Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Citaat van: HTip op juli 19, 2013, 20:26:13
In het topic van quattronl heb ik een voorstel voor een M&G gedaan. Misschien kunnen we die combineren met een M&G bij jou ;)

Prima
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Hifi Addict

Het zit erin  ;D Eerste indrukken zijn positief, klinkt "oningespeeld" meteen al grootser, krachtiger, voller, zachter en schoner  :hehe: Iets koeler, ik had een gouden HFT in de siemens sitor zitten en de standaard retourgeleider. Heb hier nu zelf een retourgeleider gebakken van 16,8 mm2 cryo zacht zilver :headbanging: Lijkt gelukkig de moeite waard te zijn geweest, heeft me bijna de hele dag gekost!!

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

JANJWJMC

Citaat van: Hifi Addict op juli 20, 2013, 19:28:46
Het zit erin  ;D Eerste indrukken zijn positief, klinkt "oningespeeld" meteen al grootser, krachtiger, voller, zachter en schoner  :hehe: Iets koeler, ik had een gouden HFT in de siemens sitor zitten en de standaard retourgeleider. Heb hier nu zelf een retourgeleider gebakken van 16,8 mm2 cryo zacht zilver :headbanging: Lijkt gelukkig de moeite waard te zijn geweest, heeft me bijna de hele dag gekost!!
Ziet er strak uit  :thumbs-up:
De rechte is dat de nul?
En zo ja waarom niet gewoon  doorverbinden?
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

Hifi Addict

Citaat van: erik s. op juli 20, 2013, 19:41:06
leuk, maar lijkt me geen voldoende voor de NEN.

Zo beter ?  ::)

Citaat van: JANJWJMC op juli 20, 2013, 19:46:43
Ziet er strak uit  :thumbs-up:
De rechte is dat de nul?
En zo ja waarom niet gewoon  doorverbinden?

Ja dat is de nul, omdat hij te onderbreken schijnt te moeten zijn ::) Er zijn ook gewoon staven van Siemens voor te koop maar als dit van Marko (eerder genoemde electricien) mag laat ik het zo  :P

frank2

Indrukwekkend, houd ons op de hoogte als hij ingespeeld is wat waarschijnlijk wel even zal duren. (300 a 500 uur??)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

erik s.

dat onderbreken van fase en nul moet in 1 handeling kunnen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Hifi Addict

Citaat van: frank2 op juli 20, 2013, 20:10:16
Indrukwekkend, houd ons op de hoogte als hij ingespeeld is wat waarschijnlijk wel even zal duren. (300 a 500 uur??)

Nehh, ik heb een audiodharma cablecooker, die heeft dit ook even mooi voorgekookt. Moet er niet aan denken 300-500 uur te wachten per experiment  ::) Ik ben best verbaast over het verschil dat er nu al is. Dat staafje in de nul is handig voor een beetje "toonregeling", ik heb een 5N zilver en een 7N koper exemplaar, beiden dubbel cryogeen behandeld de 5N zilver heeft mijn voorkeur, klinkt schoner en verbazingwekken genoeg zachter in het hoog, ik heb hem wel stevig gedempt ;D

Citaat van: erik s. op juli 20, 2013, 20:15:12
dat onderbreken van fase en nul moet in 1 handeling kunnen.

Sja dat kan alleen middels de voorliggende hoofdschakelaar dan.. Wat overigens wel eens heel goed afdoende zou kunnen zijn.. Er zijn geen uitvoeringen van meszekeringhouders welke je tegelijk kunt afschakelen (voor zover ik kon vinden in ieder geval).. Maar goed nacontrole volgt nog  8)

Hifi Addict

Een kleine tussenrapportage  :hehe:

Ze hebben vantevoren 2 dagen aan de cablecooker gehangen wat ongeveer equivalent is aan 200 uur "inspelen" en zo'n 12 uur normale speeltijd. Ik vind het verschil vrij groot met de siemens sitor met hft zekering. Er is veel meer "rust" en er lijkt minder vervorming te zijn, je krijgt ook de neiging het volume omhoog te schroeven. Alles klinkt gecontroleerder en "vanzelfsprekender". Het effect lijkt vergelijkbaar met je set goed ontkoppelen.

Wat een leuk aspect is dat je wat toonregeling hebt met de inzet van verschillende materialen op de nul. verguld koper klinkt warmer, romiger en wat meer laidback terwijl zilver wat koeler, maar opener, schoner en wat energieker klinkt. Het effect is vergelijkbaar met het verschil tussen een gouden en zilveren stekker. Dit zal ook wel het effect van de audiofiele zekeringen zijn, hft gold vs furutech rhodium b.v.

Mijn voorkeur blijft de zilveren versie maar met wat aanpassingen, zal wat plaatjes bijvoegen ter verduidelijking mocht een eveneens prettig gestoord iemand (snowmaster ofzo  ;) ) ook zoiets willen ondernemen, de BOM is: 2 16 mm2 crimpsleeves, 21 x 9cm 1 mm diameter (0,8 mm2) cryo zilver, AVM, paar cm katoen en een stukje krimpkous:

AbZ

Jij gaat echt voor the full monty  :clapping:
Wat voor muziek gebruik je nu eigenlijk om de resultaten te beluisteren?

Hifi Addict

Citaat van: AbZ op juli 21, 2013, 12:42:21
Jij gaat echt voor the full monty  :clapping:
Wat voor muziek gebruik je nu eigenlijk om de resultaten te beluisteren?

Haha, dat varieert per periode (verveling)  ;)

Maar momenteel:
Voor lucht/tonaliteit/microdynamiek: Darryl Jackson - Munyungo
Voor vrouwenstem doe ik momenteel: Anette Askvik - Liberty
Realisme/microdetail: Arve Henriksen - Cartography
Pure impact: Junkie Xl - Synthesized, vooral Love Machine en Kill the Band zijn wreed en probeer dat maar eens niet agressief te laten klinken  8)
De studio master van Daft Punk - Random Access Memories pak ik de laatste tijd ook vaak mee voor PRAT, als het niet swingt is er iets niet in orde op dat vlak  ::)

AbZ

Nou dat kan ik iig makkelijker volgen dan die zilverdraadjes  ;D

21 draadjes  :unsure:  in de juiste richting 
=>2 miljoen combinaties  :crazy:

Hifi Addict

Citaat van: AbZ op juli 21, 2013, 15:14:01
Nou dat kan ik iig makkelijker volgen dan die zilverdraadjes  ;D

21 draadjes  :unsure:  in de juiste richting 
=>2 miljoen combinaties  :crazy:

Oh shit, ik wist dat ik wat vergeten was!!!  :-X

frank2

Ergens in januari dit jaar zijn Bas en Henk Onder13 hier geweest voor een luisterbezoek. 2 dagen van te voren kwam ik tot de ontdekking dat ik al enige tijd de grootste stroomvervuilers die ik heb, namelijk de sat tuner en tv plus voedingen tezamen in 1 stekkerblok had zitten. Ooit wel eens geprobeerd of het verschil maakte maar destijds vond ik dat verschil verwaarloosbaar, dus laten zitten. Doordat ik de Anthem eind 2012 had gekocht kwam ik er dus achter dat die vervuilers behoorlijk ervoor zorgden dat het geluid romig was, en veel hoog wegnamen, dus het geluid was niet goed, nu heb ik al heel lang vaak problemen met schreeuwerigheid en teveel hoog en door de vervuilers in het stekkerblok werd dat gemaskeerd.
Echter nu wilde ik die problemen voorgoed wel eens weg hebben, dus de vervuilers in en ander stekkerblok gedaan en 2 dagen later kwamen Bas en Onder13 langs. De set klonk toen echt niet best, teveel soms scherp hoog, een teruggetrokken middengebied, nee het was niet best, de reviews rond pag. 327 waren nog mild, en ja je kon er echt wel naar luisteren maar het was absoluut niet goed. (en ik wilde niet alles weer romoig laten klinken zoals Onder 13 dat al eerder gehoord had, want dat was het ook niet)

Sindsdien ben ik begonnen met de strijd om die schreeuwerigheid weg te krijgen en het teveel aan hoog, randjes e.d.
Ik heb alle stroomsnoeren vervangen door Alpha 3 met Iego stekkers omdat die in mijn set aanmerkelijk beter deden dan furutech die ik te glijerig vond, te safe klinkend.
Ik heb de furutech zekering uit de Belles gehaald en vervangen door een HFT ultimate
De zekering van de Groef vervangen door een HFT Ultimate, de houder van HFT vervangen door een AHP
Mijn 2e stekkerblok MF electronics voorzien van Belden stroomsnoer en deze ook op de audiogroep aangesloten. ( dit blok is voor alle vervuilers; de sat tuner, voedingen, tv)

daardoor was de schreeuwerigheid verdwenen en het hoog getemperd, dus het klonk aanmerkelijk beter. Echter de totale sound was gewoon goed, maar voor mijn gevoel klonk alles te strak, te flauw, wel veel dynamiek maar er was geen kracht, geen pit. Ja mooie bas e.d. maar het middengebied kreeg ik niet helemaal naar mijn wens, dat bleef kalig zoals ik dat altijd noem. Dus de beleving bleef weg en juist daarom was ik er ook aan begonnen om dat naast bovengenoemde problemen ook te krijgen. Wat ik ook probeerde met zekeringen en houders, het werd zeker beter maar de beleving was er gewoon niet. Ja door de Belles en de rest van de set en met hard draaien kreeg ik dat wel een beetje voor elkaar, maar perfectionistisch als ik ben was dat het dus ook niet. Snowmaster beaamde dat, want in surround was dat ook merkbaar, je werd niet in de film getrokken.
Nu alle stroomsnoeren, stekkerblokken en alle fases goed waren, alle zekeringen ook goed waren kon ik niets anders meer verzinnen.

En precies op dat moment kreeg ik te horen dat Karel van WenW Audio een Plinius 103 binnen zal krijgen, hij had mij al meerdere keren verteld dat de match met een Plinius en Usher speakers een zeer goede was. Nu had hij die 103 nog niet binnen maar hij had wel een Plinius Anniverssary een 9200SE, binnen, dus om eens te proberen. Dat heb ik natuurlijk gedaan en eerlijk gezegd, dit klonk een stuk beter, vooral de bas en middentonen knapten aanzienlijk op. Na 2 dagen kon ik de Plinius 103 beluisteren, bij Karel. Helaas niet op mijn speakers want hij ging dezelfde dag nog naar Zwolle, dus thuis proberen kon ook niet. Maar Karel rook business dus 5 dagen later kon ik de Plinius wel thuis proberen, 40 uur op de teller, dus totaal niet ingespeeld. Even heel simpel gezegd; een openbaring, wat een power, kracht kwam daaruit. Alsof een klein kabbelend riviertje opeens een woeste stroom werd. Mijn speakers gingen eindelijk eens "werken" en lieten dus eindelijk eens horen hoe ze echt klonken. Arjan hoorde dat ik 'm had en stond dezelfde dag al hier en beaamde dat het nu toch geheel anders klonk. Na wat onderhandelingen en inruil had ik de Plinius 103. Met als laatste de toevoeging van een HFT Supreme zekering welke nu aan het inspelen is.
Daarna zal tzt ook de zekeringen van de Anthem aan de beurt zijn, het geeft voor een klein bedrag een leuke upgrade die de sound (nog) mooier maakt.

Zijn dan nu alle pijnpunten weg? Voor 95% Ja.
De sound is nu eindelijk zoals ik 'm hebben wil en wat belangrijker is zoals het moet klinken, namelijk eerlijk, vol van geluid, beleving, kracht, ruimtelijkheid en diepte. Vaak zet ik alles uit en dan "moet" ik weer wachten totdat het wat later is of de volgende dag zodat ik weer kan luisteren, het is een groot plezier om naar de set te luisteren, iets wat ik lange tijd gemist heb, dat plezier. De beleving is er, iets wat ik eigenlijk tot voor kort nooit hier merkte maar nu wel in surround en in stereo.
Schreeuwerigheid is weg, kaal middengebied verleden tijd, hoogproblemen weg op 1 detail nabij bepaalde nummers hoor ik fractioneel nog iets van S/T klanken die iets te hard kunnen zijn, het is zeer weinig en bij bepaalde nummers, gelukkig wijt ik dit aan de zekering die er nog niet helemaal is en aan de glaszekering die nog in de Anthem zit, die geeft ook een beetje hardheid, maar eerlijk gezegd muggenzifterij.

a.s. zondag komt Henk (weer) langs samen met een forummer die hier nog nooit geweest is, ik hoop dat Henk Onder weer kritisch is, maar hij zal zeker beamen dat de sound hier flink verbeterd is.

Ben ik dan helemaal klaar? Bijna wel, maar ik blijf open staan voor verbeterpunten die betaalbaar zijn. Eentje die minder betaalbaar is maar die ik hier toch wil horen is de CA plate, Htip of Peerless Monster komen hier tzt om dat eens uit te testen, ik wil die ervaring ook wel eens meemaken. Maar verder zijn r geen verbeterpunten die ik kan verzinnen. Misschien paar hele kleine maar verder niet.

Gelukkig hoeft dat ook niet want ik ben veel aan het genieten, de set klinkt voor mijn gevoel top.

