Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Vanochtend weer lekker rustig muziek geluisterd. Een ding wil ik toch even kwijt. Heb nu op de sat tuner een alpha met HFT stekker en Iego koper zitten, op de EV een alpha met furutech gold stekkers.
De furutech stekkers, ook de gold versie doen iets met het geluid/sound, iets wat mij niet kan bekoren, ze maken alles glijerig, ook de gold al is deze wel beter dan de F11. Het is alsof ze geen pit willen vertonen, oh het geluid is wel goed hoor, maar met Iego Gold is alles eerlijker, pittiger, robuster zou ik bijna zeggen.
Mensen die furutech F11 of Gold aan hun kabels hebben zouden als test eens een Iego Gold of koper moeten proberen, ik denk dat ze versteld staan hoe "anders" (beter) hun sound wordt.

nb: de HD doet het nog steeds goed, dus ik zal mijn muziek HD maar eens gaan formatteren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Maro

Zei het je toch Frank. Goed dat het weer draait.... :worship: 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Evaluatie stroomsnoeren:

Furutech FP Alpha-3 powercord 1,5 mtr. afgemonteerd met FI-E35G en FI-25G
connectoren:
Dit snoer heb ik geprobeerd op mijn sat tuner en mijn eindversterker. Het tevens het duurste snoer (420,= ) Deze kabel klinkt goed, is open, helder met een fijne dynamiek, echter de furutechs maken veel kapot, ze zijn zoals eerder vermeld te gladjes, al hebben deze stekkers nog wel wat betere definitie tov. de F11, dezelfde kabel met Iego Gold maakt meteen leven.

Furutech FP Alpha-3 powercord 1,4 mtr. afgemonteerd met FI-E11G en FI-11G
connectoren:
Deze kabel met deze furutechs is nog erger dan de bovenste, het is nog gladder, minder resolutie

Furutech FP Alpha-3 powercord 1,5 mtr. afgemonteerd met Hi-Fi Tuning G II
messing netstekker en IeGo Power IEC connector:
Deze versie maakt meteen duidelijk wat ik bedoel met bovenstaande, geen furutechs, dus meer levendig

Furutech FP 3TS20 powercord 1,2 mtr. afgemonteerd met FI-E11Cu en FI-11Cu
connectoren:
Helaas dit was tot mijn verbazing de slechtste versie van deze 4 kabels, het gehele geluidsbeeld was glijerig, geen levendigheid, heel relaxt, rustig, meestal hoor je bij muziek bekkens en vette bassen, hier niet het was er wel maar zo onopvallend.

Conclusie de derde kabel beviel het best, zeker dat ten aanzien van de Lapp kabel die ik nu gebruik. Echter ik ben nu al tot de slotsom gekomen dat ik geen kabels kant en klaar ga aanschaffen. Ik had gehoopt dat er met deze kabel met furutech gold er een goede verbetering zou komen tov. mijn eigen Iego Gold. Helaas is het tegenovergestelde waar.  (wordt grotendeels veroorzaakt door de furutechs) Dus ik kan beter losse kabel kopen en mijn eigen stekkers er aan monteren.

Daartoe heb ik even rondgesnuffeld op het net, wat ik daar weer zie mbt de prijzen voor Furutech Alpha 3 is te belachelijk voor woorden. In duitsland betaal je 155 euro/m in nederland 150,  135,  120 euro tot de laagste 109 euro voor precies dezelfde kabel. Grof winstbejag want men raad duidelijk aan neem meer dan 1 meter per kabel, liefst 1,8 meter. Tel maar uit.

EDIT: na bestelling van 3 meter alpha3 op de website ( van 109 euro) en betaald, heeft deze firma opeens de prijs flink verhoogd naar 139 euro, ik heb dus veel geluk gehad.

De geleende kabels gaan deze week naar een audiovriend die ze ook erg graag wilde testen. Daarna retour naar Peacock Audio. Goede service verleend dit bedrijf. Ik had graag bij hem een kabel besteld als deze een stuk beter was geweest dan mijn eigen Alpha 3 met Iego Gold stekkers, helaas is het niet zo.
De laatste 2 kabels waren bestemd voor de sat tuner, ik vind achteraf de verschillen zeker hoorbaar (de alpha is echt wel een stuk beter dan de Lapp 891) maar in verhouding tot de prijzen die ik erbij kreeg vind ik ze te duur.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Staaled

Leest bijna verontwaardigd. ???

