Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Syphon

Wat is nou de waarheid mbt inspelen? Kan dit echt?
Zijn er artikelen over te vinden? Zelf vind ik het moeilijk te geloven.

Hoe je namelijk hoe je set 200 uur geleden klonk. Dat is toch moeilijk te herinneren?

Martin!!!

Citaat van: Syphon op maart 24, 2013, 19:08:44
Wat is nou de waarheid mbt inspelen? Kan dit echt?
Zijn er artikelen over te vinden? Zelf vind ik het moeilijk te geloven.

Hoe je namelijk hoe je set 200 uur geleden klonk. Dat is toch moeilijk te herinneren?

In mijn geval met de Chord Indigo Digital, de demo kabel klonk fantastisch. De nieuwe daarentegen bij het aasluiten koud uit het kistje bagger. Schel, geen dynamiek, raar stereobeeld enz. Nadat ik deze kabel 24/7 heb laten spelen hoorde ik iedere ochtend een verbetering tov de vorige ochtend en na goed een week, hoorde ik geen verschillen meer. Ik ben er nu meer dan tevreden over. Voor de demo van deze kabel geloofde ik ook niet in de 'extreme' verschillen tussen kabels en voor de aanschaf van de kabel ook niet echt in het 'inspeel verhaal'.

Inmiddels weet ik beter........... tja er zijn er hier genoeg gerenomeerde leden die anders beweren, excuses aan hen!

mainly British stuff

YamahaRXV

Je kan evt. als je het inspeelproces te lang vindt duren je nieuwe kabels aan een cable cooker hangen, dit scheelt enorm veel inspeeluren  ;)
Als ik mij niet vergis heeft Peter van Hifi Supply er ook ééntje waar je (uiteraard) tegen betaling je kabels kan laten ''inspelen''.
Antoine Pouwels van Peacock Audio levert de bij hem aangekochte kabels standaard al 90 % ingespeeld doordat deze aan de cable cooker hebben gehangen.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

erik s.

klanten kunnen bij mij ook de kabels krijgen na een week aan de toaster, maar veel klanten willen ze snel in huis hebben of in ongeopende verpakking.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Lucky.L

Gaat mijn nieuwe schemerlamp ook mooier/beter branden na 100 uur?

mvg
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

VlisChris

Jongens, als jullie niet geloven in inspelen, wat is dan de reden dat je reageert?
Dat is nergens voor nodig, en daar is het showcase gedeelte ook totaal niet voor bedoeld :)

YamahaRXV

Citaat van: erik s. op maart 24, 2013, 19:44:23
klanten kunnen bij mij ook de kabels krijgen na een week aan de toaster, maar veel klanten willen ze snel in huis hebben of in ongeopende verpakking.

Hoi Erik, ik wist niet dat jij ook de beschikking had over een cable cooker/toaster  ???

Overigens nog bedankt voor je goede en snelle service (zie laatste bestellinkje van mij  ;))
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Lucky.L op maart 24, 2013, 19:47:53

mvg

Grappenmaker.... :-X :nowink:

Lucky.L

Citaat van: Christiaan S op maart 24, 2013, 19:49:09
Jongens, als jullie niet geloven in inspelen, wat is dan de reden dat je reageert?
Dat is nergens voor nodig, en daar is het showcase gedeelte ook totaal niet voor bedoeld :)
Ik was gewoon nieuwsgierig!

mvg
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

VlisChris

Dat is mooi.
Zullen we het hier bij laten @ een ieder die niets heeft met inspelen? Dank u.

Lucky.L

Maar nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag!

mvg

frank2

LIjkt me duidelijk
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

hatfylld

wanneer kabels worden 'ingespeeld', is het dan noodzakelijk om het volume aan te zetten?  ik lees hier wat berichten over buren die niet zo blij waren met het inspelen.
ik begrijp als je kabels 200 uur wilt inspelen je dat zo snel mogelijk achter de rug wilt hebben.  onduidelijk is het alleen dat daarvoor ook volume noodzakelijk is.  mijn boerenverstand zegt me dat er alleen een signaal door de kabel gejaagd moet worden.
Tannoy Arden mk.I - Luxman C-02 / M-02 - Technics SL-1500C / CineMag 3440A (SUT) / Denon DL-103 (FG2) - Mac Mini (Roon)

AbZ

Citaat van: hatfylld op maart 25, 2013, 17:07:45
wanneer kabels worden 'ingespeeld', is het dan noodzakelijk om het volume aan te zetten?  ik lees hier wat berichten over buren die niet zo blij waren met het inspelen.
ik begrijp als je kabels 200 uur wilt inspelen je dat zo snel mogelijk achter de rug wilt hebben.  onduidelijk is het alleen dat daarvoor ook volume noodzakelijk is.  mijn boerenverstand zegt me dat er alleen een signaal door de kabel gejaagd moet worden.
Als het werkt, dan zal er toch wel een bepaald aantal KWh doorheen gejaagd moeten worden?

erik s.

er gaat dus alleen signaal door een luidsprekerkabel als het volume aan staat.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

AbZ

Citaat van: erik s. op maart 25, 2013, 17:11:33
Wat beveel je aan voor cable cooking?
Snel dichtschroeien op hoog vuur en dan nog ff zachtjes laten garen?

hatfylld

Citaat van: erik s. op maart 25, 2013, 17:11:33
maar dat hoeft dus helemaal niet op burenergerniveau te zijn.  of zou het sneller gaan bij hoger volume?
Citaat van: AbZ op maart 25, 2013, 17:10:46
Als het werkt, dan zal er toch wel een bepaald aantal KWh doorheen gejaagd moeten worden?
ongetwijfeld ;)
Tannoy Arden mk.I - Luxman C-02 / M-02 - Technics SL-1500C / CineMag 3440A (SUT) / Denon DL-103 (FG2) - Mac Mini (Roon)

frank2

Citaat van: hatfylld op maart 25, 2013, 17:18:38
maar dat hoeft dus helemaal niet op burenergerniveau te zijn.  of zou het sneller gaan bij hoger volume?ongetwijfeld ;)

als er maar volume is gaat het vanzelf. Hoeft niet hard te zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

AbZ

Citaat van: frank2 op maart 25, 2013, 18:23:56
als er maar volume is gaat het vanzelf. Hoeft niet hard te zijn.
't Is kennelijk meer iets homeopathisch.  Beterschap dan maar!

frank2

@ABZ: zou je een keer kunnen ophouden met flauwe opmerkingen  :devil: ik ken de melige flauwe niet leuke opmerkingen van jou nu wel.

Als je wat nuttigs te schrijven hebt ben je welkom blijf anders weg!

En lees onderstaand:

AbZ

Beste, ik voer hier geen discussie.  Deed zelfs een poging om te begrijpen
hoe men zich dit gebeuren voorstelt.  Over humor zal ik je niet snel iets vragen.

Perfectionist

Tja grens van Christiaan was duidelijk, waarom doelbewust negeren? Zo jammer dat we dan na meerdere keren waarschuwen weer naar het banmiddel moeten grijpen. Als een grens meerdere keren door een admin wordt getrokken houd je daar dan gewoon aan...... Ban voor Abz....ook vanwege optelsom van acties in dit topic....
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

Snowmaster

Citaat van: Lucky.L op maart 24, 2013, 19:47:53

mvg

Ik snap dat je dit als grap bedoelt, maar je slaat wel de spijker op zijn kop.
Of....ben je echt zo dom dat je dit niet weet ?
Ik meen dit heel serieus !  Iedereen die zich over mijn antwoord verbaast....denk er eens over na !

Citaat van: YamahaRXV op maart 24, 2013, 19:55:21
Grappenmaker.... :-X :nowink:

Toch zegt hij geen rare dingen, want er zijn best veel "stroomzaken" om ons heen die veranderen tijdens het gebruik.  Het is allemaal natuurlijk of geproduceerd materiaal en daarom onderhevig aan invloeden.
Hierdoor wijzigt het lichtjes in zijn eigenschappen. Probleem is dat wij er vaak aan voorbij gaan of er geen acht op slaan omdat het totaal onbelangrijk is voor het dagelijkse leven.
Een nieuwe en een oude lamp ogen vaak anders, maar dat kunnen wij verklaren en dus vinden wij het niet vreemd.
Wat doet een lamp bv. vlak voor hij kapot gaat? 

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

chansig

Rare is dat ik best wel aannemen en eigenlijk denk: Dat klopt. Alleen de vraag is dan weer (en daar vind je iemand dan beperkt in) is het zienbaar en dus sprake van een verschil.

Maar goed dit soort opmerkingen zijn in dit topic niet gepast, ook in andere topics overigens niet. Maar het komt wel de sfeer van het forum ten goede....dat dan weer wel.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

twani

Oftewel zoals Hans Teeuwen al zei over dat hele kleine beestje op de bodem van de grote oceaan:

"What the Fuck maakt 't uit, ik kom daar nooit"!  ;D