Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Pinohelmond

Citaat van: twani op maart 31, 2013, 22:02:36
De vraag is of ARC in dit geval niet als een soort nivallatie systeem optreed.

Lijkt me meer een retorische vraag.  ;)
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

frank2

Citaat van: keyser op maart 31, 2013, 21:48:20
Hoi Frank,

Als je het ARC-systeem van Anthem zijn werk laat doen, zul je elke keer een net iets ander resultaat in frequentieresponse krijgen, want de posities van de microfoon zijn niet altijd volledig identiek. Het is zeer onwaarschijnlijk dat een andere luidsprekerkabel of interlink - laat staan een stroomkabel - zorgt voor een andere frequentieresponse. Als je na elke aanpassing in de bekabeling de ARC opnieuw afregelt, is het dan niet aannemelijk dat klankverschillen die jij toeschrijft aan de kabels eigenlijk te wijten zijn aan verschillen in instellingen van de Anthem?

Martijn

Nee, de klankverschillen komt niet voort uit de ARC maar uit de aangesloten kabels. Waarom? Omdat deze klankverschillen blijven bestaan ook als de ARC op Off gezet wordt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

chansig

Geluid is frequentie en laat die nu net aangepakt worden door de Anthem. Zoals Keyser al aangeeft...het verschil van een mm in de microfoon positie levert al een andere response op.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

chansig

Citaat van: frank2 op maart 31, 2013, 22:31:06
Nee, de klankverschillen komt niet voort uit de ARC maar uit de aangesloten kabels. Waarom? Omdat deze klankverschillen blijven bestaan ook als de ARC op Off gezet wordt.

De Anthem pakt alles aan behalve veranderingen in het geluid van een kabel.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

chansig

Zo werkt dat. De netkabel doet er wat meer diepte in, deze diepte trekt zich vervolgens niets aan van de akoestiek, ook de Anthem die  het geluid aanpast aan de akoestiek, laat deze diepte met rust want diepte komt niet voort uit akoestiek en geluid.

De Anthem is nog bijzonderder dan de netkabel.....

Gr Hans
Coax AQ Carbon

erik s.

Citaat van: chansig op maart 31, 2013, 23:07:21
De Anthem pakt alles aan behalve veranderingen in het geluid van een kabel.

Gr Hans
lezen is ook een vak.
hij schrijft dat hij verschil tussen de kabels hoort zonder ARC. niet wat jij schrijft.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

chansig

Hij schrijft dat de veranderingen met Arc en zonder Arc hetzelfde zijn..

Omdat deze klankverschillen blijven bestaan ook als de ARC op Off gezet wordt

Dat betekent dus dat de veranderingen in geluid voorkomend uit het netsnoer, zoals bv toevoegen van diepte, niet aangetast worden door de Anthem. Terwijl we weten (tenminste dat hoop ik) dat diepte juist te maken heeft met akoestiek.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Kingpin

Citaat van: chansig op april  1, 2013, 10:09:59
Terwijl we weten (tenminste dat hoop ik) dat diepte juist te maken heeft met akoestiek.
En plaatsing van speakers...
Meer uit de muur en meer toe-in geeft meer diepte, kunst is om daar een goed balans in te vinden.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

erik s.

hij schrijft dat de klankverschillen blijven bestaan, niet dat die hetzelfde zijn.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

chansig

Ik denk inderdaad dat hij compleet wat anders bedoelt. pffffff

Gr Hans
Coax AQ Carbon

chansig

Citaat van: frank2 op maart 31, 2013, 22:31:06

Lijkt me duidelijk toch ?

Gr Hans
Coax AQ Carbon

chansig

Citaat van: Kingpin op april  1, 2013, 10:14:38
En plaatsing van speakers...
Meer uit de muur en meer toe-in geeft meer diepte, kunst is om daar een goed balans in te vinden.

Ik bedoelde uiteraard in de combi met de speakers. Maar goed dat je het even noemt.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

chansig

Eerst de oude situatie: Lapp anthem en Lapp op EV:
- rustig/saai
- beetje toonloos, veilig niets mis mee
- zeer rustig hoog, geen diepe bas
- deken over de set
- donker
- geen ruimtelijkheid, alles klinkt gelijkmatig.

Furutech alpha op anthem:

- open/helder
- smooth hoog, wel af en toe S klanken maar niet storend
- meer direct
- ruimtelijkheid/ diepte
- stemmen vol en meer op de voorgrond
- eerlijk
- bas droog/ gelaagd/ geen benadrukking

Even nog de verschillen tussen de 2 netkabels. Hier doet de Anthem dus helemaal niets meer

Gr Hans
Coax AQ Carbon

erik s.

Deleted member

Zeg Hans, blijf jij altijd ergens hangen/doordiscussieren/doordrammen nadat duidelijk is gemaakt dat je input of aanwezigheid niet welkom is, ook in 't "normale leven" bedoel ik? Veel mensen vinden dit zeer storend, ook hier.

chansig

Citaat van: erik s. op april  1, 2013, 10:24:31
gaap...

Kijk...dat zijn de reacties die het hem doen....schijnbaar zijn de inhoudelijke argumenten op.

Citaat van: Antoine op april  1, 2013, 10:25:23
Zeg Hans, blijf jij altijd ergens hangen/doordiscussieren/doordrammen nadat duidelijk is gemaakt dat je input of aanwezigheid niet welkom is, ook in 't "normale leven" bedoel ik? Veel mensen vinden dit zeer storend, ook hier.

Zeg Antoine, je hoeft het niet te lezen en je hoeft niet te reageren. Daarnaast fijn dat je het persoonlijk wilt gaan maken...je zit in ieder geval op het randje. En wat veel mensen vinden...vind ik niet zo heel erg boeiend. Ik vind het persoonlijk sterker als mensen het bij zichzelf kunnen houden en dus vanuit henzelf een mening hebben.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Deleted member

Ik volg dit topic en voordat ik weet of ik iets wil lezen of niet moet ik 't eerst lezen. En ondanks dat ik jou in de negeerlijst kan zetten zie ik dan altijd nog de reacties op jouw reacties. Op zich geen probleem maar jouw reacties dragen hier niet bij, niet inhoudelijk maar vooral niet qua sfeer.

Dat je je niet veel aantrekt van wat mensen vinden is voor mij duidelijk. Ik noem dat in bepaalde gevallen gezonde eigenwijsheid maar in dit geval vind ik het a-sociaal gedrag. Er zijn zat plekken op dit forum om de discussie op jouw manier te voeren en dit is niet die plek is nu al meermaals aangegeven door zowel TS als de mods. En jij noemt het "persoonlijk" maar ik vind dat iemand een ander gewoon aan moet kunnen spreken op z'n gedrag zolang dat respectvol gebeurt.

Waarom ga je niet eens een keer een biertje drinken met Frank, misschien ga je je dan wat "betamelijker" en met meer begrip richting Frank gedragen.

chansig

Ik ben al een keer bij Frank geweest. Aardige kerel. Niets mis mee...zelfs niet met zijn ervaringen.

Inhoudelijk vind ik mijn reacties eigenlijk wel sterk, dat ze de sfeer een beetje verzieken dat begrijp ik wel. Wat jij dan weer duidelijk vind begrijp ik dan weer niet...maar dat maakt je conclusie dan weer duidelijk. Wij hebben zelf ook een kopje koffie met elkaar gedronken...dus ik weet me in het echt ws wel te gedragen...je hebt me er in ieder geval niet uitgezet.

Kijk ik ben niet verantwoordelijk voor de conclusie die jij over mij trekt, dat ik hier en daar wat doorschiet en zuigend overkom..oke. Maar in a sociaal herken ik me absoluut niet. Ik denk dat je de reacties van een ieder (dus dan ook echt van iedereen) in de context van dit topic moet zien. Een ieder heeft een rol daarin, niemand uitgezonderd.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Deleted member

Heren, kunnen jullie dit OF telefonisch, OF per PM uitvechten?

Dit is een Audio topic. Het moet over geluid en muziek gaan. Niet dit soort oeverloze discussies. Het blijft ook maar steeds weer terugkomen.

Het stoort echt!
Stereo-fan for life!

chansig

Ik wil het graag bij de inhoud houden...alleen anderen vinden dit weer storend. Ws dan toch alleen maar reacties in de trant van: Mooi, leuk, goed etc...

Vind ik overigens prima...maar laat dat dan duidelijk zijn...dan zal ik me daar aan houden.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

BuSpu

Ik weet wel dat Frank de Anthem begrensd heeft in zijn regelbereik tot ik geloof 400 Hz. Daarboven kan natuurlijk van alles gebeuren waar de correctie geen invloed op heeft.

Vik

Jongens in ieder geval nog een fijne paasdag.

Om een beetje de humor er in te houden.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

John Wx

Citaat van: chansig op april  1, 2013, 11:14:14
Ik wil het graag bij de inhoud houden...alleen anderen vinden dit weer storend. Ws dan toch alleen maar reacties in de trant van: Mooi, leuk, goed etc...

Vind ik overigens prima...maar laat dat dan duidelijk zijn...dan zal ik me daar aan houden.

Gr Hans

Je schrijfstijl is gewoon een met een spitse tong niks meer niks minder

Je stelt vragen, die vaak onbeantwoord blijven omdat ik denk dat hun "droomwereld" dan wat af gaat brokkelen, waarbij je logischerwijs kan denken is reëel.

En wie bepaald of iemand zijn input gewaardeerd word of niet Antoine, omdat het lastig word of dat iemand "a sociaal" word om jouw term maar te gebruiken (wat ik totaal niet vind) "a sociaal" vind ik het als je het op de man gaat spelen.

Zoals Chansig het al aangeeft spelen er meer factoren mee waarom er soms op een bepaalde manier gereageerd word en die mensen weten dondersgoed "hoe wat en waarom"

De reply van BuSpu is er ook een waarmee je weer alle kanten op kan en wil, Frank heeft zijn Anthem begrensd op ........ (ja dan denk ik ook van  :threadclosed: , is niet persoonlijk bedoeld BuSpu had ook iemand anders kunnen zijn die vertelde dat Frank bv: nieuwe dikke gordijnen had ipv vitrage)

Er is steeds wel iets waarbij "beide" partijen een kant op kunnen die nooit in het midden uitkomt en dat hoeft in principe ook niet.

Nou nu eerst  :coffee:

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON