Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Je hebt uiteraard een punt...Ik zal ook niet ontkennen dat ik de posts van Frank aandachtig lees. Zoals eerder aangegeven probeer ik ook de bril van Frank op te zetten en die staat me best wel oke. Zo zijn er denk ik wel weer mensen die lezen op die manier en voorzichtig reageren omdat men weet wat er wel en niet mag hier.

De reactie van Kwabber is zo'n voorbeeld hiervan..of vind je dat dit niet kan/mag ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Deleted member

Mijn vader zei vroeger al "Cést le ton qui fait la musique..." en dat geldt hier nog steeds. Ik vind de reactie van kwabber een beetje TE confronterend geformuleerd.

De insteek is niet inhoudelijk discussiëren, maar meer gericht op het onderuit halen van een bewering.
Stereo-fan for life!

Pjotr

Ik volg Franks topic met enige regelmaat en vind het leuk om over zijn ervaringen te kunnen lezen. Sommige zaken gaan mij wat te ver, zoals die hele batterij aan stroomtweaks. Zelf heb ooit een Kemp SNS plug geprobeerd. Ik meende een verschil te horen, maar dat was me geen €125,- waard.

Ik bewonder Frank zijn vasthoudendheid en doorzettingsvermogen om middels uitgebreide tweaks voor hem het uiterste uit zijn componenten te halen. Ik heb daar het geduld niet voor en was waarschijnlijk al lang naar de winkel gelopen om een andere set te luisteren/kopen.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Kwabbernoot

@Technative:
Citaat van: Kwabbernoot op maart 27, 2013, 09:03:32
En uit je verslag van je Vicol bruggen, voor zover ik weet je laatste hier gepubliceerde luisterervaring.
Ben ik correct als ik stel dat de set-up bij de vicol bruggen gelijk is aan de hierboven genoemde "oude situatie"?
Zo ja, hoe kan het dan dat je twee keer totaal verschillend praat over dezelfde set-up?
Zo nee, wat is er verder dan nog veranderd?

Groeten...

Dit TE confronterend geformuleerd?  :blink:

Wat ik daarna wel wat harder plaatste was een antwoord op Snowmaster die op zijn geheel eigen manier sugar-coated onzin en venijn spuwde. En daar heb jij dan schijnbaar weer geen problemen mee.

Groeten...

Deleted member

Ach, het is over en weer. Waar er twee vechten hebben er twee schuld he... Bovendien is het niet aan mij om hierover te oordelen. Er werd naar mijn mening over die post gevraagd.

Maar ik denk dat dit een wespennest gaat worden waar ik me liever niet in ga mengen!  :angel:
Stereo-fan for life!

Deleted Member 2

Pffffff.  :(

Het is en blijft toch een leuke hobby. ;D

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op maart 28, 2013, 17:47:18
Pffffff.  :(

Het is en blijft toch een leuke hobby. ;D
Het geeft zo lekker veel energie hè? ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op maart 28, 2013, 17:50:27
Het geeft zo lekker veel energie hè? ;D

12 paardekrachten waarvan 6 aan 6 een tegenover gestelde kant uit trekken. Power genoeg....

Vind je het dan nog gek dat Noord en Zuid Korea geen vriendjes worden?

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op maart 28, 2013, 17:56:14
12 paardekrachten waarvan 6 aan 6 een tegenover gestelde kant uit trekken. Power genoeg....

Vind je het dan nog gek dat Noord en Zuid Korea geen vriendjes worden?
Franks topic is de Noord-Korea van dit topic? Explosief topic, dat moet ik toegeven dat ik zeker waardeer om Franks eerlijke mening.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

Vandaag bij wenw audiio geweest en heb de furutech alpha 3 afgerekend, deze speelt ondertussen in mijn set en is aangesloten op de Anthem. Fijne kabel en een stuk beter dan de Lapp. (als is deze 10x goedkoper!)

Heb ook nog naar Proarc speakers geluisterd, nieuwprijs 3000 euro, dit waren tweedehandse voor 1800 euro. Heb deze vergeleken met de mini dancer 2, die qua nieuwprijs 1500 euro duurder is. Ik kon niet zeggen dat de een beter was dan de andere. De Proarc was directer met een zeer mooie klankkleur, de MD2 was wat rustiger, neutraler met meer diepte. Mijn lichte voorkeur was voor de Proarc.
(set was aangesloten via een klasse A versterker van audioflight en esoteric cd speler en buis VV.)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Deleted Member 2

ook ik waardeer de eerlijkheid van de uitingen van Frank.

Ook ik krab wel eens op het nog niet kalende maar wel rijkelijk van grijze haren voorziene hoofd. ;D

KlipschHT

Citaat van: frank2 op maart 28, 2013, 18:46:46
Vandaag bij wenw audiio geweest en heb de furutech alpha 3 afgerekend, deze speelt ondertussen in mijn set en is aangesloten op de Anthem. Fijne kabel en een stuk beter dan de Lapp. (als is deze 10x goedkoper!)

