Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

Je hebt nu een erg mooie set Frank2! mag je trots op zijn.
ziet er schitterend uit, de enige upgrade is misschien nog TV
JBL PRX Power!

frank2

Citaat van: Raphie op juni 17, 2013, 20:02:01
Je hebt nu een erg mooie set Frank2! mag je trots op zijn.
ziet er schitterend uit, de enige upgrade is misschien nog TV

Zou eigenlijk wel een keer moeten, maar ik heb nog steeds een zeer goed beeld en hij heeft hooguit 15000 uur gedraaid. Blijft dus nog wel even. (geld is toch op)

En ja ik ben er erg blij mee vooral omdat het geluid zo'n stuk opgewaardeerd is.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Naar aanleiding van enkele adviezen, heb ik de set up veranderd:
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Raymond187

Had je je speakers niet eerst meer naar voren staan dus van de muur af?

frank2

Citaat van: Raymond187 op juni 18, 2013, 10:51:47
Had je je speakers niet eerst meer naar voren staan dus van de muur af?

Ze staan precies hetzelfde als gisteren. Een half jaar geleden of iets meer stonden ze wel anders, half op het vloerkleed.

Raymond187

Was dat voordat je de Anthem in huis had? Omdat ARC de pieken er toch uithaald.

frank2

nee, maar toen ik de Belles had en de Anthem, bleek dat toen de speakers een stuk verder naar voren stond er eigenlijk geen bas overbleef, zelfs niet na regelen met de ARC. Toen heb ik met de speakers zitten schuiven, en dit bleek de beste plaats. Misschien gaan ze nog 2 a 3 cm naar voren maar voorlopig niet.

erik s.

dat ziet er beter uit. is de luidsprekerkabel links niet aan de korte kant zo?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

frank2

Citaat van: erik s. op juni 18, 2013, 11:04:47
dat ziet er beter uit. is de luidsprekerkabel links niet aan de korte kant zo?

Nee dat gaat wel goed.

frank2

En 2 foto's van de nieuwe aanwinst.

Raphie

JBL PRX Power!

Bas Akkerman

Citaat van: frank2 op juni 18, 2013, 11:04:31
nee, maar toen ik de Belles had en de Anthem, bleek dat toen de speakers een stuk verder naar voren stond er eigenlijk geen bas overbleef, zelfs niet na regelen met de ARC. Toen heb ik met de speakers zitten schuiven, en dit bleek de beste plaats. Misschien gaan ze nog 2 a 3 cm naar voren maar voorlopig niet.
Eh, dan zou ik een middenpositie kiezen en de ARC lekker laten voor wat het is. Ik dacht dat je overal een teveel aan bas had ongeacht de plaatsing van de luidsprekers...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

Citaat van: Bas Akkerman op juni 18, 2013, 11:18:04
Eh, dan zou ik een middenpositie kiezen en de ARC lekker laten voor wat het is. Ik dacht dat je overal een teveel aan bas had ongeacht de plaatsing van de luidsprekers...

Beter gezegd, echt lage tonen waren er toen wel, maar totaal geen midbass e.d.

De ARC staat nu ook voor het eerst op 600 Hz, en dat is echt nodig, er zit een +12 DB boost bij 40 a 50 Hz. (links) Die wordt gecorrigeerd net als wat midbass wat bij de rechter speaker net iets opvulling nodig heeft.

chansig

Slimme zet om die versterker zo neer te zetten..kan je in ieder geval altijd naar de beste kwaliteit luisteren. Zou mij persoonlijk storen...als ik dat niet zou kunnen.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

S@m

Zo kan je zonder 'angstig' te zijn (voor oververhitting) lekker genieten van klasse A  ;)

Ik zou ook eens proberen het houten plateau te ontkoppelen van de plavuizen vloer (met bv een rubberen speelplaats tegel van de bouwmarkt à 5,95).

Vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

frank2

Onder de plank v.d. EV zitten vilten voetjes.

En inderdaad ik nu zonder mij zorgen te maken langer naar Klasse A luisteren. Al heft de Plinius wel een beveiliging voor oververhitting. (met deze temperaturen van vandaag zet ik NIET klasse A aan, heb geen extra verwarming nodig.)

Hifi Addict

Nice  :) Het lijkt mij "visueel" nog iets mooier het plankje onder de plinius op dezelfde hoogte te brengen als de onderste plank van je meubel (en de voet van je ushers)  8)

S@m

Citaat van: frank2 op juni 18, 2013, 12:05:09
Onder de plank v.d. EV zitten vilten voetjes.

Dat ontkoppeld nou niet echt, als je eens zin en tijd hebt toch eens 'echt' ontkoppelen...  ;)

frank2

Citaat van: Hifi Addict op juni 18, 2013, 12:11:20
Nice  :) Het lijkt mij "visueel" nog iets mooier het plankje onder de plinius op dezelfde hoogte te brengen als de onderste plank van je meubel (en de voet van je ushers)  8)

Is inderdaad wel een goede, zal eens kijken of mij dat lukt.

johnhifi

Ik weet dat ik dit hele verplaatsingsgebeuren misschien mede heb aangezwengeld door mijn opmerking over symmetrie... maar dit vind ik visueel eigenlijk niet beter... Misschien kun je een plank zoeken die én op gelijke hoogte aan je meubel is, én op gelijke maat en dus lijkt als verlengstuk van het meubel? Dan zou het visueel áf zijn. Qua koeling en klasse A zal het zeker weten beter zijn zo.  :)
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

S@m

Citaat van: johnhifi op juni 18, 2013, 13:34:55
Ik weet dat ik dit hele verplaatsingsgebeuren misschien mede heb aangezwengeld door mijn opmerking over symmetrie... maar dit vind ik visueel eigenlijk niet beter... Misschien kun je een plank zoeken die én op gelijke hoogte aan je meubel is, én op gelijke maat en dus lijkt als verlengstuk van het meubel? Dan zou het visueel áf zijn. Qua koeling en klasse A zal het zeker weten beter zijn zo.  :)

Da's waar.

Misschien tv aan de muur. Kast weg, Plinius op een amp stand onder de tv en een rack links of rechts met de overige apparatuur...

Maro

Was het niet mooier geweest om de BE10 speakers van Arjan over te nemen. Je vertelde altijd dat die makkelijker aan te sturen waren dan die van jou en dat de Anthem die volledig onder controle had. Had je mooiere (smaak, ik weet het) en nieuwere originele DMD speakers gehad en was deze aanschaf niet nodig geweest.. Just a thought. 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Joris1971

Citaat van: Maro op juni 18, 2013, 16:08:20
Was het niet mooier geweest om de BE10 speakers van Arjan over te nemen. Je vertelde altijd dat die makkelijker aan te sturen waren dan die van jou en dat de Anthem die volledig onder controle had. Had je mooiere (smaak, ik weet het) en nieuwere originele DMD speakers gehad en was deze aanschaf niet nodig geweest.. Just a thought.

als dit, als dat.....

johnhifi

Citaat van: Maro op juni 18, 2013, 16:08:20

Ach, een aanschaf als deze is nooit NODIG he.... Het is en blijft een hobby.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).