Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Ik begrijp dat Frank direct gestelde vragen aan hem niet meer beantwoord. Zal wel met de persoon te maken hebben die de vraag stelt.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

VlisChris

Ik denk eerder aan de manier waarop de vragen continue opnieuw gesteld worden.
Snap Frank wel. Of ik het altijd met hem, of zijn schrijfwijze eens ben is wat anders, maar als je het er niet mee eens bent, dan reageer je toch gewoon niet? Zo ontzettend moeilijk lijkt me dat niet. Maargoed, dat is al vaker geschreven in dit topic, en het wordt (bewust?) genegeerd.

twani

Een controversiële schrijfstijl roept reakties op, daar is niets raars aan.  Juist de censuur die hier wordt gebezigd werkt dit in de hand.

Deleted member

Zullen we het maar weer gewoon over muziek en audio hebben vanaf nu? Op deze manier wordt dit topic steeds minder interessant...
Stereo-fan for life!

frank2

Citaat van: Snowmaster op maart 30, 2013, 23:06:20
Ai, gaat ie weer dynamiek inleveren.
Hij had het al moeilijk om dit naar voren te krijgen. Is behoorlijk gelukt, maar hield een paar weken geleden nog niet over op de Lapps.  Zijn set kan nl. nog meer.
Ondertussen schijnt dit toegenomen te zijn, maar ik ben nog niet bij Frank geweest en laat mij tzt gewoon verrassen  ;D.

Ik ga er in dynamiek op vooruit,  Lapp met iego geeft in mijn set minder dynamiek dan Furutech alpha 3 met furutech FI 11 stekkers.  Maar ik heb nog geen demo's binnen, dus laat ik daar eerst op wachten, dan 2 weken proberen en dan nadat de oude situatie weer gemaakt is een beslissing gaan maken.
Op dit moment ben ik gewoon benieuwd of de Lapp op de EV veel tegenhoudt, maw. of de Alpha 3 op de EV een nog beter/mooier geluid geeft, of dat het marginaal is. Mocht dat zo zijn dan behoud ik de Lapp.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Citaat van: technative op maart 31, 2013, 09:44:49
Zullen we het maar weer gewoon over muziek en audio hebben vanaf nu? Op deze manier wordt dit topic steeds minder interessant...

Graag, een v.d. redenen om geen antwoord te geven op vragen die niets zinnigs toevoegen aan dit topic
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Bas Akkerman

Citaat van: chansig op maart 30, 2013, 16:56:52
Heb je de Anthem nu ook weer opnieuw moeten laten inmeten ? Dat moest na het inspelen van de speakerkabels toch ook ?

Gr Hans
Ik vind dit eigenlijk wel een goede vraag. Best kans dat Frank van mening is dat verandering van luidsprekerbekabeling wel aanpassing van de Anthem behoeft en verandering van stroomkabels niet. Maar dat wordt me niet helemaal duidelijk.

Het is totaal niet mijn bedoeling om aan Franks overwegingen te twijfelen. Het is puur mijn nieuwsgierigheid naar het "doelbereik" van de Anthem en wat van invloed is op diens werkingsgebied.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

Bij elke verandering in je set moet/dien je de anthem opnieuw in te regelen. Elke verandering geeft een andere freq. curve in meer of mindere mate (meer hoog/meer bas/ meer midden of juist het tegenovergestelde) dus is de ARC ontregeld in principe. (hoewel het vaak marginaal is)

Ik dacht dat dit eigenlijk vanzelfsprekend was, vandaar dat ik in eerste instantie de vraag niet beantwoorde, schijnbaar is dat dus niet zo.

chansig

Citaat van: frank2 op maart 31, 2013, 10:29:32
Ik dacht dat dit eigenlijk vanzelfsprekend was, vandaar dat ik in eerste instantie de vraag niet beantwoorde, schijnbaar is dat dus niet zo.

Tuurlijk!!!!!!!

Lulkoek zoals ik dan tegen mijn dochter zegt.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: chansig op maart 31, 2013, 10:40:40
Tuurlijk!!!!!!!

Gr Hans

Dit soort opmerkingen apprecieer ik niet. Ik beantwoord vanaf nu geen enkele opmerking meer van je.  :crazy:
(ik houd er niet van om voor leugenaar uitgemaakt te worden)

Dirk

Citaat van: frank2 op maart 31, 2013, 10:48:02

Dit soort opmerkingen apprecieer ik niet. Ik beantwoord vanaf nu geen enkele opmerking meer van je.  :crazy:
manman...zelfs in de beschuldiging van een ander is enige zelfreflectie & nuance je vreemd.

als je "lulkoek" gelijkstelt met "leugenaar" dan kan ik er ook nog wel een paar verzinnen...maar je bent me geen ban waard, dus laat ik die gedachten (althans in dit draadje) maar onuitgesproken

succes met je fanclub, al heb ik het idee dat het ledenaantal niet echt toeneemt.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

John Wx

Citaat van: Dynky op maart 31, 2013, 11:34:47
manman...zelfs in de beschuldiging van een ander is enige zelfreflectie & nuance je vreemd.

als je "lulkoek" gelijkstelt met "leugenaar" dan kan ik er ook nog wel een paar verzinnen...maar je bent me geen ban waard, dus laat ik die gedachten (althans in dit draadje) maar onuitgesproken

succes met je fanclub, al heb ik het idee dat het ledenaantal niet echt toeneemt.

Stalkers zijn toch ook fans   :inlove:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

Perfectionist

Frank dit is ook onzinnig natuurlijk. We modereren je topic strak in de geest van een showcase topic, daarentegen jouw houding roept ook weerstand op.

Ik hoop dat vanaf nu de ongangsverhoudingen weer kunnen normaliseren.
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

Bas Akkerman

Bij elke verandering in je set moet/dien je de anthem opnieuw in te regelen. Elke verandering geeft een andere freq. curve in meer of mindere mate (meer hoog/meer bas/ meer midden of juist het tegenovergestelde) dus is de ARC ontregeld in principe. (hoewel het vaak marginaal is)

Je hebt de Anthem dus weer opnieuw ingeregeld naar aanleiding van de laatste veranderingen? Ok, daar was ik even nieuwsgierig naar.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

Naast de stroomsnoeren waar ik mee bezig ben en welke in een eindfase is zal ik komend jaar niets meer veranderen. Het zal denk ik dus wat rustiger hier worden.

johnhifi

Citaat van: frank2 op maart 31, 2013, 12:53:22
Naast de stroomsnoeren waar ik mee bezig ben en welke in een eindfase is zal ik komend jaar niets meer veranderen. Het zal denk ik dus wat rustiger hier worden.

Wedden voor een biertje?  :D
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

chansig

Deed je toch al bijna  niet...so whats new.Is het in ieder geval duidelijk en kan jij aan andere en jezelf vertellen dat het allemaal aan mij ligt.

Maar even door naar de Anthem: Ander netsnoer geeft een behoorlijke verandering, vervolgens ga je de Anthem opnieuw laten meten en past de boel weer aan,ik ben nieuwsgierig waar de eigenschappen van de kabel (zoals meer diepte, dieper laag, etc) dan weer blijven ? Misschien dat iemand ook met een Anthem deze vraag zou kunnen willen beantwoorden.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

twani

Citaat van: chansig op maart 31, 2013, 10:40:40
Tuurlijk!!!!!!!

Gr Hans
Mijn dochter kan er dan smakelijk om lachen als ik haar op een onzin verhaal betrap en het vervolgens lulkoek noem ;D. Heeft de opvoeding toch nog iets geholpen :D.
Met lachen win je de hele wereld voor je, moet je ook eens proberen Frank, werkt echt ;)

BuSpu

Citaat van: chansig op maart 31, 2013, 14:21:23
Maar even door naar de Anthem: Ander netsnoer geeft een behoorlijke verandering, vervolgens ga je de Anthem opnieuw laten meten en past de boel weer aan,ik ben nieuwsgierig waar de eigenschappen van de kabel (zoals meer diepte, dieper laag, etc) dan weer blijven ? Misschien dat iemand ook met een Anthem deze vraag zou kunnen willen beantwoorden.

Gr Hans
Daar zat ik ook al eerder aan te denken. Je koopt een nieuw snoer maar regelt de Anthem opnieuw in. Dan wordt het dus altijd "een nieuw snoer icm de inregeling van de Anthem". Dan kan het natuurlijk beter klinken maar terug naar de eerdere situatie is lastig want dan moet je de Anthem weer opnieuw inregelen. Je kan misschien curven opslaan dat zou het eenvoudiger maken. Blijf je nog zitten met het inspelen. De kabel verandert soms tijdens het inspelen. Je zou dan elke keer je Anthem weer moeten inregelen  :wacko: Ik zou er redelijk gek van worden denk ik.

Perfectionist

Citaat van: twani op maart 31, 2013, 17:28:28
Enfin, back to audio :pompom:

Dacht ik ook,  haal dan ook je bericht ervoor even leeg.  ;) goed voorbeeld....
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

Martijn M

Hoi Frank,

Als je het ARC-systeem van Anthem zijn werk laat doen, zul je elke keer een net iets ander resultaat in frequentieresponse krijgen, want de posities van de microfoon zijn niet altijd volledig identiek. Het is zeer onwaarschijnlijk dat een andere luidsprekerkabel of interlink - laat staan een stroomkabel - zorgt voor een andere frequentieresponse. Als je na elke aanpassing in de bekabeling de ARC opnieuw afregelt, is het dan niet aannemelijk dat klankverschillen die jij toeschrijft aan de kabels eigenlijk te wijten zijn aan verschillen in instellingen van de Anthem?

Martijn
Dutch & Dutch

twani

Citaat van: keyser op maart 31, 2013, 21:48:20
Hoi Frank,

Als je het ARC-systeem van Anthem zijn werk laat doen, zul je elke keer een net iets ander resultaat in frequentieresponse krijgen, want de posities van de microfoon zijn niet altijd volledig identiek. Het is zeer onwaarschijnlijk dat een andere luidsprekerkabel of interlink - laat staan een stroomkabel - zorgt voor een andere frequentieresponse. Als je na elke aanpassing in de bekabeling de ARC opnieuw afregelt, is het dan niet aannemelijk dat klankverschillen die jij toeschrijft aan de kabels eigenlijk te wijten zijn aan verschillen in instellingen van de Anthem?

Martijn
En precies dát proberen meerdere mensen nu te zeggen, daar bestaat meer dan gerede twijfel over.
Want wat verander je nu eigenlijk?

BuSpu

Op zich kan dat natuurlijk en zo lang het maar goed/beter klinkt ben je goed bezig alleen conclusies zijn dan erg glad ijs.

twani

Citaat van: BuSpu op maart 31, 2013, 21:56:12
Op zich kan dat natuurlijk en zo lang het maar goed/beter klinkt ben je goed bezig alleen conclusies zijn dan erg glad ijs.
En dus kun je ze niet als zijnde de waarheid neerpennen.  Uiteindelijk gaat het altijd om hoe je het zelf vindt klinken.
De vraag is of ARC in dit geval niet als een soort nivellatie systeem optreed.