Waarom niet de kabel kant en klaar kopen de 25/35 wisselen en ter verkoop aanbieden?Wel eerlijk erbij vertellen dat deze iedere klankkleur slopen :P
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

frank2

Ik vond het jammer, ik had echt gedacht, nu een 2e alpha 3 erbij met beste wel dure goede stekkers, dat wordt wat, blijkt dat niet zo te zijn, dus ik was teleurgesteld. Na een tijdje luisteren begon ik mij zelfs te ergeren aan dat glijerige van furutech. Dan prefereer ik mijn Lapp van 15 euro nog meer. Daar hangen ook Iego Gold stekkers aan.

Heb net een vergelijk kunnen maken met de HFT shuko en Iego gold tov. beide Iego Gold: beide op Lapp bekabeling. De HFT shuko geeft een hoog randje en heeft iets minder resolutie.

Kom wel tot de ontdekking dat stekkers heel veel verschil maken.

frank2

Citaat van: Hipster op april  8, 2013, 15:36:55

Waarom niet de kabel kant en klaar kopen de 25/35 wisselen en ter verkoop aanbieden?[

wat denk je zelf? Is toch veel duurder....

Staaled

Citaat van: frank2 op april  8, 2013, 15:59:24
wat denk je zelf? Is toch veel duurder....
Hoezo?
Die Iego's kosten waar de 25/35 voor gaan.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

frank2

Citaat van: Hipster op april  8, 2013, 16:54:43
Hoezo?
Die Iego's kosten waar de 25/35 voor gaan.

Helaas de Iego's zijn nieuw 50% van de nieuwwaarde van de furutechs.

Staaled

Citaat van: frank2 op april  8, 2013, 17:35:28
Helaas de Iego's zijn nieuw 50% van de nieuwwaarde van de furutechs.
Vermoed dat we langs elkaar heen praten. :)
Ik begrijp uit jouw verhaal dat de je de gemonteerde Alpha kabel voordelig maar alleen met 11's of 25/35 kunt kopen.
Dan klopt het toch indien je de Furu's zelfs voor de helft zou verkopen?

frank2

Citaat van: Hipster op april  8, 2013, 17:44:49
Ik begrijp uit jouw verhaal dat de je de gemonteerde Alpha kabel voordelig maar alleen met 11's of 25/35 kunt kopen.

we praten inderdaad langs elkaar heen. Ik wilde een gemonteerde kabel kopen met goede stekkers en dacht dat de furutech Gold dat waren. Zelf heb ik thuis voldoende Iego Gold stekkers liggen. Ik kan ook bij Peacock Audio Iego Gold krijgen, maar dan kan ik beter zelf de stekkers erop zetten en een losse kabel kopen, anders heb ik teveel stekkers en bovendien is een kant en klare kabel duurder. Stekkers verkopen in deze tijd is moeilijk, maw. dat gaat extra geld kosten.

Dus ga ik voor een losse kabel en zet zelf de stekkers eraan.

Gelukkig zijn de leenkabels vrijblijvend toegezonden na betaling v.d. portokosten. Dus heeft deze uitprobeerperiode mij 16 euro gekost. Daar heb ik veel van geleerd. Peacock kan vast wel losse kabels leveren maar is daar bijna 80 euro te duur mee. Dat vind ik teveel voor 3 meter.

frank2

Citaat van: Hipster op april  8, 2013, 17:44:49

Ik moet de normale prijs ervoor betalen, niets extra voordelig.....

Staaled

erik s.

als je de HfFT schuko mooi vind zou dr HFT Ultimate schuko en IIEC wel eens jouw ding kunnen zijn.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Vik

Hoi Frank,

Zo zie je maar weer hoe het per set kan verschillen.

De Alpha 3 met de Hifi tuning en Iego combinatie heb ik ook liggen en gekocht bij Antoine (Peacock) en deze ligt nu in een hoekje.(1.5meter)  Deze heb ik vergeleken met mijn langere Alpha 3 met 25/35G connectoren (voorheen hadden deze Rhodium pluggen)

Vergeleken met de Hifi tuning/Iego is de Furutech Gold de betere kabel.

Deze zelfde Alpha 3 met 25/35G deed het ook prachtig op mijn Denon AVP en zelfs mooier als de 3TS20 en de 3TS762 netkabels van Furutech.

Nu heb ik al een aantal weken een Groneberg Quattro Reference met Oyaide Gold pluggen op mijn AVP om te testen en deze bevalt beter als de Alpha 3.

