Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Citaat van: YamahaRXV op april 19, 2013, 18:10:37
Frank, heb je niet overwogen om hier ook een Iego (Gold) IEC aan te monteren ?
Ik zit (zoals je weet) nog steeds te wachten op mijn bestelde Iego,s.... duurt lang zeg voordat die dingen weer eens binnen zijn  :(
Jammer ook dat er zo weinig zaken zijn die ze kunnen leveren...

In de oude situatie (vibex rodium en lapp+iego) heb ik dat al geprobeerd, ik vond het toen geen succes, er was teveel hoog. Het kan nu anders zijn. Het is vlgs Snowmaster mogelijk dat 2x Iego achter elkaar niet goed werkt. Maar dat kan ook bij wat ik nu krijg: HFT Ultimate op een HFT snoer. We zullen zien. De Oyaide 79 heb ik op aanraden van een audiovriend, deze vind de Oyaide de beste stekkers.

Ik ga ze beide aansluiten, 60 uur inspelen min. en dan rustig enkele dagen luisteren. Dan omwisselen en nog een keer terug naar de "oude" stekker. ( als de verschillen niet zo groot zijn)

Morgen begin ik met aansluiten van de HFT Ultimate stekker (deze is 50% voordeliger dan de Oyaide)

nb: het is hier echt fine tunen....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Cyreg

Trouwens, nog ff en dan kunnen de prijzen van al die dure HiFi-cabling weer flink omlaag   ;)
Koper, goud en zilver enzo zijn al 20% in prijs gezakt!
Ik meen me toch te herinneren dat m.n. Furutech toen zo gigantisch duur was geworden door de flink duurdere grondstofprijzen   :devil:  :-X
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

frank2

Ik heb het vermoeden dat dat toch niet zal gebeuren..... ;D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Morgen komen de stekkers van Jouw Hifi binnen, en wordt de HFT meteen aangesloten, ben eerlijk gezegd best wel benieuwd...

frank2

Citaat van: frank2 op april 19, 2013, 20:27:17
Morgen komen de stekkers van Jouw Hifi binnen, en wordt de HFT meteen aangesloten, ben eerlijk gezegd best wel benieuwd...

Hij zit eraan en ik ben aangenaam verrast..... hopelijk is het geen "inspeelboost". Maar als dit doorgaat zoals hij nu bezig is...... tsja een gouden greep..... we wachten af...

Former member 78

frank2

Rechtsboven de invoer, de Hifi Tuning Ultimate, de furutech is voor de mediaspeler, de groene kabels zijn de Alpha 3 met Iego stekkers.

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op april 21, 2013, 11:28:38
Rechtsboven de invoer, de Hifi Tuning Ultimate, de furutech is voor de mediaspeler, de groene kabels zijn de Alpha 3 met Iego stekkers.

Had je geen geduld meer om de Alpha 3 kabel netjes (zie zichtbaar afgestripte buitenmantel  ;)) in de Iego schuko te verwerken Frank ?  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

S@m

En de grootste stroomvervuiler gewoon op dezelfde groep in dezelfde verdeeldoos... :crazy:

YamahaRXV

Citaat van: S@m op april 21, 2013, 13:04:13
En de grootste stroomvervuiler gewoon op dezelfde groep in dezelfde verdeeldoos... :crazy:

Dat viel mij ook op ja  :)   Geschakelde voeding van.... ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Valt mee is zeker niet de grootste stroomvervuiler, want dat is met stip de sat. tuner.
Dit is een kleine transformator voor de hard disk, uitgeprobeerd met/zonder maar maakt eigenlijk niets uit, hoewel inderdaad een geschakelde voeding...

Ik had de eerste kabel iets te ver schoongemaakt, dacht maakt niet uit, dus laat maar zo.

Cyreg

Citaat van: frank2 op april 21, 2013, 14:48:41
Ik had de eerste kabel iets te ver schoongemaakt, dacht maakt niet uit, dus laat maar zo.

In ieder geval oefen je zo wel directe mechanische druk/trek uit, rechtstreeks op je contacten  :huh2:
(misschien ook nog met gehoormatige verschillen?)
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

S@m

In elk geval zonde van een stukje afscherming...

frank2

Citaat van: S@m op april 21, 2013, 16:25:06
In elk geval zonde van een stukje afscherming...

