Kit TentLabs CD-speler

Gestart door Shorty, september 22, 2006, 16:44:57

Vorige topic - Volgende topic

Marc Heijligers

Citaat van: garmtz op december 17, 2006, 18:20:12
Grappig, mijn ervaringen met TEAC loopwerken zijn altijd dat er een hoge resolutie mee kan worden gehaald en dat er veel dynamiek is, maar ik vind ze in de onaangepaste TEAC uitvoeringen (ook enkele Wadia's gehoord echter) vrij analytisch. Maargoed, is dus weer een smaakkwestie. Objectief gezien denk ik dat de nieuwste TEAC modellen bij het beste horen op de markt.

Ikzelf heb de VDRS-10 ooit in gemodificeerde (Tentlabs klokje) en ongemodificeerde versie (van een kennis van Gydotron) naast elkaar gehad. Het verschil was niet klein, het was gigantisch. De orginele TEAC had stress, het geluid zat in elkaar gedrukt, was niet transparant, en simpelweg niet mooi. Zelfs de dames hadden bij het orgineel zoiets van "zet maar uit, dat maakt geen muziek", en die vinden normaal gesproken dat we aan het neuzelen zijn.

T.o.v. de TEAC VDRS-10, vind ik mijn Ayre CX-7 er als loopwerk weer met kop en schouders bovenuit steken. Als CD speler zijn ze helemaal niet vergelijkbaar, dan hoor je dat er in 10 jaar toch weer veel gebeurd is.

De nieuwere TEACs ken ik niet.

Marc
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

phy

hoi Marc
dat ben ik helemaal met je eens
de xo3 in een Teac is een hele mooie verbetering
ik vind dat  de Tentclock in sommige spelers niets bijdraagt aan een beter geluid
maar de Teac vaart er wel bij !
de Teac dac is gewoon bar slecht  :(

de Ayre CX-7 ken ik niet
het zal vast een beter loopwerk zijn
Teac is ook niet zaligmakend maar hoort toch bij de betere loopwerken zeker met de xo3
en ik vind hem beter dan een cd pro

Del member

Ondertussen heb ik de tentlabs speler 3x uitgebreid kunnen beluisteren (1x workshop, 1x beurs, 1x rechtstreekse demo bij Guido tov m'n Philips 963) en de speler is ondertussen besteld al. Deze speler zit volgens mij in de top van de top en tevens een koopje voor de huidige listprijs, produceert een geluid waarin niks digitaals kwa karakter te bespeuren valt en de muziek in volle teugen laat stromen. Is er iets beters te koop voor CD weergave ? Ik denk het eerlijk gezegd niet meer, hooguit "anders" en kwa prijs wellicht minstens in veelvouden van twee of hoger  :-X

Omdat het bouwen ongeveer een dag tijd inneemt en er een doelgroep is die liefst kant en klaar materiaal koopt heb ik besloten dit ook als service te gaan aanbieden, maar daarover later meer.

garmtz

Ik vond de Resolution Audio Opus 21 echt beter, maar die is bijna 2x zo duur... ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: 4G op juli 26, 2007, 21:26:19
Is er iets beters te koop voor CD weergave ? Ik denk het eerlijk gezegd niet meer, hooguit "anders" en kwa prijs wellicht minstens in veelvouden van twee of hoger  :-X

Bedankt voor de vraag met gelijk het antwoord... :P
Ik moet wel toegeven dat zo een stelling je een zeer gelukkig mens maakt..... :P

Anders en beter zijn 2 prachtige termen om een paar pagina´s aan te besteden......er is maar 1 manier voor jou om dat uit te vinden...neem hem mee onder je arm naar een beurs waar tientallen fabrikanten zoveel tijd en moeite als Guido erin stoppen en ...plug it in.... ;D

Ik hoop niet dat je bijvoorbeeld bij een Lab47 Pittracer loopwerk of een Zanden van je stoel valt want dan moet je een hypotheek bespreken...... ;D 
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Del member

Citaat van: Erik van Voorst op juli 26, 2007, 21:45:36
Bedankt voor de vraag met gelijk het antwoord... :P

Retorische vraag  >:D

Ik moet wel toegeven dat zo een stelling je een zeer gelukkig mens maakt..... :P

Ah dus jij bent voortaan m'n nieuwe psychotherapeut! Nochtans ben ik al zeer tevreden van mijn zwaar gemodificeerde Philips 963 ... misschien moet ik toch nog even verder rondkijken dan ?

Anders en beter zijn 2 prachtige termen om een paar pagina´s aan te besteden......er is maar 1 manier voor jou om dat uit te vinden...neem hem mee onder je arm naar een beurs waar tientallen fabrikanten zoveel tijd en moeite als Guido erin stoppen en ...plug it in.... ;D

Zo'n beurs is er volgens mij niet (in Nederland noch België).

Ik hoop niet dat je bijvoorbeeld bij een Lab47 Pittracer loopwerk of een Zanden van je stoel valt want dan moet je een hypotheek bespreken...... ;D 

Altijd gordel aan before the ride

Citaat van: 4G op juli 26, 2007, 21:55:09
Retorische vraag  >:D

Ah dus jij bent voortaan m'n nieuwe psychotherapeut! Nochtans ben ik al zeer tevreden van mijn zwaar gemodificeerde Philips 963 ... misschien moet ik toch nog even verder rondkijken dan ?

Zo'n beurs is er volgens mij niet (in Nederland noch België).

Altijd gordel aan before the ride

Als ik je accordingly mag factureren...mag je me zeker zo bestempelen  ;D

Alleen als de vraag niet retorisch is moet je verder rondkijken... :P

Ach ...mijn insteek is eigenlijk hetzelfde als die van Garmt....er is bijna ALTIJD beter maar ...at a price...

Ik geloof echter wel onmiddelijk dat de speler van Guido ENORM concurerend is gebouwd en met een liefde die alleen bij serieus duurdere merken te vinden is...en dan nog als je goed zoekt... >:D.

Questions answered en geen factuur....... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Audiofiel

Citaat van: 4G op juli 26, 2007, 21:26:19
Omdat het bouwen ongeveer een dag tijd inneemt en er een doelgroep is die liefst kant en klaar materiaal koopt heb ik besloten dit ook als service te gaan aanbieden, maar daarover later meer.

Ik vind het een fantastisch initiatief dat jij voor forumleden de assemblage gratis ter beschikking gaat stellen. Hulde, hulde, hulde! :D :D :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Wijx wondere wereld

nou vandaag op 2 sets de speler beluisterd omdat ik nogal nieuwsgierig was, maar dat viel echt tegen. De plaatsing was er niet, balans was niet helemaal lekker en ook de kast voelde erg goedkoop aan. In een direct duel met een Accuphase cdspeler en een BATcdspeler (wel allebei duurder maar dat zal de Tentlabs ook wel zijn geweest mocht die echt commercieel in de verkoop zijn gegaan in een nette kast en helemaal klaar) verloop de Tentlabs het ruim. Ik houd het op m'n Sonytje
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Del member

Citaat van: Erik van Voorst op juli 26, 2007, 22:22:10
Ach ...mijn insteek is eigenlijk hetzelfde als die van Garmt....er is bijna ALTIJD beter maar ...at a price...

Yep en die prijs wordt dan exponentieel duurder ...

Terwijl als ik eens samentel wat ik kwa mods in m'n philips gestoken heb en dat ding klinkt nog een klein tikkeltje digitaal, dan is de tentspeler verre van duur gegeven het potentieel (toekomstig bruikbaar als DAC via S/P DIF en USB in).

Citeer
Ik geloof echter wel onmiddelijk dat de speler van Guido ENORM concurerend is gebouwd en met een liefde die alleen bij serieus duurdere merken te vinden is...en dan nog als je goed zoekt... >:D.

Questions answered en geen factuur....... ;D

Bij de concurrentie zoals Opus en North Star Design zit je ook weer met twee doosjes ... en heel 't jitter verhaal en invloed van de kabels die plots weer de prijs mee gaan bepalen. Op dat gebied is de alles-in-een oplossing van tent meer een no-brainer. En er zal altijd wel nog net iets beters zijn, maar voor welke prijs.

Als ik van mijn Philips upgrade naar de tent dan is hetgene ik me bij de Philips nog aan erger (zeer subtiel digitaal randje in het hoog bij sommige muziek) er af, dat vind ik persoonlijk de moeite om te upgraden.

....tja Wijx ik vind het toch een wat manke vergelijking.... ;)

Stel je hebt het geldbedrag voor een Tent in je zak...kun je toch echt niet naar de Accuphase of Batwinkel. >:D.....wat zijn dan je alternatieven als consument met je vastomlijnde budget......juist... ineens valt er een hoop ander spul af omdat het minder klinkt dan Tent.....

Food for thought..... ;)

@4G

Leuk in 2 mails ben je om......je vindt dus dat er WEL beter is en niet alleen anders.... ;D ;D

Wijx wondere wereld

Citaat van: Erik van Voorst op juli 26, 2007, 22:39:44
....tja Wijx ik vind het toch een wat manke vergelijking.... ;)

Stel je hebt het geldbedrag voor een Tent in je zak...kun je toch echt niet naar de Accuphase of Batwinkel. >:D.....wat zijn dan je alternatieven als consument met je vastomlijnde budget......juist... ineens valt er een hoop ander spul af omdat het minder klinkt dan Tent.....

Food for thought..... ;)

Misschien wel een beetje :D. Maar een tweedehands Accuphase kun je wel krijgen voor het geld van de tentlabs. De BAT blijft natuurlijk onbetaalbaar. Maar de recensies zeggen altijd dat de Tentlabs mee kan komen met veel duurdere speler en dat kan ik niet bevestigen. Je weet zelf ook dat je bij merken als Acuuphase en Bat vooral betaald voor de naam, de kast en de dure tussenhandel. Daarom vind ik dat het vergelijken wel een beetje kan.
Ik had echt goede hoop om iets beters te vinden dan m'n Sony SCD-1.

Audiofiel

Citaat van: The one and only Wijx op juli 26, 2007, 22:47:11
Ik had echt goede hoop om iets beters te vinden dan m'n Sony SCD-1.

Geeft in ieder geval aan dat jij zoekende bent... Ofwel iets beters wilt. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Wijx wondere wereld

beetje  dubbel. Ik erger me er een beetje aan dat de SCD-1 er uren over doet een cd te laden en nummers door te skippen. Dus een wat handelbare speler is welkom. De Tentlabs had ik zonder kosten kunnen omruilen. Aan de andere kant wil ik geen andere omdat de SCD-1 zo verschrikkelijk mooi is. Blijven dilema's. Vandaag is de eindversterker weer stuk gegaan dus het orienteren staat weer op een laag pitje

Del member

Citaat van: Erik van Voorst op juli 26, 2007, 22:39:44
@4G

Leuk in 2 mails ben je om......je vindt dus dat er WEL beter is en niet alleen anders.... ;D ;D

Van een speler waarin de kostreductie de bepalende factor is geweest (de 963 dus) naar een speler die dat niet meer heeft is beter bijna een logisch gevolg, je kan de philips niet eeuwig blijven doortweaken je zal altijd ergens in die speler tegen een cost = object aanlopen. Voor een speler van inkoop 340 EUR zit er voor meer dan 1000 EUR extra tweaks in.

Ik denk niet dat tent zwaar bespaard heeft op componenten van zijn ontwerp ;D

Audiofiel

Citaat van: 4G op juli 26, 2007, 23:11:44
Van een speler waarin de kostreductie de bepalende factor is geweest (de 963 dus) naar een speler die dat niet meer heeft is beter bijna een logisch gevolg, je kan de philips niet eeuwig blijven doortweaken je zal altijd ergens in die speler tegen een cost = object aanlopen. Voor een speler van inkoop 340 EUR zit er voor meer dan 1000 EUR extra tweaks in.

Ik denk niet dat tent zwaar bespaard heeft op componenten van zijn ontwerp[/flash] ;D

Dus 1000 euro aan tweaks op een basis van 340 euro is akkoord, maar een speler die als basis al start met enkel de betere (deels zelfde €1000?) tweaks, is dat ineens niet waard? ??? Vreemd... ::)

garmtz

Citaat van: 4G op juli 26, 2007, 22:38:51
Bij de concurrentie zoals Opus en North Star Design zit je ook weer met twee doosjes ... en heel 't jitter verhaal en invloed van de kabels die plots weer de prijs mee gaan bepalen.

