Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

IK ken de opus niet maar de filosofie erachter lijkt in ieder geval op de bow. Analoog klinkend, in ieder geval het luistert erg lekker.

Ik heb mijn set ook op de showcase gezet.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

frank2

Ik heb net een tip gekregen van iemand van het hifi forum. Kun je nagaan hoe dom iemand kan zijn. Ikke dus.
Heb ik een perfect ingespeelde nite 2 tussen de pre en eindversterker hangen, geeft die man mij een tip zet die is op de cd speler, het beste het dichtste bij de bron.
Dus heb ik de kabels verwisseld, de audioquest naar de pre>eind en de Virtual D. nite 2 naar de cd speler. En ja hoor een verbetering, musikaler....
wel valt op omdat de powercords nog moeten inspelen dat alles net iets hard/fel is, maar ik had de power one op de cd speler, omdat de eindversterker altijd aanstaat daar de drie opgezet en de one op de pre, gaat het inspelen sneller, en een belden weer op de cd speler,(voordat de VD nite 2 er opzat) dan hoor je dus heel duidelijk verschil, het geluid wordt duidelijk matter, niet meer zo sprankelend.
Nu de nite 2 eropzit is dat sprankelende erweer+ meer musikaliteit, geen felheid maar dynamiek en musikaliteit zo zou ik het omschrijven.

Nu nog even wachten tot maart dan zijn deze weer ingespeeld, dan nog 1 powercord en interlink inspelen en dan de nieuwe speakers die nog komen effe inspelen, dan zitten we op december.

Maar nu klinkt alles nog lekker al kan het beter, maar ja inspelen kost tijd en dat is min. 500 uur...
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

frank2

Na 210 uur inspelen van de powercords valt al op te merken dat het geluid z'n hardheid verliest het wordt meer fluwelig.

Wel van ik binnenkort van plan om vast een aparte stroomgroep te laten aanleggen, dit zal binnen een paar weken gebeuren, hoewel ik het verschil niet ken zeggen velen dat het een aanmerkelijke verbetering is van 40%. Ik denk dat het geluid opener wordt, superlatieven gebruik ik maar niet meer, vele zullen zeggen dat mijn geluid al zeer open is.

Jean Sibelius

Citaat van: frank2 op februari  2, 2007, 16:59:19
Wel van ik binnenkort van plan om vast een aparte stroomgroep te laten aanleggen, dit zal binnen een paar weken gebeuren, hoewel ik het verschil niet ken zeggen velen dat het een aanmerkelijke verbetering is van 40%.
Hoi Frank,

Het verschil ga je ongetwijfeld merken! Als je hem toch nog helemaal aan moet leggen zou ik je adviseren om een aparte aardpen te laten slaan. Daarmee ontkoppel je de stroomgroep helemaal van de overige stroomgebruikers in huis (en zoveel extra kost dit niet) => ik bedoel, als je dan toch bezig bent (doe het helemaal goed) :D

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

frank2

Ik heb het al over een aardpen gehad, maar Karel van wenw raadde het in mijn geval af. Ik woon vrijstaand en dan heeft het vlgs hem niet veel zin omdat de aardleiding niet erg vervuild is. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een flat.

frank2

Als alles goed gaat zal a.s. zondag een aparte groep aangelegd worden met belden kabel, en ahp klangmodule. Het stekkerblok (ESF ??? of zoiets) zal voorlopig blijven en pas veel later eventueel vervangen worden. Wel wordt de belden kabel rechtstreeks in het stekkerblok vastgemaakt, dus niet via een stekkerdoos.

Dit zal hoogstwaarschijnlijk de laatste update zijn, behalve dat ik bestelde spullen nog binnen moet krijgen.

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op februari  2, 2007, 20:17:13
Ik heb het al over een aardpen gehad, maar Karel van wenw raadde het in mijn geval af. Ik woon vrijstaand en dan heeft het vlgs hem niet veel zin omdat de aardleiding niet erg vervuild is. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een flat.

;)
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

HuubF

Citaat van: frank2 op februari 14, 2007, 19:23:05
Als alles goed gaat zal a.s. zondag een aparte groep aangelegd worden met belden kabel, en ahp klangmodule. Het stekkerblok (ESF ??? of zoiets) zal voorlopig blijven en pas veel later eventueel vervangen worden. Wel wordt de belden kabel rechtstreeks in het stekkerblok vastgemaakt, dus niet via een stekkerdoos.

Dit zal hoogstwaarschijnlijk de laatste update zijn, behalve dat ik bestelde spullen nog binnen moet krijgen.

Vind je het niet leuk een apart topic te maken met een titel als 'Do's en don'ts bij het aanleggen van een aparte stroomgroep'? Ik ben razend benieuwd hoe dit gaat verlopen. Ik mot er ook aan namelijk. ;D
Volumio Rivo Plus+Lineo 5 , Chord M Scaler+Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Atlas kabels, Div. esoterica (Tegel, Bybee)

frank2

Een apart topic maken lijkt me niet nodig:
to do: een vakman/ of iemand met kennis van zaken het laten aanleggen.
een ahp zekering gebruiken, indien nodig een aardpen slaan

no tot do: indien niet noodzakelijk geen extra stopcontact gebruiken, ook al is het een duurder stopcontact (wandcontactdoos) Niet bezuinigen op stroomkabel

Er zijn diverse stroomkabels te koop, ik heb geen dure toch wordt deze min of meer geadviseerd, hoewel ik wel een zeer goede set heb staan, maar het kan beter.

Een extra wandcontactdoos heeft als extra nadeel dat je weer een extra powercord moet kopen.

a.s. zondag wordt alles aangelegd en er wordt mij verzekerd dat er duidelijke verschillen zullen gaan optreden.

nb: de resterende kabels komen vlg. week binnen, mijn eigen speakers waarschijnlijk over 2 a 3 weken.

HuubF

Citaat van: frank2 op februari 16, 2007, 17:07:45
no tot do: indien niet noodzakelijk geen extra stopcontact gebruiken, ook al is het een duurder stopcontact (wandcontactdoos)

Wat bedoel je hiermee?  ???
Volumio Rivo Plus+Lineo 5 , Chord M Scaler+Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Atlas kabels, Div. esoterica (Tegel, Bybee)

DA BoSS

Citaat van: HuubF op februari 17, 2007, 10:42:20
Wat bedoel je hiermee?  ???

hoe minder contactovergangen hoe beter.
En vanuit dat oogpunt is het beter om de nieuwe groep direct op een stekkerblok af te monteren, en dan het stekkerblok nagelvast aan de muur of vloer te monteren (voor de verzekering 8) )
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

HuubF

Citaat van: DA BoSS op februari 17, 2007, 10:46:04
hoe minder contactovergangen hoe beter.
En vanuit dat oogpunt is het beter om de nieuwe groep direct op een stekkerblok af te monteren, en dan het stekkerblok nagelvast aan de muur of vloer te monteren (voor de verzekering 8) )

Dan kun je nóg beter het idee overnemen van iemand hier (naam kwijt) die direct vanaf de hoofd-ader de stroom-snoeren naar de apparaten aftakte, zonder stekker. Als je die verbindingen vast-soldeert heb je een nog betere verbinding. Wel weinig flexibel, natuurlijk.

HuubF

Citaat van: frank2 op februari 16, 2007, 17:07:45
a.s. zondag wordt alles aangelegd en er wordt mij verzekerd dat er duidelijke verschillen zullen gaan optreden.

Ik ben heel erg benieuwd!

DA BoSS

Citaat van: HuubF op februari 17, 2007, 10:51:03
Dan kun je nóg beter het idee overnemen van iemand hier (naam kwijt) die direct vanaf de hoofd-ader de stroom-snoeren naar de apparaten aftakte, zonder stekker. Als je die verbindingen vast-soldeert heb je een nog betere verbinding. Wel weinig flexibel, natuurlijk.
yup, alhoewel ik dat zelf nooit zou doen (te inflexibel idd, bovendien verzekeringtechnisch eng + ik kan niet goed solderen ;D)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

chansig

Citaat van: HuubF op februari 17, 2007, 10:51:03

Mijn stekkerblok zit direct op de hoofd-ader (van de stroomvoorziening uiteraard  ;D) met dank aan Tjeb, die dit klusje fixte tijdens mijn verhuizing, scheelt toch weer 1 overgang....man, man wat een verschil ;D ;D ;D

Groeten Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

advr

Citaat van: chansig op februari 17, 2007, 11:50:13
Mijn stekkerblok zit direct op de hoofd-ader (van de stroomvoorziening uiteraard  ;D) met dank aan Tjeb, die dit klusje fixte tijdens mijn verhuizing, scheelt toch weer 1 overgang....man, man wat een verschil ;D ;D ;D

Groeten Hans

dat heb ik ook al sinds 1992 ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

HuubF

chansig

Citaat van: advr op februari 17, 2007, 18:23:04

ik wil ook nooit meer terug naar de oude situatie  ;D ;D

Groeten Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Tjeb

Citaat van: advr op februari 17, 2007, 18:23:04

Jij hebt mij helemaal niet  >:(  ;D ;D

Maar ik lees weer veel interesants over groepen en voedingen, ik zag ook de bewuste klankmodule langskomen van Ahp, ik heb het ding bij een forumgenoot in de hand gehad en meteen daarna weer in zijn tas gepleurd om er een automaatje voor in de plaats te zetten, de fase is voorzien van een zekering met gouden hoedjes en mischien wel een verguld draadje en de  nulleider is voorzien van een koperen pijpje wat nog eens hoerig afgezaagt was ook, ik heb zelf tig van die dingen uit koel installaties vervangen omdat de houders niet te vertrouwen waren en regelmatig storingen veroorzaakte door slecht kontakt  :-X
Dan wil ik nog melden dat in de zekering gewoon een dun draadje zit wat stuk moet als de grens van zijn waarde bereikt is en dus niets anders is dan een gewone pasco.
ik heb zelf proefjes gedaan tussen een pasco;  en een automaat;  en totaal geen klankverandering of andere zaken kunnen ontdekken. Ik wil niet zeggen dat ik de wijsheid in pacht heb maar wil mensen er toch voor waarschuwen dat dingen als Ahp klankmodules een beetje over de top zijn met de daarbij behorende prijzen. Ik denk dan ook dat je voor weinig geld een mooie vaste voeding kunt maken door heel simpel 3 aderige YMVKAS grondkabel te gebruiken tussen meter kast en je wandkontaktdoos, en deze met het aardscherm en aardleider in de meterkast aan aarde te leggen en aan de uitgaande kant alleen de aardleider, zo voor je de eventuele rotzooi moooi naar je meterkast en niet naar je audio stopkontakt. Als je het helemaal chique wilt doen koop je b.v. een meter stago wandgoot: en maakt daar de hoeveelheid benodigde wcd's in zodat je geen extra stekkerblok nodig hebt. Je zou deze dan ook nog in de zogenaamde stervorm kunnen aansluiten en dan zit je audiofiel helemaal geramd!

Mvg Tjeb

dre73

hier ben ik het volledig mee eens ;)
zeker de oplossing voor de aarde is perfect.
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

frank2

Ik kan niet goed van repliek dienen omdat ik van stroom te weinig weet. Ik ga uit van wat diverse mensen met kennis van zaken zeggen...... en die zeggen o.a. dat een automaatje uit den boze is.... dit hebben ze proefondervindelijk vastgesteld bij hun sets.
Wel kan ik me voorstellen dat bij een set van 10.000 euro het verschil misschien niet schokkend is, maar bedraagd de set meer dus betere apparatuur dan zal het wel hoorbaar moeten zijn anders zou het niet aanbevolen worden. (nb: dus niet alleen dealers maar ook "klanten" zeggen dit)

Tjeb

Het is op een 10K+ set  en op mijn budget setje geprobeerd en op beide geen verschil. Nu weet ik wel dat er in audioland mensen verschillen horen tussen goud er rhodium maar dat hoor ik helaas ook niet, misschien is het dus mijn gehoor wat me in de steek laat, hoe dan ook moet iedereen gewoon lekker doen wat hem het beste lijkt, het was dus ook geen aanval maar een simpele en nuchtere kijk op hoe het ook kan met lagere kosten en hetzelfde resultaat.

Mvg Tjeb

FrankB

Citaat van: frank2 op februari 18, 2007, 11:18:15
Ik kan niet goed van repliek dienen omdat ik van stroom te weinig weet. Ik ga uit van wat diverse mensen met kennis van zaken zeggen...... en die zeggen o.a. dat een automaatje uit den boze is.... dit hebben ze proefondervindelijk vastgesteld bij hun sets.
Wel kan ik me voorstellen dat bij een set van 10.000 euro het verschil misschien niet schokkend is, maar bedraagd de set meer dus betere apparatuur dan zal het wel hoorbaar moeten zijn anders zou het niet aanbevolen worden. (nb: dus niet alleen dealers maar ook "klanten" zeggen dit)

De kosten van apparatuur zijn niet alles zeggend in of je verschil hoort of niet. Dat ligt ook aan de apparatuur zelf en je eigen gehoor. Een versterker van 1000 euro kan al verschillend klinken terwijl op een andere versterker van 10k geen verschil waarneembaar is. Uitproberen dus indien mogelijk.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

frank2

De stroomvoorziening is vandaag aangelegd: Nog niet ingespeeld maar de eerste indruk:
het geluid wordt meer helderder, hoog en bas nemen in diepte en hoogte toe, meer soundstage. Een best wel grote verbetering. Alsof er een gordijn voor de speakers wordt weggehaald.
Gebruikte materialen: belden kabel en ahp klangmodule.

Dit is een verbetering voor relatief weinig geld, het duurste was de klangmodule.

Ik raad iedereen aan dit eerst toe te passen en dan pas te beginnen met upgrade.

Kwabbernoot

Citaat van: frank2 op februari 18, 2007, 17:26:36
De stroomvoorziening is vandaag aangelegd: Nog niet ingespeeld maar de eerste indruk:

Hee, die ben ik nog niet eerder tegengekomen. Moet de stroomvoorziening tegenwoordig ook ingespeeld worden? Tsja, waarom ook niet eigenlijk.  :-\

Groeten...