Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Mooi he  ;D, en alles gaat steeds beter klinken...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Robiwan

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

frank2

Klopt, alleen nog de stroomsnoeren iets aanpassen, verder heb ik geen echte wensen.
Ja als ik heel veel geld heb een nieuwe EV, zoals de plinius 103.
En verder nog 1 HDMI snoer...

Verder geen wensen, klinkt gek, heb het vast al vaker geschreven, maar ik heb het nu praktisch voor elkaar, wat finetunen met stroomsnoeren en "fertig".
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Robiwan

Citaat van: frank2 op maart 17, 2013, 08:24:53
Klopt, alleen nog de stroomsnoeren iets aanpassen, verder heb ik geen echte wensen.

Verder geen wensen, klinkt gek, heb het vast al vaker geschreven, maar ik heb het nu praktisch voor elkaar, wat finetunen met stroomsnoeren en "fertig".

dat mag wel eens na bijna 7 jaar :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

johnhifi

Citaat van: frank2 link=topic=49503. msg2383316#msg2383316 date=1363505093

Wedden voor een biertje van niet?  :D
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

frank2

Citaat van: johnhifi op maart 17, 2013, 08:29:14
Wedden voor een biertje van niet?  :D
Ik moet toch wat te schrijven hebben,anders hebben jullie niks te lezen. :D

Ruud-

Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

twani

twani

Vik

Toch de Alpha 3 al in huis om te testen.. ik ben benieuwd naar je bevindingen.  :)

Ik zie dat je zelf stekkers gaat monteren, gebruik je wel een moment schroeven draaier?

Het is toch wel best wel precisie werk want je kan de boel of te zacht of te hard aan draaien.  Het mooiste is een WBT moment schroevendraaier.

Ik heb thuis de Furutech FP-3TS20,  FP-3TS762 en de Alpha 3. Allen voorzien met Fl-E35/Fl-25 Gold connectors

De Alpha 3 (niet afgeschermd) wordt meestal gebruikt voor eindversterkers en de bovenste 2 voor digitale bronnen.

Ik heb de 3TS20 en de 3TS762  (beiden afgeschermd) geprobeerd op mijn Denon AVP maar de Alpha 3 klinkt echt beter.  Ik ga de Alpha ook eens proberen om mijn Oppo.

Ik vind de Alpha 3 toch wel een van de mooiste kabels van Furutech.

Waar ik mijn Denon AVP heb gekocht gebruiken ze zelf een Groneberg Quattro Reference met Oyaide pluggen. Deze ben ik nu aan het testen op de AVP.   

Ik heb net een nieuwe versterker dus eerst even een tijdje spelen en dan weer de Alpha 3 proberen op de Denon.

Citaat van: frank2 op maart 16, 2013, 09:02:26
Afgelopen week heb ik eindelijk mijn Vibex One koper stekkerblok in ontvangst genomen, deze was net ingespeeld, dus dat scheelde mij veel tijd. Het blok maakt inderdaad waar, waarvoor ik 'm gekocht heb, een mooi vol doch helder geluidsbeeld en geen last van hoge tonen of S klanken. Nu was dat al zeer weinig, maar aangezien ik eem perfectionist ben wilde ik het laatste beetje ook weg hebben.

Gisteren het oude blok naar WenW audio teruggebracht en maar meteen 3 stroomsnoeren meegenomen, om te kijken wat dat doet tov. mijn Lapp kabel. De Lapp kabel stroomsnoer die ik nu gebruik is een stuk beter dan Belden, maar is iets laidback met een redelijke tot goede resolutie.
De stroomsnoeren die ik heb meegenomen:
- Oliegevulde stroomsnoer van wenw audio (Keyser kent deze) (deze is ingespeeld)
- LiveCable spc
- furutech alpha 3 (niet ingespeeld)

De furutech alpha moet ik nog inspelen. De oliegevulde kabel presteert uitzonderlijk goed, grote definitie, vol geluid en toch mooi helder, mooie neutrale kabel. De LiveCable is de duurste adviesprijs 2300 euro, heb ik 2 min. gehoord, bijzonder mooi smooth hoog en mid, alleen totaal geen bas. Kabel is ingespeeld.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Snowmaster

