Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Zee

Citaat van: keyser op januari 25, 2013, 09:37:00

3  uit 5 zou een mooi resultaat zijn ;) .

of zou het 2 uit 5 worden....  ;)
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

chansig

Citaat van: Pinohelmond op januari 25, 2013, 09:23:09
???

Je lokt gewoon een discussie uit. Alleen weet je het altijd zo te brengen dat ze je nergens op kunnen "pakken".  :sadlike:

Jij denkt dat ik een discussie wil uitlokken, jij vindt dat ik het op een manier doe zodat ze me nergens op kunnen pakken.

Allemaal aannames....enige oplossing is dat je m'n tekst kan lezen zoals het er staat. Als ik een discussie had gewild had ik wel weer gereageerd op Frank zijn repley. Dus je maakt er iets van wat er wat mij betreft niet is.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Pinohelmond

Citaat van: chansig op januari 25, 2013, 11:45:28
Jij denkt dat ik een discussie wil uitlokken, jij vindt dat ik het op een manier doe zodat ze me nergens op kunnen pakken.

Allemaal aannames....enige oplossing is dat je m'n tekst kan lezen zoals het er staat. Als ik een discussie had gewild had ik wel weer gereageerd op Frank zijn repley. Dus je maakt er iets van wat er wat mij betreft niet is.

Gr Hans

Weet ik toch!  :sarcasm:

:-X

Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

frank2

De USB kabel review.

Zoals bekend, heb ik van inbouwaudio.nl een aantal kabels gekregen om te testen, gelukkig waren ze ingespeeld. Ik wist niet dat zij zoveel hadden, de naam dekt in ieder geval niet de lading van wat ze verkopen, Ze verkopen naast diverse kabels ook nog monitoren en andere speakers voor in huis ( ik las o.a. Monitor audio, kef LS50, Neat Iota, maar ook dacs). Momenteel staan er een aantal interessante aanbiedingen op de website.
In ieder geval was ik erg blij met het aanbod van Marco om een aantal niet te dure usb kabels eens te testen op mijn set.
Zoals waarschijnlijk bekend speel ik met de Usher BE10, Vicol LS kabel en een hard disk rechtstreeks aangesloten op de Anthem. (gebruik dus de DAC v.d. Anthem.) Gebruik van een andere DAC kan andere resultaten geven werd mij door Marco van inbouwaudio.nl verteld, waardoor het stuivertje wisselen werd van de Cinnamon en Wireworld. ( als voorbeeld) De USB kabel die daar naar toe gaat vanaf de Hard Disk heb ik steeds verwisseld, en zodoende onderstaande ervaring opgeschreven. Bedenk dat de BE10 van Usher echt alles laat horen, hoe klein ook, bovendien heeft deze een BE middentoner wat inhoud dat je echt alles in het middengebied meteen hoort, dus ook kleine klankkleur verschillen.
Ook heeft mijn speaker daimond tweeters, heb je soft dome tweeters zal het Carbon verhaal wat hier onder staat geen probleem zijn.

Nog even dit: een standaard bijgeleverd usb kabeltje klinkt aanmerkelijk slechter, een sissend hoog, een "waterig" slap midden zijn de kenmerken voor zo'n kabel. Alle kabels hieronder genoemd zijn beduidend beter.

Werkwijze:

In eerste instantie heb ik gewoon met enkele nummers alle kabels stuk voor stuk aangesloten. Puur om te kijken waar in eerste instantie de verschillen zo op het eerste gehoor lagen. Daarna heb ik verdeeld over meerdere dagen steeds 1 of 2 kabels vergeleken en ben steeds weer teruggegaan naar mijn eigen kabel, naderhand steeds meer vergeleken met de Cinnamon. Ook heb ik langer met meer muziek naar 1 kabel geluisterd.

De test:

Wireworld Ultraviolet 5: Een kabel die erg overeenkomt met de Oyaide Green. Alleen is deze een tandje minder helder over het gehele frequentiegebied, dus ook iets meer bas, maar ook iets minder hoog. Verder is het een open, homogene kabel, die alles goed doorgeeft, evenwichtig. Mooi hoog, mooi mid, warm,  en een mooie bas.
Prijs: 60 euro voor 1 meter

Audioquest Forest
: een kabel die in het goedkoopste segment zit en 0,5% zilver heeft. Helaas kun je dat ook horen, hij geeft details wel goed weer, maar is ietswat donker, niet open genoeg,  en de hi- hats zijn duidelijk niet helder genoeg, een goede kabel voor iemand die zijn set te helder heeft met teveel hoog, Deze kabel eraan en je set klinkt goed.
Prijs: 29 euro voor 0,75 meter

Audioquest Cinnamon: een betere kabel dan de Forest, meer openheid, briljanter. Verder netjes open, goed detail, mooi strak midden, mooie klankkleur. Ook hier een mooie bas, een goede sound betere detaillering en strakker in geluid tov de andere kabels. Deze kabel lijkt veel op de Wireworld, is alleen wat strakker en minder "rommelig" in de sound, de bas is dieper en er is iets meer hoog. Prefereer deze kabel boven de Wireworld. Deze kabel is bijna hetzelfde als de Carbon, alleen de Carbon geeft meer hoog en iets iets beter, meer diepte.
Prijs: 59,= voor 0,75 meter

Audioquest Carbon: Mooie kabel, mooi open, heerlijk geluid, geen scherpe randjes, mooie bas, gewoon een echt goede kabel. Het geluid is minder plat dan de Wireworld of Oyaide,  er zit meer klankkleur in.Bij Clannad nr 3 van Legend hoor je het meteen. Hij klinkt schoner, (schoner dan de Cinnamin) er is meer rust en diepte, de dynamiek is echter hetzelfde als bij de andere kabels. Gestoken "plaatje". Strak geluid. Hoge definitie. Deze kabel heeft meer hoog en mid-hoog. (dan de Cinnamon) Voor mij "testsieger".
Prijs: 119,= voor 0,75 meter

Chord Silver Plus: De meest warme kabel van deze test. Hij doet alles erg netjes, maar in verhouding tot de andere kabels, is deze het meest warm. Dat betekend echter niet dat het dof is, nee hij is mooi open, doet alles erg netjes, maar het middengebied is gewoon warmer, ronder Doordat hij wat warmer is is er wel minder briljantie. Wel een mooie allrounder, ik vind het een relaxte kabel. Je zult je niet gauw aan het geluid storen, urenlang luisterplezier, maar voor mij misschien iets saai.
Prijs: 55 euro voor 0,75 meter.

Furutech Formula2: Een kabel die denk ik niet voor iedereen geschikt is. Waarom? Omdat de kabel een voor mij groot nadeel heeft, wat trouwens wel typisch Furutech is, teveel hoog, Mijn Oyaide is al een tandje meer dan de Wireworld, deze Formula2 gooit daar nog 2 tandjes bovenop, veel mid hoog en hoog, verder doet hij niets verkeerd, open kabel, lekkere bas, helder.
Prijs: 63,50 voor 1,2 meter.

Vertere D-Fi enkel
: Een mooie kabel. Een goed alternatief voor de Wireworld.  Grootser, vollere bas, verder mooi en open, doet niets verkeerd.  Ik vind 'm beter dan de Oyaide, en Wireworld,  De Vertere kabel is in deze prijsklasse gewoon goed, niet scherp, wel mooi open kabel, klinkt lekker, groots, mooi helder, homogeen, het middengebied is rond, warm, maar minder dan de Wireworld, en Chord.  Heeft een warme gloed. Hij heeft iets weg van Chord alleen is minder warm.
Prijs: 92,= voor 1 meter

Vertere D-Fi dubbel: Zusje van de enkele draad versie, alleen deze is wat strakker in het geluid, valt op o.a. in het midden gebied. (minder warm) Deze is meer richting AQ. Carbon. Klinkt als een allround kabel, net als z'n soortgenoot hierboven. Klinkt iets ronder dan de Carbon. Verder zie hierboven is exact hetzelfde.
Prijs: 184 euro voor 1 meter

Natuurlijk zijn bovengenoemde verschillen beoordeeld op mijn set, maar ik hoop en denk dat de verschillen die genoemd zijn in meer of mindere mate overal naar voren komen.

Overpeinzingen:

Het valt op dat alle kabels een zelfde of bijna dezelfde hoeveelheid aan detail weergeven.  Wat verder opvalt dat de audioquest usb kabels de muziek strakker weergeven, op een zeer mooie manier, maar strakker in bas, schonere middentonen, andere kabels doen dat niet, hierdoor geeft de AQ een iets dieper basgeluid,t in z'n geheel een iets strakker, mooier, schoner geluid te geven. Andere kabels hebben meer midden, meer kleuring, warmer geluid, waarbij de Chord het meest warm klinkt,  maar wel met hoog, dus niet dof.
Het meeste verschil in de kabels is de mate van hoog. Het meeste hoog geeft de Furutech, daarna de AQ Carbon, (maar niet teveel hoog) daarna de rest. De verschillen zijn  duidelijk hoorbaar, en bij vooral langer luisteren gaan je dan bepaalde dingen tegenstaan of ga je die  juist mooi vinden. Elke kabel heeft wel een "eigen" sound. Het is maar wat je het meest mooi vind.

