Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Ik heb geen NAS hier en die komt er ook niet, dus een SBT kan niet, Onder13 heeft het getest op zijn SBT, ding loopt met een HDD vol met 150GB uren te indexeren.... doet de Anthem met een schijf met 510 GB in 3 min.

Overigens heb ik via de importeur de servicedienst die Anthems maakt ingeschakeld, die hebben mijn zeer uitgebreide klacht vertaald en naar Anthem gestuurd, die begin januari weer begint te werken. Bovendien werkt het wel maar niet goed, op dit moment kan ik alles afspelen behalve nieuw toegevoegde nrs en alles beneden de letter V . Via een andere schijf kan ik dezelfde nrs beneden de V wel afspelen. Dus ik kan mij goed redden, maar ik wil dat het in orde komt.....  we zullen zien.

Enige mogelijkheid is een goede audiostreamer die gemakkelijk een HDD met 500 GB aankan en goed kan afspelen. Maar dan ben ik meteen weer rond de 700 a 1000 euro kwijt, terwijl de Anthem 700 dat moet doen. (ik geloof dat de 710 dat niet meer kan)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Deleted member

Citaat van: frank2 op december 31, 2013, 20:05:59
Dan is die NA11 slechter dan de Dune, zou toch eens de DAC v.d. Susano eens proberen

Haha... sorrie Frank, maar hier sla je de plank volledig mis! Hahaha...  :clapping:
Stereo-fan for life!

Deleted member

Citaat van: frank2 op december 31, 2013, 20:53:44
Ik heb geen NAS hier en die komt er ook niet, dus een SBT kan niet, Onder13 heeft het getest op zijn SBT, ding loopt met een HDD vol met 150GB uren te indexeren.... doet de Anthem met een schijf met 510 GB in 3 min.

Overigens heb ik via de importeur de servicedienst die Anthems maakt ingeschakeld, die hebben mijn zeer uitgebreide klacht vertaald en naar Anthem gestuurd, die begin januari weer begint te werken. Bovendien werkt het wel maar niet goed, op dit moment kan ik alles afspelen behalve nieuw toegevoegde nrs en alles beneden de letter V . Via een andere schijf kan ik dezelfde nrs beneden de V wel afspelen. Dus ik kan mij goed redden, maar ik wil dat het in orde komt.....  we zullen zien.

Hoe kun je bovenstaande met droge ogen beweren? Is namelijk absoluut niet waar! De SBT doet namelijk heel veel meer dan alleen naar nummers zoeken. Eenmaal de index opbouwen en je kunt zonder problemen spelen. Ik heb ook een SBT gehad en die speelde altijd de sterren van de hemel, zonder haperen zonder stotteren dat het indexeren bij Onder013 wat langer duurt ligt meer in het feit dat hij het complete muziekaanbod van het westelijk en oostelijk halfrond in Flac op z'n nas heeft. Soort pakezel waar een iets te zware last op is geplaatst, zeg maar...  :tounge2: en zelfs dan nog kan hij het hele alfabet aan, van A tot Z!  :D
Stereo-fan for life!

twani

Citaat van: ArjanR1 op december 31, 2013, 20:13:06
:D

Maar Twani moet eerst ff een Anthem horen in een leuke set.
Hij lijkt nu wel zo'n standaard autoverkoper, weet alles beter en roept heul veul...
Maar zegt weinig :D

Ik denk ik doe dit allemaal nog even in 2013 zodat ik in 2014 met een schone lei kan beginnen :tounge2:

evilniek

Citaat van: frank2 op december 31, 2013, 20:53:44

Wat heb je tegen een NAS dan als ik vragen mag ?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

frank2

Citaat van: technative op december 31, 2013, 21:09:50
Hoe kun je bovenstaande met droge ogen beweren? Is namelijk absoluut niet waar! De SBT doet namelijk heel veel meer dan alleen naar nummers zoeken. Eenmaal de index opbouwen en je kunt zonder problemen spelen. Ik heb ook een SBT gehad en die speelde altijd de sterren van de hemel, zonder haperen zonder stotteren dat het indexeren bij Onder013 wat langer duurt ligt meer in het feit dat hij het complete muziekaanbod van het westelijk en oostelijk halfrond in Flac op z'n nas heeft. Soort pakezel waar een iets te zware last op is geplaatst, zeg maar...  :tounge2: en zelfs dan nog kan hij het hele alfabet aan, van A tot Z!  :D

Henk heeft 150 Gb  op een HDD gezet en deze aan de SBT gehangen, omdat ik alleen een HDD thuis heb en geen NAS. En zoals verwacht want ik had het ergens gelezen kan de SBT dit niet, hij is uren bezig en loopt vast. (HDD aan de SBT via de usb ingang)

mbt je NA11, als de Dune analoog uit via 7.1 aangesloten is en als bewezen is dat de analoge uit een stuk slechter is dan via hdmi zoals Maro schreef, en bij jouw is dat andersom, is de analoge uit beter wat ik inderdaad al raar vond omdat de DAC's van een Dune echt niet geweldig (kunnen) zijn, vermoed ik dus dat de bottleneck bij de NA11 ligt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Citaat van: evilniek op december 31, 2013, 21:18:55

niets heb het alleen niet nodig, zie het nut er niet van in, 2 harde schijven doen bij mij alles.

Maro

Citaat van: evilniek op december 31, 2013, 21:18:55

Zal de leeftijd zijn...mijn opa vond ook zwart wit tv toch mooier dan een kleuren tv. Zo iets.  :tounge2:

Frank loopt enorm te klooien met harde schijven. Iedereen hier vind een netwerk met NAS makkelijk en handig wat ook gewoon een vaststaand feit is, alleen Frank niet.  Ik snap daar ook niets van. Denk dat ie bang is voor alle netwerk rompslomp.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Cyreg

Met digitaal muziek afspelen is IMO niets handig of makkelijk   :wacko:
Fijne laatste uurtjes(radio2) en 'n goed begin van 2014  :smile:
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

frank2

Nee hoor, maar de Anthem kan er NIET mee omgaan, ( met een NAS) dus weer een extra apparaat om een tussenstap te maken voor de NAS  en de NAS zelf kost ook weer extra geld, en het heeft geen voordelen in mijn huidige setup.
Nu: 1 schijf met muziek, 1 schijf aan de Boxee voor films. :Laptop staat op tafel daar download ik alles op een HDD en aansluiten maar.... 

twani

Citaat van: frank2 op december 31, 2013, 21:49:25
Nee hoor, maar de Anthem kan er NIET mee omgaan, ( met een NAS) dus weer een extra apparaat om een tussenstap te maken voor de NAS  en de NAS zelf kost ook weer extra geld,

Sorry, maar dit klinkt echt totaal "koddig" uit de mond van iemand die zeer recent €8000!!!!!!  heeft neergelegd voor sec een eindversterker :blink:

Ik geef het op, snap er helemaal niets meer van. Jij stopt er aan de vóórkant "poep" in en verwacht dan dat er viooltjes uitkomen aan de achterkant :crazy:

Een HD rechtstreeks aansluiten doe je alleen als je even snel een paar foto's aan familie wil laten zien en verder geen "tools" bij de hand hebt ;)

Deleted member

Citaat van: frank2 op december 31, 2013, 21:22:53
Henk heeft 150 Gb  op een HDD gezet en deze aan de SBT gehangen, omdat ik alleen een HDD thuis heb en geen NAS. En zoals verwacht want ik had het ergens gelezen kan de SBT dit niet, hij is uren bezig en loopt vast. (HDD aan de SBT via de usb ingang)

mbt je NA11, als de Dune analoog uit via 7.1 aangesloten is en als bewezen is dat de analoge uit een stuk slechter is dan via hdmi zoals Maro schreef, en bij jouw is dat andersom, is de analoge uit beter wat ik inderdaad al raar vond omdat de DAC's van een Dune echt niet geweldig (kunnen) zijn, vermoed ik dus dat de bottleneck bij de NA11 ligt.

Sorrie, maar dan heb ik me nog niet duidelijk gemaakt... beide apparaten hangen via HDMI aan m'n versterker. In alle reviews las ik dat de analoge output beter zou zijn dan de hdmi. Ik heb dat dus niet zelf geconstateerd.

Waar het volgens mij om ging is een vergelijk van bronnen en het resultaat in audio of video.

De dac van de Susano is vergelijkbaar met die van de Anthem denk ik. Leuk, maar niet bijzonder. De NA-11 staat op eenzame hoogte wat dac betreft. Als het om audio gaat gebruik ik die (maar die kan alleen stereo bronnen aan).

Stereo-fan for life!

Maro

Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Deleted member

Niet dan? Smaken kunnen verschillen, maar...
Stereo-fan for life!

frank2

Citaat van: technative op december 31, 2013, 22:18:57
Sorrie, maar dan heb ik me nog niet duidelijk gemaakt... beide apparaten hangen via HDMI aan m'n versterker. In alle reviews las ik dat de analoge output beter zou zijn dan de hdmi. Ik heb dat dus niet zelf geconstateerd.

Waar het volgens mij om ging is een vergelijk van bronnen en het resultaat in audio of video.

De dac van de Susano is vergelijkbaar met die van de Anthem denk ik. Leuk, maar niet bijzonder. De NA-11 staat op eenzame hoogte wat dac betreft. Als het om audio gaat gebruik ik die (maar die kan alleen stereo bronnen aan).

Oke nu snap ik het.

Maro

Citaat van: technative op december 31, 2013, 22:22:49
Niet dan? Smaken kunnen verschillen, maar...

Ach, een Meridian 818 schat ik behoorlijk hoger in als DAC om maar 1 voorbeelden te noemen. Mooi dat je tevreden bent met je eigen aankopen maar blijf wel met de beentjes op de grond.

frank2

Citaat van: twani op december 31, 2013, 22:12:45
Sorry, maar dit klinkt echt totaal "koddig" uit de mond van iemand die zeer recent €8000!!!!!!  heeft neergelegd voor sec een eindversterker :blink:

Ik geef het op, snap er helemaal niets meer van. Jij stopt er aan de vóórkant "poep" in en verwacht dan dat er viooltjes uitkomen aan de achterkant :crazy:

Een HD rechtstreeks aansluiten doe je alleen als je even snel een paar foto's aan familie wil laten zien en verder geen "tools" bij de hand hebt ;)

als er een niets snapt ben jij het wel.... de anthem kan geen foto's laten zien. Ik raad je aan mijn verhaal over de Anthem en hoe ik erbij ben gekomen deze te kopen nogmaals door te lezen, dan schrijf je niet zo'n domme dingen zoals je nu doet.

Deleted member

Citaat van: Maro op december 31, 2013, 22:33:18
Ach, een Meridian 818 schat ik behoorlijk hoger in als DAC om maar 1 voorbeelden te noemen. Mooi dat je tevreden bent met je eigen aankopen maar blijf wel met de beentjes op de grond.

Zoals ik zei: smaken kunnen verschillen. Niks mis met m'n beentjes hoor!
Stereo-fan for life!

Maro

Citaat van: technative op december 31, 2013, 22:40:21
Zoals ik zei: smaken kunnen verschillen. Niks mis met m'n beentjes hoor!

Tja, smaken verschillen....

Joris1971

Frank, met alle respect, je hebt een set staan van tig duizenden euro's
En dan ga je streamen op een manier waarvan ik (en vele anderen her) denken dat kan enorm veel beter, zoals oa. een Linn majik (of akurate), een NAS eraan en klaar.
Dat je denkt dat het enorm veel tijd inneemt om de nummers in te lezen is onzin, je hoeft maar 1x de hele bibliotheek in te lezen en klaar.
Ik snap echt niet dat, wanneer je zo een mooie set hebt staan en helemaal wild bent van tweakje dit, tweakje dat.. Ipv nu de stream zaak eens goed (lees beter) aan te pakken, nee dan leg jij liever de focus op de voeding van je HD   :crazy: :nervous:

En DAN, na zo een aanpak, dan kun je eens TERECHT hier neerzetten dat het een Flinke verbetering is.

twani

:pompom:
Citaat van: frank2 op december 31, 2013, 22:33:45
als er een niets snapt ben jij het wel.... de anthem kan geen foto's laten zien. Ik raad je aan mijn verhaal over de Anthem en hoe ik erbij ben gekomen deze te kopen nogmaals door te lezen, dan schrijf je niet zo'n domme dingen zoals je nu doet.
Laat maar, je wil het niet begrijpen en dat begrijp ik.

Maro

Frank snap het echt niet twani, het heeft geen zin het allemaal nogmaals uit te gaan leggen. Hij is tevreden en daar gaat het om. Nu gewoon nog even stoppen met deze rare constructie aan Jan en Alleman aan te bevelen en alles is zennnnn.   :D

sam1909

Citaat van: Maro op december 31, 2013, 23:26:12
Frank snap het echt niet twani, het heeft geen zin het allemaal nogmaals uit te gaan leggen. Hij is tevreden en daar gaat het om. Nu gewoon nog even stoppen met deze rare constructie aan Jan en Alleman aan te bevelen en alles is zennnnn.   :D
Heb ik inderdaad vaak, dat mijn niveau dat van anderen zóver overstijgt dat ze het niet meer kunnen volgen :D

Maro

Citaat van: sam1909 op december 31, 2013, 23:29:14
Heb ik inderdaad vaak, dat mijn niveau dat van anderen zóver overstijgt dat ze het niet meer kunnen volgen :D

Dat volg ik even niet... :nopompom:       :D

Midcall

Citaat van: Maro op december 31, 2013, 23:26:12
Hij is niet tevreden en zal dat nimmer worden ook. Er is een onbedwingbare drang tot verbetering, die die per definitie oneindig is. Ultieme tevredenheid zal nooit worden bereikt.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.