Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Citaat van: Pjotr27 op april  5, 2013, 18:50:03
Dat is balen...

Ja best wel. Maar ik ben al wel een heel eind met de geleende kabels.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Vik

Citaat van: frank2 op april  5, 2013, 18:20:46
Helaas kan ik vanaf nu zeer moeilijk nog testen. De anthem vertoont een mankement, hij leest de HD niet goed of helemaal niet. Een andere disk geprobeerd, die doet het wel daar staat weinig muziek op. Op mijn muziek disk staat meer en de anthem leest 'm wel, maar verder niet. Hij speelt 1 nr dan zegt hij unplayable media. (hij kan niets onthouden, rondje a.d. linkerzijde onderin blijft lopen, fabrieksreset helpt niet)

Dus moet dinsdag retour, maaktijd 4 a 6 weken.... helaas. (= wel garantie)

Dus tot dinsdag ga ik nog verder met testen v.d. kabels.

Balen Frank. Heb je geprobeerd om hem ff zonder stroom te zetten, 15 min of iets?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Maro

Ligt het niet puur aan de HD. Als een andere HD het wel gewoon doet...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Vik

Citaat van: Maro op april  5, 2013, 18:55:42
Ligt het niet puur aan de HD. Als een andere HD het wel gewoon doet...

Inderdaad.. goed punt zou ook nog eens kunnen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

frank2

Citaat van: vik op april  5, 2013, 18:54:23
Balen Frank. Heb je geprobeerd om hem ff zonder stroom te zetten, 15 min of iets?

nee probeer het morgen nog wel een keer. Fabrieksreset helpt niet, stroom er 15 sec vanaf ook niet.

@maro: hij doet het wel, alleen als er veel muziek ergens op staat moet hij dat inlezen en dat onthoud hij niet. Een stuk of 10 albums of 2 albums op een stick doen het goed. Maar 240 albums leest hij niet. Maar zal mijn andere disk eens een stuk voller maken met muziek.... doe ik morgen wel even.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Maro

Zou ik zeker even proberen...HD's hebben niet het eeuwige leven..  Je hebt met een PC toch binnen een uur die 240 albums overgepompt?
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Deleted Member 2

Helaas kan ik vanaf nu zeer moeilijk nog testen. De anthem vertoont een mankement, hij leest de HD niet goed of helemaal niet. Een andere disk geprobeerd, die doet het wel daar staat weinig muziek op. Op mijn muziek disk staat meer en de anthem leest 'm wel, maar verder niet. Hij speelt 1 nr dan zegt hij unplayable media. (hij kan niets onthouden, rondje a.d. linkerzijde onderin blijft lopen, fabrieksreset helpt niet)

Dus tot dinsdag ga ik nog verder met testen v.d. kabels.

en nieuwe firmware er op zetten? Of de huidige nogmaals proberen er op te zetten?

Is de harddisk wel gewoon leesbaar via de computer?

frank2

Citaat van: Maro op april  5, 2013, 19:02:05
Zou ik zeker even proberen...HD's hebben niet het eeuwige leven..  Je hebt met een PC toch binnen een uur die 240 albums overgepompt?

mmm 18 GB duurt 20 min. (usb 2.0)
Gaat niet zo snel, doe het wel via een redelijk oude laptop die beneden staat. De HD is trouwens 5 mnd oud, de andere 3 mnd. Via de computer en Denon BR speler doet hij het perfect. Maar ik neem wel even tig albums op via de "film" HD.
(gebruik en 2TB disk voor films en 1 TB voor muziek )

Maro

Okee, na vreemd verhaal. Je kunt bij W&W vast wel een leen receiver krijgen toch?

frank2

Citaat van: Maro op april  5, 2013, 19:08:45
Okee, na vreemd verhaal. Je kunt bij W&W vast wel een leen receiver krijgen toch?

vast wel hoop wel op een anthem heb hier alles via hdmi en usb lopen. Krijg zeker iets mee.

Maro

frank2

Maro

Citaat van: frank2 op april  5, 2013, 19:15:12
Ze verkopen geen onkyo.

:D  Dan moet het wel Anthem worden want andere HT merken voeren ze niet. Kat in het bakkie dus.. :headbanging:

twani

Oei en de MRX700 boards zijn ook op :nopompom:   Altijd balen als iets het niet doet...... :devil:

Is voor mij altijd wel hét moment om zo'n apparaat "vliegles" te geven..... :D

Maw, kan ik slecht tegen......hoop dat het iets kleins is....

frank2

Citaat van: twani op april  5, 2013, 20:49:13
Oei en de MRX700 boards zijn ook op :nopompom:   Altijd balen als iets het niet doet...... :devil:

Is voor mij altijd wel hét moment om zo'n apparaat "vliegles" te geven..... :D

Maw, kan ik slecht tegen......hoop dat het iets kleins is....

Ben je niet de enige, ik kan er ook slecht tegen...  maar wordt wel opgelost....

Bas Akkerman

Ik zou ook eerst de HD proberen. Hopelijk is dat het!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

Ik ben weer iets verder met de kabeltest.
Ik heb nu vanaf vrijdag een Furutech FP 3TS20 met furutech koper stekkers achter mijn sat. tuner. Vandaag heb ik deze vergeleken met de Lapp welke HFT shuko en Iego Gold contra stekkers heeft. De laatst genoemde is beduidend beter dan de furutech, hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door de furutech stekkers. De furutech klinkt heel relax, easy, doet (denk je) niets fout. Maar als je dan de Lapp neemt hoor je opeens weer dynamiek, bekkens en een vollere sound, bij de furutech was alles een beetje naar de mid-hoog maar heel easy dus geen duidelijke bekkens.
Aangezien ik ook nog een Furutech FP Alpha-3 powercord 1,5 mtr. afgemonteerd met Hi-Fi Tuning G II
messing netstekker en IeGo Power IEC connector heb, hangt die er nu achter, stja dat is weer beter dan de Lapp, tov de Lapp komt het middengebied tot leven, meer resolutie, duidelijk een betere sound, waar de Lapp vol is, en dan "opeens" nog wat helder hoog laat horen, is de Alpha 3 homogener en mooie volle klanken, helder midden en en zuiver hoog. (alles op de sat. tuner)

Voorlopige eindconclusie:

Neem geen furutech stekkers, de goedkopere zijn matig, de dure zijn redelijk tot goed maar zwar overpriced, ze hebben iets "glads" over zich.
De alpha 3 is een fijne kabel, zeer goede resolutie, vol en helder met een open midden,  waarbij het loont om even te zoeken naar de kabel en goede stekkers bijv. Iego Gold en alles zelf te bevestigen.

Het enige nadeel is dat de kabel best wel duur is en een ieder moet voor zichzelf uitmaken of hij er dat voor over heeft. Ik dank in ieder geval Peacock Audio voor het ter leen stellen van de diverse kabels.

Ik ga nu nog verder met het uitkristaliseren van wat ik ga doen, dus het verschil tussen Lapp en Alpha 3, is dat het prijsverschil waard....

Pjotr27

Tja jammer dat je geen 3ts20 met de fi25/35 stekkers hebt...maar goed mijn gekochte setje speelt inmiddels in....
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Citaat van: Pjotr27 op april  6, 2013, 16:28:27
Tja jammer dat je geen 3ts20 met de fi25/35 stekkers hebt...maar goed mijn gekochte setje speelt inmiddels in....

Ik denk dat je dan zeker een beter beeld krijgt over hoe het geluid van die kabel is. Echter mijn sat tuner schijnt een duidelijke voorkeur te hebben voor alpha 3. Die klinkt meteen zoveel beter dat het opvallend is. Maar de stekkers van de ST20 doen zeker heel veel.

Deleted member

Helaas kan ik vanaf nu zeer moeilijk nog testen. De anthem vertoont een mankement, hij leest de HD niet goed of helemaal niet. Een andere disk geprobeerd, die doet het wel daar staat weinig muziek op. Op mijn muziek disk staat meer en de anthem leest 'm wel, maar verder niet...

Weet je zeker dat het aan de Anthem ligt? Je zegt dat  'ie een andere harddisk wel leest?  :crazy:
Stereo-fan for life!

frank2

Ik snap er helemaal niets van, heb mijn volledige muziekcollectie op mijn andere HD gezet en deze speelt hij goed af, ook nadat ik de sat tuner had aangezet en de HD uit, en daarna weer aan en de usb weer aan.
Maar een firmware update (dezelfde die er al op staat) pakt hij niet....
Ik ga er nog wel verder mee testen, maar vandaag deed hij het goed op de andere HD. Trouwens de normale HD doet het vlekkeloos op de pc.

Ik zie het wel even aan, hij kan altijd nog terug....

Vind het niet erg dat hij het nu goed doet, ik heb nog nooit mijn muziek zo mooi horen spelen sinds de twee alpha 3 kabels erachter zitten (Anthem en Belles). Wat een kracht, diepe krachtige bas, mooi midden en mid-hoog, en een zijdezacht hoog.... Ja dit is het wel...

twani

Mooi! Klaar ben je ........ en nú muziek luisteren ;)

En laat ik niet merken dat je nog aan die k*t kabeltjes gaat zitten want: "Remember what you've said"

THIS IS IT..........   

CZ79

Voor nu en de komende twee dagen waarschijnlijk  :D :D :D (bijna herkenbaar)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

YamahaRXV

Citaat van: twani op april  6, 2013, 21:59:30
Mooi! Klaar ben je ........ en nú muziek luisteren ;)

En laat ik niet merken dat je nog aan die k*t kabeltjes gaat zitten want: "Remember what you've said"

THIS IS IT..........   

:D :D Yep, ''knallen'' met die Furutechs !  :pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Als nu maar niet de " lucht om de instrumenten" uit de "houtskeletwoning" ontsnapt, klapt het hele klankbeeld ín elkaar :P