Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Ik denk wel dat je gelijk hebt, maar aan de andere kant nu zit er ook maar een koperen plaatje tussen de terminals wat natuurlijk ook geen VD is. Dat omwisselen is nu ook duidelijk hoorbaar, vandaar dat de VD op de mid/hoog terminal zit.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

frank2

Vrijdag heb ik de Cardas bruggen opgehaald en tussen de luidsprekerterminals gezet. Het zijn dunne plaatjes van koper en rodium en ze kosten totaal 60 euro (4 stuks)
de bevindingen: ja het doet wat met het basgeluid, het is een verbetering. De bassen worden strakker en dieper met meer gedetailleerdheid, waardoor het gehele geluidsbeeld nog iets brillianter wordt.

Stel je voor dat je speakers tegen de wand hebt staan, teveel bas natuurlijk, nu zet je ze 1 meter van de wand af, nu is de bas goed... overdreven natuurlijk, maar dat geeft precies aan wat deze bruggen doen.

Ik heb nog even gevraagd op virtual dynamics ook bruggen maakt, zij zijn daar mee bezig, Hans zou informeren hoe ver ze daar mee zijn. Maar VD kennende zal dat nog een lange tijd duren.

Is het 60 euro waard? ja het geeft nog meer evenwicht in het geluid, hoewel het geluid al zeer goed was.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

advr

het zullen allemaal kleine stapjes zijn vanaf nu, maar als je als die kleine stapjes ineens weg zou halen, dan is het ineens wel een enorm verschil. soms is het ook wel lekker dat tweaks betaalbaar zijn ;D

veel plezier, ik zou bijna met Rens en Arjen mee willen maar de tijd ontbreekt me :P :P
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Peerless Monster

Citaat van: advr op juli  8, 2007, 10:16:58
het zullen allemaal kleine stapjes zijn vanaf nu, maar als je als die kleine stapjes ineens weg zou halen, dan is het ineens wel een enorm verschil. soms is het ook wel lekker dat tweaks betaalbaar zijn ;D

veel plezier, ik zou bijna met Rens en Arjen mee willen maar de tijd ontbreekt me :P :P

Ga toch mee man.
We moeten nog een zondag plannen!

Dus als je je opties even mailt, dan kan je mee. Eerst verzamelen, daarna naar Frank en dan eenmaal terug weer bij mij of Arjen en daarna bij jou ;).
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

advr

Citaat van: Peerless Monster op juli  9, 2007, 12:01:37
Ga toch mee man.
We moeten nog een zondag plannen!

Dus als je je opties even mailt, dan kan je mee. Eerst verzamelen, daarna naar Frank en dan eenmaal terug weer bij mij of Arjen en daarna bij jou ;).

Groningen?
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

frank2

Ik kan alle zondagen, ben al op vakantie geweest, ik woon in twente.

Peerless Monster

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

advr

Citaat van: Peerless Monster op juli  9, 2007, 13:12:10
Nee Twente ;D ;D ;D

dat scheelt weer. :o

zo even snel door de bocht. misschien zondag 5 aug. 8)

Peerless Monster

Citaat van: advr op juli  9, 2007, 13:28:50
dat scheelt weer. :o

zo even snel door de bocht. misschien zondag 5 aug. 8)

Helaas, dan kan ik niet ;).

advr

Peerless Monster

Citaat van: advr op juli  9, 2007, 13:46:59
dan gaat het al naar half sep. :o :o

Sjoe!
Ik moet er eerder naar toe Ad ;).

advr

Citaat van: Peerless Monster op juli  9, 2007, 14:20:20
Sjoe!
Ik moet er eerder naar toe Ad ;).

natuurlijk daarom ga maar lekker eerder!!  O0
ik zei toch dat ik er weinig tijd had. we hebben vanalles de weekenden tot ergens in sep. :o :o

frank2

zonde, had je een set kunnen beluisteren die compleet anders is dan je eigen heeft ie geen weekend meer vrij.......maar je mag altijd op een and tijdstip komen

advr

Citaat van: frank2 op juli  9, 2007, 17:45:11
zonde, had je een set kunnen beluisteren die compleet anders is dan je eigen heeft ie geen weekend meer vrij.......maar je mag altijd op een and tijdstip komen

weekenden zijn nu eenmaal druk bezet. komende 4 weken ben ik vrij en ik had de 5e aug wel gekund maar dan kan Rens niet. misschien kom ik wel alleen dan een middagje luisteren. ;D da's nog in mijn vakantie.

frank2

advr

Citaat van: frank2 op juli  9, 2007, 18:23:12
je bent welkom

ik ga het in de groep gooien zodadelijk, je hoort verder via de pm! ;D ;D

frank2

Citaat van: frank2 op april 26, 2007, 20:18:30
Inderdaad zijn hier gisteren en eergisteren 2 mensen komen luisteren. Een van de opmerkingen die ik kreeg van "keyser" was zoals hij hier ook schreef, bij iets mindere opnames wil het hoog wel eens teveel worden. Ik moet zeggen dat hij daar volkomen gelijk in had. De Ushers BE10 zorgen er dan voor dat het NIET gaat slissen maar geven dat hoog dan ook onverkort en helder weer. Vandaag heb ik de NiteII vervangen door de Virtual Dynamics David 2, welke tussen de VV en de EV zat en de Nite II tussen de VV en EV gehangen. De David 2 is een iets mindere kabel dan de NIte II en dit deed precies wat er te verwachten was. Het teveel aan hoog bij Sarah was iets getemperd, het totaalbeeld was daardoor net iets "lekkerder" dan bij de NIteII.

Enige tijd geleden toen ik net mijn A400 Marsh had gekregen heb ik deze kabelswitch gedaan vanwege bovenstaande quote.
Het bleek naderhand, dat de Ushers BE10 demo's nog niet veel gedraaid hadden en de Marsh was nieuw.

Vandaag heb ik 645 uur op de teller staan mbt. het inspelen van de Ushers BE10, mijn eigen in de goede kleur. Vlgs wewaudio zijn ze dan wel ingespeeld en veranderd er nog wel iets maar dat is marginaal.
Ik vond nl. de laatste tijd dat bij bepaalde nrs. die ik speelde er vaag een "middentoon" geluid te horen was. Dus vandaag weer die vervelende kast van de muur getrokken, dat is op zich niet zo erg maar die VD kabels zijn zo dik en stug dat altijd wel iets gaat los zitten, maar ik heb de kabels weer teruggezet. CD>VV: VD Nite2 en VV>EV de VD David2.
Ik was heel benieuwd of dat te veel aan hoog weer zou komen, dat deed het dus niet, wel nam de 3D, de stage de dynamiek en de hoge/lage tonen toe, er kwam weer een grote diepte in het geluid, het scherpe beroemd ondertussen van sarah brightman bleef weg, de detaillering nam toe.

Eindconclusie: een goede "ruil" die in eerste instantie slechter presteerde maar nu na inspeelde apparatuur bevestigd wat Hans van wew mij al maanden geleden vertelde, dat teveel aan hoog kan niet aan de kabel liggen.

Zoals gewoonlijk (hij heeft altijd gelijk, achteraf gezien) lag het dus aan niet goed ingespeelde speakers en versterker, maar het klinkt nu net nog paar tandjes beter dan eerst. Dit is overigens geen miniem verschil maar zeer duidelijk waarneembaar.
(wat ik mij dan nu weer afvraag, moet ik niet gewoon een NIte3 erbij kopen en de David2 inruilen, kost max. 500 euro extra) Maar daar zal ik het nog wel eens overhebben met Hans, VD is zoals gewoonlijk weer uitverkocht en ze wachten weer op een nieuwe zending.

nb: VD maakt jumpers, ik wacht nog op de prijs, de Cardas die er nu aanhangt is zeker goed maar ik prefereer VD.

advr

Stefan S.

Onvoorstelbaar dat het nog steeds beter kan, ik was allang tevreden geweest met de geweldige sound die je hebt  ;). Jammer dat mijn vriendin gisterenavond weinig tijd had, ik had graag naar het plaatje van Madonna willen luisteren  :D

frank2

Een kleine update en een verassing.

Gisteren zijn 2 medeforummers hier geweest en hebben de set aangehoord. Wat ze er van vonden mogen ze zelf schrijven, maar in ieder geval zijn de speakers wat meer naar binnen gedraaid. Een van hen had de Mat van ArtSpeak bij zich. Deze hebben we halverwege de middag eens een keer gebruikt. Het resultaat was een verbetering, meer gedetailleerdheid, strakker geluid en een fractie rustiger. Zo'n mat lijkt het meest op een plat cd schijfje gemaakt van de binnenband van een fiets, zo'n zacht c.q. dun rubber.

Nu net bedacht ik mij hoewel de kosten van zo'n mat erg laag zijn (20 euro) zou ik het met eigen middelen ook voor elkaar krijgen? Dus ik pak een 250 grs mat mc papier welke donkerblauw bedrukt is en knip dit uit en leg het met de donkerblauwe kant op de cd, de puk erop en weer luisteren.