De Groneberg Quattro Reference is goedkoper als de Furutech Alpha 3.

Citaat van: frank2 op april  8, 2013, 14:25:00
Evaluatie stroomsnoeren:

Furutech FP Alpha-3 powercord 1,5 mtr. afgemonteerd met FI-E35G en FI-25G
connectoren:
Dit snoer heb ik geprobeerd op mijn sat tuner en mijn eindversterker. Het tevens het duurste snoer (420,= ) Deze kabel klinkt goed, is open, helder met een fijne dynamiek, echter de furutechs maken veel kapot, ze zijn zoals eerder vermeld te gladjes, al hebben deze stekkers nog wel wat betere definitie tov. de F11, dezelfde kabel met Iego Gold maakt meteen leven.

Furutech FP Alpha-3 powercord 1,4 mtr. afgemonteerd met FI-E11G en FI-11G
connectoren:
Deze kabel met deze furutechs is nog erger dan de bovenste, het is nog gladder, minder resolutie

Furutech FP Alpha-3 powercord 1,5 mtr. afgemonteerd met Hi-Fi Tuning G II
messing netstekker en IeGo Power IEC connector:
Deze versie maakt meteen duidelijk wat ik bedoel met bovenstaande, geen furutechs, dus meer levendig

Furutech FP 3TS20 powercord 1,2 mtr. afgemonteerd met FI-E11Cu en FI-11Cu
connectoren:
Helaas dit was tot mijn verbazing de slechtste versie van deze 4 kabels, het gehele geluidsbeeld was glijerig, geen levendigheid, heel relaxt, rustig, meestal hoor je bij muziek bekkens en vette bassen, hier niet het was er wel maar zo onopvallend.

Conclusie de derde kabel beviel het best, zeker dat ten aanzien van de Lapp kabel die ik nu gebruik. Echter ik ben nu al tot de slotsom gekomen dat ik geen kabels kant en klaar ga aanschaffen. Ik had gehoopt dat er met deze kabel met furutech gold er een goede verbetering zou komen tov. mijn eigen Iego Gold. Helaas is het tegenovergestelde waar.  (wordt grotendeels veroorzaakt door de furutechs) Dus ik kan beter losse kabel kopen en mijn eigen stekkers er aan monteren.

Daartoe heb ik even rondgesnuffeld op het net, wat ik daar weer zie mbt de prijzen voor Furutech Alpha 3 is te belachelijk voor woorden. In duitsland betaal je 155 euro/m in nederland 150,  135,  125 euro tot de laagste 109 euro voor precies dezelfde kabel. Grof winstbejag want men raad duidelijk aan neem meer dan 1 meter per kabel, liefst 1,8 meter. Tel maar uit.

De geleende kabels gaan deze week naar een audiovriend die ze ook erg graag wilde testen. Daarna retour naar Peacock Audio. Goede service verleend dit bedrijf. Ik had graag bij hem een kabel besteld als deze een stuk beter was geweest dan mijn eigen Alpha 3 met Iego Gold stekkers, helaas is het niet zo.
De laatste 2 kabels waren bestemd voor de sat tuner, ik vind achteraf de verschillen zeker hoorbaar (de alpha is echt wel een stuk beter dan de Lapp 891) maar in verhouding tot de prijzen die ik erbij kreeg vind ik ze te duur.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

frank2

Laat ik even zeggen dat ik de HFT stekker en Iego zeker niet de beste vind, wel beter dan de furutech, maar deze versie is iets minder open en heeft een klein beetje lifting van het hoog.

Nee de beste keuze is aan de kabel beide Iego's Gold. Dat geeft meer openheid, resolutie, en en mooi rustig hoog. Maar het kan aan de set liggen, ja, maar heb ondertussen wel begrepen dat velen juist de Iego Gold of juist de furutech gold prefereren.

frank2

Furutech alpha 3 kabel 3 meter is besteld, deze "hak" ik doormidden en zet er mijn eigen Iego Gold stekkers aan.
Waarschijnlijk komt de kabel morgen binnen.

Daarna even inspelen, op de sat tuner en de BR speler, en na 50 uur op de definitieve plek hangen en verder inspelen. (na 50 uur kun je er al goed naar luisteren)

Verdere plannen zijn er niet.

johnhifi

Citaat van: frank2 op april  9, 2013, 17:57:56
Furutech alpha 3 kabel 3 meter is besteld, deze "hak" ik doormidden en zet er mijn eigen Iego Gold stekkers aan.
Waarschijnlijk komt de kabel morgen binnen.

Daarna even inspelen, op de sat tuner en de BR speler, en na 50 uur op de definitieve plek hangen en verder inspelen. (na 50 uur kun je er al goed naar luisteren)

Verdere plannen zijn er niet.

Lang geen update gezien hier...  Helemaal tevreden?
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

twani

Misschien is Frank eindelijk aan het doen hetgeen je met een mooie audioset moet doen ;)

:music: :music: :music: :music: :music: :music: :music: :music: :music: :music: :music: :music:

Pinohelmond

Citaat van: twani op april 18, 2013, 21:36:41
Misschien is Frank eindelijk aan het doen hetgeen je met een mooie audioset moet doen ;)

:music: :music: :music: :music: :music: :music: :music: :music: :music: :music: :music: :music:

Of wellicht is het hout in zijn houtskeletwoning aan het werken gegaan door de zon en warmere temperaturen en is dat de akoestiek ten goede gekomen.  :hehe:

Grappig trouwens hoe snel je aan geluid went, vorige week had ik een feestje en heb ik het vloerkleed en twee stoffen banken uit de kamer gehaald. Het was meteen weer een galmbak waar je amper naar muziek kon luisteren.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

frank2

Citaat van: twani op april 18, 2013, 21:36:41

Inderdaad, alle kabels zijn al aardig ingespeeld en ben veel muziek aan het luisteren.
Dat ik er op vooruit gegaan ben tov mijn oude Lapp kabels kan ik goed horen, dus ja ik ben tevreden.

Er zijn dus geen updates te verwachten, zou niet weten wat, het klinkt hier thuis goed.
(maar je weet nooit, Snowmaster is al lang niet langs geweest, en hij heeft erg vaak leuke tweaks die het allemaal net iets mooier maken, maar verder dan wat fine tunen zal het hier niet worden)

Ben al weer druk met nieuwe muziek aan het binnenhalen.....

twani

Citaat van: frank2 op april 19, 2013, 08:10:30
Inderdaad, alle kabels zijn al aardig ingespeeld en ben veel muziek aan het luisteren.
Dat ik er op vooruit gegaan ben tov mijn oude Lapp kabels kan ik goed horen, dus ja ik ben tevreden.

Er zijn dus geen updates te verwachten, zou niet weten wat, het klinkt hier thuis goed.
(maar je weet nooit, Snowmaster is al lang niet langs geweest,

En alhoewel waarschijnlijk een bovenste beste kerel, moet je die ook niet in je huis laten. Het is nu goed dus........

frank2

Citaat van: twani op april 19, 2013, 08:54:08

En alhoewel waarschijnlijk een bovenste beste kerel, moet je die ook niet in je huis laten. Het is nu goed dus........

wees gerust Twani, ik kan ook zonder Snowmaster heel veel dingen zelf verzinnen. En ik heb al weer wat bedacht.
Ik heb aan de HFT toevoerkabel op dit moment een IEC stekker zitten van Furutech koper (cu) deze ga ik vervangen als het goed hoorbaar is voor een HFT ultimate of Oyaide C 79.
Ik mag deze uitproberen.
Dank zij de echt geweldige service van Jouw Hifi (Erik S)

Deleted member

Stereo-fan for life!

frank2

Citaat van: technative op april 19, 2013, 13:02:09
Wat verwacht je dat dit brengt, Frank?

Aangezien het hier de eenvoudigste stekker van furutech betreft (koper) verwacht ik meer verfijning, doortekening in het geluidsbeeld, een mooiere klankkleur.

Het verschil tussen een Oyaide C 079 en HFT ultimate (IEC) kan ik hier wel vermelden.

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op april 19, 2013, 14:15:59
Aangezien het hier de eenvoudigste stekker van furutech betreft (koper) verwacht ik meer verfijning, doortekening in het geluidsbeeld, een mooiere klankkleur.

Het verschil tussen een Oyaide C 079 en HFT ultimate (IEC) kan ik hier wel vermelden.

Frank, heb je niet overwogen om hier ook een Iego (Gold) IEC aan te monteren ?
Ik zit (zoals je weet) nog steeds te wachten op mijn bestelde Iego,s.... duurt lang zeg voordat die dingen weer eens binnen zijn  :(
Jammer ook dat er zo weinig zaken zijn die ze kunnen leveren...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8