Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Deleted member

Ik ga geen waardeoordeel geven, maar jammer vind ik het wel... Hoop dat je uitnodiging nog wel staat, want ik zou het graag eens beluisteren! Even kijken of ik er tijd voor kan vinden.
Stereo-fan for life!

erik s.

Citaat van: frank2 op juli  7, 2013, 11:33:49
oh dat heb ik, maar het zijn een stuk of 4 forummembers die niets ander kunnen dan zeikgedrag ten toon te stellen. Daar heb ik geen behoefte aan. Dus ik vermeld gewoon niets meer.

Ik zal 1 voorbeeld geven: ik heb net in een ander topic wat geschreven over zekeringen, bijgaand de reactie:

quote:  Snap niet dat jullie hier nog op reageren eigenlijk... de bekende frank2 'bevindingen' kennen we nu wel..

dat zegt mij genoeg, ik post hier niet veel meer, het mag van de mods, die doen er niets aan, prima.

Ik kan alleen maar zeggen jammer voor degenen die wel geintresseerd zijn, de zeikerts hebben gewonnen.

Ik vermeld heus af en toe wel iets, maar niet hier, en zo kort en weinig mogelijk.
die kun je in je ignore lijst zetten.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

frank2

Citaat van: technative op juli  7, 2013, 11:36:18
, maar jammer vind ik het wel... Hoop dat je uitnodiging nog wel staat, want ik zou het graag eens beluisteren! Even kijken of ik er tijd voor kan vinden.

Jij behoort daar absoluut niet bij, dus tuurlijk staat die uitnodiging.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

J o e p

Citaat van: frank2 op juli  7, 2013, 11:33:49
oh dat heb ik, maar het zijn een stuk of 4 forummembers die niets ander kunnen dan zeikgedrag ten toon te stellen. Daar heb ik geen behoefte aan. Dus ik vermeld gewoon niets meer.

Ik zal 1 voorbeeld geven: ik heb net in een ander topic wat geschreven over zekeringen, bijgaand de reactie:

quote:  Snap niet dat jullie hier nog op reageren eigenlijk... de bekende frank2 'bevindingen' kennen we nu wel..

dat zegt mij genoeg, ik post hier niet veel meer, het mag van de mods, die doen er niets aan, prima.

Ik kan alleen maar zeggen jammer voor degenen die wel geintresseerd zijn, de zeikerts hebben gewonnen.

Ik vermeld heus af en toe wel iets, maar niet hier, en zo kort en weinig mogelijk.

Jammer dat enkele het hier voor velen mogen bederven. En als de inbreng van die enkele nu iets zou bijdragen, maar helaas.
Hegel H400, Hegel Viking, Van den Hul M.C. D 102mkIII XLR, Hegel V10, Rega P3 RS, Harbeth Super HL5 plus XD, tellurium Q Black II.

Snowmaster

De verbeteringen die Frank aan het doorvoeren is, zijn toch bijzonder zinvol en wil ik lezers van zijn topic niet onthouden. De zekeringen zijn beschikbaar gesteld door Erik van Jouw Hifi.
Hierbij een linkje.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=94473.775
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Snowmaster

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

Mooi geschreven Snowmaster, het verhaal in het zekeringen topic.
Maar zoals ik al tegen je zei: hoe kun je de beleving zoals wij gisteren hadden, ik woorden beschrijven, is eigenlijk niet te doen.

johnhifi

Citaat van: frank2 op juli  7, 2013, 11:54:23
Mooi geschreven Snowmaster, het verhaal in het zekeringen topic.
Maar zoals ik al tegen je zei: hoe kun je de beleving zoals wij gisteren hadden, ik woorden beschrijven, is eigenlijk niet te doen.

Onzin. Elke beleving is te beschrijven. Daar is dit topic (en vele anderen) een duidelijk voorbeeld van.  :)
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Snowmaster

Citaat van: johnhifi op juli  7, 2013, 12:03:36
Onzin. Elke beleving is te beschrijven. Daar is dit topic (en vele anderen) een duidelijk voorbeeld van.  :)

Ben het helemaal met je eens hoor, maar niet iedereen ervaart bij het lezen van de beschrijving diezelfde beleving. Da's het lastige van het geschreven woord. (Tegeltjes wijsheid : zoveel mensen, zoveel... ;) )
Ach, waar maak ik mij eigenlijk druk om. Het is immers mijn beleving en dat was gewoonweg heerlijk genieten  ;D

johnhifi

Citaat van: Snowmaster op juli  7, 2013, 12:09:07
Ben het helemaal met je eens hoor, maar niet iedereen ervaart bij het lezen van de beschrijving diezelfde beleving. Da's het lastige van het geschreven woord. (Tegeltjes wijsheid : zoveel mensen, zoveel... ;) )
Ach, waar maak ik mij eigenlijk druk om. Het is immers mijn beleving en dat was gewoonweg heerlijk genieten  ;D

En daar doen we het uiteindelijk toch allemaal voor.  :headbanging:
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

twani

Citaat van: Snowmaster op juli  7, 2013, 12:09:07
Helemaal mee eens met dat laatste, lekker genieten moet je :thumbs-up:

Raymond187

Citaat van: frank2 op juli  7, 2013, 11:24:59
zeker wel maar die vermeld ik hier niet meer, ben het oeverloze gezeik, gedram, zuigtechnieken e.d.  van bepaalde personen zat, zeker omdat de opmerkingen compleet nietszeggend zijn. Ik zal hier geen namen noemen maar ik ken ze precies.
Jammer ik vind het altijd wel leuk om hier te lezen.

Is het niet een idee om gewoon die personen op negeer te zetten in je profiel? Dan kunnen ze typen wat ze willen en dan zie jij die replies gewoon niet.

sultankat

Citaat van: erik s. op juli  7, 2013, 11:40:28
die kun je in je ignore lijst zetten.

Zo simpel is het. Die azijnzeikers houden dan vanzelf op, want als er niet op gereageerd wordt is voor hen de lol eraf. Het gaat hen om de confrontatie.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

chansig

Precies...BITCHFIGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

hifiman

Citaat van: johnhifi op juli  7, 2013, 12:03:36
Ben het daar niet mee eens. Probeer iemand die nog nooit een aardbei heeft gegeten maar eens te beschrijven hoe een aardbei smaakt... Je weet het pas echt als je hem zelf eet, daar kan geen uitgebreide beschrijving wat aan veranderen. Dit geldt voor alle zintuiglijke ervaringen... Ervaringen beschrijven is niks mis mee, maar het blijft altijd mijlenver afstaan van de ervaring zelf.

John Wx

Citaat van: Audioloog op juli 10, 2013, 15:30:36
Ben het daar niet mee eens. Probeer iemand die nog nooit een aardbei heeft gegeten maar eens te beschrijven hoe een aardbei smaakt... Je weet het pas echt als je hem zelf eet, daar kan geen uitgebreide beschrijving wat aan veranderen. Dit geldt voor alle zintuiglijke ervaringen... Ervaringen beschrijven is niks mis mee, maar het blijft altijd mijlenver afstaan van de ervaring zelf.

Kan wel zeggen aardbei, maar als hij blind een fruit ABx moet doen met een aardbei ?

Ja wat de een als een tikje anders ervaart kan bij iemand een heel stuk zijn en wie ben ik dan omdat tegen te spreken  :-\ eigenlijk helemaal niemand maar toch gebeurt het included myself

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

Deleted member

Ligt het aan mij? Of... ik snap gewoon echt niet waar je het over hebt of wat je bedoelt...?!?
Stereo-fan for life!

Bas Akkerman

Citaat van: technative op juli 10, 2013, 19:52:09
Ligt het aan mij? Of... ik snap gewoon echt niet waar je het over hebt of wat je bedoelt...?!?
Het gaat over relatieve ervaringen. En omdat ze relatief zijn, zijn ze moeilijk/niet in woorden uit te drukken. Woorden zijn absoluut en missen dus vaak een (groot) gedeelte van de ervaring.

Zuucht, zo wordt het niet veel duidelijker. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Nee hoor, ligt niet aan jou hoor.  Hier nog eentje die het niet helemaal kan volgen  :angel:
Het zal wel aan ons beiden liggen.....  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted member

Citaat van: Bas Akkerman op juli 10, 2013, 20:04:56
Het gaat over relatieve ervaringen. En omdat ze relatief zijn, zijn ze moeilijk/niet in woorden uit te drukken. Woorden zijn absoluut en missen dus vaak een (groot) gedeelte van de ervaring.

Zuucht, zo wordt het niet veel duidelijker. ;)

Dat snap ik dan weer wel...  :worship:
Stereo-fan for life!

AbZ

Hij bedoelt dat het subjectief is en dat je er toch over kunt kleppen.
In dit zomerweer eet ik liever kersen dan aardbeien.  (Gelukt, was lekker  :smile:  Nu zijn ze op  :( )

Bas Akkerman

Ja en Paco, wel frappant, jullie bevindingen weten jullie altijd uitgebreid te verwoorden. Maar is het toch zo dat jullie daar verder niet bewust over denken. Het gewoon ervaren en opschrijven?

Citaat van: AbZ op juli 10, 2013, 20:07:44
Hij bedoelt dat het subjectief is en dat je er toch over kunt kleppen.
In dit zomerweer eet ik liever kersen dan aardbeien.  (Gelukt, was lekker  :smile:  Nu zijn ze op  :( )
En nu buikpijn...? Daarom koop ik ze zelden, even los van de prijs... :blink:

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

John Wx

Ligt aan jouw  ;)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

Bas Akkerman