Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Snowmaster

Citaat van: thepioneer op maart  4, 2013, 19:34:25
Als een kabel of stekker meer verschil in de set brengt als een dedicated stereo voorversterker die vele malen duurder is als de surround voorversterker dan ben ik het inderdaad even kwijt.

Een verschil dat groter is, zou ik misschien wel kunnen realiseren met stroom/bekabeling.  De kwaliteit is een ander verhaal, want dit hangt ook van de componenten af.
Er is best veel mogelijk, meer dan menigeen weet of denkt (te weten).

@HTip :  de zekeringhouders en zekeringen zijn gebruikt voor het fijntunen.  Hiermee heb ik alleen Frank's set beneden zijn irritatiegrens gebracht.  De mate waarin dit werkt hangt van de rest van de set af. Ik weet dat dit bij Frank uitstekend uitpakt, maar op een andere set kan dit een zinloze of averechtse handeling zijn omdat er bv. elders zwakke schakels zitten.
Afhankelijk van de reactie van de set kan ik meestal die zwakke schakel wel aanwijzen of uitsluiten, maar dit kan in sommige situaties veel tijd kosten.
Ik had acht wijzigingen (in de stroomvoorziening) meegenomen naar Frank om te kijken naar de reacties van de set. Hiervan bleken er zes direct inzetbaar. Omdat Frank wacht op zijn nieuwe stekkerblok hebben wij gekozen voor een subtiele verandering met slechts drie aanpassingen. Hierdoor is het hoog beteugeld en klinkt het overig geluidsbeeld nu net iets lekkerder.
Marginale verschillen, maar meer hoefde voorlopig ook niet.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Bedankt voor de heldere uitleg Snowmaster en Frank voor het delen van je bevindingen :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

twani

Citaat van: Snowmaster op maart  5, 2013, 21:46:26
Een verschil dat groter is, zou ik misschien wel kunnen realiseren met stroom/bekabeling.  De kwaliteit is een ander verhaal, want dit hangt ook van de componenten af.
Er is best veel mogelijk, meer dan menigeen weet of denkt (te weten).

@HTip :  de zekeringhouders en zekeringen zijn gebruikt voor het fijntunen.  Hiermee heb ik alleen Frank's set beneden zijn irritatiegrens gebracht.  De mate waarin dit werkt hangt van de rest van de set af. Ik weet dat dit bij Frank uitstekend uitpakt, maar op een andere set kan dit een zinloze of averechtse handeling zijn omdat er bv. elders zwakke schakels zitten.
Afhankelijk van de reactie van de set kan ik meestal die zwakke schakel wel aanwijzen of uitsluiten, maar dit kan in sommige situaties veel tijd kosten.
Ik had acht wijzigingen (in de stroomvoorziening) meegenomen naar Frank om te kijken naar de reacties van de set. Hiervan bleken er zes direct inzetbaar. Omdat Frank wacht op zijn nieuwe stekkerblok hebben wij gekozen voor een subtiele verandering met slechts drie aanpassingen. Hierdoor is het hoog beteugeld en klinkt het overig geluidsbeeld nu net iets lekkerder.
Marginale verschillen, maar meer hoefde voorlopig ook niet.
T zal best aan mij liggen, maar ondanks dat ik met veel interesse en geduld de laatse paar pagina's van Frank z'n topic heb gelezen ben ik het spoor echt helemaal bijster. Wat moet er nu bereikt worden? Of zijn jullie gewoon lekker aan het pielen en prutsen, dat kan natuurlijk ook.... Ik ben echter alle verband en logica kwijt. Mijn probleem, ik weet het :nopompom:

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Lazybird

Wat voor stekkerblok is er besteld ? of ga jij die maken snowmaster ?
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

frank2

Citaat van: frank2 op maart  4, 2013, 16:09:58
Hoewel hij op maandags gesloten is, is wenw wel vaak bereikbaar, meestal is Karel er wel. Aangezien ik daar mijn nieuwe stekkerblok heb besteld, de Vibex One Koper.

EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

frank2

Citaat van: twani op maart  5, 2013, 22:08:43
T zal best aan mij liggen, maar ondanks dat ik met veel interesse en geduld de laatse paar pagina's van Frank z'n topic heb gelezen ben ik het spoor echt helemaal bijster. Wat moet er nu bereikt worden? Of zijn jullie gewoon lekker aan het pielen en prutsen, dat kan natuurlijk ook.... Ik ben echter alle verband en logica kwijt. Mijn probleem, ik weet het :nopompom:

Het geluid moet beter worden, door de recente aanpassingen, andere LS kabel, komt een oud probleem wat ik al zeer lang heb weer naar boven. Te veel hoog, dat wil ik nu definitief weg hebben. Door de laatste aanpassingen is het bijna weg, door het nieuwe stekkerblok, wat ik van te voren getest heb (een ingespeeld blok) zal het geheel weg zijn. Wat natuurlijk moet blijven is de resolutie.
Daarna wordt het finetunen, om meer diepte in het geluidsbeeld te krijgen. Door een van de verbeteringen toe te passen die Snow ook bij zich had.
Echter eerst moet het nieuwe blok ingespeeld worden, zo'n 250 uur voor ik verder kan, en het blok heb ik nog niet.

nb: ik kan het zo weg hhalen, door de toevoerkabel te veranderen naar Belden, maar dat wil ik liever niet omdat deze kabel een beetje verstopt klinkt.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op maart  6, 2013, 07:25:59
nb: ik kan het zo weg hhalen, door de toevoerkabel te veranderen naar Belden, maar dat wil ik liever niet omdat deze kabel een beetje verstopt klinkt.

Ik blijf het allemaal interessant vinden Frank, jouw ervaringen met de stroomvoorziening en de hoorbare verschillen tussen bepaalde merken/type netkabels.
Zelf heb ik ook al het nodige getest/vergeleken met netkabels en ook de nodige hoorbare verschillen kunnen constateren, maar het feit dat een Belden kabel jouw teveel aan hoog zou kunnen reduceren kan ik niet helemaal volgen hoor.... :angel:
Mijn ervaring (en ook die van anderen die ik gesproken heb) is juist dat de Belden een redelijk transparant, maar slank beeld laat horen waarbij het hoog een soort van boost krijg door het ''wegfilteren'' van het midden en mid-laag gebied.
Volgens mij zou een Lapp kabel in jouw set meer goed doen dan een Belden. Lapp laat over het algemeen ietwat minder resolutie horen, maar geeft een voller beeld in het midden en laag gebied.

Als ik mij niet vergis heb je nu nog de Hifi Tuning kabel met solid core aderen als voedingkabel liggen vanaf de aparte audiogroep ?
Mijn ervaring met solid core netkabels is dat deze ook een redelijk ''pittig'' hoog kan laten horen.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

VlisChris

Mooi om te zien hoe we onze hobby verschillend ervaren Frank :)
Je schrijft dat je het hoog wegkrijgen ziet als een aanpassing/verbetering (of hoe je het letterlijk noemt), en meer diepte krijgen ziet als een vorm van finetunen.
Hoe recht daar tegenover kan ik staan :) Maar dat is het leuke aan deze hobby; er is geen waarheid, er is niet 1 manier die de juiste is. Zolang iedereen maar geniet 8)

frank2

Moet zeggen dat ik diepte in het geluid zeker net zo belangrijk vind, maar daar weet ik een mogelijke oplossing al voor. Het iets teveel aan hoog kan inderdaad door de HFT toevoerkabel komen, is zelfs waarschijnlijk, maar het voordeel is dat deze kabel erg mooi open is. Schijnbaar vinden anderen het volgende niet, maar een Belden is veel "flauwer, saaier" ietswat donkerder, het is een goede kabel dat wel die niets verkeerd doet. Maar ik wil in mijn set het geluid/sound niet te saai hebben... 

IK ben nog niet klaar, pas ergens in april kan ik meer gaan zeggen, moet eerst het blok krijgen en inspelen...
Je hebt weinig aan speculeren.... (ik heb hier nog Belden liggen dus ik zal 'm zeker nog een keer testen als dat nodig is...)

BuSpu

Ik kwam deze nog tegen: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=130941.0

Volgens mij kan je hiermee een flinke stap maken.

Groet BuSpu.

CZ79

Frank heeft toch al een Anthem waar bepaalde akoestische 'problemen' mee opgelost kunnen worden (en zijn) wat gaat zo'n TaCT dan nog toevoegen?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

frank2

BuSpu

Citaat van: frank2 op maart  9, 2013, 15:32:52
niets
Tsja als je er zo in staat heb je er niets aan natuurlijk.  :-\

Waar ik op doelde is dat deze unit hoogstwaarschijnlijk een veel geraffineerde akoestiek correctie aan boord heeft dan de Anthem en bovendien een dedicated stereo unit is, waar ook, zoals je al vaker verteld is, veel winst te halen valt tov een meerkanaals receiver. Maar nogmaals je moet wel willen proberen natuurlijk. Je kan natuurlijk ook weer een andere stroomkabel proberen.  :devil:

frank2

Oke in begrijp je punt. Maar is niet relevant, ga niet opnieuw een ht reciever kopen.

BuSpu

Hoeft ook niet, je houdt de Anthem voor 5.1 met roomcorrectie, TaCT staat dan in bypass. Stereo doe je met de TaCT, Anthem uit ......  :headbanging:

Former member 78

Ben benieuwd of de TaCT wel beter is, en zo ja...Hoe groot het verschil dan zal zijn.

CZ79

Ik vermoed dat dat verschil gaat meevallen, dus niet heel erg groot zal zijn
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

BuSpu

Citaat van: ArjanR1 op maart  9, 2013, 22:55:50
Ben benieuwd of de TaCT wel beter is, en zo ja...Hoe groot het verschil dan zal zijn.
TaCT is wel van een andere kwaliteitsklasse maar of het gaat werken kan je alleen maar proberen. 

BuSpu

Citaat van: cz79 op maart  9, 2013, 23:14:51
Ik vermoed dat dat verschil gaat meevallen, dus niet heel erg groot zal zijn
Tsja vermoeden is een, uitproberen geeft duidelijkheid.

frank2

Dus ik doe een VV van 4500 euro weg tbv. een anthem (omdat hij bijna net zo goed klinkt) en nu zou een tact van 3500 euro beter zijn dan de anthem en dus ook van mijn oude Belles? Het zou kunnen maar betwijfel het.
Maar ik ga geen apparaten meer kopen, dat eventuele kleine verschil is geen 3500 euro waard en bovendien geef ik het niet uit.

BuSpu

Citaat van: frank2 op maart 10, 2013, 16:26:58
Dus ik doe een VV van 4500 euro weg tbv. een anthem (omdat hij bijna net zo goed klinkt) en nu zou een tact van 3500 euro beter zijn dan de anthem en dus ook van mijn oude Belles? Het zou kunnen maar betwijfel het.
Maar ik ga geen apparaten meer kopen, dat eventuele kleine verschil is geen 3500 euro waard en bovendien geef ik het niet uit.
Je vergelijkt appels met peren. Je Anthem klinkt beter dan je VV van 4500 euro om dat die roomcorrectie heeft. De akoestiek is bij jou een groot probleem dus ligt voor de hand. Wil niet zeggen dat de TaCT niet een veel betere roomcorrectie heeft die bovendien misschien wel je hoogprobleem kan oplossen maar bovendien krijg je weer een echte stereo-unit terug en dat ga je zeker merken. Ik snap wel dat je niet zomaar aan meer apparaten wil maar een dergelijke stap lijkt mij in jouw zoektocht een veel logischer dan koperen stekkerblokken die misschien ergens een randje weghalen of toch niet. Je blijft namelijk de hele tijd tegen hetzelfde probleem aanlopen: een lastige akoestiek en een fel hoog. Dat los je niet op met een snoertje maar misschien wel met een degerlijke unit. Mijn inschatting natuurlijk.

AbZ

Citaat van: BuSpu op maart 10, 2013, 22:37:49
Je vergelijkt appels met peren. Je Anthem klinkt beter dan je VV van 4500 euro om dat die roomcorrectie heeft. De akoestiek is bij jou een groot probleem dus ligt voor de hand. Wil niet zeggen dat de TaCT niet een veel betere roomcorrectie heeft die bovendien misschien wel je hoogprobleem kan oplossen maar bovendien krijg je weer een echte stereo-unit terug en dat ga je zeker merken. Ik snap wel dat je niet zomaar aan meer apparaten wil maar een dergelijke stap lijkt mij in jouw zoektocht een veel logischer dan koperen stekkerblokken die misschien ergens een randje weghalen of toch niet. Je blijft namelijk de hele tijd tegen hetzelfde probleem aanlopen: een lastige akoestiek en een fel hoog. Dat los je niet op met een snoertje maar misschien wel met een degerlijke unit. Mijn inschatting natuurlijk.
Ik denk dat je gelijk hebt en aan het doel van het gepruts met stekkerblokken voorbijgaat.

twani

Citaat van: BuSpu op maart 10, 2013, 22:37:49
Klopt helemaal.

erik s.

Frank heeft de Anthem ook vergeleken zonder de ARC te gebruiken.......
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B