Reference Stereo & Surround System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Deleted member

Helder, thanks Frank. Ik zal eens contact opnemen met een van de mannen!  :)

Raphie

kost dat spul? neem aan dat het in flesjes zit of kleine spay busjes? 50ml of 100ml o.i.d.?

ik heb hier ook nog zo'n Creaktiv spray staan, schijnt ongeveer hetzeflde te doen
kreeg ik toen met m'n meubel mee, maar moest los ook iets €100 o.i.d. voor een verstuiver kosten
JBL PRX Power!

YamahaRXV

.

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted member

Niemand hier hoeft dit op te nemen als 'sneer' of kritiek maar ik denk dat de geheimzinnigheid niet helpt in de acceptatie van een dergelijk produkt. Als je meent dat iets werkt dan zou je als bedenker m.i. gewoon open kunnen zijn over de vermeende werking. Als ik YamahaRXV begrijp gaat het produkt commerciëler worden weggezet en dat lijkt me in relatie tot voorgaande een goede zaak.

Overigens is het altijd mooi om te lezen hoe iets in eerste instantie niet commercieel is ontwikkeld toch succes haalt en vervolgens die stap maakt. Tenzij 't natuurlijk onderdeel is van een vooropgezet plan om 't zo te marketen!  ;)

AbZ

Citaat van: YamahaRXV op september 15, 2013, 17:16:16Er wordt soms erg belachelijk over gedaan, maar de ''initiatiefnemers'' hierachter zijn mensen die op basis van scheikundige wetenschap hier al een aardig tijdje mee bezig zijn
en op universitair niveau denken en handelen, neem dat maar van mij aan.
Fyi, "op universitair niveau denken en handelen" betekent gewoon
dat je zonder uitvluchten kunt uitleggen hoe het werkt.

frank2

Citaat van: Antoine op september 15, 2013, 17:34:35
Niemand hier hoeft dit op te nemen als 'sneer' of kritiek maar ik denk dat de geheimzinnigheid niet helpt in de acceptatie van een dergelijk produkt. Als je meent dat iets werkt dan zou je als bedenker m.i. gewoon open kunnen zijn over de vermeende werking. Als ik YamahaRXV begrijp gaat het produkt commerciëler worden weggezet en dat lijkt me in relatie tot voorgaande een goede zaak.

Overigens is het altijd mooi om te lezen hoe iets in eerste instantie niet commercieel is ontwikkeld toch succes haalt en vervolgens die stap maakt. Tenzij 't natuurlijk onderdeel is van een vooropgezet plan om 't zo te marketen!  ;)

Het is inderdaad een goede zaak, het verbetert het geluid op een dusdanige manier dat je bijna niet kunt stoppen met luisteren. Het is natuurlijk, echt. Het geeft een "flow" aan de muziek zoals ik nog niet eerder heb waargenomen. Binnenkort nog een paar andere zekeringen laten insmeren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

YamahaRXV

Citaat van: Antoine op september 15, 2013, 17:34:35

De schijnbare ''geheimzinnigheid'' is min of meer veroorzaakt doordat de persoon die zich hier lange tijd mee bezig heeft gehouden heeft en (zoals Frank aangeef) recent overleden is zijn onderzoeken en constateringen puur uit interesse in de wetenschap heeft uitgevoerd.
Uiteraard zijn er personen geweest die hebben meegedeeld in de opgedane kennis en ervaringen en hier ook wat meer mee naar buiten getreden zijn, maar hier een aantal keren genadeloos hard op zijn afgestraft door het vele ongeloof en de daaruit voortvloeiende verregaande strijd tussen laten we zeggen ''believers en non believers''. Jaren geleden is o.a. op dit forum al één van de personen die redelijk nauw betrokken was bij het onderzoek zwaar bekritiseerd en belachelijk gemaakt en deze heeft wijselijk bedankt voor verdere uitleg/onderbouwing.

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Allicht iets om op de verbindingen/aansluitingen uit te proberen (alle kabels en connectoren).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Staaled

Wat mij er van zou weerhouden is dat het een onomkeerbaar proces lijkt.
Nu is dat met bijvoorbeeld cryo ook het geval ,maar daar is veel ervaring mee.

Verder bevreemdt het dat het "one cure for all" claimt te zijn.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Raphie

Citaat van: Hipster op september 15, 2013, 19:24:08

dat is i.d.d. wel een snake-oil kenmerk
JBL PRX Power!

frank2

Ligt eraan wat je ermee insmeerd, een zekering kun je verwisselen en het effect/verbetering is dan ook weg.
Echter waarom zou je? een niet cryo zekering gebruik je ook niet als je cryo zekering gewend bent.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

AbZ

Gewoon direct in de oren spuiten  :music:  dan blijft je apparatuur verkoopbaar  8)

Martijn M

Frank, gaat het hier om een zogenaamde gehakt-modificatie?
Dutch & Dutch

chansig

Als het over gehakt gaat dan zijn er maar 2 mensen die ik dat toe vertrouw en daar hoort deze meneer uit Almelo niet bij.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

frank2

chansig

Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

AbZ

Citaat van: chansig op september 15, 2013, 21:02:02
Dan denk ik dat Yahama een verkeerde link legt.

Gr Hans
Het wordt nu zo vaag dat de believers elkaar niet meer kunnen volgen  :headbanging:

Staaled

Citaat van: frank2 op september 15, 2013, 19:55:27
Ligt eraan wat je ermee insmeerd, een zekering kun je verwisselen en het effect/verbetering is dan ook weg.
Echter waarom zou je? een niet cryo zekering gebruik je ook niet als je cryo zekering gewend bent.
Ik doel dan ook op CD's , apparatuur, conussen etc. als door jou beschreven.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Martin!!!

Citaat van: AbZ op september 15, 2013, 21:09:58
Het wordt nu zo vaag dat de believers elkaar niet meer kunnen volgen  :headbanging:

Koren op jouw molen.....
mainly British stuff

AbZ

Citaat van: Martin!!! op september 15, 2013, 21:17:30
Koren op jouw molen.....
Men is al malende  :wacko:  dus heb er niets aan toe te voegen  :smile:

YamahaRXV

Citaat van: chansig op september 15, 2013, 21:02:02
Dan denk ik dat Yahama een verkeerde link legt.

Gr Hans

Nee hoor Hans  ;)
Ronald van Concept en Design heeft overigens geen !! betrokkenheid in het hele verhaal.

YamahaRXV

chansig

chansig

Citaat van: YamahaRXV op september 15, 2013, 22:10:22
Nee hoor Hans 😉
Ronald van Concept en Design heeft overigens geen direkte betrokkenheid in het hele verhaal.
Wel iemand anders waar Ronald regelmatig mee samenwerkt.

Vraag Jerry anders maar..... ;)

Wat zou ik Jerry moeten vragen ?

Gr Hans

YamahaRXV