Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Volledig gelijk Arjan. En de voltkraft heeft een belangrijk voordeel boven de S booster, de prijs maar ook dat er geen standaard snoertje aan zit, maar dat je kunt experimenteren met andere stroomkabels, al moet ik dat nog gaan doen.

Typenr weet ik niet, maar het is inderdaad het apparaat op de foto.

Aangezien HDD schijven 12V zijn moet je de voeding wel gaan afstellen, dat heeft Ronald voor mij gedaan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

chansig

Iets wat ik me afvraag:

Waarom een al bestaande voeding gebruiken terwijl (alleen als je weet waar je mee bezig bent) je ook zelf een voeding kan bouwen volledig naar eigen inzichten ? Dan ben je niet afhankelijk van wat er is...maar juist van wat je gaat maken.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: chansig op december 28, 2013, 09:17:58
Iets wat ik me afvraag:

Waarom een al bestaande voeding gebruiken terwijl (alleen als je weet waar je mee bezig bent) je ook zelf een voeding kan bouwen volledig naar eigen inzichten ? Dan ben je niet afhankelijk van wat er is...maar juist van wat je gaat maken.

Gr Hans

Ik ben niet in staat om iets electronisch te bouwen zoals je weet
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Ik heb net een korte test gedaan om te bepalen of netsnoeren ook iets uitmaken.
Antwoord Ja, maar het verschil is wel kleiner dan bij een versterker. Ik heb een standaard kabel vergeleken met een Furutech Alpha 3 met Iego gold, de verschillen zijn klein, de alpha geeft een meer zijdezacht hoog en iets meer gedefinieerde bas. De standaard kabel is in het hoog iets platter, iets rauwer en in de bas iets minder gedefinieerd en iets minder diep. Dit tov. een geschakelde voeding is het wel aanmerkelijk beter zelfs met een standaard stroomkabel.

chansig

Citaat van: frank2 op december 28, 2013, 09:48:06
Ik ben niet in staat om iets electronisch te bouwen zoals je weet

Nee maar Ronald toch wel ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: chansig op december 28, 2013, 10:49:44
Nee maar Ronald toch wel ?

Gr Hans

Ik ken geen audiodealer die zoveel tijd heeft dat ze zelf gaan knutselen en solderen.... en dan een prijs rekenen die beneden de 100 euro ligt.....

chansig

Coax AQ Carbon

AbZ

Citaat van: ArjanR1 op december 28, 2013, 01:50:37
Je kan trouwens beter mooie muziek via Yoko beluisteren, dan slechte muziek op een ''high end'' set.
Helemaal mee eens.  Frank kiest echter voor Dire Straits op zijn Ushers  :D

Citaat van: frank2 op december 28, 2013, 09:52:20
Ik heb net een korte test gedaan om te bepalen of netsnoeren ook iets uitmaken.
Antwoord Ja, maar het verschil is wel kleiner dan bij een versterker. Ik heb een standaard kabel vergeleken met een Furutech Alpha 3 met Iego gold, de verschillen zijn klein, de alpha geeft een meer zijdezacht hoog en iets meer gedefinieerde bas. De standaard kabel is in het hoog iets platter, iets rauwer en in de bas iets minder gedefinieerd en iets minder diep. Dit tov. een geschakelde voeding is het wel aanmerkelijk beter zelfs met een standaard stroomkabel.
Kabel duurder dan de 'goede' voeding?  Je overtreft jezelf weer!

Deleted member

Als het maar effect heeft, toch? Als je ermee bereikt wat je wilt is het prima. Ik heb een tijd met een AQ NRG10 op m'n M1 dac gespeeld. Moet kunnen, vind ik!
Stereo-fan for life!

AbZ

Citaat van: technative op december 28, 2013, 16:47:14
Als het maar effect heeft, toch? Als je ermee bereikt wat je wilt is het prima. Ik heb een tijd met een AQ NRG10 op m'n M1 dac gespeeld. Moet kunnen, vind ik!
Als het op hem effect heeft  ;)
Zolang de vrouwenstemmen na iedere stroomonderbreking weer zuiverder klinken is er idd niets mis mee.

frank2

Jammer, dit soort opmerkingen.  Maar ja van te voren voorspelbaar, 2 of 3 leden wel altijd dezelfde moeten reageren ook al is het (bijna) nooit zinnig. Je raakt eraan gewend.

Joris1971

Sorry hoor frank, maar ik kan het ook niet geloven dat een andere voeding op je harddisk zo een verbetering geeft...

Staaled

Het kan best zijn dat niet de HDD profiteert, maar de rest van de stroomvoorziening minder vervuild wordt.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

frank2

Citaat van: Staaled op december 28, 2013, 18:56:40
Het kan best zijn dat niet de HDD profiteert, maar de rest van de stroomvoorziening minder vervuild wordt.

Dit is al getest aangezien ik 2 separate stroomblokken heb liggen. De lineare voeding is aanmerkelijk beter als een geschakelde, net zoals de S booster dat bij de touch e.d. heeft.

Staaled

Citaat van: frank2 op december 28, 2013, 18:58:45
Dit is al getest aangezien ik 2 separate stroomblokken heb liggen. De lineare voeding is aanmerkelijk beter als een geschakelde, net zoals de S booster dat bij de touch e.d. heeft.
En liggen die aan twee groepen?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

frank2

1 groep, vanuit de meterkast met 2 lange stroomkabels naar de stekkerdozen. En nee dat is niet slechter dan 2 groepen.  Maar test zelf zo'n voeding, of niet. Bovenstaand is mijn ervaring (en heel van heel veel anderen met hun BOTW voeding)

Staaled

Citaat van: frank2 op december 28, 2013, 19:12:27
1 groep, vanuit de meterkast met 2 lange stroomkabels naar de stekkerdozen. En nee dat is niet slechter dan 2 groepen.  Maar test zelf zo'n voeding, of niet. Bovenstaand is mijn ervaring (en heel van heel veel anderen met hun BOTW voeding)
Beste, ik heb er al twee liggen. ;)

AbZ

Citaat van: frank2 op december 28, 2013, 18:48:44
Jammer, dit soort opmerkingen.  Maar ja van te voren voorspelbaar, 2 of 3 leden wel altijd dezelfde moeten reageren ook al is het (bijna) nooit zinnig. Je raakt eraan gewend.
We raken idd aan elkaar gewend, al snappen we niet alles.  :)   Ik snap wel dat het jou om andere dingen gaat en dat je er toch plezier in hebt.  (Ben sowieso niet jouw meest frequente criticus. Alleen als je gaat adverteren vind ik het ergerlijk, maar dat is hier niet aan de hand.)  Have fun!

BuSpu

frank2

Aangezien het er naar uit ziet dat dit de laatste tweak was, ik geen behoefte heb om nog meer te schrijven over deze tweak, is dit een (voorlopige) stop. Voorlopig ben ik wel klaar.

evilniek

Citaat van: frank2 op december 28, 2013, 20:50:16
Aangezien het er naar uit ziet dat dit de laatste tweak was, ik geen behoefte heb om nog meer te schrijven over deze tweak, is dit een (voorlopige) stop. Voorlopig ben ik wel klaar.

Voor dit jaar is het dus echt klaar. ;)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

BuSpu

Citaat van: frank2 op december 28, 2013, 06:38:07
Typenr weet ik niet, maar het is inderdaad het apparaat op de foto.

Aangezien HDD schijven 12V zijn moet je de voeding wel gaan afstellen, dat heeft Ronald voor mij gedaan.

Heeft toch een vaste 12 volt uit wat stel je daar nog aan in?

Staaled

John Wx

Citaat van: frank2 op december 28, 2013, 18:48:44

Bijna  ;) er zit voor uitgang in of achter uitgang  :smile:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

Midcall

Citaat van: AbZ op december 28, 2013, 19:32:06
We raken idd aan elkaar gewend, al snappen we niet alles.  :)   Ik snap wel dat het jou om andere dingen gaat en dat je er toch plezier in hebt.  (Ben sowieso niet jouw meest frequente criticus. Alleen als je gaat adverteren vind ik het ergerlijk, maar dat is hier niet aan de hand.)  Have fun!
Nu zijn dit soort opmerkingen wel te verwachten na opmerkingen over plots 30% meer detail na vervanging van een HDD voeding. Moet wel heel erg beroerd hebben geklonken met die oude voeding.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.