Heb ook nog naar Proarc speakers geluisterd, nieuwprijs 3000 euro, dit waren tweedehandse voor 1800 euro. Heb deze vergeleken met de mini dancer 2, die qua nieuwprijs 1500 euro duurder is. Ik kon niet zeggen dat de een beter was dan de andere. De Proarc was directer met een zeer mooie klankkleur, de MD2 was wat rustiger, neutraler met meer diepte. Mijn lichte voorkeur was voor de Proarc.
(set was aangesloten via een klasse A versterker van audioflight en esoteric cd speler en buis VV.)

Mooie aanschaf Frank! Je hebt zeker de ProAc D15 gehoord? Die heb ik ook eens gehoord bij Hifistudio in Weerdinge, op een Krell 400XI...wat een combi  :o . Echt mooi!
Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)

frank2

Ja dat was het type.

Moet zeggen dat de alpha kabel erg lekker speelt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Cyreg

frank2, heb je de Vibex rechtstreeks op de IEC C15 vd aparte audio netgroep?  :unsure:
....of toch anders?
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

frank2

De Vibex is aangesloten via een furutech koper welke rechtstreeks op de aanvoerkabel zit ( de hft kabel) deze zit rechtstreeks op de aparte audiogroep. De aardedraad is apart en rechtstreeks aangesloten op de aardpen.

Deleted Member 2

Klinkt goed Frank. Was de olie toch minder of van te weinig meerwaarde? Inmiddels de Iego's aan de Furutech?

Groet,

Henk

frank2

Citaat van: Onder013 op maart 28, 2013, 19:47:45
Klinkt goed Frank. Was de olie toch minder of van te weinig meerwaarde? Inmiddels de Iego's aan de Furutech?

Groet,

Henk

De oliekabel had een iets andere sound, meer bas, mooi hoog en iets anders midden. Maar ik vond de alpha evenwichtiger en vooral de ruimtelijkheid beduidend beter, de oliekabel had dit minder en was bovendien ook nog een stuk duurder.

Ik speel nog wel met furutech. Dat laat ik ook even zo.

Rusher

Citaat van: frank2 op maart 28, 2013, 18:46:46Heb ook nog naar Proarc speakers geluisterd, nieuwprijs 3000 euro, dit waren tweedehandse voor 1800 euro. Heb deze vergeleken met de mini dancer 2, die qua nieuwprijs 1500 euro duurder is. Ik kon niet zeggen dat de een beter was dan de andere. De Proarc was directer met een zeer mooie klankkleur, de MD2 was wat rustiger, neutraler met meer diepte. Mijn lichte voorkeur was voor de Proarc.

Is de Usher bij lang luisteren dan weliswaar prettiger?

frank2

Citaat van: Rusher op maart 28, 2013, 20:16:16
Is de Usher bij lang luisteren dan weliswaar prettiger?

Ik denk het, maar het is echt een smaakkwestie en een kwestie van uitproberen.

chansig

Heb je de Anthem nu ook weer opnieuw moeten laten inmeten ? Dat moest na het inspelen van de speakerkabels toch ook ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Cyreg

Citaat van: frank2 op maart 28, 2013, 19:44:16
De Vibex is aangesloten via een furutech koper welke rechtstreeks op de aanvoerkabel zit ( de hft kabel) deze zit rechtstreeks op de aparte audiogroep. De aardedraad is apart en rechtstreeks aangesloten op de aardpen.

Bedankt frank < en OK, dus > ad HifiTuning netkabel, geinstalleerd als aparte netgroep, zit ah eind 'n Furutech C15 (koperen?FI-11Cu?) direct op de ingang vd contra IEC op de Vibex.
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

frank2

Citaat van: Cyreg op maart 30, 2013, 17:34:05
Bedankt frank < en OK, dus > ad HifiTuning netkabel, geinstalleerd als aparte netgroep, zit ah eind 'n Furutech C15 (koperen?FI-11Cu?) direct op de ingang vd contra IEC op de Vibex.

Ja een koperen furutech FI 11 cu. Misschien dat dat nog een betere wordt maar dat is voor de toekomst.

Pinohelmond

:threadclosed:
Citaat van: chansig op maart 30, 2013, 16:56:52
Heb je de Anthem nu ook weer opnieuw moeten laten inmeten ? Dat moest na het inspelen van de speakerkabels toch ook ?

Gr Hans

Lijkt me dat dit een must is..
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

YamahaRXV

Leuk te lezen dat je keus uiteindelijk toch op de Furutech Alpha 3 is gevallen Frank  ;)

Fijn kabeltje hé (zoals ik al aangaf  :P  ;))
Met Furutech connectoren is de Alpha 3 iets minder dynamisch klinkend dan met Iego,s en ook in het hoog wat minder ''uitbundig''.
Waarschijnlijk voor jouw situatie dan ook wel de beste optie  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Snowmaster

Ai, gaat ie weer dynamiek inleveren.
Hij had het al moeilijk om dit naar voren te krijgen. Is behoorlijk gelukt, maar hield een paar weken geleden nog niet over op de Lapps.  Zijn set kan nl. nog meer.
Ondertussen schijnt dit toegenomen te zijn, maar ik ben nog niet bij Frank geweest en laat mij tzt gewoon verrassen  ;D.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)