Rob's stereoset

Gestart door Rob_H, september 22, 2006, 21:17:25

Vorige topic - Volgende topic

neverywhere

Citaat van: Rob_H op oktober  3, 2007, 06:59:31
Ik heb zoiets van: als de ontkoppeling/demping of whatever van de Callas soundboard al zo goed is,
waarom dan je nog zorgen maken over wat er nog onder kan/moet geplaatst worden. ???

Mvg Rob

Tweaken natuurlijk! Tweaken!
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Audiopaul

Ik heb onder het soundboard op iedere hoek een viltje geplakt, dan kan ik de zaak gemakkelijker verschuiven.  ;) Een meer audiofiele oplossing is drie i.p.v. 4 viltjes te gebruiken.  ;D ;)
WWW.AUDIOREVIEW.NL

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

blue-eyes

Citaat van: neverywhere op september 30, 2007, 22:30:33
En waarom niet?  Is dit alleen toegankelijk voor de gelovigen?  Staat dat ergens in de regelementen? Wijs ze me even aan, dan kan ik er in het vervolg rekening meehouden?

Ik zeg DIT topic. Temeer dit een eigen topic is van iemand zijn set. Het staat je vrij (uiteraard!) om zelf een discussie te starten of te reageren in een topic waar deze wel discussie gevoerd wordt.

;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

blue-eyes

Citaat van: neverywhere op september 30, 2007, 22:31:40
Of gewoon een langzame timmerman?

Hij woont op de golfbaan, naast de jachthaven. Tja, dan ging ik ook niet altijd timmeren ;D
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

molle

Citaat van: Blue-Eyes op oktober  3, 2007, 19:57:44
Hij woont op de golfbaan, naast de jachthaven. Tja, dan ging ik ook niet altijd timmeren ;D

Wat een leven kan je hebben 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

neverywhere

Citaat van: Blue-Eyes op oktober  3, 2007, 19:56:23
Ik zeg DIT topic. Temeer dit een eigen topic is van iemand zijn set. Het staat je vrij (uiteraard!) om zelf een discussie te starten of te reageren in een topic waar deze wel discussie gevoerd wordt.

;)

Even recapituleren....iemand start een topic, vertelt daar heel enthousiast over al zijn aankopen en daar mag dan alleen zeer enthousiast op gereageerd worden? Geen ruimte voor cynisme of de kritische noot? Typisch forum toch.....en u bent de directeur hier?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

VlisChris

Er is wel degelijk ruimte voor een kritische noot, maar dan wel op de plek die daarvoor geschikt is. En daarvoor is dit topic (of iemand zijn showcase topic in het algemeen) gewoon minder voor geschikt.
Ben je het er niet meer eens open je lekker een topic op de goede plek, en ga je daar discussieren.
@ TS: prachtige amps om te zien overigens. Ben benieuwd naar je persoonlijke ervaringen met je nieuwste aanwinsten.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Peerless Monster

CiteerTypisch forum toch.....en u bent de directeur hier?

Eisse is directeur hier ja.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Audiofiel

Citaat van: neverywhere op oktober  3, 2007, 23:40:17
Even recapituleren....iemand start een topic, vertelt daar heel enthousiast over al zijn aankopen en daar mag dan alleen zeer enthousiast op gereageerd worden? Geen ruimte voor cynisme of de kritische noot? Typisch forum toch.....en u bent de directeur hier?

Er is ruimte voor een kritische noot. Maar dat hoeft natuurlijk geen hele zak met noten te zijn. ;)

Voor cynisme zijn andere topics - niet van iemands eigen set - meer geschikt.

Simpel gesteld: als jij in een enthousiast persoonlijk topic die iemand over zijn eigen set is gestart, onophoudelijk zaken ter discussie stelt, beweegredenen of achtergronden in twijfel trekt of anderzins kritiek blijft uiten, dan haal je het enthousiasme van de topicstarter zelf onderuit om nog wat te posten. En dan zou het hier een saaie, kale boel op het forum worden. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Rob_H

Op zich vind ik het allemaal niet zo erg, ik wist alleen niet dat het melden van de bestelling over die boards zoveel commotie teweeg zou brengen. Het is niet de eerste keer dat ik meld dat ik iets nieuws gekocht/besteld heb.

Mvg. Rob  ;)

Del member

Citaat van: Rob_H op oktober  4, 2007, 15:40:47
Op zich vind ik het allemaal niet zo erg, ik wist alleen niet dat het melden van de bestelling over die boards zoveel commotie teweeg zou brengen. Het is niet de eerste keer dat ik meld dat ik iets nieuws gekocht/besteld heb.

Mvg. Rob  ;)

't ja hoge bomen ....

lampie1979

|Onkyo TX-NR905B| |Monitor Audio GR60/20| |MC Systems| |Behringer FBD1124P| |SVS PC-Ultra| |QED 25th Anniversary| |Hitachi PJ-TX300| |Projecta 2m| |Xbox-360 incl stuur| |HTPC C2D| |5TB fileserver| |Hoepel 2.3a|

BuSpu

Citaat van: molle op september 25, 2007, 20:57:15
Had toch een beetje bang dat deze afstand een invloed op mijn geluid zouden hebben, maar ben gerustgesteld nu ;D

Ik wil niet je levensgeluk verstoren maar volgens mij kan je een langere speakerkabel goed horen.

Ik heb het zelf gehad. Korte kabels uigebreid beluisterd en vergleken. De uiteindelijke kabels waren exact hetzelfde alleen 2x zo lang (5,5 meter) en dat hoorde ik meteen en dat bleef zo. Een stuk vlakker, grijzer etc. Het was geen kinderachtige kabel, Audioquest Argent.
Na een jaar de kabel laten halveren en ja hoor een duidelijke niet mis te verstane verbetering.

Mijn advies: Hou je speakerkabels zo kort mogelijk. Het moet natuurlijk leefbaar blijven maar als een speakerkabel langer wordt, wordt de weergave er in ieder geval niet beter van... :-\

Groet BuSpu

Fatalfelix

Citaat van: BuSpu op oktober  4, 2007, 16:46:45

Mijn advies: Hou je speakerkabels zo kort mogelijk. Het moet natuurlijk leefbaar blijven maar als een speakerkabel langer wordt, wordt de weergave er in ieder geval niet beter van... :-\

Groet BuSpu

Dit is ook zo ! Het gaat tenslotte om het vervoeren van geluid, en hoe korter de afstand des te kleiner het verlies. Kan me onmogelijk voorstellen dat een signaal beter zou worden als de kabel langer wordt. Je ziet dat het soms wel eens wordt aangeraden om powercords 2mtr of langer te maken, maar wat hier de logica achter is mag jan met de lange achternaam weten  ???
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

BuSpu

bij powercords schijnt het anders te werken. Die hebben een minimum lengte zegt men. Heb dat nooit zelf gechecked overigens.

Fatalfelix

Jep dat is precies het punt, want de "audiophiel" wil zijn set zo natuurlijk mogelijk houden. Als men dan vervolgens extra lange powercords zou nemen zodat de kabel zijn "werk" kan doen dan heb ik het idee dat die kabel het "natuurlijke" geluid veranderd en het minder natuurlijk wordt... Maargoed, heb dit zelf overens nog niet vergeleken dus ik ga er ook niet al te ver op in, maar het klinkt theoretisch als onzin.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Del member

Audiofiel

Verliezen in lange kabels is niet het belangrijkste, dat valt nog wel mee. Maar je hebt wel te maken met een verminderde controle door de versterker over de speakers. Je uiteindelijke dempingsfactor hangt rechtstreeks af van de optelsom van de weerstand van de versterker (uitgangsimpedantie) PLUS de luidsprekerkabel (en overgangen). 8)

En een tiende van een ohm in een kabel verliezen is daarbij al erg veel op een (goede!) versterker die een uitgangsimpedantie van 0,02 ohm heeft. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

chansig

Citaat van: Felixdi op oktober  4, 2007, 16:52:44
Dit is ook zo ! Het gaat tenslotte om het vervoeren van geluid, en hoe korter de afstand des te kleiner het verlies. Kan me onmogelijk voorstellen dat een signaal beter zou worden als de kabel langer wordt. Je ziet dat het soms wel eens wordt aangeraden om powercords 2mtr of langer te maken, maar wat hier de logica achter is mag jan met de lange achternaam weten  ???

Schijnt afhankelijk te zijn van je versterker en de speaker...niet zozeer van het type kabel (ik bedoel hiermee merk), mijn versterker/speaker combi kan makkelijk kabels van 7 meter aan. Kortere kabels geven geen verschil (ik heb het geprobeerd).

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

advr

Hoi Rob,

Jouw draadje loop ik nu pas door eigenlijk en veel foto's van je set-up zijn verdwenen :o :o

Jammer maar je hebt natuurlijk wel die mooi North Star combi staan. Met de White cable ertussen is ie helemaal af maar die 1800 euro zijn erg veel geld natuurlijk. Misschien probeer ik een Reference Audio Labs versie die schijnt ook goed te zijn. kosten denk ik 400 euro ;D ;D

Gr,
Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Rob_H

Citaat van: advr op november 18, 2007, 15:07:32
Hoi Rob,

Jouw draadje loop ik nu pas door eigenlijk en veel foto's van je set-up zijn verdwenen :o :o

Jammer maar je hebt natuurlijk wel die mooi North Star combi staan. Met de White cable ertussen is ie helemaal af maar die 1800 euro zijn erg veel geld natuurlijk. Misschien probeer ik een Reference Audio Labs versie die schijnt ook goed te zijn. kosten denk ik 400 euro ;D ;D

Gr,
Ad.

Hey, Ad

Ik begrijp je wel niet, hier zie ik nog alle foto's tevoorschijn komen ???
Die Reference Audio Labs kabel heeft me Marc al eens voorgesteld.

Nu doe ik het voorlopig wel met mijn AES-EBU kabel, eerst eens zien voor andere luidsprekers en daarna kan de White/Gold aan de beurt komen. ;)

Mvg. Rob
P.s.: het blijft nog altijd wachten op de Callas soundboards  :(

advr

Hoi Rob,

Op de eerste pagina zie ik geen foto's daarna wel af en toe. :o
Zou het FF liggen. Straks even via IE7 proberen. Eens kijken of dat beter gaat.

Was de Reference Audio Lab geen goede keus? De I2S van NS is natuurlijk beter, dat heb ik zelf ook mogen ervaren. Wel rete duur :P

Je hebt een prachtige set overigens! ;D

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

advr

Rob_H

Citaat van: advr op november 18, 2007, 19:53:41
Hoi Rob,

Op de eerste pagina zie ik geen foto's daarna wel af en toe. :o
Zou het FF liggen. Straks even via IE7 proberen. Eens kijken of dat beter gaat.

Was de Reference Audio Lab geen goede keus? De I2S van NS is natuurlijk beter, dat heb ik zelf ook mogen ervaren. Wel rete duur :P

Je hebt een prachtige set overigens! ;D

Ad.

Hey, Ad

De reference audiolab had marc eerst, hij was er heel tevreden over maar nu heeft hij de white/gold. De reference audiolab is scherp geprijst maar hoe hij het doet t.o.v. mijn Kimber weet ik niet. Mij lijkt het logisch om te gaan voor de white/gold van NS.
De kimber is een niet te onderschatten kabel maar natuurlijk haal je niet 100% uit de loopwerk/DAC combinatie als je niet werkt met de I²S interface.

Mvg. Rob
P.s.: ik werk ook met Firefox en zie de foto's zonder problemen. ;)