Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

twani

Citaat van: Onder013 op januari 10, 2014, 21:58:39
Het is bij mij een Mancave en dat wilde ik consequent doortrekken tot in de zekeringenkast. 8)

Je gaat me toch niet vertellen dat het bij jou via de aardlek gaat? :omg: :o

Gr
Henk
Uhhh, ja toch wel hoor :blink:   

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op januari 10, 2014, 22:05:57
Ben ik met je eens, daarom nog één outlet er bij  ;)
1x voor de Supernait, 1x voor de HiCap, 1x voor de Ndac, 1x voor de Teradak MM voeding.

Analoog en digitaal gescheiden houden begin ik niet aan, heb hier al mee getest, maar zeker geen verschillen waar kunnen nemen  ;)

Verdeelblok van koper heb ik ook overwogen Henk, net zoals bv een teflon versie.
Cock en Arnold van Sonore zweren trouwens bij een verdeelblok gemaakt van houtsoorten  ;)

De kopsekanten van het verdeelblok zijn gemaakt van teakhout: BestofTwoWorldsBlock ;D

Gr
Henk

Deleted Member 2

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op januari 10, 2014, 22:09:24
De kopsekanten van het verdeelblok zijn gemaakt van teakhout: BestofTwoWorldsBlock ;D

Gr
Henk

:o   I am speechless... :worship:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: Onder013 op januari 10, 2014, 22:10:49
aiaiaiaaaaiiiii dan kan de rest ook niks zijn ;D
Klopt eigenlijk ook wel, een "houten zelfbouw daccie" , een 2x12 watt versterker, lelijke houten "kissies" als speakers...

Nee, 't is niet heel veel allemaal :confused:

Deleted Member 2

Citaat van: twani op januari 10, 2014, 22:22:42
Klopt eigenlijk ook wel, een "houten zelfbouw daccie" , een 2x12 watt versterker, lelijke houten "kissies" als speakers...

Nee, 't is niet heel veel allemaal :confused:

Kop op. Je hebt een erg leuk konijntje. ;)

twani

Die vind ik zeker een stuk belangrijker dan mijn audiosetje ;)

Momenteel Hocus Pocus van Focus opstaan, het zal je niet verbazen, t klinkt geweldig :pompom:

Snowmaster

Nu wij toch lelijke stroomblokken posten......de mijne zit onder het bouwstof en lekker viezig  ;D.

Het is een bijzonder compact stekkerblok samengesteld uit wat toevallige draadjes en hij klinkt echt superslecht (of niet Frank  ;) ). Zo slecht dat ik de andere ook maar eens in elkaar zet.   
Stroom is toch maar stroom en kabelverschillen bestaan echt niet daar ben ik inmiddels wel van overtuigd.  Een ander draadje in de meterkast, hoe verzinnen ze het.......  ::)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Deleted Member 2

Citaat van: twani op januari 10, 2014, 22:52:27
Die vind ik zeker een stuk belangrijker dan mijn audiosetje ;)

Momenteel Hocus Pocus van Focus opstaan, het zal je niet verbazen, t klinkt geweldig :pompom:

geniet er van Theo. Het is je gegund.  :angel:

Gr
Henk

Het deksel zit weer op de zekeringenkast. Ziet er zeer opgeruimd en keurig uit.

chansig

Citaat van: Snowmaster op januari 10, 2014, 22:58:25
Nu wij toch lelijke stroomblokken posten......de mijne zit onder het bouwstof en lekker viezig  ;D.

Het is een bijzonder compact stekkerblok samengesteld uit wat toevallige draadjes en hij klinkt echt superslecht (of niet Frank  ;) ). Zo slecht dat ik de andere ook maar eens in elkaar zet.   
Stroom is toch maar stroom en kabelverschillen bestaan echt niet daar ben ik inmiddels wel van overtuigd.  Een ander draadje in de meterkast, hoe verzinnen ze het.......  ::)

Ik begrijp uit deze reactie dat je het prettiger vindt om een schampere reactie te geven dan dat je een antwoord geeft op de gestelde vragen ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

YamahaRXV

Citaat van: chansig op januari 11, 2014, 00:02:12
Ik begrijp uit deze reactie dat je het prettiger vindt om een schampere reactie te geven dan dat je een antwoord geeft op de gestelde vragen ?

Gr Hans

Denk in ieder geval dat het antwoord op de vraag welk type Draka kabel is gebruikt zal luiden: Draka type ''mystery''  ;)  :D

twani

Citaat van: chansig op januari 11, 2014, 00:02:12

Gr Hans
Tja, en dan worden wíj altijd maar weer aangewezen als degene die de sfeer verzieken, ik weet niet hoor :nopompom:

yorkie13

twani

Citaat van: RA SUBS op januari 11, 2014, 10:27:18
misschien zijn de patenten nog niet rond  8)

Schijnt één enkele ader uit een heel moeilijk te bemachtigen Draka kabel te zijn, waarvan bovendien het typenummer nog angstvallig geheim wordt gehouden. Whoehoehoe, spannend   :alien:

Deleted Member 2

Citaat van: twani op januari 11, 2014, 10:40:36
Schijnt één enkele ader uit een heel moeilijk te bemachtigen Draka kabel te zijn, waarvan bovendien het typenummer nog angstvallig geheim wordt gehouden. Whoehoehoe, spannend   :alien:

Je ziet nu echt spoken Theo.

chansig

Wat zou overigens het effect zijn als je deze ader(s) in bijvoorbeeld speakerkabels gaat gebruiken of netsnoeren ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

twani

Citaat van: chansig op januari 11, 2014, 10:55:36
Wat zou overigens het effect zijn als je deze ader(s) in bijvoorbeeld speakerkabels gaat gebruiken of netsnoeren ?

Gr Hans
Diepere bass, verder doorlopend hóóg, schoner geluid, méér rust, je weet toch ;)

chansig

Nou als ik het goed begrijp is de plusdraad gebruikt...dus wie weet wat er gebeurt als de min draad is gebruikt. Nu heb ik op zicht prima kabels liggen...maar als alternatief of een keer proberen.

Wat is de draadddikte (excl mantel)?

Gr Hans
Coax AQ Carbon

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

chansig

Oke...dat is een behoorlijke ader dan. En deze is uit dunnere aders opgebouwd ? Mooiste (wat ik ooit heb begrepen) zou een solid kern zijn.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Deleted Member 2

Citaat van: chansig op januari 11, 2014, 11:22:44
Oke...dat is een behoorlijke ader dan. En deze is uit dunnere aders opgebouwd ? Mooiste (wat ik ooit heb begrepen) zou een solid kern zijn.

Gr Hans

De draad die nu vervangen is was een solid core 2,5mm2 uit een HFT-kabel. De nul-draad is nog van dat type.

Gr
Henk

chansig

Ik bedoel voor speakerkabels...mogelijk is dat voor een stroomkabel anders. Maar de nu gebruikte ader bestaat uit kleinere aders ?

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Deleted Member 2

Citaat van: chansig op januari 11, 2014, 11:46:44
Ik bedoel voor speakerkabels...mogelijk is dat voor een stroomkabel anders. Maar de nu gebruikte ader bestaat uit kleinere aders ?

Gr Hans

Ja, niet van die dunne die je wel ziet in luidsprekerkabel. De draad is opgebouwd uit een aantal aders van zoiets als 0,1 - 0,2mm2.

Gr
Henk