Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Audiotwin

Citaat van: frank2 op juli 23, 2007, 20:06:05
Een kleine update en een verassing.

Gisteren zijn 2 medeforummers hier geweest en hebben de set aangehoord. Wat ze er van vonden mogen ze zelf schrijven,......)

Ik benieuwd naar de verhalen van medeforummers A en PM ........ ;)
Tevredenheid!!!

Audiofiel

Citaat van: Audiotwin op juli 25, 2007, 16:10:46

Komt zodra ik even (lang genoeg achter elkaar) tijd daarvoor heb. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

frank2

Na een luistersessie afgelopen zondag kwam de opmerking dat het mid-hoog soms wel erg fel is. Ook vonden zij dat de speakers tever uit elkaar stonden en hebben deze een heel eind naar binnen gedraaid. Op de sweetspot de luisterpositie klonk dan alles oke alsof de stemmen uit het midden kwamen.
Maar dit had tevens een keerzijde, nl. dat de ruimtelijkheid geheel verdween, de brede soundstage was er niet meer.
Vandaag (dinsdag 24 juli) heb ik contact gezocht met wenw, Hans, de importeur van Usher en tevens ook dealer zoals de meesten hier wel weten.
Deze raadde mij het volgende aan: de speakers niet indraaien (toe-in) dat is bij de Dancer serie niet nodig, (je verliest veel ruimtelijkheid) dus bijna of geheel recht vooruit zetten, ze dichter bij elkaar plaatsen en een luisterpositie innemen die 1,5 x de ruimte tussen de speakers is.
Dit kon in mijn set up net, dus dat heb ik geprobeerd, en tevens de luisterpositie, de bank, ook nogal wat naar achteren geschoven (een hoop gemopper van mijn vrouw die het allemaal onzin vond) en ben gaan luisteren.
Hoewel het nog niet geheel voldoet aan wat ik wens is het geluid wel 70% mooier geworden, er zit meer rust in, de soundstage is beter, eigenlijk zou alles nog wat dichter bij elkaar moeten staan maar dan moet ik weer naar een nieuwe kast kijken..... dus liever even niet. (komt wel een keer)
ruimte tussen de speakers: 1,91 meter, luisterpositie: 3.90 meter.
ruimte achter: boven 17 cm, onder 37 cm (schuine speakers he) zijwand: 2 en 1,8 meter
wanden zijn van gipsplaat

Wel komt de plaatsing van de speakers preciezer dan ik had verwacht. Je dient dus te experimenteren met de plaatsing. (Leg onder de spikes een plankje dan kun je ze gemakkelijker schuiven)

bovenstaande heb ik geschreven in een ander topic, maar het leek me goed het ook hier te plaatsen

update: Omdat ik gisteren nog niet geheel tevreden was, heb ik de magnetic floaters onder de voorversterker verplaatst. Ze staan nu onder de CD speler. Dit is net het laatste restje waardoor ik nu weer tevreden ben, al ben ik wel van plan om ook de voorversterker weer te voorzien van magnetic floaters. Helaas ben ik nu al 1,5 weken iets verkouden waardoor mijn gehoor nog steeds niet geweldig is.

Als iemand nog magnetic floaters heeft??? ik houd me aanbevolen. Anders koop ik ze wel bij Peter. (sponser)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Stefan S.

Deze keer maar 1 zin nl: laat je de kop niet gek maken en ga weer lekker genieten van je geweldige setup!!  :D

Deleted member

Citaat van: frank2 op juli 25, 2007, 20:12:46
Vandaag (dinsdag 24 juli) heb ik contact gezocht met wenw, Hans, de importeur van Usher en tevens ook dealer zoals de meesten hier wel weten.
Deze raadde mij het volgende aan: de speakers niet indraaien (toe-in) dat is bij de Dancer serie niet nodig, (je verliest veel ruimtelijkheid) dus bijna of geheel recht vooruit zetten, ze dichter bij elkaar plaatsen en een luisterpositie innemen die 1,5 x de ruimte tussen de speakers is.

Zo ongeveer heb ik m'n VS's nu ook ongeveer staan voor een grote brede soundstage met nog redelijk wat diepte. Ze staan echter wat verder van de achtermuur (70cm gemeten van achterkant) en ik zit ietsje dichterbij.

Wel komt de plaatsing van de speakers preciezer dan ik had verwacht. Je dient dus te experimenteren met de plaatsing. (Leg onder de spikes een plankje dan kun je ze gemakkelijker schuiven)

Dat was ook mijn ervaring. En altijd als je denkt dat je de perfecte opstelling te pakken heb dan komt er of iemand langs die wat tips geeft waarna je weer wat gaat schuiven of je gaat bij wijze van experiment zelf wat schuiven waarna het weer beter wordt. Een neverending story tot je speakers alle hoeken van je kamer hebben gezien!  ;D ;)

frank2

Ik heb nu na een paar dagen de juiste positie gevonden, de speakers staan meer van de achterwand af en de luisterplaats is tevens naar achteren gegaan. 3,5 meter van de speakers is de luisterplaats, woofer is 55 cm van de achterwand, (achterzijde v.d. speaker tot wand) ruimte tussen de speakers 1,91 meter.

foto's:
nb: de laatste foto is de top v.d. speaker tot de achterwand
(zie pag. 20 in dit topic voor de oude opstelling)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

R

Mooi man!!

Wat zou een mooi meubel het geheel afmaken zeg.

frank2

Ben ik wel met je eens, maar is niet te koop. Dit is het derde meubel in 2 jr. tijd, en hoewel niet zo mooi en zeker niet audiofiel kan alles er wel in.
Ik heb nl. min. 4 a 6 vakken nodig en de TV moet bovenop.
Bovendien heb ik ook nog een vrouw die gegarandeerd weer gaat steigeren als ik WEER over een nieuw meubel begin, maar als je suggesties hebt, die wel betaalbaar zijn, ik houd me aanbevolen.
Wel moet het van hout zijn, geen glas of staal en in beuken of ahorn.

Audiotwin

Je zou de plasma ook kunnen ophangen i.c.m. met een nieuw meubel.
Doe voor de grap eens een handdoek of deken over je tv,bij mij wordt het geluid dan 'anders'
Ik doel op de invloed van de tv op het geluidsbeeld,nu zit er ruimte tussen de tv en muur ;)
Tevredenheid!!!

frank2

Grappig dat je dit schrijft, Hans van wenw vertelde mij ook al dat de 3D enorm beter zou worden als die plasma er tussen uit is. Maar hoe bedoel je handdoek eroverheen leggen? Gewoon over de tv leggen?

R

Gewoon even weghalen. Of meteen aan de muur schroeven ;)

V.w.b het meubel, kun je niet wat vakken combineren, en wil je alles in het zicht. Bijvoorbeeld de helft achter deurtjes kan heel mooi zijn.

Misschien iets van tabula rasa. Niet echt goedkoop, wel mooi. En klinkt O0

http://www.tabula-rasa-interior.de/

Citaat van: frank2 op juli 27, 2007, 17:48:55
Grappig dat je dit schrijft, Hans van wenw vertelde mij ook al dat de 3D enorm beter zou worden als die plasma er tussen uit is. Maar hoe bedoel je handdoek eroverheen leggen? Gewoon over de tv leggen?

Audiotwin

Citaat van: frank2 op juli 27, 2007, 17:48:55

Ja,geheel over het scherm(glasplaat voorkant).Wel de tv uitdoen!
Tevredenheid!!!

frank2

stefan_82

ik zie in de reflectie van de tv een man zonder hoofd ...
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

frank2

Even de foto aanklikken, dat ben ikke met m'n hoofd gebogen 8) 8) ;D

Stefan S.

Citaat van: stefan_82 op juli 27, 2007, 19:13:34
ik zie in de reflectie van de tv een man zonder hoofd ...

Met hoofd is het nog veel erger schrikken hoor  >:D (geintje frank)

Maximus_Aurelius

Na een luistersessie afgelopen zondag kwam de opmerking dat het mid-hoog soms wel erg fel is. Ook vonden zij dat de speakers tever uit elkaar stonden en hebben deze een heel eind naar binnen gedraaid. Op de sweetspot de luisterpositie klonk dan alles oke alsof de stemmen uit het midden kwamen.
Maar dit had tevens een keerzijde, nl. dat de ruimtelijkheid geheel verdween, de brede soundstage was er niet meer.
Dit kon in mijn set up net, dus dat heb ik geprobeerd, en tevens de luisterpositie, de bank, ook nogal wat naar achteren geschoven (een hoop gemopper van mijn vrouw die het allemaal onzin vond) en ben gaan luisteren.
Hoewel het nog niet geheel voldoet aan wat ik wens is het geluid wel 70% mooier geworden, er zit meer rust in, de soundstage is beter, eigenlijk zou alles nog wat dichter bij elkaar moeten staan maar dan moet ik weer naar een nieuwe kast kijken..... dus liever even niet. (komt wel een keer)
ruimte tussen de speakers: 1,91 meter, luisterpositie: 3.90 meter.
ruimte achter: boven 17 cm, onder 37 cm (schuine speakers he) zijwand: 2 en 1,8 meter
wanden zijn van gipsplaat

bovenstaande heb ik geschreven in een ander topic, maar het leek me goed het ook hier te plaatsen

update: Omdat ik gisteren nog niet geheel tevreden was, heb ik de magnetic floaters onder de voorversterker verplaatst. Ze staan nu onder de CD speler. Dit is net het laatste restje waardoor ik nu weer tevreden ben, al ben ik wel van plan om ook de voorversterker weer te voorzien van magnetic floaters. Helaas ben ik nu al 1,5 weken iets verkouden waardoor mijn gehoor nog steeds niet geweldig is.

