Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Tjeb

Als je een 400v kast bezit kun je even de nul losknippen in de meterkast dan is het meteen helemaal 100% ingebrand  >:D ;D

Mvg Tjeb

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

frank2

Inderdaad, een powercord moet ook ingespeeld worden dus een belden netsnoer (is hetzelfde) ook.
Scepsis mag natuurlijk maar ik hoor duidelijke verschillen, het klinkt mooier en kost in verhouding weinig.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Tjeb

Citaat van: frank2 op februari 18, 2007, 18:39:40
Inderdaad, een powercord moet ook ingespeeld worden dus een belden netsnoer (is hetzelfde) ook.
Scepsis mag natuurlijk maar ik hoor duidelijke verschillen, het klinkt mooier en kost in verhouding weinig.

Dat zijn baude uitspraken zeg!
Ik heb meerdere mensen deze uitspraken zien en doen maar het kan verkeren, misschien een leuke test waar ik ook bij ben geweest en mijn stinkende best heb zitten doen en met een open mind naar toe ben gegaan!
Ik kwam van koude kermis thuis  ;)

Horen we het verschil? Het vergelijk tussen twee setjes Nordost kabels.

Mvg Tjeb

HuubF

Citaat van: Tjeb op februari 18, 2007, 19:28:13
Dat zijn baude uitspraken zeg!

Ach, zelf hoor ik toch ook wel dat een nieuwe set-samenstelling even de tijd nodig heeft om zich te 'zetten'. Ook als nadat ik een luidspreker-kabel verwisseld heb die ik al tijden heb. Dat kan natuurlijk ook gewoon gewenning zijn.

Hoewel... als je 's nachts je set aan laat staan om 'in te spelen' en je hoort dat het de volgende dag beter klinkt, is dat dan gewenning?
Volumio Rivo Plus+Lineo 5 , Chord M Scaler+Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Atlas kabels, Div. esoterica (Tegel, Bybee)

Staaled

Citaat van: DA BoSS op februari 17, 2007, 10:46:04
hoe minder contactovergangen hoe beter.
En vanuit dat oogpunt is het beter om de nieuwe groep direct op een stekkerblok af te monteren, en dan het stekkerblok nagelvast aan de muur of vloer te monteren (voor de verzekering 8) )
Dat was ook tot voor kort mijn situatie.
Vanaf de groepenkast met Lappkabel rechtstreeks mijn netfilter in.
Na vergelijk met de Lapp op een wandcontactdoos en een mooi powercord vóór het filter,heb ik voor het laatste gekozen.
Echt een stuk beter.

Salutz,Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Tjeb

Citaat van: HuubF op februari 18, 2007, 19:41:50
Ach, zelf hoor ik toch ook wel dat een nieuwe set-samenstelling even de tijd nodig heeft om zich te 'zetten'. Ook als nadat ik een luidspreker-kabel verwisseld heb die ik al tijden heb. Dat kan natuurlijk ook gewoon gewenning zijn.

Hoewel... als je 's nachts je set aan laat staan om 'in te spelen' en je hoort dat het de volgende dag beter klinkt, is dat dan gewenning?

Ik meen me te herinderen dat je tijdens de genoemde test ook verschillen dacht waar te nemen terwijl dezelfde kabel nog aangesloten was en dito met de Furudinges op een bepaalde boot terwijl ik persoonlijk even vergeten was om het knopje van het apparaat in te drukken terwijl de cd erop lag  ;)

Mvg Tjeb

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op februari 18, 2007, 19:41:50

Nee, dat is auto-suggestie  ;D ;D ;D

Groeten...

HuubF

Citaat van: Tjeb op februari 18, 2007, 19:55:52
Ik meen me te herinneren dat je tijdens de genoemde test ook verschillen dacht waar te nemen terwijl dezelfde kabel nog aangesloten was en dito met de Furudinges op een bepaalde boot terwijl ik persoonlijk even vergeten was om het knopje van het apparaat in te drukken terwijl de cd erop lag  ;)

Dat klopt. Maar luister-sessies waar je on-the-spot moet beslissen zijn toch heel wat anders dan jarenlang opgesloten moeten zitten met een hifi-set in huis.

Gelukkig weet ik toevallig dat jij grote verschillen hoorde met Bybee's tussen speaker en ls-kabel. Is dat dan normaal?
Volumio Rivo Plus+Lineo 5 , Chord M Scaler+Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Atlas kabels, Div. esoterica (Tegel, Bybee)

Tjeb

Citaat van: HuubF op februari 18, 2007, 20:02:57
Dat klopt. Maar luister-sessies waar je on-the-spot moet beslissen zijn toch heel wat anders dan jarenlang opgesloten moeten zitten met een hifi-set in huis.

Gelukkig weet ik toevallig dat jij grote verschillen hoorde met Bybee's tussen speaker en ls-kabel. Is dat dan normaal?

Ja, en dat durf ik wel blind aan!  ;) Ik heb deze trouwens ook blind beluisterd, echt waar ik heb geen een keer mijn ogen open gedaan  ;D Je bent het toch wel met mij eens dat er een degelijk verschil is tussen een luister sessie met 1 persoon of meerdere, iemand had dan toch alle antwoorden goed moeten hebben  ???

Mvg Tjeb

HuubF

Citaat van: Tjeb op februari 18, 2007, 20:10:50
Ja, en dat durf ik wel blind aan!  ;) Ik heb deze trouwens ook blind beluisterd, echt waar ik heb geen een keer mijn ogen open gedaan  ;D Je bent het toch wel met mij eens dat er een degelijk verschil is tussen een luister sessie met 1 persoon of meerdere, iemand had dan toch alle antwoorden goed moeten hebben  ???

Je bedoelt bij die inspeel-test? Ik kan me herinneren dat ik er heilig van overtuigd was dat ik alle 10 antwoorden goed had. Hans (vanden) was daar net zo heilig van overtuigd als ik, maar had alle antwoorden anders. De blinde test zou me méér overtuigd hebben als Hans en ik NIET zo overtuigd zouden geweest van ons gelijk. Bij een blinde test klinkt toch alles hetzelfde?

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Tjeb

HuubF

Citaat van: Tjeb op februari 18, 2007, 20:25:55
Dat blijkt!  ;D ;D

Neen jongeman! Dat bleek helemaal niet. Wat niet goed ging was dat de ingespeelde kabel er niet uit werd gehaald, maar er werden volop verschillen geconstateerd. Alleen niet door Keyser natuurlijk. ;D

Tjeb

Citaat van: HuubF op februari 18, 2007, 20:39:03
Neen jongeman!

>:( ik heb niet met je geknikkerd  ;D
Weet je hoe het op verschillende momenten de verkeerde kabel aanwijzen heet?
Sorry dat ik heb hier nu juist moet gebruiken maar het antwoord is...............................

Autosugestie  ;D

Mvg Tjeb

HuubF

Citaat van: Tjeb op februari 18, 2007, 20:43:59
Autosugestie  ;D

Weet ik, maar je haalt 2 dingen door elkaar. Bij een blinde test is het juist de bedoeling dat autosuggestie wordt uitgesloten. Dus als er dan tóch verschillen worden waargenomen, hoe moet je dat dan noemen?

FrankB

Citaat van: HuubF op februari 18, 2007, 22:39:39
Weet ik, maar je haalt 2 dingen door elkaar. Bij een blinde test is het juist de bedoeling dat autosuggestie wordt uitgesloten. Dus als er dan tóch verschillen worden waargenomen, hoe moet je dat dan noemen?

Blinde suggestie? ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

DA BoSS

Citaat van: frank2 op februari 18, 2007, 17:26:36
Dit is een verbetering voor relatief weinig geld, het duurste was de klangmodule.

...was de arbeid niet het meest kostbare?

(hoeveel was je ongeveer kwijt voor de electricien?)

mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

frank2

Totaal was ik 230 euro kwijt, ahp module was 70,= kabel 5 meter a 80 euro en wat materiaal 20 euro de rest was de electricien.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Tjeb

Goedkope electricien, 60 euro is niet veel en een uurtje is zo voorbij  ;)
Dit was een zogenaamde mazzelaktie  ;D

Mvg Tjeb

FrankB

Citaat van: Tjeb op februari 19, 2007, 12:40:11
Goedkope electricien, 60 euro is niet veel en een uurtje is zo voorbij  ;)
Dit was een zogenaamde mazzelaktie  ;D

Mvg Tjeb

60 euro zijn ongeveer de voorrijkosten ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

Citaat van: Tjeb op februari 18, 2007, 09:47:44
Jij hebt mij helemaal niet  >:(  ;D ;D

ik hoef jou ook niet te hebben ;D ;D
sinds 1992 heb ik al vanaf de meterkast rechtstreeks een solid kern geaarde aansluiting aangesloten op mijn Groneberg stekkerblok. Dat had ik toen ook al. Een vooruitziende blik zal ik maar zeggen.
ik twijfel nog wel eens of ik deze kabel wil vervangen door een Belden of Lapp kabel (die laatste heb ik nog steeds liggen. Verder heb ik geen aardlek schakelaar ertussen zitten. Wel een AHP stop.

Dat scheelde wel een beetje in het laag en ietsje meer rust. Verder meng ik mij niet in de discussie wel of niet AHP te gebruiken, ik heb ze overal inzitten en al die kleine beetjes helpen.  ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

frank2

Ik vind de discussie over wel of geen nut hier onbelangrijk, graag daarmee stoppen je kunt allicht een nieuw topic openen.

In dit topic probeer ik mensen alleen te vertellen wat en hoe ik alles gedaan heb zodat bepaalde valkuilen voorkomen kunnen worden. Verder tracht ik te omschrijven wat alle tweaks en apparatuur met elkaar doet en hoe ik dat vind.
Dat sommige ht'ers daar niet goed mee kunnen omgaan is hun probleem, maar langzamerhand begin ik me te egeren aan een enkeling die hier ongefundeerde uitspraken doet in dit topic, daar is dit topic neit voor, anders vraag ik de moderators wat troep te verwijderen.
Discussie en vragen totaal geen probleem maar graag gefundeerd en als je niets zinnigs te zeggen hebt, houdt dan aub ge mond/of je geschrijf. !!!

Tjeb

Citaat van: frank2 op februari 19, 2007, 18:42:04
maar langzamerhand begin ik me te egeren aan een enkeling die hier ongefundeerde uitspraken doet in dit topic,
Ik denk dat je mij bedoeld mijn beste, mag je ook gewoon zeggen hoor ;)

Discussie en vragen totaal geen probleem maar graag gefundeerd en als je niets zinnigs te zeggen hebt, houdt dan aub ge mond/of je geschrijf. !!!
Ik denk dat ik alleen maar gefundeerde opmerkingen gemaakt heb zoals je gewoon kunt lezen in mijn eerste berichtje. Is zelf uitgeprobeerd gefundeerd genoeg of wil je een meetrappart zien?
Jammer, ik dacht zoals in mijn 2e bericht te lezen valt een zinnige bijdrage te leveren maar blijkt ongegrond! :-X

Mmvg Tjeb

Kwabbernoot

In dit topic probeer ik mensen alleen te vertellen wat en hoe ik alles gedaan heb zodat bepaalde valkuilen voorkomen kunnen worden. Verder tracht ik te omschrijven wat alle tweaks en apparatuur met elkaar doet en hoe ik dat vind.

Het is jouw topic dus het is je goed recht om deze "onzin" niet in je draadje te willen. Maar ik denk dat, gezien het bovenstaande citaat, het ook wel aardig is om mensen te vertellen dat iedereen voor zich maar moet uitmaken of er überhaupt valkuilen zijn en of het überhaupt zin heeft om dure powercables te gebruiken. Daarvoor is het wel handig als ook andere meningen worden geuit. Maar dat hoeft natuurlijk geen hele discussie te worden. Daarvoor kan inderdaad beter een apart draadje worden geopend.

Groeten...