Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Peerless Monster

Goldmundje of een Densen is ook wel een optie wellicht.
Maar Densen zal al snel te licht zijn om je bas te sturen.
Je zou wellicht een Classe D versterking op het laag kunnen zetten en een buis op het mid en hoog!
AR bijvoorbeeld?
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

Citaat van: vik op februari 22, 2013, 13:40:49
Ik ken de A2 en de A5.

De Classé CAV 180 vind ik een stuk mooier in het midden gebied vergeleken met de Anthem A5.

Misschien toch niet zo een slecht idee om eens naar de A2 te luisteren want ik schat de Statement series toch wel hoger in qua eindversterking t.o.v. de MRX serie. Misschien zit daar net dat beetje meer in wat jij zoekt.

En natuurlijk ook omdat je al in het bezit bent van Anthem, mooie match.

Verder is de A2 Statement een betaalbare versterker.  (ik dacht zo rond de 2000 euro nieuw)

Allemaal waar, maar ik DENK dat de Belles een klasse hoger speelt... meer autoriteit, kracht e.d.  Hij is wel minder dan de  helft van wat een Belles kost.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Vik

Citaat van: frank2 op februari 22, 2013, 13:54:53
Allemaal waar, maar ik DENK dat de Belles een klasse hoger speelt... meer autoriteit, kracht e.d.  Hij is wel minder dan de  helft van wat een Belles kost.

De Belles is ook zeker een hogere klasse.

Het gaat erom dat jij aangeeft dat je het midden gebied wel mooi vindt van Anthem, vandaar mijn advies om eens te luisteren naar de A2 Statement.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Martijn M

Tegenwoordig zijn bij W&W Audionet en Plinius 'in' geloof ik.
Dutch & Dutch

frank2

Citaat van: keyser op februari 22, 2013, 14:06:01

Audionet is geen optie is hier thuis te analytisch/ te strak.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Peerless Monster

Citaat van: keyser op februari 22, 2013, 14:06:01

Heb jaren geleden jaren gespeeld met de combinatie.
Ben er al 3 sets overheen geevalueerd. ;).
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

chansig

De tombola is weer in volle gang en je had nog wel zo beloofd dat het klaar was...een jaar of 2 geleden. :D

Veel plezier....dat wordt weer matchen en mis matchen en over 2 jaar nog steeds een tekort aan diepte en een wat schreeuwerig middengebied (zo af en toe)...maar wel weer 150 pagina's verder.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Lekker positief blijven, anders hebben jullie toch niets te lezen?

Syphon

Net aardig wat pagina's gelezen, leuk leesvoer. Ben het er niet altijd mee eens maar dat hoeft ook niet.
Wanneer komt je HDMI test?

chansig

Citaat van: frank2 op februari 22, 2013, 16:42:24
Lekker positief blijven, anders hebben jullie toch niets te lezen?

Tuurlijk Frank....als ik jou niet had was mijn forumleven 0,0 waard.Dus nogmaals: Bedankt and keep up the good work.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: chansig op februari 22, 2013, 16:58:22
Tuurlijk Frank....als ik jou niet had was mijn forumleven 0,0 waard.Dus nogmaals: Bedankt and keep up the good work.

Gr Hans
Graag gedaan.

twani

Citaat van: chansig op februari 22, 2013, 15:36:25
De tombola is weer in volle gang en je had nog wel zo beloofd dat het klaar was...een jaar of 2 geleden. :D

Veel plezier....dat wordt weer matchen en mis matchen en over 2 jaar nog steeds een tekort aan diepte en een wat schreeuwerig middengebied (zo af en toe)...maar wel weer 150 pagina's verder.

Gr Hans
Wat ook het allemaal is, kan een "low priced" amp als de Anthem feitelijk toch is überhaupt, en in welke verdere configuratie dan ook, een mooi gestaffeld klankbeeld neerzetten op deze hele mooie Ushers? Hoe zeer ik Frank zijn ultieme geluid ook gun, de Anthem is in ieder geval de (1 van de?) beperkende factor (en)

Former member 78

Gooi er nog eens een keer de Usher R1.5 achter.
Vond die toen in jouw set mooier dan de Belles.

Rusher

thepioneer

Staat nog een 2.5 op mp. Ergens in Friesland. Denk dat hij voor 1250 wel weg gaat.
Meridian DSP8000SE, Meridian 218, Meridian Distributor 3, 4x Meridian DSP520
Marantz Cinema 70s
Nvidia Shield

frank2

Citaat van: ArjanR1 op februari 22, 2013, 21:01:15
Gooi er nog eens een keer de Usher R1.5 achter.
Vond die toen in jouw set mooier dan de Belles.

Te groot, verbruikt teveel stroom

Kingpin

Citaat van: frank2 op februari 22, 2013, 21:35:41
hahahaha ... grapje zeker :D

Of zoals mijn moeder ooit eens tegen mij zei ... "jonge je vraagt toch niet wat die vloermatten kosten terwijl je Porsche wil rijden"
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Maro

Pff speakers van bijna 20 mille en dan over een paar euri stroom zeuren... Begint nu echt een klucht te worden... :D
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Former member 78

Citaat van: frank2 op februari 22, 2013, 21:35:41

Pakt altijd 50watt, en op idle rond de 180watt.
Valt onderaan de streep nog wel mee hoor :)

John Wx

Citaat van: Maro op februari 22, 2013, 23:07:39
Pff speakers van bijna 20 mille en dan over een paar euri stroom zeuren... Begint nu echt een klucht te worden... :D

Welke de Mounties of een met Rudi Falkhagen of good old John Lanting
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

Maro

Was zelf altijd nogal gecharmeerd van Piet Bambergen dus doe de Mounties maar.  :D

John Wx

Citaat van: Maro op februari 23, 2013, 00:39:04
Was zelf altijd nogal gecharmeerd van Piet Bambergen dus doe de Mounties maar.  :D

Ja die kleine bolle zie soms nog wel is een voorstelling op Best 24
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

frank2

Citaat van: ArjanR1 op februari 22, 2013, 23:38:28
Pakt altijd 50watt, en op idle rond de 180watt.
Valt onderaan de streep nog wel mee hoor :)

heb jij 'm niet verkocht omdat hij teveel stroom verbruikte?

Bovendien hij is te groot, past niet in mijn kast en ik vind 'm foeilelijk

thepioneer

Ik heb eerder de vincent's sp991plus gehad. Die konden max 1000w per stuk uit het stopcontact trekken. Was best veel, en de verwarming kon ook wel 2 graden naar beneden maar het is deel van de hobby.

Ik ben toen ook eens aan het rekenen geweest wat het ging kosten. Nou het valt best mee wat zoiets kost. Als je lid bent van een voetbalvereeniging dan betaal je meer contributie dan met de vincent's aan het stroom per maand.

Maar heb nu gelukkig een Burmester en die gebruikt een stuk minder. Heb wel voor 10 jaar stroomverschil aan geld toe betaald maar bespaar toch elke maand  :withstupid:
Meridian DSP8000SE, Meridian 218, Meridian Distributor 3, 4x Meridian DSP520
Marantz Cinema 70s
Nvidia Shield