Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

twani

Citaat van: AbZ op januari  8, 2014, 17:37:53
Succes verzekerd!  Ik stond er even niet genoeg voor open  :-[
Ik voel een "Cyrogen zekering Upgrade" van de NAS opkomen, nog even 180uur inspelen en de richting daarvan bepalen en vóila, het geluid trekt helemaal open, de bassen gaan dieper, de tingels kinken helderder en het geluid is nu helemaal naar mijn zin, ik denk dat ik wel klaar ben met upgraden.

Zo ging ie toch?

frank2

Citaat van: twani op januari  8, 2014, 17:44:49
Ik voel een "Cyrogen zekering Upgrade" van de NAS opkomen, nog even 180uur inspelen en de richting daarvan bepalen en vóila, het geluid trekt helemaal open, de bassen gaan dieper, de tingels kinken helderder en het geluid is nu helemaal naar mijn zin, ik denk dat ik wel klaar ben met upgraden.

Zo ging ie toch?

Daar heb jij geen "last" van , jouw Harbeth kunnen die bas toch niet weergeven, trouwens het hoog ook niet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mitch--

Citaat van: frank2 op januari  8, 2014, 17:46:53
Daar heb jij geen "last" van , jouw Harbeth kunnen die bas toch niet weergeven, trouwens het hoog ook niet.

Muziek daarentegen als geen ander
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

frank2

Citaat van: Mitch-- op januari  8, 2014, 17:56:06
Muziek daarentegen als geen ander

Klopt, binnen de beperkte mogelijkheden van z'n componenten. Daardoor mis je o.a. de diepere bassen
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

DofN

Citaat van: VANZOMERENG op januari  8, 2014, 16:18:09
Frank...

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139736.0

Mag niet veel kosten - voilla !..... nog zo 50 euro eraf lullen en voor 350 euro, heb je een mooi streamerke.
Deze digitaal aansmurfen op je holy grail "The Anthem",  verder een nasseke erop aansluiten en gaan met die banaan.

Er wordt hiero teveel geluld - 2014 is het jaar van ACTIE !

Zo, ik heb mijn bijdrage gedaan aan dit topic en ben er nu wel klaar mee  :eh:

De N50 klinkt goed! Dat zeker. Maar verder kreeg ik het niet voor elkaar om per album de nummers in de volgorde zoals door de artiest bedoeld te tonen: hij bleef de nummers op alfabetische volgorde tonen.

Daarnaast klapte hij regelmatig uit het netwerk, of kon hij de mediaserver niet vinden. Én je moet een PC continue aan hebben staan om muziek te kunnen beluisteren (of een NAS, maar die wil Frank niet?).

Ook heb je op je luisterplek een stille laptop óf een tablet  nodig om hem te kunnen bedienen: het schermpje is te klein om op afstand te kunnen lezen.

Nee ik vind zulke streamers totaal niet handig (ik heb de N50 allang niet meer).
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Deleted member

Die problemen zijn volgens mij onderkend en opgelost middels een firmware update. Heb de N50 ook een tijd op het vizier gehad. Wel even checken om zeker te weten of het echt opgelost is!
Stereo-fan for life!

DofN

Citaat van: technative op januari  8, 2014, 18:46:50
Die problemen zijn volgens mij onderkend en opgelost middels een firmware update. Heb de N50 ook een tijd op het vizier gehad. Wel even checken om zeker te weten of het echt opgelost is!

Indien opgelost is de N50 klankmatig zeker erg interessant. En het is een mooi apparaat. Degelijk uitgevoerd. Ik vond het indertijd jammer dat het niet gelukt is. In combinatie met een tablet en een stille PC / NAS zeker een oplossing.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Bas Akkerman

Citaat van: frank2 op januari  8, 2014, 08:55:39
Verbazingwekkend dat hier al meerdere pagina's gewijd worden aan 1 streamer van Linn, alsof er niets anders is. Maar goed schrijf maar raak, ik ben niet geintresseerd.  Er komt hier Geen Linn. Te duur. Al is de beste streamer vlgs blad Audio een Linn en die kost maar 15000 euro.  ;D

Ik heb al wel besloten dat als hier een streamer komt er zeker een netwerk aansluiting op moet zitten.
Verder is er teveel keus, ontlopen de streamers elkaar niet erg veel, behalve in bedieningsgemak en vooral in de software maw. bugs.

