Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Former member 78

Citaat van: chansig op februari  9, 2013, 11:28:44
Het is allemaal geneuzel in de ruimte want Frank mag zijn set hier zo neerzetten. Vind ik helemaal niet erg.

Gr Hans

Das best vriendelijk van je.

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

vanzomereng

Citaat van: chansig op februari  9, 2013, 11:28:44
Het is allemaal geneuzel in de ruimte want Frank mag zijn set hier zo neerzetten. Vind ik helemaal niet erg.
Gr Hans

Ja.. maar als ik zie wat jij heb staan, ga je met elke ruil er wel op vooruit
Ik heb nog een 3-in-1 Yoko-setje voor je  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Former member 78

Deleted member

Wat me wel opvalt is dat de toon in Frank's posts is omgeslagen.
Van 'ik heb nog een beetje getweakt om het optimaal te krijgen' naar 'ik heb een probleem want mijn set geeft geen diepte weer'.

Ik denk dat je ook je eigen mening moet bepalen en je geen dingen moet laten aanpraten. Jij hebt volgens mij als ik het zo lees dezelfde insteek als ik: het is waanzinnig leuk om te rotzooien en experimenteren met kabeltjes en doosjes. Dat is leuk, maar je verliest op een bepaald moment de benchmark. Je hebt geen baseline meer.

Hier wordt aangegeven dat de dac van de Anthem al heel goed zou moeten zijn, maar ik lees in de posts van Onder013 dat het geluidsbeeld direct veel beter werd met een Metrum DAC.

Mijn advies: maak van je huidige set een baseline. Bepaal strak wat je hoort en wat je wilt horen. Pak daarna de verbeterpunten aan (met een kabel, een dac of wat dan ook).

Ik herken de liefde voor de techniek en ook ik moet me steeds bedwingen om niet even dit of even dat te vervangen... en, inderdaad, ook ik heb geen baseline... (de beste stuurlui...  :angel:)
Stereo-fan for life!

chansig

Citaat van: VANZOMERENG op februari  9, 2013, 11:44:49
Ja.. maar als ik zie wat jij heb staan, ga je met elke ruil er wel op vooruit
Ik heb nog een 3-in-1 Yoko-setje voor je  :D

Kijk daarom is een forum zo leuk en het helpend zijn.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: technative op februari  9, 2013, 12:12:43
Wat me wel opvalt is dat de toon in Frank's posts is omgeslagen.
Van 'ik heb nog een beetje getweakt om het optimaal te krijgen' naar 'ik heb een probleem want mijn set geeft geen diepte weer'.

Ik denk dat je ook je eigen mening moet bepalen en je geen dingen moet laten aanpraten. Jij hebt volgens mij als ik het zo lees dezelfde insteek als ik: het is waanzinnig leuk om te rotzooien en experimenteren met kabeltjes en doosjes. Dat is leuk, maar je verliest op een bepaald moment de benchmark. Je hebt geen baseline meer.

Hier wordt aangegeven dat de dac van de Anthem al heel goed zou moeten zijn, maar ik lees in de posts van Onder013 dat het geluidsbeeld direct veel beter werd met een Metrum DAC.

Mijn advies: maak van je huidige set een baseline. Bepaal strak wat je hoort en wat je wilt horen. Pak daarna de verbeterpunten aan (met een kabel, een dac of wat dan ook).

Ik herken de liefde voor de techniek en ook ik moet me steeds bedwingen om niet even dit of even dat te vervangen... en, inderdaad, ook ik heb geen baseline... (de beste stuurlui...  :angel:)

Wees gerust, destijds met Onder13 dac, dat was nog met de Belles VV en transparent. Nu staat er iets anders.
Het enige wat ik op dit moment doe is diverse mogelijkheden leren kennen, dan weet je straks precies wat wel en niet kan. Met 1 kabel kan ik de set meteen een stuk donkerder laten klinken, probleem opgelost. Nee ik koop niets meer, neemt niet weg dat ik tzt wel eens een dac leen om te kijken wat dat doet, maar meer voor de ervaring dan om te kopen.
Ik weet nu heel goed wat de mogelijkheden zijn, en als ik al die mogelijkheden getest heb ga ik eventueel aanpassen, om meer ruimtelijkheid, meer diepte en meer dynamiek te krijgen. Als voorbeeld: ik heb de gehele tijd gedacht dat mijn stekkerblok de bottleneck was voor het iets teveel hoog, dat is het dus niet, proefondervindelijk getest, door de HFT kabel rechtstreeks in de anthem te doen en de Belles niet te gebruiken, maar alleen de Anthem als versterker, overigens wat hij bijzonder goed doet. Zo leer ik ook weer het geluid van de Anthem kennen en dat is toch ietsjes anders dan de Belles als versterker..

Zo zijn er nog meer mogelijkheden, daarom komt Snowmaster met diverse attributen zeer binnenkort langs.
Ik ga dat alleen hier niet vermelden.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Deleted member

Citaat van: frank2 op februari  9, 2013, 12:32:53
.... Nee ik koop niets meer...