Citaat van: frank2 op maart 17, 2013, 08:24:53

Afgelopen twee weken had ik weinig tijd voor het forum. Daarom ben ik dit topic nog maar eens gaan lezen vanaf de 3e week in februari. Bakje koffie erbij  :coffee:
Ik moet eerlijk zeggen....BIG FUN  :D.
Ook de onderlinge reacties van Zomereng, Twani en vele anderen zijn gewoonweg heerlijk om te lezen.   Ze slaan de spijker best vaak op zijn kop en de grijns op mijn gezicht werd steeds groter.
Door onze verbouwing neem ik vanzelf enige afstand van het audiofiele leven en als je er op een afstandje naar kijkt, dan komt er een moment dat je denkt......ben ik ook zo gek ???   :clapping:
Blijkbaar wel... :pompom:....alleen nu effe niet  :worship:.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Deleted member

Volgens mij ben jij de gekste Snowmaster!  :D ;)

Zo nu en dan afstand nemen is erg goed trouwens, geeft je idd. de mogelijkheid 't even vanaf een afstandje te observeren en "te bezinnen".  :)

frank2

Citaat van: vik op maart 17, 2013, 09:31:26
Toch de Alpha 3 al in huis om te testen.. ik ben benieuwd naar je bevindingen.  :)

Ik heb thuis de Furutech FP-3TS20,  FP-3TS762 en de Alpha 3. Allen voorzien met Fl-E35/Fl-25 Gold connectors

De Alpha 3 (niet afgeschermd) wordt meestal gebruikt voor eindversterkers en de bovenste 2 voor digitale bronnen.

Ik heb de 3TS20 en de 3TS762  (beiden afgeschermd) geprobeerd op mijn Denon AVP maar de Alpha 3 klinkt echt beter.  Ik ga de Alpha ook eens proberen om mijn Oppo.

Ik vind de Alpha 3 toch wel een van de mooiste kabels van Furutech.

Waar ik mijn Denon AVP heb gekocht gebruiken ze zelf een Groneberg Quattro Reference met Oyaide pluggen. Deze ben ik nu aan het testen op de AVP.   

Ik heb net een nieuwe versterker dus eerst even een tijdje spelen en dan weer de Alpha 3 proberen op de Denon.

Ik heb aan de alpha 3 voorlopig standaard stekkers gemonteerd. Heb deze aan de sat tuner gehangen en die staat 15 uur aan. Valt al wel op dat na 11 uur de sound begint op te krabbelen. Weet nu al bijna zeker dat deze kabel beter klinkt dan mijn huidige Lapp. Maar ik hoor ook wel duidelijk dat hij er nog lang niet is.

Ik zal deze kabel eind deze week na ongeveer 100 uur gaan vergelijken met de oliekabel. Ik zal zeker mijn ervaringen hier posten.

Mbt. de oliekabel, deze is/klinkt erg goed. Deze geeft een zeer vol geluid en is toch helder met een fijn hoog wat niet benadrukt wordt, de kabel is dynamiekrijk en geeft een mooie plaatsing. Diepte en ruimtelijkheid zijn aanwezig en zijn goed. Ook geeft deze kabel een mooie diepe strakke gelaagde bas. Een kabel die ik zeker wel zou willen kopen.

frank2

Deze week ga ik ook de Vicol bruggen vergelijken met mijn andere bruggen. Ze zijn nu 170 uur ingespeeld.
Een kleine review zal ik in het Vicol topic plaatsen.

Pjotr27

Citaat van: frank2 op maart 18, 2013, 09:21:58
Deze week ga ik ook de Vicol bruggen vergelijken met mijn andere bruggen. Ze zijn nu 170 uur ingespeeld.
Een kleine review zal ik in het Vicol topic plaatsen.

Ben benieuwd...

Is er veel prijsverschil tussen de Furutech Alpha en de "Olie" kabel?
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Vik

Ik ben benieuwd Frank.

Wat voegt olie nou eigenlijk toe in een kabel?  Apart... nog nooit van gehoord.

Citaat van: frank2 op maart 18, 2013, 09:05:41
Ik heb aan de alpha 3 voorlopig standaard stekkers gemonteerd. Heb deze aan de sat tuner gehangen en die staat 15 uur aan. Valt al wel op dat na 11 uur de sound begint op te krabbelen. Weet nu al bijna zeker dat deze kabel beter klinkt dan mijn huidige Lapp. Maar ik hoor ook wel duidelijk dat hij er nog lang niet is.

Ik zal deze kabel eind deze week na ongeveer 100 uur gaan vergelijken met de oliekabel. Ik zal zeker mijn ervaringen hier posten.

Mbt. de oliekabel, deze is/klinkt erg goed. Deze geeft een zeer vol geluid en is toch helder met een fijn hoog wat niet benadrukt wordt, de kabel is dynamiekrijk en geeft een mooie plaatsing. Diepte en ruimtelijkheid zijn aanwezig en zijn goed. Ook geeft deze kabel een mooie diepe strakke gelaagde bas. Een kabel die ik zeker wel zou willen kopen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

frank2

Citaat van: vik op maart 18, 2013, 09:42:16
Ik ben benieuwd Frank.

Wat voegt olie nou eigenlijk toe in een kabel?  Apart... nog nooit van gehoord.

Geen idee, maar het klinkt erg goed. Het zou trillingen of zoiets kunnen ondervangen..

Former member 78

De kabel klinkt iig niet ''vet'' :D
Ik heb trouwens de goedkoopste uitvoering thuis gehad, met de instap Furutech banaantjes.

Cyreg

setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

frank2

Citaat van: Cyreg op maart 18, 2013, 12:14:16
frank2, hoe gaat het met de Vibex Cu?

Die is ingespeeld en klinkt beter/mooier dan de oude blauwe Vibex.

evilniek

Je zou die kabel nog ff in de frituur kunnen gooien, krijg je een nog crisper geluid van.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Former member 78

Citaat van: evilniek op maart 18, 2013, 12:52:16
Je zou die kabel nog ff in de frituur kunnen gooien, krijg je een nog crisper geluid van.

Op welke temperatuur moet dat volgens jou?

Cyreg

Citaat van: frank2 op maart 18, 2013, 12:28:40
Die is ingespeeld en klinkt beter/mooier dan de oude blauwe Vibex.

Had je die blauwe Vibex ooit 'ns vergeleken met de Furutech TP60? Of vergis ik me  :unsure:
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

frank2

Citaat van: Cyreg op maart 18, 2013, 13:24:09
Had je die blauwe Vibex ooit 'ns vergeleken met de Furutech TP60? Of vergis ik me  :unsure:

Ik heb in eerste instatie alle Furutech blokken met elkaar vergeleken, daarna een CP Audio en nog een paar anderen. De Vibex geeft een geheel ander geluid dan de furutech, de furutech tp60 en de gene die daarna komt is erg helder met nadruk op het hoog, en is niet zuiver, (een beetje rauw) de 609 is wel zuiver maar geeft nog meer nadruk op het hoog, is dus te helder. De Vibex is rustiger, wel dynamiekrijk, maar geeft een vol geluid is helder maar geeft nergens nadruk op. Persoonlijk vind ik de Vibex een beter blok wat ook nog eens niet overprized is zoals furutech. Als je ze zou vergelijken dan zal in eerste instantie het Vibex blok saai klinken en de furutech dynamiekrijk, luister je een paar dagen dan hoor je dat de Furutech teveel hoog geeft, te helder is, en zal je de Vibex prettiger vinden klinken. Dat is tenminste mijn ervaring.

frank2

Citaat van: evilniek op maart 18, 2013, 12:52:16
Daar had ik nog niet aan gedacht. ik ga het meteen proberen lekker met mayo en curry ;)