Bijv, roomplayer 2 zou mooi zijn, maar teveel bugs. Dus niet.
Project streambox is wel goed, SBT met goede voeding ook. Maar er zijn er meer.....

Er hoeft geen DAC in te zitten ik stuur digitaal uit.

Komend weekend zal ik in ieder geval de M2Tech usb>coax even testen, ik denk dat het dat niet wordt, gebruik wel een betere coax kabel, die kan ik ook even lenen.
Nee hoor Frank, ik push zeker geen Linn. Het ging mij alleen om de manier waarop Kingpin had getest, waardoor je misschien een vertekend beeld kreeg.

Voor een goed vergelijk zal je, binnen je gesteld budget, zelf verschillende streamers (digitaal aangesloten) kunnen vergelijken. Mits je daar zin in hebt.

Ik zou met desgewenst wat hulp zeker ook een Mac Mini in combinatie met een NAS (kan niet alleen een harde schijf op, toch?) in gedachten houden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Citaat van: frank2 op januari  8, 2014, 18:16:43
Klopt, binnen de beperkte mogelijkheden van z'n componenten. Daardoor mis je o.a. de diepere bassen

Het gemis aan diepere bassen is ook mede afhankelijk van de muziek die je draait. Ik heb 2 weken terug de KEF LS50 gehoord..apart dat een speaker die in de specs aangeeft 70Hz bij -6 dB weer te geven je er vanuit gaat dat er nauwelijks laag aanwezig zal zijn. Dat valt in mijn beleving enorm mee. Toen er Yello gedraaid werd was het gemis zeker aanwezig...maar toen konden de 2 subs laten horen wat ze toevoegde.

Nu draai ik van alles maar voornamelijk wel muziek met een lekkere elektronische bas: Jon Hopkins, Fever Ray, Massive Attack, Faithless, VCMG, Leftfield etc. Maar als ik Damien Rice, DWDDD recordings, 2 meter sessies draai dan is een speaker die tot 20 Hz gaat echt niet nodig.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

twani

Citaat van: frank2 op januari  8, 2014, 17:46:53
Heerlijk "scrollend" op de iPad, al "bladerend" door de de muziek op mijn NAS, is dit inderdaad géén verkeerd moment om nog eens te bevestigen dat ik inderdaad "nergens last van heb" :D

Indien je info bij me wilt inwinnen kun je me altijd PM'en Frank ;)

Ik beloof je dat ik dan niet over Linn of een DAC zal beginnen :D

Kingpin

Citaat van: Bas Akkerman op januari  8, 2014, 18:53:02
Nee hoor Frank, ik push zeker geen Linn. Het ging mij alleen om de manier waarop Kingpin had getest, waardoor je misschien een vertekend beeld kreeg.
In Frank z'n geval heb je gelijk, die heeft als hij de Anthem wil houden niets aan een aparte dac, dan kan hij beter op zoek naar een goede streamer (Linn/Naim etc) ook omdat hij geen kennis heeft om DIY projecten te beginnen zoals het maken van zeer goede voedingen etc.
Zeker het laatste jaar uitgekomen producten zijn van dergelijk hoge kwaliteit dat de Anthem denk ik de beperkende factor is wbt de interne dac.
Ik moet a.s. zondag nog maar zien of er uberhaupt "verschillen" te horen zijn via dezelfde dac op de Anthem tussen mijn SBT en de direct aangesloten HDD.
Ik heb zojuist alles al voor elkaar, LMS7.7.3 erop, een paar nummers die ik in de loop van de week zal uitbreiden, Toolbox3.0 erop, gesynct en alles werkt als een zonnetje.

