Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

twani

Dáár kun je inderdaad prima koffie krijgen heb ik me laten vertellen :laugh:

Vik

Citaat van: frank2 op april  2, 2013, 12:30:43
Krijg donderdag de demo kabels van Furutech Alpha 3 en nog een ander type binnen. Deze ga ik testen op mijn EV en sat tuner.

Ik ben benieuwd Frank. Welke kabels krijg je als demo? De Furutech FP-3TS762 en FP-3TS20 ?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

frank2

De volgende kabels de eerste 2 voor de EV, de andere voor de sat tuner:

Furutech FP Alpha-3 powercord 1,5 mtr. afgemonteerd met FI-E35G en FI-25G
connectoren
Furutech FP Alpha-3 powercord 1,4 mtr. afgemonteerd met FI-E11G en FI-11G
connectoren
Furutech FP Alpha-3 powercord 1,5 mtr. afgemonteerd met Hi-Fi Tuning G II
messing netstekker en IeGo Power IEC connector
Furutech FP 3TS20 powercord 1,2 mtr. afgemonteerd met FI-E11Cu en FI-11Cu
connectoren
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Vik

Citaat van: frank2 op april  3, 2013, 08:16:05

connectoren
connectoren
connectoren

Mooie lijst om te testen.. en inclusief de Alpha 3 met FI-E35/25 G. Dat vind ik persoonlijk de mooist combi met de Alpha 3.

Ben benieuwd naar jouw ervaringen.  ;)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Deleted member

Dat is een mooi lijstje Frank, superservice dat Peacock de snoeren in uiteenlopende configuraties aan je beschikbaar wil stellen!  :thumbs-up:

We zouden in NL eigenlijk zo'n "kabelleenbibliotheek" moeten hebben zoals ze in de VS met 'The Cable Company' hebben! :) http://www.thecableco.com/content.aspx?iid=5779

Citaat van: frank2 op april  3, 2013, 08:16:05

connectoren
connectoren
connectoren

Cyreg

Citaat van: vik op april  3, 2013, 08:21:58
... de Alpha 3 met FI-E35/25 G. Dat vind ik persoonlijk de mooist combi met de Alpha 3.

Helemaal mee eens  ;) en ben ook zeer benieuwd naar frank2's bevindingen!

Ik heb 'n paar jaar geleden, toen nog wat beter betaalbaar(-35%?), zo'n 2500 euro aan Furutech netspul in m'n oude setup gehad, dus..... :omg:
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

frank2

Citaat van: twani op april  3, 2013, 21:39:36
Nu niet meer "Cy"?

wel goed lezen aub. ;D

Er zijn gold stekkers (= koper met een laagje) en CU stelkkers (= goedkoper koper, messing geloof ik)

twani

Cyreg

Sorry, ff antwoorden, frank2  ;D

Nee, nu geen Furutech meer  ;) had toen 'n all Cyrus setup (6 blackboxes) met Rega P5/GSP Reflex phonobox en met JMReynaud luidsprekers! Dat klonk prima, wel anders als nu.
Maar voor m'n verhuizing naar dit appartement het meeste verkocht en opnieuw begonnen met veel minder doosjes en snoeren > wel kwaliteit (oa LFD en Harbeth  :laugh:)
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

twani

Citaat van: Cyreg op april  3, 2013, 23:15:26

wel kwaliteit (oa LFD en Harbeth  :laugh:)
Dit is hier een opmerking gelijk aan "parels voor de zwijnen" :D

frank2

Citaat van: Cyreg op april  3, 2013, 23:15:26

Totaal geen probleem hoor.

Krijg vandaag de kabels binnen, vlgs tracktrace rond half 2. Ik ben zeer benieuwd of een extra alpha 3 aan de EV een groot verschil maakt, of anders gezegd een mooier geluid geeft, of dat het marginaal is.

Zal een eerste indruk hier posten.

frank2

4 kabels zijn binnen, als eerste heb ik de alpha  3 aangesloten met FL11 stekkers. Deze zit nu aan de EV ipv de Lapp met Iego gold stekkers.

De radio staat gewoon aan, eerst maar eens een beetje acclimatiseren, zijn nogal koud, maar 1e indruk:
Open geluid, meer detail in stemmengebied, meer klankkleur.

frank2

Zo vandaag weer wat geleerd. Ik had een alpha 3 met F11 stekkers op de EV en de Anthem. Het geluid was eigenlijk niets mis mee, in eerste instantie. Maar na wat meer luisteren en de film van gisteravond (fantastic 4) viel mij op dat het gehele geluidsbeeld, vrij was van maar enige irritatie, maar tevens was het geluid vooral in de onderste regionen, de midbass en bas mij te droog, er was zeker diepe bas, maar die was teruggetrokken niet krachtig en er was te weinig midbass. Verder was alles erg glijerig. Relaxte sound, maar geen attack.

Dit wil ik wel, door wat te spelen en de andere alpha 3 met furutech gold stekkers eens aan te sluiten, werd dat glijerige al minder, en was er ook weer een vollere bas.

Ik had mijn eigen alpha 3 kabel voorzien van furutech F11 stekkers, deze heb ik nu veranderd naar Iego Gold, dat scheelt behoorlijk, de volle bas is terug, beter fundament,  het glijerige is weg de stemmen zijn eerlijker en voller. Op de EV zit nu de apha 3 met furutech E25/35 nu klinkt het een stuk beter, ook de dynamiek is beter

De furutech F11 zijn geen beste stekkers ze houden de dynamiek tegen, maken alles glijerig, geen volle stemmen en een te droge bas, die niet vol krachtig is.

wordt vervolgd

Staaled

je dynamiek is dus wat beperkt met de 11's.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

frank2

Onder andere, daarnaast minder volle bas/ fundament, stemmen zijn niet zo vol.

Pjotr27

CiteerDe furutech F11 zijn geen beste stekkers ze houden de dynamiek tegen, maken alles glijerig, geen volle stemmen en een te droge bas, die niet vol krachtig is.

Nee daar was ik al achter, de prijs is ook aanmerkelijk minder als de FI25/35 serie..
Het is wel erg jammer dat je geen 2 meter uitvoering hebt van de kabels.
Ik weet van experts op dit gebied dat de Furutech Alpha en 3ST20 minstens 1.80 meter moeten zijn..,
Pas dan presteren ze optimaal....
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

johnhifi

Citaat van: Pjotr27 op april  5, 2013, 14:48:15
Nee daar was ik al achter, de prijs is ook aanmerkelijk minder als de FI25/35 serie..
Het is wel erg jammer dat je geen 2 meter uitvoering hebt van de kabels.
Ik weet van experts op dit gebied dat de Furutech Alpha en 3ST20 minstens 1.80 meter moeten zijn..,
Pas dan presteren ze optimaal....

Waarom moeten ze minimaal 1.80 meter lang zijn?
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Pjotr27

Citaat van: johnhifi op april  5, 2013, 16:21:42
Waarom moeten ze minimaal 1.80 meter lang zijn?

Ik heb geen idee.... maar dit staat ook op de Peacock site: Alle kabeltypes van de rol zijn in elke gewenste lengte leverbaar maar ervaring leert dat deze powercords, zeker de mooiere configuraties, het mooiste tot zijn recht komen bij een lengte vanaf 1,8 mtr.,1,5 meter lengte geeft zeker ook nog een goed resultaat maar korter als 1 meter wordt afgeraden!

Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op april  5, 2013, 13:26:01
Zo vandaag weer wat geleerd. Ik had een alpha 3 met F11 stekkers op de EV en de Anthem. Het geluid was eigenlijk niets mis mee, in eerste instantie. Maar na wat meer luisteren en de film van gisteravond (fantastic 4) viel mij op dat het gehele geluidsbeeld, vrij was van maar enige irritatie, maar tevens was het geluid vooral in de onderste regionen, de midbass en bas mij te droog, er was zeker diepe bas, maar die was teruggetrokken niet krachtig en er was te weinig midbass. Verder was alles erg glijerig. Relaxte sound, maar geen attack.

Dit wil ik wel, door wat te spelen en de andere alpha 3 met furutech gold stekkers eens aan te sluiten, werd dat glijerige al minder, en was er ook weer een vollere bas.

Ik had mijn eigen alpha 3 kabel voorzien van furutech F11 stekkers, deze heb ik nu veranderd naar Iego Gold, dat scheelt behoorlijk, de volle bas is terug, beter fundament,  het glijerige is weg de stemmen zijn eerlijker en voller. Op de EV zit nu de apha 3 met furutech E25/35 nu klinkt het een stuk beter, ook de dynamiek is beter

De furutech F11 zijn geen beste stekkers ze houden de dynamiek tegen, maken alles glijerig, geen volle stemmen en een te droge bas, die niet vol krachtig is.

wordt vervolgd

Je ervaringen met de Furutech FI-11 connectoren stroken precies met de mijne Frank  ;) (zie ook mijn reply hier over in het topic van twani)
Mooi om te lezen dat de Iego,s dus een duidelijke verbetering geven t.o.v. de FI-11,s.
Ik meen te herinneren dat Cristiaan Punter dit ook eerder had aangegeven op zijn website.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Helaas kan ik vanaf nu zeer moeilijk nog testen. De anthem vertoont een mankement, hij leest de HD niet goed of helemaal niet. Een andere disk geprobeerd, die doet het wel daar staat weinig muziek op. Op mijn muziek disk staat meer en de anthem leest 'm wel, maar verder niet. Hij speelt 1 nr dan zegt hij unplayable media. (hij kan niets onthouden, rondje a.d. linkerzijde onderin blijft lopen, fabrieksreset helpt niet)

Dus moet dinsdag retour, maaktijd 4 a 6 weken.... helaas. (= wel garantie)

Dus tot dinsdag ga ik nog verder met testen v.d. kabels.

Pjotr27

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8