De Opus 21 heeft wel twee doosjes, maar geen digitale link, het signaal blijft in 1 doosje, de rest is voeding en display... ;) Hij heeft overigens ook digitaal in en met de XS ook USB in (en phono, hoofdtelefoon, nog extra digitale ingangen, tuner en extra analoge ingangen... ). Overigens haal ik alleen de Opus aan omdat dat de enige speler is die ik direct heb vergeleken met de Tent en die beter klonk.

En nu stop ik met het gevaar weer aangeklaagd te worden voor commercie... :D

In verweer tegen slechte verhalen over de TentLabs speler: gewoon een zeer fijne speler, die niet snel zal vermoeien en een heel net en neutraal beeld geeft van wat er op een CD staat. Niets meer en niet minder. Het non-plus-ultra claimt het niet te zijn en kan het ook niet zijn, wat dat claimen ALLE fabrikanten... ;) Op de totale implementatie valt volgens mij weinig aan te merken.

Del member

Citaat van: Audiofiel op juli 26, 2007, 23:43:32
Dus 1000 euro aan tweaks op een basis van 340 euro is akkoord, maar een speler die als basis al start met enkel de betere (deels zelfde €1000?) tweaks, is dat ineens niet waard? ??? Vreemd... ::)

Heb ik nu de indruk dat je er echt niks van snapt ... van Belgen althans ?

dre73

ik heb samen met wijx de tentlabs beluisterd,en moet het helemaal met `m eens zijn.
mijn mening:saai.
geluid kwam niet mooi los,matig laag en de weergave vond ik gewoon te rustig.
wel waren de batt en de accuphase een maatje te groot.
ik moet wel zeggen dat ie op de primaluna set een stuk beter uit de verf kwam.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Del member

Citaat van: dre73 op juli 27, 2007, 10:19:24
ik heb samen met wijx de tentlabs beluisterd,en moet het helemaal met `m eens zijn.
mijn mening:saai.
geluid kwam niet mooi los,matig laag en de weergave vond ik gewoon te rustig.
wel waren de batt en de accuphase een maatje te groot.
ik moet wel zeggen dat ie op de primaluna set een stuk beter uit de verf kwam.

op welke set heb je de tentlabs gehoord ?
ik heb een totaal ander gevoel bij de tentspeler, verre van saai

dre73

1e set accuphase met zelfbouw speakers met eton laag,audiotechnology mid en morel hoog.

2e set primaluna prologue three,2x primaluna prologue seven met sonus faber guarneri memento(een naam om nooit meer te vergeten ;D)

op de tweede set ging het een heel stuk beter......
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

R

Ook wel echt een gave setup!!

Citaat van: dre73 op juli 27, 2007, 10:34:25
2e set primaluna prologue three,2x primaluna prologue seven met sonus faber guarneri memento(een naam om nooit meer te vergeten ;D)

Del member

Citaat van: dre73 op juli 27, 2007, 10:34:25
1e set accuphase met zelfbouw speakers met eton laag,audiotechnology mid en morel hoog.

op de tweede set ging het een heel stuk beter......

Ik heb ooit de sonus faber guarneri thuis gehad in eigen set (als reviewer samen met Erwin beluisterd) en ook al klinkt ie mooi en zeer verfijnd, kwa dynamiek en gevoeligheid vond ik hem erg beperkt. Draai er 5 minuten een filmpje op en je weet wat ik bedoel. Anderzijds heb ik Guido's 300B buizen monoblocks gehoord icm de tentlabs en dit ging wel erg goed tesamen - vraag me namelijk af waarom de tent zo slecht presteerde tov de andere spelers die je aanhaalt - heb hem nu al in drie sets gehoord en was nooit het geval.

PaulSQ

Met wat voor spelers heb je hem in die andere sets vergeleken dan?

Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

dre73

batt en accuphase(veel duurder)