@Frank ... je hebt toch wel WiFi thuis of ... ?
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Joris1971

Ongeloofelijk dat iemand met een set van tig duizenden euro's zich zo verzet tegen een NAS en een goede streamer als Linn.
Steek je kop niet zo in het zand Frank en pak de zaken eens goed aan ipv tweakjes van een HD voeding en een zekering hier en daar.....

frank2

Citaat van: Kingpin op januari  8, 2014, 23:43:10
In Frank z'n geval heb je gelijk, die heeft als hij de Anthem wil houden niets aan een aparte dac, dan kan hij beter op zoek naar een goede streamer (Linn/Naim etc) ook omdat hij geen kennis heeft om DIY projecten te beginnen zoals het maken van zeer goede voedingen etc.
Zeker het laatste jaar uitgekomen producten zijn van dergelijk hoge kwaliteit dat de Anthem denk ik de beperkende factor is wbt de interne dac.
Ik moet a.s. zondag nog maar zien of er uberhaupt "verschillen" te horen zijn via dezelfde dac op de Anthem tussen mijn SBT en de direct aangesloten HDD.
Ik heb zojuist alles al voor elkaar, LMS7.7.3 erop, een paar nummers die ik in de loop van de week zal uitbreiden, Toolbox3.0 erop, gesynct en alles werkt als een zonnetje.

@Frank ... je hebt toch wel WiFi thuis of ... ?

All in one basis van Ziggo, met het nieuwste modem van Ziggo, dus ja tuurlijk heb ik wifi.

Ik ben het wel met je eens dat een goede DAC  (metrum optave) op een VV waarschijnlijk beter zal zijn, maar ik wil surround hebben, ( en DSP) en ik ben tevreden met de sound die de Anthem kan voortbrengen. Dus daar zal ik het mee moeten doen. Als ik de loterij win gaat de Anthem meteen de verkoop in en komt er een Anthem pre/pro.

Het zou je echter nog wel eens kunnen verbazen hoe goed de DAC v.d. Anthem is. We zullen het zondag meemaken. Dat er verschillen te horen zijn, zeker!, je werkt opeens met een PC en extra kabels, vooral de coax kabel zal een verschil geven. Vraag mij ook af of een netwerkkabel ook verschillen laat horen. Maar het kan ook zijn dat het zelfs beter gaat klinken dan wat ik nu gewend ben, zou zo maar kunnen dat de jitter met de SBT minder is dan wat ik nu heb, bovendien hoeft de Anthem met de SBT niets te doen behalve versterken, terwijl hij nu alles moet indexeren en moet uitlezen vanaf de HDD.

Maar eerlijk gezegd verwacht ik, hoop ik dat het net zo goed klinkt als de huidige configuratie. Bij de Project streambox die hier geweest is, was dat wel zo.

frank2

Citaat van: Joris1971 op januari  9, 2014, 06:57:51
Ongeloofelijk dat iemand met een set van tig duizenden euro's zich zo verzet tegen een NAS en een goede streamer als Linn.
Steek je kop niet zo in het zand Frank en pak de zaken eens goed aan ipv tweakjes van een HD voeding en een zekering hier en daar.....

oeffff weer een die niet kan lezen.  Heb er geen geld voor, zo simpel kan het zijn.

twani

Citaat van: frank2 op januari  9, 2014, 10:14:49
oeffff weer een die niet kan lezen.  Heb er geen geld voor, zo simpel kan het zijn.
Frank, je zet bijna iedereen die in jouw topic reageert wég als iemand die niet kan lezen.

Denk je nu nooit eens bij jezelf "goh misschien schrijf ik wel heel verrot en inconsistent"?

Het ligt volgens jou altijd aan anderen :nopompom:

frank2

Citaat van: frank2 op januari  8, 2014, 15:29:32
Of leren lezen, wil ook wel eens helpen.

Heb meerdere malen aangegeven dat ik met vooronderzoek bezig ben, ik Geen Linn wil en geen dac nodig heb. (en ondertussen weet ik ook al dat referentie met mijn recievertje niet mogelijk is volgens velen)

Gisteren gepost, als mensen niet lezen, sorry hoor.

Hoe vaak moet ik nog aangeven, dat ik geen Linn wil, geen nas omdat ik er geen geld voor heb.

Verder onderzoek volgt, zal ik hier niet meer posten.

Nahpets

Kom op zeg. Frank2 geeft al een aantal keren aan dat hij geen Linn wil/kan betalen. Je hebt gelijk als je zegt dat het niets te maken heeft met kunnen lezen, het heeft gewoon te maken met niet willen lezen.

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

WickedGame

Al moet ik in dit geval Frank wel gelijk geven dat het "Linn" verhaal allang de revu gepasseerd is. Dus toch een kwestie van lezen.

Ik denk zelf als we even globaal wensen bekijken en kostenplaatje zo minimaal mogelijk houden je uit gaat komen bij een van de volgende opties:

- Ongebruikte Laptop met daarop een Mtech Hiface (geloof ik dat het zo heet) erop
- Logitech SBT met als bron laptop of NAS/HDD
- Losse streamer, maar dan de interne DAC laten voor wat het is (o.a. de aangehaalde Streambox, maar er zijn er nogal veel :D)

Dus lijkt mij dat alle andere streamers en opties maar buiten beschouwing dan gelaten moeten worden. Het is voor Frank tevens zijn eerste streaming stappen. Misschien om die reden ook wel handig om eerst eens te ervaren of het wel wat is alvorens duizende euro's stuk te slaan op iets.

frank2

Klopt, al denk ik dat de M2Tech losse usb>spdif waarschijnlijk slechter zal zijn, maar proberen doe ik het wel.
De touch lijkt mij goed met externe aangepaste voeding, alleen ze zijn er niet 2e hands
Een MF Vlink192 zou ook kunnen, maar ik heb het sterke "gevoel" dat een netwerk aansluiting "beter" is dan de usb aansluiting, maar dat is slechts een gevoel.

We zullen gaan zien. Geduld is niet mijn sterkste kant, maar ik moet toch echt wachten totdat Audio Service mij bericht over de Anthem, eerder kan ik toch niets doen, slechts vooronderzoek, dus dat doe ik dus.

chansig

Mogelijk een budget aangeven ? Dan maakt het meedenken dan ook weer makkelijker.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Kingpin

Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

hifiman

Wat ik wel frappant vind.... Veel leden komen met allerlei adviezen en zijn vervolgens boos dat Frank deze niet ter harte neemt, echter ik zie nergens dat Frank om advies vraagt. Hij volgt lekker zijn eigen weg en is daar happy mee. Zelf heb ik geleerd geen advies te geven tenzij iemand daar zelf om vraagt. Dit even los van wat ik inhoudelijk van de adviezen vind want daar zitten mijns inziens hele goede bij ;-)

Midcall

Frank doet niets anders dan adviezen van anderen opvolgen, schijnbaar krijgt hij deze altijd ongevraagd, dus zo gek is het dan toch niet dat hier ongevraagde adviezen verschijnen?
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

jvanhambelgium

Citaat van: frank2 op januari  9, 2014, 07:10:43
All in one basis van Ziggo, met het nieuwste modem van Ziggo, dus ja tuurlijk heb ik wifi.

Ik ben het wel met je eens dat een goede DAC  (metrum optave) op een VV waarschijnlijk beter zal zijn, maar ik wil surround hebben, ( en DSP) en ik ben tevreden met de sound die de Anthem kan voortbrengen. Dus daar zal ik het mee moeten doen. Als ik de loterij win gaat de Anthem meteen de verkoop in en komt er een Anthem pre/pro.

Het zou je echter nog wel eens kunnen verbazen hoe goed de DAC v.d. Anthem is. We zullen het zondag meemaken. Dat er verschillen te horen zijn, zeker!, je werkt opeens met een PC en extra kabels, vooral de coax kabel zal een verschil geven. Vraag mij ook af of een netwerkkabel ook verschillen laat horen. Maar het kan ook zijn dat het zelfs beter gaat klinken dan wat ik nu gewend ben, zou zo maar kunnen dat de jitter met de SBT minder is dan wat ik nu heb, bovendien hoeft de Anthem met de SBT niets te doen behalve versterken, terwijl hij nu alles moet indexeren en moet uitlezen vanaf de HDD.

Ben benieuwd naar het resultaat van deze "workshop" zeg maar ;-)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)