Mag wel hoor!  :D geeft altijd mooie verhalen die lekker weglezen...

Citeer
...Zo zijn er nog meer mogelijkheden, daarom komt Snowmaster met diverse attributen zeer binnenkort langs.
Ik ga dat alleen hier niet vermelden.

Waarom niet? Ik moet zeggen dat ik je verhalen over de aanpassingen en tweaks altijd zeer waardeer!
Stereo-fan for life!

Martin!!!

Citaat van: technative op februari  9, 2013, 13:10:42
Mag wel hoor!  :D geeft altijd mooie verhalen die lekker weglezen...

Waarom niet? Ik moet zeggen dat ik je verhalen over de aanpassingen en tweaks altijd zeer waardeer!

+ 1  :popcorn:
mainly British stuff

Bas Akkerman

Toch wel grappig. Henk en ik posten hier onze bevindingen en daarna komen er pagina's met reacties. Henk post iets in mijn topic en geen enkele reactie tot dusver. Tevredenheid is toch maar saai blijkt wel. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op februari  9, 2013, 15:47:51
Toch wel grappig. Henk en ik posten hier onze bevindingen en daarna komen er pagina's met reacties. Henk post iets in mijn topic en geen enkele reactie tot dusver. Tevredenheid is toch maar saai blijkt wel. ;)

Wat is hier grappig aan dan?
mainly British stuff

YamahaRXV

Ach, zo vallen mij wel meer van dat soort dingen op..... :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op februari  9, 2013, 15:57:15
Wat is hier grappig aan dan?
Dat als er ergens iets op aan te merken is mensen eerder geneigd zijn te reageren dan wanneer ergens minder op aan te merken is.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op februari  9, 2013, 16:08:28
Dat als er ergens iets op aan te merken is mensen eerder geneigd zijn te reageren dan wanneer ergens minder op aan te merken is.

vermoedelijk te saai opgeschreven ;D

chansig

Sorry voor het volgende plaatje:

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Martin!!!

Aha bedoel je dat ik snap het. Maar grappig vind ik het nog steeds niet.............  :closedeyes:
mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: chansig op februari  9, 2013, 16:22:56
Sorry voor het volgende plaatje:

Gr Hans
Lol, ik ben dol op superhelden! Maar natuurlijk is het een open deur en juist daarom vind ik het zo opvallend. De menselijke psyche is nog duizendmaal intrigerender dan dit forum. Nou ja, het heeft mijn interesse altijd wel gewekt in ieder geval.

Citaat van: Martin!!! op februari  9, 2013, 16:23:41
Aha bedoel je dat ik snap het. Maar grappig vind ik het nog steeds niet.............  :closedeyes:
Och, noem het frappant.

YamahaRXV

Misschien kan het wel zo zijn dat de mensen die telkens de loftrompet moeten blazen voor een ander ook wel eens een beetje aandacht in de vorm van een reply op hun ervaringen kunnen waarderen.....?  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: YamahaRXV op februari  9, 2013, 16:39:51
Misschien kan het wel zo zijn dat de mensen die telkens de loftrompet moeten blazen voor een ander ook wel eens een beetje aandacht in de vorm van een reply op hun ervaringen kunnen waarderen.....?  :angel:
Deze ontgaat me even om eerlijk te zijn. Wat bedoel je?

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op februari  9, 2013, 16:21:34
vermoedelijk te saai opgeschreven ;D
Haha, enooorm saai inderdaad. Je zal maar 2 uur naast zo iemand in de auto moeten zitten... :crazy:

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op februari  9, 2013, 16:58:33
Haha, enooorm saai inderdaad. Je zal maar 2 uur naast zo iemand in de auto moeten zitten... :crazy:

en dan ook weer 2 uur terug :(

;D

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op februari  9, 2013, 16:59:47
en dan ook weer 2 uur terug :(

;D
Maar toen sliep ik al half. Dat was best te doen, alles went!

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op februari  9, 2013, 17:03:31
Maar toen sliep ik al half. Dat was best te doen, alles went!

Ach, ik had genoeg werk op de achterbank liggen. Al "sturend" lekker bezig geweest.

Wat moeten ze hier wel niet denken 8)

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op februari  9, 2013, 17:14:54
Ach, ik had genoeg werk op de achterbank liggen. Al "sturend" lekker bezig geweest.
Nou, dat viel reuze mee net als je rijgedrag. Ik was op het ergste voorbereid.

CiteerWat moeten ze hier wel niet denken 8)
Ik ben toch al een "lost case". :pompom:

vanzomereng

Kalm aan Bassie  :D  .... de post van Henk heb ik net gezien in jouw topic, hier reageer ik wellicht nog op !

Behalve "forummen", bestaan er ook nog zaken zoals moutainbiken, boodschappen doen etc..
Ik zit niet niet continue achter mijn computer...   ;)
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless