Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Citaat van: Midcall op december 29, 2013, 01:08:26
Nu zijn dit soort opmerkingen wel te verwachten na opmerkingen over plots 30% meer detail na vervanging van een HDD voeding. Moet wel heel erg beroerd hebben geklonken met die oude voeding.

Kom maar langs dan kun je het verschil beluisteren.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Former member 78

twani

Citaat van: frank2 op december 29, 2013, 09:19:42
Geen idee, het klinkt goed.
Dat klonk het volgens jou al :crazy: ik tél: 100% + 30% van de nieuwe voeding en voilà Frank, jij bent de eerste persoon op aarde met een set die op 130% presteert .

"Keep the Mythe Alive" but we still don't believe you......

twani

Citaat van: ArjanR1 op december 29, 2013, 10:54:51
Zuiger eersteklas ben je.
En zuigers moeten gevoerd worden en wie is daar nu geschikter voor dan Frank :D

Midcall

Citaat van: frank2 op december 29, 2013, 09:19:42
Geen idee, het klinkt goed.
Tja, maar hoe moeten we je opmerkingen als deze nu serieus nemen? Na iedere tweak horen we je in superlatieven over je set praten, maar als je zoiets simpels als een HDD voeding vervangt bleek er voorheen gewoon 30% van je detailweergave niet aanwezig was.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Former member 78

Citaat van: Midcall op december 29, 2013, 10:56:45
Tja, maar hoe moeten we je opmerkingen als deze nu serieus nemen? Na iedere tweak horen we je in superlatieven over je set praten, maar als je zoiets simpels als een HDD voeding vervangt bleek er voorheen gewoon 30% van je detailweergave niet aanwezig was.

Hij heeft je een uitnodiging gegeven, maak er gebruik!
Negatief reageren kun jij namelijk net zo goed als Frank positief reageert over zijn set.

KlipschHT

Een andere voeding zou zeker een hoorbaar verschil kunnen geven, in percentage uitdrukken lijkt me lastig.
Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)

twani

Citaat van: JeroenGRT op december 29, 2013, 11:17:01
Een andere voeding zou zeker een hoorbaar verschil kunnen geven, in percentage uitdrukken lijkt me lastig.
Dat is nu juist het "niet slimme" aan zo'n uitspraak.... Verbetering?  Kan!  In percentages uitdrukken? Nee! 30%? Nee nee neen............

chansig

Citaat van: ArjanR1 op december 29, 2013, 10:54:51
Zuiger eersteklas ben je.

Nee dat vind jij...wil niet zeggen dat ik het ben. Ik begrijp dat er in dit topic alleen maar oeh en ah geroepen kan en mag worden. Dus als ik over de scheef ga dan hoor ik dat wel van een mod.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

LittleNinja

Ik wil het graag allemaal voor zijn..

Laat ieder in zijn waarde ookal ben je het niet met elkaar eens. Hou een mening voor je en wees verstandig in je communicatie.

Bedankt al weer.

YamahaRXV

Citaat van: JeroenGRT op december 29, 2013, 11:17:01

+1 Mee eens.. ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted member

Citaat van: Midcall op december 29, 2013, 10:56:45

Met die voorkennis kun je Frank's constateringen voor jezelf toch ook relativeren? Ik zie hier geen issue eigenlijk. Zoals Abz aangaf: zolang er maar niet openlijk geadverteerd wordt vind ik het allemaal leuk om te lezen hoor. Hij beleeft op een andere manier plezier aan z'n hobby. Live and let live. Merry christmas and a happy new year! (Voel me net de paus!  :D )
Stereo-fan for life!

chansig

Citaat van: LittleNinja op december 29, 2013, 11:57:10
Ik wil het graag allemaal voor zijn..

Laat ieder in zijn waarde ookal ben je het niet met elkaar eens. Hou een mening voor je en wees verstandig in je communicatie.

Bedankt al weer.

Uiteraard...maar een mening hoef je toch niet voor je te houden...tenminste ik begrijp dat het niet heel gepast is om iemand een zuigert te noemen...maar goed shit happens. No hard feelings hoor Arjan je mag van mij vinden en schrijven wat je vindt en je nodig acht.

En Technative: bedankt voor de bloemen.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: technative op december 29, 2013, 12:22:29
Met die voorkennis kun je Frank's constateringen voor jezelf toch ook relativeren? Ik zie hier geen issue eigenlijk. Zoals Abz aangaf: zolang er maar niet openlijk geadverteerd wordt vind ik het allemaal leuk om te lezen hoor. Hij beleeft op een andere manier plezier aan z'n hobby. Live and let live. Merry christmas and a happy new year! (Voel me net de paus!  :D )

Klopt, ik schreef betere detaillering 20 a max 30% misschien is het 10%, ik hoor vooral de baslijnen e.d. beter, maar ook in het midden is er iets meer detaillering en welk % je eraan hangt is irrelevant. Maar voor de zeikerts hier natuurlijk mooi voer voor oeverloos gezwam.

Grappige is wel dat ik nu 3 netsnoeren heb geprobeerd, en steeds weer zij het minimaal, is de alpha 3 het mooist. Zijn dure maar verrekt goede kabels. (met iego)

Ben er gisteren ook achter gekomen dat op deze voeding nog een apparaat kan, nl. de boxee box, dat kan de voeding trekken. Dus alleen een extra kabeltje en plugje. Wordt dat ook een stukje beter. Al zal dat voornamelijk in het geluid zijn. Zijn tenminste alle schakelende voedingen uit het systeem.

Maar ik ben nu wel uitgetweakt, heb alles nu aangepakt. Geluid is naar mijn zin.

Grootste voordeel lin. voeding: beter geluid, de lagere tonen worden beter, zijdezacht hoog, meer rust in het beeld en vooral ook zuiver geluid.

AbZ

twani

Citaat van: AbZ op december 29, 2013, 16:21:30
Gewoon weer een zonnige dag voor de spotless mind  :smile:
Spotless?  Ik zou wel eens willen weten hoe de laboratoriumvoeding reageert op de verschillende soorten ondergrond?

Koppelen, ontkoppelen, marmer, spikes...wie weet hoeveel procenten daar nog ongebruikt "in de hoek liggen"......

AbZ

flashover

Beste forum vriendjes,... ik ben een aantal maanden geleden begonnen aan het volgen en lezen van het dagboek "show topic" van Frank2,....
elke avond een stukje lezen en ik heb zowat al zijn tweaks bij mij thuis uitgeprobeerd,... waarom? omdat ik mij zeer heb geërgerd aan alle tegenbeweringen en aanvallen!

Wat ik allemaal heb getest:
Interconnects/interlinks, Hifi-tuning zekeringen, Furutech zekeringen, Furutech Alpha 3 met EiGo, Vicol LS Cable, aparte stroomgroep noem maar op.
Ik heb bij forum sponsoren en niet sponsoren al deze materialen opgevraagd en op 3 verschillende versterkers getest  (te weten Pioneer AX-10 / Linear acoustic mono blokken , PrimaLuna One buizen versterker,.......:music:

Waarom????,..... Omdat we allemaal met audio bezig zijn!,... en er van genieten toch?........
Ik ben niet zo'n uitgebreide schrijver als sommige onder ons, ik lees liever en zou het werkelijk erg jammer vinden als hobbyisten stoppen met schrijven omdat andere er wel of niet in geloven, ik heb de som op de proef gesteld en alles hier bij mij thuis door mijzelf en 5 andere laten bewoorden!

Frank2 Mag ik binnenkort al mijn bevindingen posten in jouw topic?  :satisfied:

ik ben verrast door mijn bevindingen (vooral stroom voorzieningen, voedingen, zekeringen en powercord's)

Antelope Zodiac & Voltikus / Linear Acoustic mono ev / Surround by Pioneer VSA AX-10ai / Apple iMac / Itunes met plugins "Pure Music, Amarra Symphonie, Audirvana Plus "  / Audioquest Carbon USB / Oyaide AZ-910 / Monster cable Z series Z2R reference / Furutech FP-Alpha3 powercords + IeGo gold / Dynaudio Double 17 Esotar - Mijn tweaks, Furutech zekeringen, WA Quantum Chips, Deoxit & SilClear

twani

Citaat van: flashover op december 29, 2013, 16:44:13
Beste forum vriendjes,... ik ben een aantal maanden geleden begonnen aan het volgen en lezen van het dagboek "show topic" van Frank2,....
elke avond een stukje lezen en ik heb zowat al zijn tweaks bij mij thuis uitgeprobeerd,... waarom? omdat ik mij zeer heb geërgerd aan alle tegenbeweringen en aanvallen!

Interconnects/interlinks, Hifi-tuning zekeringen, Furutech zekeringen, Furutech Alpha 3 met EiGo, Vicol LS Cable, aparte stroomgroep noem maar op.
Ik heb bij forum sponsoren en niet sponsoren al deze materialen opgevraagd en op 3 verschillende versterkers getest  (te weten Pioneer AX-10 / Linear acoustic mono blokken , PrimaLuna One buizen versterker,.......:music:

Waarom????,..... Omdat we allemaal met audio bezig zijn!,... en er van genieten toch?........
Ik ben niet zo'n uitgebreide schrijver als sommige onder ons, ik lees liever en zou het werkelijk erg jammer vinden als hobbyisten stoppen met schrijven omdat andere er wel of niet in geloven, ik heb de som op de proef gesteld en alles hier bij mij thuis door mijzelf en 5 andere laten bewoorden!

ik ben verrast door mijn bevindingen (vooral stroom voorzieningen, voedingen, zekeringen en powercord's)

Je schrijft dat je thuis bent gaan tweaken omdat je je ergert aan alle reacties hier. Dat kan en mag toch nooit de reden zijn, ik neem aan dat je dat bent gaan doen omdat er iets niet helemaal lekker is met je "sound"

Nahpets

Het is misschien wat overzichtelijker als je je eigen dagboek begint.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

AbZ

Ook ff vermelden hoe je kabels door Snowmaster zijn ingestraald enz.
:whatsthat:  want de details staan hier vaak niet vermeld.

twani

Citaat van: AbZ op december 29, 2013, 16:52:16
Ook ff vermelden hoe je kabels door Snowmaster zijn ingestraald enz.
:whatsthat:  want de details staan hier vaak niet vermeld.
Je mocht jezelf eens een verkeerd beeld vormen inderdaad......

frank2

Citaat van: flashover op december 29, 2013, 16:44:13

Ga je gang, heb daar geen probleem mee