Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Citaat van: cz79 op augustus  4, 2013, 10:10:33
Mooi zo! Blij dat jij blij bent, ik kom graag weer eens langs om je gewijzigde/verbeterde/veranderde set te beluisteren  :D

Je weet de weg hier naar toe...
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

twani

Citaat van: Markus2 op augustus  4, 2013, 10:10:05
Het is dan ook een vermoeden en geen conclusie, net zoals jij aanneemt dat hij het niet durft.
Wellicht bekijkt hij het continue door zijn eigen bril en dat kan meerdere redenen en/of oorzaken hebben.

Mark
Jij schrijft mij veel te cryptisch, ik moet ieder post van jou 3 x lezen.  Geen probleem, ik ben iets directer in mijn bewoordingen.

@Frank: Het grote luisteren kan dus nu eindelijk beginnen? Veel plezier gewenst ;)

CZ79

Citaat van: frank2 op augustus  4, 2013, 10:13:00
Je weet de weg hier naar toe...

En die weg wordt zeker nog een keer afgelegd, zal je binnenkort eens PM'en
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Markus2

Citaat van: frank2 op augustus  4, 2013, 10:08:35
conclusie: me happy  :pompom: :pompom: :pompom:
Mooi, geniet ze.
Citeer
(en als straks de lucht rond de instrumenten er ook nog bij komt wat heb ik dan nog te wensen.. niets)
Dat is als gelover een momentopname en dat weet je wel. Er is binnen afzienbare tijd toch weer sprake van drang, nieuwe, veranderde inzichten, andere wijzes van luisteren, etcetera.
Dat geeft niets, doe waar je je lekker bij voelt.

Mark
Marantz NR 1508 (Audyssey) - Array mono's - Pioneer PL 70 - Phonomena - Kiseki purple heart S - Sony CDP QS 930 - Celestion C-Two

thepioneer

Heb je ook een aparte aardpen geslagen? Want dat i.c.m. Het feit dat mijn audiogroepen niet achter een aardlekschakelaar zitten brachten hier behoorlijk verschil.

Vooral de zuivere aarde is een must
Meridian DSP8000SE, Meridian 218, Meridian Distributor 3, 4x Meridian DSP520
Marantz Cinema 70s
Nvidia Shield

Markus2

Citaat van: thepioneer op augustus  4, 2013, 10:15:54
Heb je ook een aparte aardpen geslagen? Want dat i.c.m. Het feit dat mijn audiogroepen niet achter een aardlekschakelaar zitten brachten hier behoorlijk verschil.

Ja prima hoor, maar waarom precies?

Mark
Marantz NR 1508 (Audyssey) - Array mono's - Pioneer PL 70 - Phonomena - Kiseki purple heart S - Sony CDP QS 930 - Celestion C-Two

frank2

Citaat van: thepioneer op augustus  4, 2013, 10:15:54

Ik heb de audiogroep niet achter een aardlekschakelaar zitten en heb een Duitse houder, dus geen zilveren staafje, 1 draad is rechtstreeks doorverbonden. (vlgs Europese richtlijn)
Ik heb nog 1 aardpen, maar de aarde v.d. audiogroep is daar apart op aangebracht, voor de aardedraad van het huis.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Markus2

Citaat van: twani op augustus  4, 2013, 10:13:28
Jij schrijft mij veel te cryptisch, ik moet ieder post van jou 3 x lezen.  Geen probleem, ik ben iets directer in mijn bewoordingen.

Ja, mijn schrijfstijl is anders dan m'n kletsen. Hoe dat zo gekomen is weet ik niet.

Groet, Mark ;)

edit door Christiaan S: let even op je woorden.

AbZ

Citaat van: Markus2 op augustus  4, 2013, 10:20:35
Ja, mijn schrijfstijl is anders dan m'n kletsen. Hoe dat zo gekomen is weet ik niet.

Groet, Mark ;)
Meer dan 1 l*l is anders ook best ingewikkeld.

Streamz

Citaat van: AbZ op augustus  4, 2013, 09:22:43
Inderdaad.  Ik vind het volkomen absurd wat men zoal pretendeert maar nooit concreet maakt.

Ter verduidelijking, ik had het hier met name over fundamentele modificaties, maar helemaal over zelfbouw. Er zal best wel "winst" te behalen zijn, en de ene zal kundiger zijn dan de ander.
Maar de claims van over enorme verbeteringen en veel hogere kwaliteit van met name de zelfbouwers ten opzichte van fabrikanten zijn vaak op het absurde af. Zelfbouwfora mijdt ik dan ook als ware het de builenpest.

En Frank, nee, ik hen niet aan alle apparatuur een ander powercord hangen. Wel een Kemp Hi ding tussen stopcontact en stekkerblok, en zo'n zelfde naar de streamer. Maar de Naim vv/ev hebben gewoon de standaard meegeleverde kabels.

twani

Citaat van: Markus2 op augustus  4, 2013, 10:20:35

Groet, Mark ;)
Zoals ik als zei, dat geeft niets  hoor ;) ;D

AbZ

Citaat van: Streamz op augustus  4, 2013, 10:22:33
Ter verduidelijking, ik had het hier met name over fundamentele modificaties, maar helemaal over zelfbouw. Er zal best wel "winst" te behalen zijn, en de ene zal kundiger zijn dan de ander.
Maar de claims van over enorme verbeteringen en veel hogere kwaliteit van met name de zelfbouwers ten opzichte van fabrikanten zijn vaak op het absurde af. Zelfbouwfora mijdt ik dan ook als ware het de builenpest.
Vind ik erg generaliserend.  Zelfbouw heeft vaak geen betere prijs/prestatie (kwestie van schaalgrootte) maar soms wel.  Subwoofers is een duidelijk voorbeeld.  In het algemeen is de 'gevestigde' speakerbouw toch enorm conservatief (keuze van de consument) terwijl er een hoop meer mogelijk is.  Bij electronica is het lastiger maar kan het ook.  Hypex modules die je zelf makkelijk in elkaar kunt zetten worden voor een tienvoud verkocht als er een 'high end' kastje omheen zit.

thepioneer

Citaat van: Markus2 op augustus  4, 2013, 10:18:12
Ja prima hoor, maar waarom precies?

Mark

Ik vernam dat de geaarde componenten er veel baat bij hebben. De bass wordt strakker en de kleine details in de muziek vallen meer op.

Ik had eerder vincent versterkers waar schakelaars achterop zaten om te schakelen tussen wel en geen aarde. Die schakelaar stond altijd uit met de oude aardpen. Met de nieuwe aardpen had ik ze op aan staan.

De storing op de aarde die door dimmers, koelkasten en andere apparaten word veroorzaakt wil je niet in je apparatuur hebben.
Meridian DSP8000SE, Meridian 218, Meridian Distributor 3, 4x Meridian DSP520
Marantz Cinema 70s
Nvidia Shield

AbZ

Streamz

Citaat van: AbZ op augustus  4, 2013, 10:28:36
Vind ik erg generaliserend.  Zelfbouw heeft vaak geen betere prijs/prestatie (kwestie van schaalgrootte) maar soms wel.  Subwoofers is een duidelijk voorbeeld.  In het algemeen is de 'gevestigde' speakerbouw toch enorm conservatief (keuze van de consument) terwijl er een hoop meer mogelijk is.  Bij electronica is het lastiger maar kan het ook.  Hypex modules die je zelf makkelijk in elkaar kunt zetten worden voor een tienvoud verkocht als er een 'high end' kastje omheen zit.

Uteraard is dit generaliserend. Dat gaf ik in mijn post al aan, door te zeggen dat de ene beter is dan de ander in modding cq bouw.
Maar probeer het kaf van het koren maar eens te scheiden. En ook bij het in elkaar schroeven van Hypex versterkers kun je vast wel wat fout doen. En tweaken, en optimaliseren etc.

AbZ

Citaat van: Streamz op augustus  4, 2013, 10:41:10Maar probeer het kaf van het koren maar eens te scheiden.
Dat ligt juist bij zogenaamde high end veel moeilijker.
Prijsverschillen zijn iha veel groter dan de werkelijke technische verschillen.

fokke-gerrit

Citaat van: frank2 op augustus  4, 2013, 08:28:53
Heel simpel: 2 euro kostprijs is beter dan 10 euro kostprijs.

Of zoals Karel mij ooit vertelde voor 10% beter moet je meteen 40 a 50% meer betalen, maw. als ik nu een betere versterker zou willen hebben dan de Plinius zou ik 50% meer moeten betalen om 10% beter te krijgen.

Ja dat zou ik ook zeggen als verkoper ;D Als je bedenkt hoeveel marge op de producten zitten dan kun je nogal weleens schrikken!
Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

Streamz

Citaat van: AbZ op augustus  4, 2013, 10:45:09
Dat ligt juist bij zogenaamde high end veel moeilijker.
Prijsverschillen zijn iha veel groter dan de werkelijke technische verschillen.

Maar goed dan dat technische verschillen me niet boeien. Het gaat me om de beleving, het geluid, het gevoel. En enkele praktische zaken als afmeting, warmteontwikkeling etc.

Nog even terugkomend op dat Roger Waters verhaal.

Citaat van: Streamz op augustus  2, 2013, 14:13:01
Wat zegt die geest? Iets over een "beast" toevallig? Dan weet ik tenminste over welke stem het gaat..

Ik kom er nu net achter dat ik naar het eerste nummer heb zitten luisteren, en dus niet naar het betreffende Three wishes.. Flac file bleek 1 file te zijn, Gizmo ziet wel de verschillende tracks maar skipt dus niet naar de juiste track. Ik vond het al zo vreemd dat defile na 6min gewoon doorliep.....
Ga nu de file maar ff splitten.

Markus2

Robiwan

Citaat van: thepioneer op augustus  4, 2013, 10:31:02
Ik vernam dat de geaarde componenten er veel baat bij hebben. De bass wordt strakker en de kleine details in de muziek vallen meer op.

Ik had eerder vincent versterkers waar schakelaars achterop zaten om te schakelen tussen wel en geen aarde. Die schakelaar stond altijd uit met de oude aardpen. Met de nieuwe aardpen had ik ze op aan staan.

De storing op de aarde die door dimmers, koelkasten en andere apparaten word veroorzaakt wil je niet in je apparatuur hebben.

Dat laatste is hier in de flat juist het probleem. Voor mij dus geen randaarde.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Snowmaster

Citaat van: thepioneer op augustus  4, 2013, 10:31:02

Ook bij mij bracht een extra aardpen voor de audio verbetering. De standaard huisaarde bleek één volt spanning tov de nieuwe aardpen te hebben. Waarschijnlijk zal dit de vervuiling zijn. Het verschil in weergave is niet schokkend en hoort onder de "tweaks". Maar veel sets zullen inderdaad iets schoner en strakker spelen met een aparte aardpen.
Bij Frank staat dit nog op zijn mogelijkheden/wensenlijstje, hij is dus nog niet klaar  ;).
Jij hebt de set niet achter de aardlek. Niemand begon te loeien over NEN ??? Zonder aardlek klinkt het ook weer ietsje beter  :-X. Bij oude meterkasten zit niet alles achter de aardlek en dan is het zelfs legaal.
Al deze verschillen zijn marginaal, maar sommigen horen het en dan zijn 5 van dit soort verbeteringen samen een duidelijke vooruitgang. "Alle beetjes helpen  ;D.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

AbZ

Citaat van: Streamz op augustus  4, 2013, 10:57:37
Maar goed dan dat technische verschillen me niet boeien. Het gaat me om de beleving, het geluid, het gevoel. En enkele praktische zaken als afmeting, warmteontwikkeling etc.
Ok  ;D  Ik neem wel aan dat het geluid uit de techniek voortkomt  ;)

CZ79

Ik ga vanmiddag hetzelfde doen als Frank, ik moet de kruipruimte nog even in en neem dan gelijk een koperen aardedraad mee die ik apart aan de aardpen verbindt (als ik bij de aardpen kan komen).

Draad heb ik over (meter of 40) en ik moet toch in de kruipruimte zijn dus .....

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

AbZ

Streamz

Citaat van: AbZ op augustus  4, 2013, 11:00:51
Ok  ;D  Ik neem wel aan dat het geluid uit de techniek voortkomt  ;)

Al zijn het kabouters in een kastje, zolang ze geen eten en drinken nodig hebben en niet spontaan staken, vind ik het prima.  ;D