs speler out of the box niks speciaal kwa netkabel gewoon een standaard draadje met een snake errond zoals op de workshop. Dit maal wel met een echte voorversterker geen passief geval: mijn dierbare Plinius M8. En vergeleken met de Philips + de gebruikelijke tweaks. De onbeluisterbare Philips zoals op de workshop in Turnhout was niet meer onluisterbaar, beide spelers klonken gewoon muzikaal de Tentlabs speler deed alles wel op zijn manier wat beter : wat meer rust, meer ruimte, vooral muzikaler en meer ambiance. Het o zo kritische hoog bij de Tentlabs speler was wel "af" iets wat ik me gevoelsmatig bij de Philips soms nog steeds een beetje aan stoor. Ik had niet eens zin om naar de woorden te zoeken ik wou gewoon gevoelsmatig luisteren zonder te denken :)

Maar nu we aan het denken zijn : dit alles was wel zonder stroom tweaks. In het lab waren dan nog een aantal stekkerdozen in mekaar geplugd verre van ideaal :) Dan even wat vibrapod cones onder de plexiglas versie geplaatst kijken of dat iets doet, ik hoorde een minimaal verschil in de baslijn Guido vroeg me of ik het ook blind zou kunnen; Ik twijfelde toen.

Stel dat je een speler gebouwd hebt die quasi inert is voor voodoo tweaks ...  O0 En die speler kost zelfs minder dan jouw netfilter :)

Rob_H

Citaat van: DA BoSS op mei 16, 2007, 18:41:58
in jouw set pakte het dus niet zo postief uit?
(om de zeer hoge kosten te kunnen rechtvaardigen dan)

groet,

Er was een groot verschil op te merken, maar het was niet zozeer mijn smaak.
En het gaat inderdaad om een grote som geld.
Wie er het budget voor openstelt en van de kenmerken houd die ik in de review heb opgesomd moet het pakket zeker eens aan de test onderwerpen.
Dit heb ik trachten duidelijk te maken in de review, niet om Technology Factory te bekoren want ik heb zelf gevraagd of ik die spullen van Shunyata mocht reviewen.

Mvg. Rob

Audiofiel

Citaat van: Rob_H op mei 16, 2007, 16:58:55
Zojuist de recentie van Shunyata afgewerkt.

Als je 'schrijvend' bent, is het wellicht handig om wat extra op je spelling te letten. Het is recensie, ook in het Vlaams. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Rob_H

Citaat van: Audiofiel op mei 18, 2007, 15:22:56
Als je 'schrijvend' bent, is het wellicht handig om wat extra op je spelling te letten. Het is recensie, ook in het Vlaams. ;)

Ik zie het nu pas, ben een beetje beschaamd  8), ik zal in het vervolg gewoon review schrijven  ;D

Mvg. Rob

Rob_H

Hey,

Na de recensie van Shunyata nu ook die van Final Sound 300i flatpannel + S220 subwoofer online:

http://www.audioforum.be/article1470.html&mode=nested

Have fun...

Mvg. Rob

Del member

Citeer
Mooi geluid, mooi design en ook de vrouwen vinden het...mooi!

Over hoeveel spreken we eigenlijk ?

Rob_H

Citaat van: ub4b op mei 23, 2007, 21:42:16
Over hoeveel spreken we eigenlijk ?

Tja, eerst en vooral mijn vriendin, dan mijn moeder, en nog enkele vriendinnen  ;D

Mvg. Rob

Audiofiel

Citaat van: Rob_H op mei 23, 2007, 21:31:38
Na de recensie van Shunyata nu ook die van Final Sound 300i flatpannel + S220 subwoofer online:

Ik neem aan dat je het hier post omdat mensen commentaar mogen geven? Onderstaand is niet om je verhaal af te katten, maar moeten als tips worden opgevat. :D

Ik heb eigenlijk twee opmerkingen. Ten eerste een opmerking over de schrijfstijl. Je maakt bijzonder veel gebruik van het stellen van (retorische) vragen. Tip: het is als lezer niet fijn om voortdurend een vraag voor je neus te krijgen waarop jij in de volgende zin het antwoord al gaat geven. Gebruik het dus spaarzaam.

Ten tweede een opmerking over het overbrengen van informatie. Een aantal malen in het artikel lees ik toch duidelijk teksten die zo uit de folder overgenomen zouden kunnen zijn. Als recensent kom je geloofwaardiger over door het in je eigen bewoordingen te omschrijven. Dus niet dit:

CiteerFinal Sound baseert zich voor het ontwerp van hun elektrostaten op volgende 3 peilers: prestaties, waarde (prijs/kwaliteit) en eigentijds ontwerp.

Afgezien van het feit dat ik eerder het woord pijlers zou gebruiken, is het naar mijn mening gewoon een zogeheten 'onzin'. Die drie zaken hebben niets met Final te maken, iedere fabrikant zal je immers hetzelfde vertellen over hun doelstelling of eigen ontwerpfilosofie. ;)

Del member

Citaat van: Audiofiel op mei 23, 2007, 22:05:20
Ten tweede een opmerking over het overbrengen van informatie. Een aantal malen in het artikel lees ik toch duidelijk teksten die zo uit de folder overgenomen zouden kunnen zijn. Als recensent kom je geloofwaardiger over door het in je eigen bewoordingen te omschrijven. Dus niet dit:

Afgezien van het feit dat ik eerder het woord pijlers zou gebruiken, is het naar mijn mening gewoon een zogeheten 'onzin'. Die drie zaken hebben niets met Final te maken, iedere fabrikant zal je immers hetzelfde vertellen over hun doelstelling of eigen ontwerpfilosofie. ;)

Goed punt Audiofiel !

Rob:

De opmerkingen van Audiofiel zijn volgens mij ook van toepassing op de andere audioforum redacteurs. Waar een fabrikant op steunt dat past meer in een infomercial dan in een review.
Wees origineel haal je mosterd niet bij de andere (of vanuit een sales pitch) maar luister, beleef en schrijf het zo veel mogelijk in je eigen woorden, gevoelens en ervaringen op.

Wees onafhankelijk, dat is de sterkste reviewers troef.

mvg,

ub4b

Rob_H

Hey,

Ik zal er in het vervolg op letten, we praten hier over opbouwende kritiek zodus.

I.v.m. het woord "pijlers" heb je gelijk, ik even de volgende tekst eens gelezen:

Even heb ik gedacht dat het aan mij lag. Even maar. Maar zou je niet aan jezelf gaan twijfelen als je twee keer in evenveel dagen peilers ziet staan waar jijzelf pijlers zou schrijven? En zeker als je bedenkt dat de twee teksten van gestudeerde mensen kwamen. Toch was mijn twijfel onterecht.

Vreemd is dat, maar ontzettend veel mensen schrijven peilers als ze het over de dingen of personen hebben waarop iets steunt. Laat een zoekmachine internet maar eens afzoeken en je vindt honderden peilers die niet zo bedoeld waren. Niemand lijkt eraan te ontsnappen: niet de achtenswaardige NRC, niet de Vlaamse overheid, niet de KUL, niet de VRT.

Hoog tijd dus dat ik wat klaarheid in de zaak breng. Een peiler is iemand die peilt, die van alles en nog wat meet en analyseert. Als je het peil van de motorolie wilt meten, gebruik je een peilstok. Aan de waterkant staan latten waarop je het waterpeil kunt aflezen. Vlak voor verkiezingen worden peilingen bij de kiezers gehouden. Met een beetje goede wil zou je de enquêteurs peilers kunnen noemen. En als zij hun werk niet goed doen, kun je op hun resultaten geen peil trekken.

Pijlers hebben helemaal niets met meten en analyseren te maken. Pijlers zijn de steunen en de stutten die iets overeind houden, of de personen die hun schouders onder een zaak gezet hebben. In Duitsland is een paar jaar geleden een hogesnelheidstrein tegen een brugpijler gebotst. De pijlers van de Franse revolutie waren vrijheid, gelijkheid en broederschap. Jan Frans Willems was een van de pijlers van de Vlaamse Beweging.

Misschien is de juiste spelling wat makkelijker te onthouden als je weet dat pijler ontstaan is uit pilaar. Beide woorden beginnen met pi. Alweer een goede tip van je steun en toeverlaat,

Ruud Hendrickx.

Logisch eigenlijk want we praten hier over hun basis filosofie.

Achja, ene mens is nooit te oud om iets bij te leren.

Mvg. Rob  ;)

Rob_H

Weer al even geleden dat ik iets van me heb laten horen.

Maar er is weer nieuws van het front. Ik heb me een nieuwe voorversterker aangeschaft
De JC2 van Parasound

wat foto's

Mvg. Rob