Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Former member 78

Citaat van: Antoine op juli 27, 2013, 00:52:04
Het is andersom wel een keer getest door Keyser met Frank en Arjan als ik 't me goed herinner. Verschillende luidsprekers zijn volledig vlak afgeregeld en vervolgens is er blind getest, resultaat de luidsprekers waren zeer lastig uit elkaar te houden.  ;)

Máár uiteraard chargeer ik e.e.a. in bovenstaande post, net als Theo doet hier en in 't Harbeth topic.  :)

Daar was Frank niet bij.

Die test was behoorlijk lastig, maar had ze allemaal goed  :D
Wist ook niet wat er speelde in de kamer, en ook niet welke speakers er stonden.
Daarbij speelden met alle speakers de subs mee, dus het was alleen mid en hoog. Keyser
had idd alle drie de setjes met speakers zo gelijk mogelijk getrokken. Was idd lastig, maar
wel te doen en vooral leuk!

twani

Citaat van: Antoine op juli 27, 2013, 00:52:04
Het is andersom wel een keer getest door Keyser met Frank en Arjan als ik 't me goed herinner. Verschillende luidsprekers zijn volledig vlak afgeregeld en vervolgens is er blind getest, resultaat de luidsprekers waren zeer lastig uit elkaar te houden.  ;)

Máár uiteraard chargeer ik e.e.a. in bovenstaande post, net als Theo doet hier en in 't Harbeth topic.  :)
Klopt helemaal ;). Inmiddels kunnen we met elkaar lezen en schrijven Antoine :D

frank2

Iedereen aan de Harbeth, de beste speakers, is een klein probleempje, je moet wel een extra sub hebben anders is er geen bas.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

chansig

Ligt er maar net aan wat je wensen zijn.

En wij weten het toch: Usher, Plinius, wenw rules :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: chansig op juli 27, 2013, 08:54:03
Ligt er maar net aan wat je wensen zijn.

En wij weten het toch: Usher, Plinius, wenw rules :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

Gr Hans

wenw rules absoluut niet er zijn meerdere zaken. En als Focus Audio speakers leverbaar zouden zijn zou ik mijn speakers inruilen. Maar ik vind mijn speakers niet slecht.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

chansig

Ohh....de afgelopen jaren deden je reacties anders vermoeden. :D

Maar goed Harbeth is een mooie speaker...en Usher ook.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

erik s.

Citaat van: frank2 op juli 27, 2013, 08:56:15
En als Focus Audio speakers leverbaar zouden zijn zou ik mijn speakers inruilen.
zijn in Belgie te koop.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Former member 78

Citaat van: frank2 op juli 27, 2013, 08:56:15
wenw rules absoluut niet er zijn meerdere zaken. En als Focus Audio speakers leverbaar zouden zijn zou ik mijn speakers inruilen. Maar ik vind mijn speakers niet slecht.

Dan toch minimaal de Focus Audio Master 3.
Daar was ik jaren terug echt van onder de indruk.

chansig

De speaker lijkt groot maar zet er een Europeaan naast en het lijkt net een monitor.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Former member 78

frank2

Zijn goedklinkende speakers, Karel heeft ze korte tijd geïmporteerd, is er daarna mee gestopt. Ach misschien gaat hij ze wel opnieuw importeren. Heb ooit de grootste versie van de middelmaat PF90 of zoiets gehoord, klonk echt mooi. Heb ze echter nooit vergeleken met de Usher BE10, ik denk dat de laatste meer briljantie heeft.

twani

Citaat van: frank2 op juli 27, 2013, 12:16:41
Zijn goedklinkende speakers, Karel heeft ze korte tijd geïmporteerd, is er daarna mee gestopt. Ach misschien gaat hij ze wel opnieuw importeren. Heb ooit de grootste versie van de middelmaat PF90 of zoiets gehoord, klonk echt mooi. Heb ze echter nooit vergeleken met de Usher BE10, ik denk dat de laatste meer briljantie heeft.
"Briljantie" is dan dat hoog wat je maar niet goed krijgt?

BuSpu

frank2

Citaat van: twani op juli 27, 2013, 22:42:09
"Briljantie" is dan dat hoog wat je maar niet goed krijgt?

Er zijn hier geen problemen met het hoog, wel gehad maar zoals gewoonlijk wordt dat hier opgelost. Zet er een echte versterker neer, speel 'm in, zet er daarna een goede zekering in, speel die in en je hebt een mastersound in mijn beleving.

fokke-gerrit

Wat ik zo jammer vindt is dat de definitie van het inspelen van spullen overal voor wordt gebruikt.
Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

frank2

tsja alle nieuwe spullen moet je inspelen, de klank wordt gemakkelijker, losser, vaak meer definitie, detaillering en ruimtelijkheid  zijn de gevolgen.

John Wx

Citaat van: fokke-gerrit op juli 28, 2013, 12:20:01
Wat ik zo jammer vindt is dat de definitie van het inspelen van spullen overal voor wordt gebruikt.

;) terwijl er toch heel wat merken het al in de fabriek doen het zogenaamde inspelen bij luidsprekers, ik kan het alleen niet voor me zien hoe elektronica dat doet "inspelen"

ben toch wel benieuwd om is een ingespeelde en een uit doos apparaat naast elkaar zouden klinken ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

fokke-gerrit

Citaat van: frank2 op juli 28, 2013, 12:23:58
tsja alle nieuwe spullen moet je inspelen, de klank wordt gemakkelijker, losser, vaak meer definitie, detaillering en ruimtelijkheid  zijn de gevolgen.

Dat is niet helemaal waar zijn genoeg merken waar het helemaal niet hoeft! De Plinius 103A die je hebt hoeft ook lang niet zolang in gespeeld te worden dan dat jij hebt gedaan wordt zelf niet eens door de fabrikant gezegd en dat is met meer dingen zo. Wordt soms absurd lange in speel tijden gegevens zelf bij spul wat niet hoeft in te spelen en wat niet kan inspelen
Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

Raphie

het is meestal de nieuwe gebruiker die even moet "inspelen" niet zo zeer de hardware.
JBL PRX Power!

John Wx

Citaat van: Raphie op juli 28, 2013, 13:06:35
het is meestal de nieuwe gebruiker die even moet "inspelen" niet zo zeer de hardware.

ppfffff opgelucht thx
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

twani

Citaat van: Raphie op juli 28, 2013, 13:06:35
Dat lijkt mij meer aannemelijk ;)

erik s.

Citaat van: twani op juli 28, 2013, 15:23:50
Dat lijkt mij meer aannemelijk ;)
hhmmm...ik heb hier toch regelmatig nieuw spul binnen dat ik goed ken. ook ik ervaar verschil.
de verschillen tussen nieuw en niet nieuw verschillen van minimaal tot noemenswaardig.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

tompj

Citaat van: frank2 op juli 28, 2013, 09:39:03
Er zijn hier geen problemen met het hoog, wel gehad maar zoals gewoonlijk wordt dat hier opgelost. Zet er een echte versterker neer, speel 'm in, zet er daarna een goede zekering in, speel die in en je hebt een mastersound in mijn beleving.
Je kunt ook gewoon meteen een Mastersound kopen............
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS