Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Erik, hier kun je niet tegen discusieren, laat maar. Mensen die hier nog nooit geweest zijn en zij weten dat ik een bas probleem heb, slechte akoestiek, een anthem slechter is tov een tact,  Echt ongelofelijk.

Gelukkig trek ik mijn eigen plan...    alleen schrijf ik hier in dit topic gewoon steeds minder....
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Former member 78

Het is wat Frank, met dat Kijkshop setje lukt het gewoon niet :D

frank2

Citaat van: ArjanR1 op maart 11, 2013, 08:47:00
Het is wat Frank, met dat Kijkshop setje lukt het gewoon niet :D
Ja wat wil je was in de aanbieding voor 19,99 euro :D
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Former member 78

BuSpu

Citaat van: frank2 op maart 11, 2013, 08:41:54
Erik, hier kun je niet tegen discusieren, laat maar. Mensen die hier nog nooit geweest zijn en zij weten dat ik een bas probleem heb, slechte akoestiek, een anthem slechter is tov een tact,  Echt ongelofelijk.

Gelukkig trek ik mijn eigen plan...    alleen schrijf ik hier in dit topic gewoon steeds minder....
Wat jij wilt, het was een goedbedoelde suggestie  :-\

chansig

Frank jij adviseert ook een ieder te pas en te onpas een Vicol kabel of een Anthem. Dit doe je zonder dat je de situatie kent. Maar dan noem je het delen van ervaringen...

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

BuSpu

Citaat van: AbZ op maart 10, 2013, 22:51:32
en aan het doel van het gepruts met stekkerblokken voorbijgaat.
daar lijkt het op inderdaad ;)

cardas49

Zonde, vooral niet doen.

Het staat iedereen vrij om zijn / haar mening te uiten in andermans topic, maar wanneer de TS zich belemmert gaat voelen in zijn eigen topic klopt er iets niet. Verder maakt het volgens mij niets uit of de drang naar verbetering ontstaat uit ongenoegen met een aspect van de prestatie of de fun van de laatste paar procent setontwikkeling. De ene forummer is eerder tevreden dan de ander, en waar het aanpassen ophoudt, en het volledige genot van luisteren begint is voor iedereen anders. 

Neemt verder niet weg dat adviezen van anderen best waardevol kunnen zijn, en wanneer je niet uit eigen ervaring weet of het advies van een ander een positief effect heeft op je set, je het niet direct af hoeft te wijzen.

Citaat van: frank2 op maart 11, 2013, 08:41:54
Alleen schrijf ik hier in dit topic gewoon steeds minder....
Nvidia Shield | Arcam AVR11
Revel M106, C205, S206 | Klipsch R-115SW
Epson TW9200W | Kingpin TAB270
Schiit Gungnir MB | Jotunheim 2 | Hifiman Edition XS

Kingpin

Citaat van: mark235 op maart 11, 2013, 10:49:47
De ene forummer is eerder tevreden dan de ander, en waar het aanpassen ophoudt, en het volledige genot van luisteren begint is voor iedereen anders. 
7 jaar tweaken is ook niet niets! Dat zou ik niet volhouden :D
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

frank2

Afgelopen week heb ik eindelijk mijn Vibex One koper stekkerblok in ontvangst genomen, deze was net ingespeeld, dus dat scheelde mij veel tijd. Het blok maakt inderdaad waar, waarvoor ik 'm gekocht heb, een mooi vol doch helder geluidsbeeld en geen last van hoge tonen of S klanken. Nu was dat al zeer weinig, maar aangezien ik eem perfectionist ben wilde ik het laatste beetje ook weg hebben.

Gisteren het oude blok naar WenW audio teruggebracht en maar meteen 3 stroomsnoeren meegenomen, om te kijken wat dat doet tov. mijn Lapp kabel. De Lapp kabel stroomsnoer die ik nu gebruik is een stuk beter dan Belden, maar is iets laidback met een redelijke tot goede resolutie.
De stroomsnoeren die ik heb meegenomen:
- Oliegevulde stroomsnoer van wenw audio (Keyser kent deze) (deze is ingespeeld)
- LiveCable spc
- furutech alpha 3 (niet ingespeeld)

De furutech alpha moet ik nog inspelen. De oliegevulde kabel presteert uitzonderlijk goed, grote definitie, vol geluid en toch mooi helder, mooie neutrale kabel. De LiveCable is de duurste adviesprijs 2300 euro, heb ik 2 min. gehoord, bijzonder mooi smooth hoog en mid, alleen totaal geen bas. Kabel is ingespeeld.

johnhifi

Frank als jij ooit gaat luisteren bij anderen, die niet zo'n door en doorgetweakte set hebben maar simpelweg een paar mooie componenten gecombineerd hebben tot een goedklinkende set (zoals ikzelf), kun jij dan ontspannen luisteren? Of let je dan automatisch op details en ga je in je hoofd vanalles analyseren?

... kun jij überhaupt ontspannen luisteren?
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

frank2

Citaat van: johnhifi op maart 16, 2013, 09:10:20
Frank als jij ooit gaat luisteren bij anderen, die niet zo'n door en doorgetweakte set hebben maar simpelweg een paar mooie componenten gecombineerd hebben tot een goedklinkende set (zoals ikzelf), kun jij dan ontspannen luisteren? Of let je dan automatisch op details en ga je in je hoofd vanalles analyseren?

... kun jij überhaupt ontspannen luisteren?

Ik luister zeker wel eens naar andere sets, en als die set redelijk tot goed klinkt kan ik daar zeker goed naar luisteren, ook merk ik dan dat mijn eigen set zeer goed presteert, maar ik kan ook heel goed luisteren naar een eenvoudige set, op de slaapkamer staat een heel eenvoudig setje 2 jamo speakers, kleine versterker, klinkt ook lekker... Ik analyseer niet zo zeer het geluid, maar als ik iets hoor wat mij minder bevalt wil ik dat verbeteren als dat mogelijk is.

frank2

Oh en niet te vergeten, ben ondertussen de Vicol bruggen aan het inspelen, eind dit weekend 150 uur gespeeld, tov mijn cardas bruggen en de standaard usher brug geven deze bruggen een duidelijke verbetering in het geluidsbeeld, dieper, strakke bas en gelaagdheid..

Ik zit elke avond te genieten als ik weer muziek aan het luisteren ben.

johnhifi

Citaat van: frank2 op maart 16, 2013, 09:41:57
Oh en niet te vergeten, ben ondertussen de Vicol bruggen aan het inspelen, eind dit weekend 150 uur gespeeld, tov mijn cardas bruggen en de standaard usher brug geven deze bruggen een duidelijke verbetering in het geluidsbeeld, dieper, strakke bas en gelaagdheid..

Ik zit elke avond te genieten als ik weer muziek aan het luisteren ben.

Genieten is toch het doel. Ik ben blij dat ik jouw onrust niet heb, dat mag je gerust weten. Ik heb al meer dan genoeg aan mijn hoofd om ook nog eens eindeloos te gaan tweaken. Lijkt voor jou wel bijna een dagtaak!  :D
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Deleted member

Citaat van: johnhifi op maart 16, 2013, 09:47:35
Genieten is toch het doel. Ik ben blij dat ik jouw onrust niet heb, dat mag je gerust weten. Ik heb al meer dan genoeg aan mijn hoofd om ook nog eens eindeloos te gaan tweaken. Lijkt voor jou wel bijna een dagtaak!  :D

Dat toch ook het mooie van de muziek-hobbie? Het heeft zoveel facetten dat je altijd wel ergens je ei in kwijt kan. De een doet dat emotioneel met muziek of film, de ander doet dat sociaal door als een bezetene op dit forum te posten over z'n set en muziek beleving, de ander doet dat door als een idioot (excusez le mot Frank! no harm intended...  :crazy: ) met kabels, connectors, stekkerblokken enzovoorts in de weer te gaan.

Het is maar net waar je zelf de energie in kwijt wilt, toch?
Stereo-fan for life!

vanzomereng

Audiofilie is een ziekte en kent vele symptomen en graduaties...  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

lynch1979

Citaat van: VANZOMERENG op maart 16, 2013, 10:47:39
Audiofilie is een ziekte en kent vele symptomen en graduaties...  :D

Ik begin maandag met mijn medicijnen om de ziekte een beetje onder controle te krijgen  :D

Deleted Member 2

Citaat van: lynch1979 op maart 16, 2013, 11:03:29

Ik begin maandag met mijn medicijnen om de ziekte een beetje onder controle te krijgen  :D

Mijn medicijnkast puilt uit.......

Mijn audiorek ook ;D

frank2

Welke medicijnen? Misschien heb ik ze ook wel nodig.... alhoewel, ach ik heb nu wat tijd over en dacht door enkele kleine aanpassingen wordt het geluid misschien nog wel mooier, al mag ik niet klagen.

Grappige is dat zelfs 1 stroomsnoer in mijn set een dusdanig verschil maakt dat dat goed hoorbaar is, en dat daardoor ik weer verbaasd ben over hoe muziek kan klinken....  heb dat oliegevulde stroomsnoer van wenw nu achter de Anthem zitten, (heb 'm al achter de EV gehad) en dat is gewoon genieten, meer definitie, een krachtiger bas, voller geluid en een mooi midden, daarnaast een rustig gedefinieerd hoog...
Kun je je voorstellen dat ik de set gewoon niet wil uitzetten, het klinkt zo lekker... geen storende factoren.
Dat is genieten..... en dan heb ik het nu over de sat tuner die gewoon op Sky staat te spelen...

Dus die ziekte, ik denk dat ik geen pillen nodig heb....

Ben nu bezig om de Apha3 te voorzien van stekkers, tjonge wat zijn dat sterke aders, deze ga ik straks aan de sat tuner hangen, mag ie inspelen...

En dan straks als mijn vrouw weer boven is, lekker muziek luisteren, mooie hobby hebben we toch.. ;D

johnhifi

Rusher

Citaat van: frank2 op maart 16, 2013, 11:19:49
Kun je je voorstellen dat ik de set gewoon niet wil uitzetten, het klinkt zo lekker... geen storende factoren.
Dat is genieten.....

En dan straks als mijn vrouw weer boven is, lekker muziek luisteren, mooie hobby hebben we toch.. ;D

Gisteravond (en een stukje van de nacht) heb ik precies hetzelfde mogen ervaren. Oooh, heerlijk lekker op mijn zolder van mijn burgerlijke tussenwoning, mijn lieve eega al in dromenland, en ik kon de "off-knop" maar niet indrukken. Plaat na plaat na plaat... opgezet.

Das inderdaad genieten Frank!!!!

Bas Akkerman

Citaat van: lynch1979 op maart 16, 2013, 11:03:29

Ik tweak zelfs mijn medicijnen! ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kingpin

Citaat van: Bas Akkerman op maart 16, 2013, 13:16:44
Ik tweak zelfs mijn medicijnen! ;D
Die avatar van je zal wel van een hele poos geleden zijn of niet?

Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

lynch1979

Bas Akkerman

Citaat van: Kingpin op maart 16, 2013, 14:17:58
Die avatar van je zal wel van een hele poos geleden zijn of niet?

Yep, andere kleurspoeling. O0
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten