Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Former member 78

Citaat van: Maro op juni 18, 2013, 16:08:20
Was het niet mooier geweest om de BE10 speakers van Arjan over te nemen. Je vertelde altijd dat die makkelijker aan te sturen waren dan die van jou en dat de Anthem die volledig onder controle had. Had je mooiere (smaak, ik weet het) en nieuwere originele DMD speakers gehad en was deze aanschaf niet nodig geweest.. Just a thought.

De Plinius is een goedkopere oplossing voor Frank.
En mijn Ushers hadden voor hem ook de verkeerde kleur, want Frank wil persé die IKEA kleur :D

frank2

Afgezien van wat jij zegt Arjan, je kunt een Plinius echt niet in dezelfde categorie stoppen als een Anthem qua versterker. Dat is minimaal hetzelfde als een Onkyo Integra en de goedkoopste Onkyo  reciever met elkaar vergelijken en zeggen dat is er geen verschil is.....
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Raymond187

Citaat van: ArjanR1 op juni 19, 2013, 07:27:47
De Plinius is een goedkopere oplossing voor Frank.
En mijn Ushers hadden voor hem ook de verkeerde kleur, want Frank wil persé die IKEA kleur :D
hahaha :D

Had hij ze toch ook kunnen opschuren daar worden ze ook lichter van :P

btw Frank denk je dat nu helemaal tevreden bent op stereo gebied? Zou je nog iets kunnen verbeteren wat ook hoorbaar is?

Martin!!!

Citaat van: S@m op juni 18, 2013, 12:26:20
Dat ontkoppeld nou niet echt, als je eens zin en tijd hebt toch eens 'echt' ontkoppelen...  ;)

Twee squashballetjes doorsnijden en deze onder de vier uiteinden van de 'plank' plaatsen (bolle kant boven) deze zorgen voor een veel betere ontkoppeling dan een rubberspeeltuintegel........  :D
mainly British stuff

S@m

Citaat van: Martin!!! op juni 19, 2013, 10:08:32
Twee squashballetjes doorsnijden en deze onder de vier uiteinden van de 'plank' plaatsen (bolle kant boven) deze zorgen voor een veel betere ontkoppeling dan een rubberspeeltuintegel........  :D

Blijkbaar heb je het allebei uitgeprobeerd en proefondervindelijk in jouw specifieke situatie ondervonden.

Maar dat zal wel niet want als je het theoretische verschil niet weet tussen koppelen en ontkoppelen dan zal er in de praktijk waarschijnlijk helemaal niets zinnigs waargenomen zijn   ;)

frank2

Citaat van: Raymond187 op juni 19, 2013, 08:31:34
hahaha :D

btw Frank denk je dat nu helemaal tevreden bent op stereo gebied? Zou je nog iets kunnen verbeteren wat ook hoorbaar is?

Grappig, dat is al gebeurd, sinds de plinius op de grond staat is de sound iets veranderd, simpel gezegd iets minder warm, maar ook beter gedefinieerd, was er verbaasd over....

Maar ja ik ben zeker klaar op stereo en surround gebied, zo mooi als het nu klinkt is het hier nog nooit geweest.
Ach misschien een zekering e.d. maar dat vermeld ik hier (niet) meer als dat gebeurd.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Martin!!!

Citaat van: S@m op juni 19, 2013, 10:11:39
Blijkbaar heb je het allebei uitgeprobeerd en proefondervindelijk in jouw specifieke situatie ondervonden.

Maar dat zal wel niet want als je het theoretische verschil niet weet tussen koppelen en ontkoppelen dan zal er in de praktijk waarschijnlijk helemaal niets zinnigs waargenomen zijn   ;)

:worship:
mainly British stuff

Deleted Member 2

Maar dat zal wel niet want als je het theoretische verschil niet weet tussen koppelen en ontkoppelen dan zal er in de praktijk waarschijnlijk helemaal niets zinnigs waargenomen zijn   ;)

:thumbs-up:

Martin!!!

Je had de laatste regel best op normale lettergrote mogen typen hoor, nu komt het enigszins sarcastisch op me over, maar zo zal je het vast niet bedoeld hebben........ toch?

Maar goed om toch een antwoord op je vraag te geven. Ik heb mijn sub-woofer op een granietenplaat staan, onder deze plaat had ik in eerste instantie een rubbertegel geplaatst. De sub-woofer was twee verdiepingen lager nog hoorbaar, de onderburen, zo je zult begrijpen waren zij hier niet echt gelukkig mee. Vervolgens heb ik (op advies van een gerenommeerd forumlid) twee squashballetjes doormidden gesneden en onder de uiteinden van de granietenplaat gelegd. Resultaat de sub-woofer is niet meer hoorbaar bij de onderburen en geeft naar mijn beleving een strakkere laagweergave, lijkt mij toch een zinnige waarneming. Volgens het desbetreffende forumlid zorgt het contact van de granietenplaat met de tegel voor een groot één op één contact met de vloer waardoor de granietenplaat direct aan de vloer gekoppeld blijft. De squashballetjes raken slechts met de randjes de vloer waardoor er dus veel minder direct contact is met de vloer! Ik heb hier een zwevende laminaatvloer.

Ik zou graag jouw uitleg over het theoretische verschil tussen koppelen en ontkoppelen lezen, ik leer graag!  :thumbs-up: Bedankt vast............
mainly British stuff

frank2

Ik weet niet of het in mijn geval iets zal veranderen cq verbeteren die tegel of squasbal.

Ik heb hier een betonnen vloer met stenen vloertegels. Woon trouwens vrijstaand.

S@m

Citaat van: Martin!!! op juni 19, 2013, 11:13:13
Ik zou graag jouw uitleg over het theoretische verschil tussen koppelen en ontkoppelen lezen, ik leer graag!  :thumbs-up: Bedankt vast............

:yawnee:

Droom lekker verder... ;)

Martin!!!

mainly British stuff

Deleted Member 2

Citaat van: Martin!!! op juni 19, 2013, 12:09:15
Dan ga ik het nooit begrijpen  :D

Op vinylengine staat een uitgebreide uiteenzetting over koppelen, ontkoppelen en dempen. Het is gericht op draaitafels, maar de principes zijn generiek: http://www.vinylengine.com/turntable_forum/viewtopic.php?f=18&t=58779

Ben benieuwd naar je reactie en of en zo ja wat het heeft gedaan met je inzichten en ervaringen met graniet en squashballen.

Gr
Henk

Martin!!!

Citaat van: Onder013 op juni 19, 2013, 12:21:23
Op vinylengine staat een uitgebreide uiteenzetting over koppelen, ontkoppelen en dempen. Het is gericht op draaitafels, maar de principes zijn generiek: http://www.vinylengine.com/turntable_forum/viewtopic.php?f=18&t=58779

Ben benieuwd naar je reactie en of en zo ja wat het heeft gedaan met je inzichten en ervaringen met graniet en squashballen.

Thanks dat ga ik vanavond is even op mijn gemak doorlezen!  :thumbs-up:
mainly British stuff

Deleted Member 2

Citaat van: Martin!!! op juni 19, 2013, 12:25:06
Thanks dat ga ik vanavond is even op mijn gemak doorlezen!  :thumbs-up:

Dat wordt een lange avond....... 8)

Raymond187

Een puristen vraag van een niet puristen wezen.

Maakt het ook uit wat voor squashbal je gebruikt?

met de rode stip enkele of dubbele gele stip?

John Wx

Citaat van: frank2 op juni 19, 2013, 10:12:45
Grappig, dat is al gebeurd, sinds de plinius op de grond staat is de sound iets veranderd, simpel gezegd iets minder warm, maar ook beter gedefinieerd, was er verbaasd over....

Maar ja ik ben zeker klaar op stereo en surround gebied, zo mooi als het nu klinkt is het hier nog nooit geweest.
Ach misschien een zekering e.d. maar dat vermeld ik hier (niet) meer als dat gebeurd.

:withstupid:   
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Raymond187 op juni 19, 2013, 12:31:12

Hangt af van het gewicht van het erop te plaatsten apparaat.

Martin!!!

Citaat van: Raymond187 op juni 19, 2013, 12:31:12
Een puristen vraag van een niet puristen wezen.

met de rode stip enkele of dubbele gele stip?

Als niet purist moet je met de blauwe of rode stip (beginnersbal) beginnen?  :D
mainly British stuff

VPI

Tip: Alle apparatuur weg tussen de luidsprekers, alleen de eindversterker tussen de luidsprekers plaatsen.

Deleted Member 2

S@m

Citaat van: VPI op juni 20, 2013, 23:45:50
Tip: Alle apparatuur weg tussen de luidsprekers, alleen de eindversterker tussen de luidsprekers plaatsen.

Citaat van: S@m op juni 18, 2013, 14:40:58

Misschien tv aan de muur. Kast weg, Plinius op een amp stand onder de tv en een rack links of rechts met de overige apparatuur...

Lijkt mij ook de mooiste oplossing.

Martin!!!

mainly British stuff

Deleted Member 2

Snowmaster

Er wordt ietswat lacherig over gedaan, maar Martin zijn tip werkt zeer zeker.
De ondergrond speelt een onderschatte rol bij componenten. Niet alleen je speakers, maar ook de sub, de mediaspeler of je versterker kunnen gevoelig zijn voor de ondergrond.
Het klankbeeld kan lichtelijk of soms zelfs behoorlijk veranderen als je een andere ondergrond kiest.
Van luidsprekers weten wij dit wel maar ditzelfde geldt ook voor een bron of een versterker.
(zelfs een stekkerblok is er gevoelig voor  :-X)
Experimenteren met verschillende materialen kan dus de weergave verbeteren/verslechteren of het klankbeeld meer/minder richting je eigen smaak sturen.

Frank, volgens mij heb je nu alles op één hoogte en de "stand" van je Plinius op "verrijdbare spikes" gezet. Hoe is het nu?  Ik kreeg trouwens nog een inval door Martin zijn post. 
Tijd voor een nieuwe foto?  ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)