Als iemand nog magnetic floaters heeft??? ik houd me aanbevolen. Anders koop ik ze wel bij Peter. (sponser)

Hoi,

Als eerste wil ik zeggen een mooie setup  :)
Alleen jammer dat je wat op de VV heb staan  ;) , maar zo wie ik het nou zie zijn de ushers best wel mooie LS.
Een foto in een huiskamer of luisterruimte is wat anders dan een foto die je ziet op de homepage. :)

Over rack gesproken.
Is niet erg goedkoop maar je kunt hem zelf samenstellen , zelf de breedte en hoogte samenstellen , zelf de kleuren uitzoeken.
Jij vraagt hij maakt ;D , wil jij een roze rack dan krijg jij een roze rack ;)
Copulare is het merk.Als je hem goed samenstelt is hij voor het leven.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

kippekop

Deze?: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=62576.0;topicseen
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Peerless Monster

Citaat van: Audiotwin op juli 25, 2007, 16:10:46

En ik ging gelijk vanuit Frank op vakantie, maaaaaaarrrr ik ben weer terug ;). ALs ik dit weekeinde nog tijd zie dan vertel ik wel het 1 en ander.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

blacklotus

@ Frank & Peerless

Ik heb een vraagje over de Usher luidpsprekers maken jullie ook gebruik van het compartiement onder in de luidspreker ,hebben jullie deze gevuld met bijvb. loodkorrels of vogelzand????

Op advies van W&W waar ik afgelopen vrijdag middag ben geweest vertelde Karel dat ik redelijke winst kon
behalen in het laag door het compartiment te vullen met loodkorrels of vogelzand.

Na het vullen en dicht schroeven ben ik gelijk gan luisteren en het laag is strakker geworden en loopt dieper door als ik mijn eigen oren moet geloven.

Hoor graag wat jullie ervaring hier mee is .

Mvg Dennis
Versterker  :Duson PA-75
Tuner       :Duson T 100
Cd speler   :Duson CD 150
Luidspreker :Usher CP-6311

Audiotwin

Citaat van: blacklotus op juli 28, 2007, 21:01:23

Na het vullen en dicht schroeven ben ik gelijk gan luisteren en het laag is strakker geworden en loopt dieper door als ik mijn eigen oren moet geloven.

Mvg Dennis

Waar heb je ze mee gevuld?
Tevredenheid!!!

frank2

Ik heb ze nog niet gevuld, schijnt inderdaad wel wat te doen.

blacklotus

Citaat van: Audiotwin op juli 28, 2007, 21:15:28
Waar heb je ze mee gevuld?

Hoi

Ik heb ze gevuld met vogelzand omdat dat het goedkoopste oplossing van de twee was  ;)

9 kilo loodkorrels +/- 50 euro (12.5 kilo per speaker nodig)
20 kilo vogelzand 7,89 euro bij de plaatselijke dierenwinkel

Mvg Dennis
Versterker  :Duson PA-75
Tuner       :Duson T 100
Cd speler   :Duson CD 150
Luidspreker :Usher CP-6311

frank2

Citaat van: Audiotwin op juli 27, 2007, 17:45:35
Doe voor de grap eens een handdoek of deken over je tv,bij mij wordt het geluid dan 'anders'
Ik doel op de invloed van de tv op het geluidsbeeld,nu zit er ruimte tussen de tv en muur ;)

Dit heb ik vandaag gedaan, en ja het geluid verbetert erdoor. Mijn kamer is niet echt goed gedempt, en de plasma doet daar een schep bovenop. Door de handdoeken erover heen te leggen wordt het geluid iets rustiger, het midhoog waar ik vaak problemen mee heb, wordt daardoor ook meer gedefineerd en rustiger.
Een gouden tip, die ik vaak zal toepassen, de plasma is dus naar nu blijkt voor 40% de boosdoener.

Ik zat net lekker te luisteren, komt mijn vrouw naar beneden, ziet de handdoeken zegt: nu is het echt mis, pakt de telefoon zoekt in de telefoongids de Opmaat op (psych. instelling) "ik heb hier een man die...."

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.