De furutech alpha 3 is een onafgeschermde kabel.

S@m

Snowmaster

Citaat van: S@m op april 21, 2013, 18:39:43
Aha, dan maakt dat in elk geval niet uit...

Maar geen bescherming tegen de mechanische krachten word ik niet echt blij van.
Gelukkig is het geen contra want dan gaan de haren echt overeind als het fout gaat......BZZZZZZZ ...PLOFFF.....over en sluiten is het dan met je versterker als je pech hebt  :-\
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

Citaat van: Snowmaster op april 21, 2013, 22:07:38
Maar geen bescherming tegen de mechanische krachten word ik niet echt blij van.
Gelukkig is het geen contra want dan gaan de haren echt overeind als het fout gaat......BZZZZZZZ ...PLOFFF.....over en sluiten is het dan met je versterker als je pech hebt  :-\

Volkomen gelijk, echter de kabel is wel beschermd tegen trekkrachten, hij zit goed vast.

chansig

Straks ken jij je eigen trekkrachten niet en kan je nooit meer trekken.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

johnhifi

Citaat van: frank2 op april 21, 2013, 14:48:41
Valt mee is zeker niet de grootste stroomvervuiler, want dat is met stip de sat. tuner.
Dit is een kleine transformator voor de hard disk, uitgeprobeerd met/zonder maar maakt eigenlijk niets uit, hoewel inderdaad een geschakelde voeding...

Deze post is zó on-Frank dat ik twee keer moest kijken of je het wel echt schreef.

Hoe kun jij nu ooit zeggen "valt wel mee" en ook nog gedacht hebben "dat maakt niet uit?" Want met alle respect Frank, in jouw set maakt alles verschil en valt niets mee. En dan laat je een dergelijke vervuiler en een onafgewerkte kabel zo zitten?

Had je drugs op of zo?  :hehe:
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

frank2

Zoals eerder geschreven heb ik van Jouw Hifi 2 contra stekkers (IEC) ontvangen om te testen. De eerste die ik heb aangesloten is de Hifi Tuning Ultimate. Deze is aangesloten aan het aanvoersnoer welke het Vibex stekkerblok van stroom voorziet.
Daar zat al zeer lang een furutech koper stekker aan welke op zich niets verkeerd deed maar ik vond na inspelen van de Alpha 3 kabels dat het geluid op zich goed was maar niet smooth was, er zat een bepaalde hardheid van geluid in. Hij gaf het geluid goed weer maar ik miste "een gouden randje" een smoothing, net dat beetje geluid wat er voor zorgt dat je bijna niet kunt ophouden met muziek luisteren omdat het "zo lekker" klinkt.
Nu zit de Ultimate er 42 uur aan en inspeel fenomeen is duidelijk hoorbaar eerst veel hoog, daarna kwam de bas en het midden, nu begint bij 42 uur een smoothing op te treden (het lekkere luisteren) en komt er meer definitie.
Ik kan nu al wel zeggen dat ik dus of de HFT of de Oyaide 079 ga aanschaffen. De Oyaide speelt nu in op de phono VV en bij 70 uur wordt de HFT omgewisseld met de Oyaide. Aangezien deze stekker 50% duurder is moet hij aanmerkelijk beter zijn dan de HFT anders wordt het de HFT.

Maar gisteren heb ik weer muziek geluisterd, ja dat zo'n stekker in MIJN SET zoveel doet tov de furutech vind ik dan toch erg prettig. Ik kon haast niet ophouden met muziek beluisteren, maar ja mijn vrouw kwam naar beneden en de TV moest aan.

Nu zeg ik even eerlijk erbij dat ik de stekker inspeel met de Anthem, en daarbij staan alleen de achter speakers aan, in mode all stereo. Ja dan hoor je tov de furutech koper wel iets verschil maar dat valt niet echt op. Op de frontspeakers hoor je de verschillen een stuk beter. Dus is het misschien alleen raadzaam zoiets te proberen bij speakers die de verschillen kunnen weergeven.

Na 70 uur wissel ik dus de stekkers even om, dan kan ik een goed oordeel vellen en zal ik voor een van de twee beslissen. Daarna is het hier wel zo'n beetje klaar, en verwacht ik geen veranderingen meer toe te passen.

nb: geen discussies over inspelen, abx testen e.d. ik reageer daar sws niet op.

johnhifi

Van mij hoef je geen discussies te verwachten hoor, daar heb ik de kracht niet voor.  :D

Wel af en toe een willekeurige opmerking of observatie.  :D
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Vik

Frank is een Cable Cooker niets  voor jou?

Zonde dat je al die uren steeds extra moet draaien met je apparatuur voor het inspelen van kabels.

Het is maar een idee.  ;)

Citaat van: frank2 op april 23, 2013, 11:08:46
Zoals eerder geschreven heb ik van Jouw Hifi 2 contra stekkers (IEC) ontvangen om te testen. De eerste die ik heb aangesloten is de Hifi Tuning Ultimate. Deze is aangesloten aan het aanvoersnoer welke het Vibex stekkerblok van stroom voorziet.
Daar zat al zeer lang een furutech koper stekker aan welke op zich niets verkeerd deed maar ik vond na inspelen van de Alpha 3 kabels dat het geluid op zich goed was maar niet smooth was, er zat een bepaalde hardheid van geluid in. Hij gaf het geluid goed weer maar ik miste "een gouden randje" een smoothing, net dat beetje geluid wat er voor zorgt dat je bijna niet kunt ophouden met muziek luisteren omdat het "zo lekker" klinkt.
Nu zit de Ultimate er 42 uur aan en inspeel fenomeen is duidelijk hoorbaar eerst veel hoog, daarna kwam de bas en het midden, nu begint bij 42 uur een smoothing op te treden (het lekkere luisteren) en komt er meer definitie.
Ik kan nu al wel zeggen dat ik dus of de HFT of de Oyaide 079 ga aanschaffen. De Oyaide speelt nu in op de phono VV en bij 70 uur wordt de HFT omgewisseld met de Oyaide. Aangezien deze stekker 50% duurder is moet hij aanmerkelijk beter zijn dan de HFT anders wordt het de HFT.

Maar gisteren heb ik weer muziek geluisterd, ja dat zo'n stekker in MIJN SET zoveel doet tov de furutech vind ik dan toch erg prettig. Ik kon haast niet ophouden met muziek beluisteren, maar ja mijn vrouw kwam naar beneden en de TV moest aan.

Nu zeg ik even eerlijk erbij dat ik de stekker inspeel met de Anthem, en daarbij staan alleen de achter speakers aan, in mode all stereo. Ja dan hoor je tov de furutech koper wel iets verschil maar dat valt niet echt op. Op de frontspeakers hoor je de verschillen een stuk beter. Dus is het misschien alleen raadzaam zoiets te proberen bij speakers die de verschillen kunnen weergeven.

Na 70 uur wissel ik dus de stekkers even om, dan kan ik een goed oordeel vellen en zal ik voor een van de twee beslissen. Daarna is het hier wel zo'n beetje klaar, en verwacht ik geen veranderingen meer toe te passen.

nb: geen discussies over inspelen, abx testen e.d. ik reageer daar sws niet op.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

frank2

Citaat van: vik op april 23, 2013, 13:28:09
Frank is een Cable Cooker niets  voor jou?

Zonde dat je al die uren steeds extra moet draaien met je apparatuur voor het inspelen van kabels.

Het is maar een idee.  ;)

Och dit is het laatste wat ik moet inspelen, en een cable cooker is niet hetzelfde als inspelen ( vlgs Peacock Audio) al helpt het wel, maar daarnaast zijn het ook geen goedkope jongens.

chansig

Wat doet een cable cooker dan anders dan inspelen op de gewone manier ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Hifi Addict

Citaat van: chansig op april 23, 2013, 13:57:55
Wat doet een cable cooker dan anders dan inspelen op de gewone manier ?

Gr Hans

Ik heb een audiodharma, die gooit er een 20 watt frequencysweep doorheen van ~dc tot 40KHz, dat gaat waarschijnlijk met een redelijk stevig amperage gezien de lage ohmse load maar hoe het precies in elkaar zit weet ik niet. Zit wel een extreem lawaaige fan in ;) Mijn ervaring is dat het 4 a 5 keer zo snel "inspeelt" (neem aan verzadiging van het dieelectricum?) als normaal gebruik.