Je kunt het bijna niet geloven maar meteen kwam er meer gedetailleerdheid, meer nuance in het geluid.
Kosten: niets. Morgen zal ik bij de papier leverancier 250 grs zwart papier bestellen.

(nu heb ik wel het geluk een bovenlader te hebben)

Dus als je een keer tijd over hebt, probeer dit eens een keer, bij mij werkt het.

Erik van Voorst (in memoriam)

....geloof ik onmiddelijk.... ;)

Ik legde vroeger gewoon af en toe 2 cd´s op elkaar om mensen het verschil te laten horen....niet aan te raden natuurlijk....maar wel even leuk.. ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Stefan S.

Ik ben benieuwd naar de bevindingen van de mini-meeting  :)

blacklotus

Hallo Frank

Mag ik vragen wat in jou beleving de grootste verschillen zijn tussen de 8871 en de BE-10 .

Mvg Dennis
Versterker  :Duson PA-75
Tuner       :Duson T 100
Cd speler   :Duson CD 150
Luidspreker :Usher CP-6311

frank2

Tuurlijk mag je dat vragen, ten eerste is de BE serie een duurdere/betere serie dan de 8871 en 8571. Er zitten duurdere/andere speakers in. Verder heeft de BE serie birrylium tweeter en midtoner. (en een eaton bas woofer)
waar uit zich dat in: Het eerste wat mij opviel toen ik de 8871 verwisselde met de BE10 waren 2 dingen, wat kleuren de 8871 en wat transparant is de BE. Verder was de bas dieper en strakker. De 8871 heeft 2 woofers waardoor het geluid voller klinkt, de BE10 heeft er 1 waardoor het geluid meer transparant is, maar dat heeft ook weer met de midtoner te maken, deze kleurt niet geeft meer detail weer, anders gezegd hoewel de 8871 een erg mooi geluid geeft is de BE serie transparanter, meer analytisch maar wel muzikaal. De muziek wordt preciezer/transparanter weergegeven, strakker.

ik ben nu weer bezig na overleg met Hans van wenw om de speakers beter te plaatsen, het blijkt nl. dat ze preciezer geplaatst dienen te worden dan dat ze nu staan. Ik wil ze weer minder toe-in geven iets dichter bij elkaar hebben staan en de luisterplaats> speakers iets vergroten.

blacklotus

Citaat van: frank2 op juli 24, 2007, 18:23:16
Tuurlijk mag je dat vragen, ten eerste is de BE serie een duurdere/betere serie dan de 8871 en 8571. Er zitten duurdere/andere speakers in. Verder heeft de BE serie birrylium tweeter en midtoner. (en een eaton bas woofer)
waar uit zich dat in: Het eerste wat mij opviel toen ik de 8871 verwisselde met de BE10 waren 2 dingen, wat kleuren de 8871 en wat transparant is de BE. Verder was de bas dieper en strakker. De 8871 heeft 2 woofers waardoor het geluid voller klinkt, de BE10 heeft er 1 waardoor het geluid meer transparant is, maar dat heeft ook weer met de midtoner te maken, deze kleurt niet geeft meer detail weer, anders gezegd hoewel de 8871 een erg mooi geluid geeft is de BE serie transparanter, meer analytisch maar wel muzikaal. De muziek wordt preciezer/transparanter weergegeven, strakker.

ik ben nu weer bezig na overleg met Hans van wenw om de speakers beter te plaatsen, het blijkt nl. dat ze preciezer geplaatst dienen te worden dan dat ze nu staan. Ik wil ze weer minder toe-in geven iets dichter bij elkaar hebben staan en de luisterplaats> speakers iets vergroten.

Hoi Frank

Wat mij toen al opviel toen ik bij jou was voor een luister sessie met de 8871 dat de speakers nogal heel erg dicht op de achterwand stonden .
Als je deze naar voren verplaatst (wel met meerdere mensen doen die speakers zijn ruggen slopers :o :o) zal je er meer diepte voor terug krijgen in je geluids beeld .
En van uit mijn eigen ervaring gesproken plaats de Speakers ongeveer 60 cm van de zijwand en  60 cm+ van de achterwand .
Dan heb je al een heel ander geluidsbeeld mocht het niet bevallen kan je je speakers weer op hun oude plaats zetten oja wat bij mij heel veel heeft geholpen is de achter spike's een kleine centimeter uit draaien zodat de speaker meer naar voren helt zodat het hoog en midden gebied meer naar je oren wordt afgestraald.

Mvg Dennis
Versterker  :Duson PA-75
Tuner       :Duson T 100
Cd speler   :Duson CD 150
Luidspreker :Usher CP-6311