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op juli 22, 2013, 09:17:59
Ergens in januari dit jaar zijn Bas en Henk Onder13 hier geweest voor een luisterbezoek. 2 dagen van te voren kwam ik tot de ontdekking dat ik al enige tijd de grootste stroomvervuilers die ik heb, namelijk de sat tuner en tv plus voedingen tezamen in 1 stekkerblok had zitten. Ooit wel eens geprobeerd of het verschil maakte maar destijds vond ik dat verschil verwaarloosbaar, dus laten zitten. Doordat ik de Anthem eind 2012 had gekocht kwam ik er dus achter dat die vervuilers behoorlijk ervoor zorgden dat het geluid romig was, en veel hoog wegnamen, dus het geluid was niet goed, nu heb ik al heel lang vaak problemen met schreeuwerigheid en teveel hoog en door de vervuilers in het stekkerblok werd dat gemaskeerd.
Echter nu wilde ik die problemen voorgoed wel eens weg hebben, dus de vervuilers in en ander stekkerblok gedaan en 2 dagen later kwamen Bas en Onder13 langs. De set klonk toen echt niet best, teveel soms scherp hoog, een teruggetrokken middengebied, nee het was niet best, de reviews rond pag. 327 waren nog mild, en ja je kon er echt wel naar luisteren maar het was absoluut niet goed. (en ik wilde niet alles weer romoig laten klinken zoals Onder 13 dat al eerder gehoord had, want dat was het ook niet)

Sindsdien ben ik begonnen met de strijd om die schreeuwerigheid weg te krijgen en het teveel aan hoog, randjes e.d.
Ik heb alle stroomsnoeren vervangen door Alpha 3 met Iego stekkers omdat die in mijn set aanmerkelijk beter deden dan furutech die ik te glijerig vond, te safe klinkend.
Ik heb de furutech zekering uit de Belles gehaald en vervangen door een HFT ultimate
De zekering van de Groef vervangen door een HFT Ultimate, de houder van HFT vervangen door een AHP
Mijn 2e stekkerblok MF electronics voorzien van Belden stroomsnoer en deze ook op de audiogroep aangesloten. ( dit blok is voor alle vervuilers; de sat tuner, voedingen, tv)

daardoor was de schreeuwerigheid verdwenen en het hoog getemperd, dus het klonk aanmerkelijk beter. Echter de totale sound was gewoon goed, maar voor mijn gevoel klonk alles te strak, te flauw, wel veel dynamiek maar er was geen kracht, geen pit. Ja mooie bas e.d. maar het middengebied kreeg ik niet helemaal naar mijn wens, dat bleef kalig zoals ik dat altijd noem. Dus de beleving bleef weg en juist daarom was ik er ook aan begonnen om dat naast bovengenoemde problemen ook te krijgen. Wat ik ook probeerde met zekeringen en houders, het werd zeker beter maar de beleving was er gewoon niet. Ja door de Belles en de rest van de set en met hard draaien kreeg ik dat wel een beetje voor elkaar, maar perfectionistisch als ik ben was dat het dus ook niet. Snowmaster beaamde dat, want in surround was dat ook merkbaar, je werd niet in de film getrokken.
Nu alle stroomsnoeren, stekkerblokken en alle fases goed waren, alle zekeringen ook goed waren kon ik niets anders meer verzinnen.

En precies op dat moment kreeg ik te horen dat Karel van WenW Audio een Plinius 103 binnen zal krijgen, hij had mij al meerdere keren verteld dat de match met een Plinius en Usher speakers een zeer goede was. Nu had hij die 103 nog niet binnen maar hij had wel een Plinius Anniverssary een 9200SE, binnen, dus om eens te proberen. Dat heb ik natuurlijk gedaan en eerlijk gezegd, dit klonk een stuk beter, vooral de bas en middentonen knapten aanzienlijk op. Na 2 dagen kon ik de Plinius 103 beluisteren, bij Karel. Helaas niet op mijn speakers want hij ging dezelfde dag nog naar Zwolle, dus thuis proberen kon ook niet. Maar Karel rook business dus 5 dagen later kon ik de Plinius wel thuis proberen, 40 uur op de teller, dus totaal niet ingespeeld. Even heel simpel gezegd; een openbaring, wat een power, kracht kwam daaruit. Alsof een klein kabbelend riviertje opeens een woeste stroom werd. Mijn speakers gingen eindelijk eens "werken" en lieten dus eindelijk eens horen hoe ze echt klonken. Arjan hoorde dat ik 'm had en stond dezelfde dag al hier en beaamde dat het nu toch geheel anders klonk. Na wat onderhandelingen en inruil had ik de Plinius 103. Met als laatste de toevoeging van een HFT Supreme zekering welke nu aan het inspelen is.
Daarna zal tzt ook de zekeringen van de Anthem aan de beurt zijn, het geeft voor een klein bedrag een leuke upgrade die de sound (nog) mooier maakt.

Zijn dan nu alle pijnpunten weg? Voor 95% Ja.
De sound is nu eindelijk zoals ik 'm hebben wil en wat belangrijker is zoals het moet klinken, namelijk eerlijk, vol van geluid, beleving, kracht, ruimtelijkheid en diepte. Vaak zet ik alles uit en dan "moet" ik weer wachten totdat het wat later is of de volgende dag zodat ik weer kan luisteren, het is een groot plezier om naar de set te luisteren, iets wat ik lange tijd gemist heb, dat plezier. De beleving is er, iets wat ik eigenlijk tot voor kort nooit hier merkte maar nu wel in surround en in stereo.
Schreeuwerigheid is weg, kaal middengebied verleden tijd, hoogproblemen weg op 1 detail nabij bepaalde nummers hoor ik fractioneel nog iets van S/T klanken die iets te hard kunnen zijn, het is zeer weinig en bij bepaalde nummers, gelukkig wijt ik dit aan de zekering die er nog niet helemaal is en aan de glaszekering die nog in de Anthem zit, die geeft ook een beetje hardheid, maar eerlijk gezegd muggenzifterij.

a.s. zondag komt Henk (weer) langs samen met een forummer die hier nog nooit geweest is, ik hoop dat Henk Onder weer kritisch is, maar hij zal zeker beamen dat de sound hier flink verbeterd is.

Ben ik dan helemaal klaar? Bijna wel, maar ik blijf open staan voor verbeterpunten die betaalbaar zijn. Eentje die minder betaalbaar is maar die ik hier toch wil horen is de CA plate, Htip of Peerless Monster komen hier tzt om dat eens uit te testen, ik wil die ervaring ook wel eens meemaken. Maar verder zijn r geen verbeterpunten die ik kan verzinnen. Misschien paar hele kleine maar verder niet.

Gelukkig hoeft dat ook niet want ik ben veel aan het genieten, de set klinkt voor mijn gevoel top.

Mooie epistel Frank, maar je hebt 10 jaar geleden al de match tussen Usher en Plinius gehoord bij mij. Dus of het de uitvinding van karel is, durf ik toch wel te betwijfelen...
Ik hoef geen kudo's hoor... Maar dat wilde ik wel ff zeggen ;)
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Former member 78

Zijn toch totaal andere speakers.
Jij had nog niet eens de Be er waarschijnlijk.

Dan heb je echt twee verschillende speakers.

Deleted Member 2

Hi Frank,

Ik kijk er naar uit om jou en de dames weer te ontmoeten en .....je set te horen. Je verslagen hebben gemaakt dat de verwachtingen hoog gespannen zijn. Ik zal, zoals je vraagt er kritisch naar luisteren. Mijn testsetje met muziek-tracks zal ik meenemen in wav-format. Wellicht dat Lynch1979 (Frank) ook een muziek keuze mee zal brengen.

Zie je zondag.

Gr
Henk

frank2

Ik heb nog de test bestanden van Bas, daar staat o.a. tabu ... op en marcus miller heb ik ook. Ook de dame met de piano heb ik bewaard.

Je mag hoge verwachtingen hebben....

tot zondag

frank2

Citaat van: Peerless Monster op juli 22, 2013, 10:42:01
Mooie epistel Frank, maar je hebt 10 jaar geleden al de match tussen Usher en Plinius gehoord bij mij. Dus of het de uitvinding van karel is, durf ik toch wel te betwijfelen...
Ik hoef geen kudo's hoor... Maar dat wilde ik wel ff zeggen ;)

Klopt ik heb het destijds bij jouw gehoord en dat klonk toen goed. Alleen kon ik toen nog geen koppeling maken met mijn speakers. maw. ik was daar nog niet aan toe. Maar je hebt wel vaker gelijk dat is mij ondertussen wel bekend. Jij bent met audio iets eerder begonnen dan ik, dus je hebt meer ervaring. Daarom waardeer ik je opmerkingen ook zeer.

lynch1979

Citaat van: Onder013 op juli 22, 2013, 11:17:50
Hi Frank,

Ik kijk er naar uit om jou en de dames weer te ontmoeten en .....je set te horen. Je verslagen hebben gemaakt dat de verwachtingen hoog gespannen zijn. Ik zal, zoals je vraagt er kritisch naar luisteren. Mijn testsetje met muziek-tracks zal ik meenemen in wav-format. Wellicht dat Lynch1979 (Frank) ook een muziek keuze mee zal brengen.

Zie je zondag.

Gr
Henk

Ik neem wel wat mee maar ik denk dat we dan bijna alles dubbel hebben  :D
Ik neem sowieso wel een paar Paolo cd's mee.....

frank2

Citaat van: lynch1979 op juli 22, 2013, 11:36:17
Ik neem wel wat mee maar ik denk dat we dan bijna alles dubbel hebben  :D
Ik neem sowieso wel een paar Paolo cd's mee.....

Ik kan ze omzetten naar wav, heb 2 hdd's dus geen probleem. Al ken ik Paolo totaal niet.

Hifi Addict

He Frank,

Klein vraagje, ooit weleens nagedacht over je netimpedanties? Als ik het zo ongeveer uitreken heeft die alpha-3 een karakteristieke impedantie van zo'n 40 ohm, ik denk dat met name je plinius een veel lagere impedantie heeft, 25 ohm misschien? Potentieel b.v. reflecties direct op de ingang van je plinius, dat zou je toch liever verder weg willen hebben? Naar meterkast een standaard belden ook zo'n 40 ohm, een hft eerder iets van 30 ohm, als de hft dan een aanzienlijke upgrade is over de belden kan het ook eerder daaraan liggen  8) Food for thought  :devil:   

lynch1979

Citaat van: frank2 op juli 22, 2013, 11:50:24
Ik kan ze omzetten naar wav, heb 2 hdd's dus geen probleem. Al ken ik Paolo totaal niet.

Is op dit moment de man waar ik heel vaak muziek van luister..........het is jazz.

Ik ga deze week even bedenken wat ik nog mee zou kunnen meenemen.

frank2

Citaat van: Hifi Addict op juli 22, 2013, 11:50:41
He Frank,

Klein vraagje, ooit weleens nagedacht over je netimpedanties? Als ik het zo ongeveer uitreken heeft die alpha-3 een karakteristieke impedantie van zo'n 40 ohm, ik denk dat met name je plinius een veel lagere impedantie heeft, 25 ohm misschien? Potentieel b.v. reflecties direct op de ingang van je plinius, dat zou je toch liever verder weg willen hebben? Naar meterkast een standaard belden ook zo'n 40 ohm, een hft eerder iets van 30 ohm, als de hft dan een aanzienlijke upgrade is over de belden kan het ook eerder daaraan liggen  8) Food for thought  :devil:

Sorry hier heb ik totaal geen verstand van dus het zegt mij niets.

Hier de specs van Plinius:

Description: Solid-state, two-channel power amplifier with an output stage that can be operated in either class-A or class-A/B. Maximum output power (both channels driven, 20Hz–20kHz, at <0.05% THD): 125Wpc into 8 ohms (21dBW), 220Wpc into 4 ohms (20.4dBW); switched to bridged mono mode, 400W into 8 ohms (26dBW), 730W into 4 ohms (25.6dBW). Frequency response: 20Hz–20kHz, ±0.2dB, 0dB at 1Hz and –3dB at 70kHz. Distortion: typically <0.05% THD at rated power, 0.1% THD and IM worst case prior to clipping. Current output: 50A short-duration peak per channel. Input impedance: 47k ohms. Voltage gain: RCA inputs, 32dB; balanced inputs, 38dB. Power/Current consumption: 485W/2.1A, class-A Idle. 92W/0.4A class-A/B Idle/Standby.

Ik gebruik echter wel een HFT aanvoerkabel voor de plinius en anthem, voor de rest een belden. 2 aparte stekkerblokken, Vibex en MF electronics.

Hifi Addict

Oh dan is je plinius waarschijnlijk aanzienlijk hoogimpedanter dan ik dacht, mijn ervaring is dat de primaire impedantie van de trafo hoger moet zijn dan de impedantie van de netkabel. Waarschijnlijk is dat nog veel belangerijker dan de kwaliteit van het materiaal van de geleiders, hoewel dat natuurlijk ook een factor is, maar kleiner dan de "elektrische" interactie  8)

Voor de rest zal ik er maar niet over uitwijden dan  ;)