Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

advr

Even voordat ik weer ga afsluiten ;D

Uitvoeriger komt nog maar de set van Frank klinkt voortreffelijk.  :o :o ;D

Het was een zeer geslaagde middag luisteren. De Ushers vallen mij zeer positief op. Wat een laag en ook een details zonder klinisch te gaan klinken. Een heel eind in wat ik eigenlijk zoek 8) Ook toch geheel los van de speakers.
Yazz at the Pawnshop heb ik nog nooit zo overtuigend gehoord!!

Bedankt Frank en Anita voor de gastvrijheid en laat Rens en Arjen maar kletsen. ;D ;D O0

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Peerless Monster

Citaat van: advr op augustus  5, 2007, 21:47:56
Bedankt Frank en Anita voor de gastvrijheid en laat Rens en Arjen maar kletsen. ;D ;D O0

Hoho Ad, niet over de gastvrijheid natuurlijk ;).
Leuke middag dan voor je Ad ;). Kan ik me levendig voorstellen... ;D

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Audiofiel

Citaat van: advr op augustus  5, 2007, 21:47:56
... en laat Rens en Arjen maar kletsen. ;D ;D O0

LOL ;D

Ach, Ad heeft zelf een afwijkende smaak. >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

Citaat van: Audiofiel op augustus  6, 2007, 08:00:46
LOL ;D

Ach, Ad heeft zelf een afwijkende smaak. >:D

is dat zo?? :o :o
misschien hebben jullie wel die afwijking ;D ;D

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

dre73

Citeeren niet zoveel naar dit forum moet gaan.

:-X
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Audiofiel

Citaat van: advr op augustus  6, 2007, 16:52:48
misschien hebben jullie wel die afwijking ;D ;D

Misschien zijn wij wel allemaal spookrijders. ;D

Ik neem aan dat jij wel smileys kunt lezen, Ad. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

Citaat van: Audiofiel op augustus  6, 2007, 18:02:27
Misschien zijn wij wel allemaal spookrijders. ;D

Ik neem aan dat jij wel smileys kunt lezen, Ad. ;)

:) ;) ;D :o 8) O0 O0 O0 O0

frank2

Het was gisteren, ook al was het erg warm, erg gezellig. Ook heb ik weer een cd gehoord die ik erg mooi vond. De cd van patricia barber, nb is de gewone cd uitvoering ook zo goed opgenomen?

En kennelijk hebben mijn tweaks uitgevoerd nadatRens en Arjen hier geweest waren een zeer positief effect gehad op de muziekbeleving. Ik ben daar al van overtuigd, nu is Ad ook overtuigd.

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

advr

Hoi Frank,

Het uitgebreidere verslag komt nog, de komende 2 dagen heb ik daar niet veel tijd (en ook zin in). Ik heb nog vakantie er wil niet achter de pc zitten. Die tijd komt nog wel.  8)

Het Patrcia Barber, Modern Cool, wel een MFSL cdtje. ;D ;D

Je tweaks hebben zeker een zeer positieve invloed gehad :D :D

Tot later en bedankt nogmaals voor een heerlijke, muzikale en ontspannen middag. ;D ;D

Je set is super!! Gewoon de komende 10 jaar laten staan en over een jaartje een mooie platenspeler erbij :o :o O0

Groet,
Ad.

frank2

sorry Ad ik heb je posting gelezen maar alles is schijnbaar door de crash verdewenen
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

DA BoSS

jammer dat je review is weggevallen ad, vond het een erg leuk stukje O0.
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Audiotwin

Het verslag van Advr,

Het is een beetje aan de late kant maar ik heb tenslotte nog vakantie ;D

Afgelopen zondag richting Almelo gereden en dat onder prachtige omstandigheden, dit in tegenstelling tot de ontdekkingsreis van Rens en Arjen. Bij aankomst werd ik in alle rust begroet door de 2 "kinderen" van Frank en Anita, niks monster. Gewoon 2 heerlijke honden welke in gedrag overeen komen met het gedrag van de kinderen bij ons thuis. Ze willen aandacht als dat even niet uit komt :P :P

Na in e tuin van het lekkere weer en de koffie genoten te hebben zijn we naar binnen gegaan en kon ik de toch wel uit de kluiten gewassen Ushers eens van dichtbij bekijken. Het zijn flinke japen van boxen maar ik kan ze niet lelijk vinden. Het went snl zoiets. ;D
Als buizenfanaat en aanhanger had ik een beetje een transistor geluid in gedachte maar dat werd al snel de grond in geboord. Al na de eerste tonen was ik al aangenaam verrast. Natuurlijk moest ik eerst wennen aan het geluid maar naar mate de cd's voorbij kwamen begon ik de kwaliteiten van de Suhers steeds meer waarderen. Wat op de cd staat komt ook zo over. Dus slechte opname, een mindere weergave, echter bij goede opnames (hoeven niet per se audiofile cd's te zijn) gaat alles swingen en is goed in balans.

Frank had na het bezoek van Rens en Arjen de onderste compartimenten gedeeltelijk met zand had gevuld was het laag en midden een stuk beter geworden. Allen met de cd van de Dire Straits hoorde je heel even een harde noot, tegen het randje van scherp aan. Dat was het enige.

Zoals al gezegd Jazz at the pawnshop had ik nog nooit zo strak, swingens en onder controle gehoord!! Het is een moeilijke cd die alleen met in balans zijnde sets aan te horen is. Het klonk beter dan bij mij thuis!! :o :o

Ik had het gevoel dat het steeds beter ging klinken, misschien omdat vlak voor het luisteren de cd speler uit de stand by werd gehaald?? (Frank, klopt dat. Ik zag nl. dat je na het luisteren de cd speler meteen in de stand by zette).

Het laag gaat ogelooflijk laag en gecontroleerd!. Af en toe hoor je de huiskamer in z'n voegen kraken. 8) 8)

Verder wkamen allerlei sooten muziek aan de orde en het bleef heerlijk tot het einde. ;D

Is dit het einde, voor Frank in ieder geval wel. ;D ;D Ik zou er natuurlijk buizen aan hangen zodat een verder 3D beeld onstaat en er een iets vloeiender karakter ontstaat. Voor Frank geen optie omdat alles elke dag zo'n 12 uur aan staat. Dan gaan buizen wel eg snel op en slaat de elektriciteits meter op hol. :P

De Ushers hebben me zeker verrast maar dat geld eigenlijk voor de hele set van Frank. ;D
Het speelt heerlijk maar heeft ook genoeg details die ik zoek. Misschien mag het voor mij ietsje meer zijn maar dat doet mijn Graaf wel. Helaas is mijn Graaf wel te licht voor de UShers maar een vette Audio Research combi moet de boel heerlijk laten swingen ;D
Ik kan me heel goed voorstellen dat Frank klaar is met zijn set, hier en daar misschien een kleine tweak maar meer zou ik niet doen :) (misschien de tv op een voet en een iets kleiner meubel maar ook nu is het al heerlijk en goed. Eens moet je ook stoppen ^-^)

Gefeliciteerd Frank met je keuzes! O0
Tevredenheid!!!

Audiofiel

Top, Arjan (Audiotwin), dat is de echte spirit! Samen halen we de informatie weer naar boven! :D

Audiotwin

Geen dank!

Hierbij de rest van de ontbrekende postings ;D

Citaat van: advr op Gisteren om 18:31:24

Hoi Frank,

Het uitgebreidere verslag komt nog, de komende 2 dagen heb ik daar niet veel tijd (en ook zin in). Ik heb nog vakantie er wil niet achter de pc zitten. Die tijd komt nog wel. 8)

Het Patrcia Barber, Modern Cool, wel een MFSL cdtje. ;D ;D

Je tweaks hebben zeker een zeer positieve invloed gehad :D :D

Tot later en bedankt nogmaals voor een heerlijke, muzikale en ontspannen middag. ;D ;D

Je set is super!! Gewoon de komende 10 jaar laten staan en over een jaartje een mooie platenspeler erbij :o :o O0

Groet,
Ad.

Reactie Peerless Monster

Frank kennende wordt het al gauw binnenkort ;).
Tevredenheid!!!

Audiotwin

Reactie Frank2,

Helaas, u gaat niet door naar de volgende ronde.................eerst een ander rack, ik ben aan het denken hoe dat het beste eruit kan gaan zien,
OF: 4 vaks rack maar das best wel saai en ik kan niet alles kwijt
OF: meubel iets korter en 1 laag maken en het middelste val 2 lagen. achterzijde ( de eerste plank) iets breder kan daar alle kabeltroep op, tegen de muur en houten poten als verbinding met rubber tussen de poten. op wieltjes 30 mm dik triplex berken... Home made, en ik heb 2 erg grote linkse handen >:D ???

Moet nu zuinig an doen, budget is al overschreden en
ik vind het nu erg lekker klinken ;D ;D
Tevredenheid!!!

Audiotwin

Reactie Advr,

Citaat van: frank2 op Vandaag om 21:43:03
Hij staat altijd op stand-by omdat dan de cd speler warm blijft. Het is dus niet zo dat ie koud begon te spelen.
Ik ben er nu wel achter dat die scherpe noot zoals jij net schreef veroorzaakt wordt door het te hard spelen, resonanties van de kast en het te dicht op de kast staan v.d. speakers zijn hier de oorzaak, dat ga ik nog oplossen. (dit was toen rens en arjen er waren nog erger)

misschien moest ik gewoon aan het geluid wennen ;D ;D

Citaat van: frank2 op Vandaag om 21:43:03
Een mooie recensie die precies verteld zoals het afgelopen zondag klonk en was.

Dank je voor het compliment. ;D ;Dftp://
Tevredenheid!!!

Audiotwin

Dit was alles wat ik teruggevonden heb.
Mooie verslagen trouwens!
Tevredenheid!!!

advr

Citaat van: Audiotwin op augustus  8, 2007, 22:56:57
Dit was alles wat ik teruggevonden heb.
Mooie verslagen trouwens!

Da's super dat je bijna alles hebt terug gevonden ;D ;D
Ik mis niet veel geloof ik 8)

Ik zag gisteren wel dat het forum het niet deed maar realiseerde me niet dat de server eruit zou kunnen liggen. Ik had ook maar 1 keer geprobeerd en heb verder niet meer achter de pc gezeten. Ik dacht Frank is een nieuwe versie van de software aan het installeren :P

Het was een leuk verslag van een leuk bezoek!!

Bedankt nogmaals.

Ad.

frank2

hartstikke bedankt voor het terugvinden van de ontbrekende posts..... thanks
frank2

frank2

Langzamerhand wil ik na wat navraag te hebben gedaan toch een nieuw audiorack maken.

Wie weet waar je 2 platen (werkbladen) kan kopen van massief beuken met een dikte van 40 mm, een breedte van 60 cm en een lengte van 165 cm
De laatste maat kan natuurlijk makkelijk gezaagd worden.
Ik weet dat 40 mm dikte bestaat, dat heb ik ergens op internet gezien

Wie weet iemand liefst in twente.

Audiofiel

Ikea keuken tafelbladen? Kan zijn dat die alleen in massief berken zijn, niet in beuken.

Alleen weet ik niet of die ook in Twente zit. ;D

frank2

Ikea zit hier 15 min. vandaan, ik heb net even gekeken: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40091673
lijkt wel interessant, massief berken!!

Ik heb een eenvoudig schetsje erbij gedaan. De "pootjes" zijn geen platen maar vierkante poten van 5 cm omvang, ze staan waarschijnlijk niet allemaak in de hoeken, de onderste vakken zijn 24 cm hoog, het bovenste vak is 15 cm hoog, daarop komt de tv.
Volgens "freaks" die ik vaak bij wenw audio tegen kom moet het hout 4 cm dik zijn, dit is 3,8 cm
De potenzullen waarschijnlijk?? vuren hout of iets anders worden in dezelfde kleur als het blad.

Audiofiel

Ik bedoelde bijvoorbeeld deze, voor slechts 35 euro! :o

De maten komen aardig in de buurt: ]160 x 53. Echter slechts 2,5 cm dik. Wel sterk genoeg trouwens. Als je in het midden minimaal 1 dwarsverbinding maakt (wat je sowieso moet doen), dan kun je er met twee man op gaan liggen. ;)

Of deze, vind ik persoonlijk veel mooier, voor slechts 70 euro.

Met 175 x 65 ook een mooie maat, deze keer 2,7 cm dik. Makkelijk zelf kleiner te (laten) maken en makkelijk en mooi af te werken. En berken klinkt ook nog eens erg goed aangezien het beter trillingen kan absorberen dan veel andere dikkere houtsoorten (zoals beuken). ;)

(edit: even de juiste links er bij)

frank2

Ik vind die berken wel erg interessant, maar is 2,8 cm dik genoeg? wel om de app. op te laten staan, maar klanktechnisch... scheelt wel ontzettend veel geld met de post die ik erboven heb staan, trouwens ook berken.

frank2

Een beetje zitten spelen met een programma wat ik niet ken, maar voor het idee: