Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Audiotwin

Mooie spullen Frank!
De Be 10 wil ik zeker een keer beluisteren,zijn toch wel droomspeakers voor mij :)
Tevredenheid!!!

frank2

je bent welkom, als deze het worden komen ze in mei binnen, ff inspelen.......
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Stefan S.

Wat een verhaal zeg Frank, ik lees net het hele verhaal. Gelukkig heeft dit nadeel een heel mooi voordeel  ;).Ik ben zeer benieuwd hoe jouw bevindingen zijn, echter als je vrouw het beter vind, dan zal jou ook wel gaan genieten!! Hou ons op de hoogte  :D

Audiotwin

Citaat van: frank2 op maart 31, 2007, 21:12:43
je bent welkom, als deze het worden komen ze in mei binnen, ff inspelen.......

Dat inspelen duurt wel even weet ik uit eigen ervaring met Usher.Zelf draai ik met de CP-6371 van Usher waar ik tevreden over ben.
Lijkt me leuk om een keer te komen luisteren als ze eenmaal goed ingespeeld zijn,de 8871 mk11 vindt ik ook mooi :)
Tevredenheid!!!

frank2

Zoals gewoonlijk gaat het tv geluid ook via de speakers. Het klinkt helderder, maar alles hoor je, reclame wat ik al een paar keer gezien heb, daar hoor ik opeens nieuwe kleine geluiden, nuances, die er viirheen niet waren. Het oplossend vermogen is wel erg goed....

Dat deze speakers beter klinken dan de 8871 (jaja dat kan nog steeds, de BE20 klinkt nog beter dan de BE10) is ondertussen wel duidelijk. Wat ook opvalt dat ie zo ontzettend zuiver is dat je (ongemerkt) het geluid harder zet.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Lucky.L

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

frank2

Na enkele uren luisteren een impressie van de BE 10 speaker

Na het beluisteren van enkele klassieke cd's en een paar geijkte nummers die ik altijd speel een korte review.
Dat de speaker een hoogstaand nivo heeft heb ik al verteld, dat ie beter klinkt dan de 8871 kan ik ook wel zeggen.
De speaker is kleiner dan de 8871 maar breder, goed afgewerkt en voorzien van een mid en hoog birrylium weergever en 1 woofer van 11". Deze is in staat om ook de laagste tonen goed weer te geven.

Hoe klinkt het?

violen klinken zijdezacht en zeer natuurgetrouw, nergens scherpte wat bij de 8871 af en toe wel het geval was. En open erg open, een orkest staat echt te spelen, een enorme diepte in het beeld op de achtergrond hoor je ook intstrumenten, terwijl op de voorgrond de violen bezig zijn. Pauken zacht weergegeven klinken ook echt als pauken, je hoort de aanslag goed en dan voel/hoor je de "dreun" van de pauken.
Het wordt absoluut nooit een brij, maar alles blijft open/helder/transparant. Ik heb nog nooit zo iets gehoord.
Tov. de 8871 hoor je bij zware bassen meer de aanslag en voel je de bas. Het is net of het dieper gaat, terwijl het totaalbeeld evenwichtiger is.
Ook bij popmuziek zoals dire straits/robbie robertson/chris isaak enz blijft alles heerlijk klinken, luistermoeiheid treedt niet op. Het speelt lekker weg met een enorme precisie terwijl het heerlijk vloeiend en musikaal blijft klinken. Ik heb bij enkele nrs. weer dingen gehoord welke ik nooit gehoord had, een harp die even heel zacht een paar tonen speelt. En wat ook erg mooi is het wegsterven van tonen het staat los in de ruimte lijkt het wel.

Dat deze speakers op een eenzame hoogte staan moge duidelijk zijn. Dat je in deze klasse niet meer van slecht en goed kunt praten ook. Maar na een half jaar de 8871 van usher te hebben beluisterd en nu dan de be10, kan ik wel zeggen dat deze speaker een hoop extra geeft.

Hieronder foto's:

dre73

ik lees dat je besloten hebt ;D
ik vind ze trouwens echt prachtig 8)
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Deleted member

Het zal wel wat extra gaan kosten maar ik zie het voor jou toch maar als een gelukje bij een ongeluk!  :) Mooie speakers!

frank2

Ja ik ben bang dat het wel iets extra's gaat kosten, maar je krijgt er wel wat voor terug. Een zeer tevreden vrouw. (ze zijn kleiner en klinken beter) en en mooier geluid. Nu alleen nog even de kabel goed ingespeeld krijgen die ik er net heb tussen gedaan (voor>eind) Deze heeft 380 uur gespeeld, klinkt al goed maar moet nog beter gaan klinken. (rond de 450 uur)

DA BoSS

vind ze persoonlijk ook een stuk(!) mooier.

Denk wel dat je het risico loopt dat je kabelplan niet meer helemaal optimaal is voor deze speakers?

mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

frank2

Ik loop geen risico met de bekabeling, deze is uitermate geschikt voor de BE10. Deze hangt ook al ingespeeld aan mijn set en dat klinkt inderdaad goed. Wel is het zo dat de sat. ontvanger ipv Virtual D. nu de audioquest als bekabeling heeft, en dat is toch echt wel minder.
Maar spelen met de Bow zz8 klinkt erg goed.

R

Oei, dat zijn toch wel imposante, maar wel erg mooie speakers!! Is het nu rond dat het deze gaan worden? Ook in deze kleur?

Audiotwin

Ik vindt deze kleur niet misstaan in je huiskamer,wel sjiek zo :)
Eventueel in de toekomst een zwarte Panasonic ;)
Tevredenheid!!!

Raphie

Ik vind ze ook mooier 8) en ze klinken beter.. dus uitstekende keuze!  O0
JBL PRX Power!

frank2

Nee het is nog niet rond, ik heb ze op proef thuis staan. En het wordt niet deze kleur maar maple, dus erg licht hout. Dit type wordt wel in maple gemaakt en is ook al door Karel besteld, hij verwacht ze ergens in mei.

Peerless Monster

Hoi Frank,

Ik ben een tijdje niet op het forum geweest en dan mis je zulke dingen weer...
Vet vet vet die BE10's! ;). Nu nog wachten op de maple kleur, maar is het misschien niet verstandig om toch voor de 20 te gaan ;D ;D ;D?
(vrouw boos...).

We zullen eens een datumpje gaan plannen nu.

Grtz,
Rens
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

Het liefst zou ik voor de be20 gaan, de verminderde basdruk tov. de 8871 mis ik wel een beetje. Alleen ze zijn me te duur en verder zijn ze nog 1 cm groter dan de 8871 en die waren al erg groot.
Wel valt op dat de detaillering in het basbereik is toegenomen ook in het midden (de midspeaker) valt dat op.
Ook is het zo dat de diepte van de bas zeker net zo diep gaat als bij de 8871, en je dus niets mist.

Ik stelde aan mijn vrouw voor om toch maar de be20 te kopen; ben je gek of zo weer van die grote dingen in de kamer...gebeurdt niet

eigenlijk heeft ze gelijk, de be10 past beter bij het interieur en klinkt beter. Morgen maar eens bellen met Karel of ik ze niet kan houden totdat de nieuwe zending komt (in mei). Kijken wat ie zegt.... ???

frank2

Update: Met een redelijke bijbetaling kan ik de BE 10 kopen, de speakers die nu thuis staan. Morgen zal ik ze bestellen. Leverdatum zal zijn begin mei.

Overigens had Karel ook nog contact met Usher, de grote baas daar had verzocht via zijn contactpersoon te melden dat de 8871 in augustus geleverd kon worden. Maar weer wachten......onzekerheid..... en nu een beter geluid..... ;D ;D dat betekend niet doen en voor de BE 10 maple te gaan.  :D

HuubF

Volumio Rivo Plus+Lineo 5 , Chord M Scaler+Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Atlas kabels, Div. esoterica (Tegel, Bybee)

Stefan S.

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

frank2

vandaag besteld, morgen als het goed is gaat de boot varen. Vaartijd 3 a 4 weken tot Rotterdam. Levering BE10 maple verwacht ergens in mei. Maar ik heb tot die tijd mooi de be10 staan (de demo's)
Heb vandaag al gekeken naar loodkorrels.... sense of music heeft het maar verder???? viszaak????
kan ook platen lood dubbelvouwen en er in leggen....

garmtz

frank2

Na weer enkele dagen braaf een uurtje elke dag te hebben geluisterd, (goede tijden gaat voor!!!!muziek)
Blijf ik het geluid ongelofelijk vinden. Zo schoon, rust diepte, helder, precisie. Wat ook mooi is is de galm die wegsterft als iemand zingt (mits het natuurlijk op de cd staat)...
Maar deze aankoop heeft al weer 1 nadeel, ik moet de eindversterker gaan vervangen voor een zwaarder type. (ook vlgs karel) deze speakers zijn 8 ohm, de 8871 zijn 4 ohm, dus... ik heb nu opeens 120W vermogen en dat was 200W vermogen. Vlgs Karel is een zwaardere eindversterker de oplossing, deze geeft meer kracht autoriteit dan mijn huidige. Ik heb 'm al opdracht gegeven om uit te kijken naar de Marsh 400. en dat zou hij doen.
Nu weet ik ondertussen wel dat als hij zegt dat het nog mooier kan klinken dat dat ook zo is. En ja je kunt er natuurlijk een of ander exotisch merk voor kopen.. maar dat was ik niet van plan. Deze Marsh klinkt gewoon erg lekker, dus met een beetje meer power is 't helemaal toppie.