Wie een neutrale kabel wil: AQ Cinnamon, (minder warm)Vertere enkel, Wireworld (beide warmer geluid)
Wie een kabel wil die iets meer hoog heeft: AQ Carbon en Furutech

Doordat de AQ het meest strakke geluid geeft, o.a. strakke diepe bas terwijl de anderen iets warmer zijn zou mijn keuze de AQ Cinnamon zijn, hoewel ik de Carbon eigenlijk beter vind, maar doordat ik daimond tweeters heb en er in mijn set met de Carbon iets teveel hoog is kies ik voor de Cinnamon, heb je een soft dome tweeter de Carbon. Maar dit is duidelijk mijn voorkeur.

Met dank aan Inbouwaudio.nl te Gorinchem voor het  beschikbaar stellen van deze kabels.

reviewer: Frank2.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Kingpin

Mooie beschreven test Frank alhoewel ik er anders tegenaan kijk:

Om te controleren of datatransacties goed verlopen gebruikt USB een error-detectie systeem. Zowel bij de control- als data-velden van pakketjes wordt CRC informatie toegevoegd. Zodra de pakketjes aankomen wordt er een CRC check uitgevoerd. De CRC houdt alle fouten van één of twee foute bits per byte tegen. Zodra een pakket met een foute CRC aankomt zal de transactie opnieuw worden ingezet

Vandaar dat de overdracht foutloos werkt maar jij verschillen hoort. Ik zie het meer als een marketing verhaal van kabelfabrikanten. In de computerindustrie al jaren bekend dat deze dataoverdracht foutloos werkt maar er handig op inspringen in de audiomarkt. Iemand die geen benul van digitale techniek heeft en niet weet hoe audiodata digitaal wordt verstuurd kan men makkelijk beinvloeden.
Ook al zouden in het ergste geval de bitjes niet goed aankomen geeft dit nog geen hoorbare verschillen, dit uit zich in heel andere kenmerken.
Voor de rest moet iedereen doen waar ie zich het beste bij voelt, ik zou ook niet voor de goedkoopste gaan maar een degelijke goed afgeschermde nemen.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

frank2

Je hebt het dus getest en je hoort geen verschillen op jouw set? Heel vreemd...
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Deleted member

Persoonlijk ben ik slechts een "halve" believer (en ben ik blij dat ik geen USB kabels nodig heb ;)) maar alleen focussen op de dataoverdracht zoals Kingpin doet is te weinig. Je koppelt met de USB kabel ook elektrotechnisch gezien twee apparaten aan elkaar en dus beïnvloeden die elkaar op de een of andere manier. Ik zou dus een/het effect niet durven uit te sluiten...

Kingpin

Citaat van: frank2 op januari 25, 2013, 13:29:10
Je hebt het dus getest en je hoort geen verschillen op jouw set? Heel vreemd...
Zullen we het een keer 'blind' testen bij jou?
Nemen we voor het gemak 3 kabels die jij en ik moeten kunnen onderscheiden? 3 moet kunnen is net niet teveel, zeker gezien de specifieke eigenschappen die jij ondervind tussen 8 usb kabels.

ok?
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

frank2

Citaat van: Kingpin op januari 25, 2013, 13:38:48
Zullen we het een keer 'blind' testen bij jou?
Nemen we voor het gemak 3 kabels die jij en ik moeten kunnen onderscheiden? 3 moet kunnen is net niet teveel, zeker gezien de specifieke eigenschappen die jij ondervind tussen 8 usb kabels.

ok?

Ik ga niet meer blind testen. bovendien heb ik de kabels dan niet meer. Maar goed jij hoort geen verschil, hoef je ook geen kabels te kopen, standaard usb kabeltje erachter en klaar.
Je doet jezelf wel tekort. Ik hoor hier thuis gewoon duidelijke verschillen en ik ga er van uit dat de kabels alles goed overdragen....

Kingpin

Citaat van: Antoine op januari 25, 2013, 13:31:01
Persoonlijk ben ik slechts een "halve" believer (en ben ik blij dat ik geen USB kabels nodig heb ) maar alleen focussen op de dataoverdracht zoals Kingpin doet is te weinig
Ik ben ook een 'halve' believer. Als het om analoge overdracht gaat hoor ik daar ook verschillen maar digitale overdracht met bijbehorende 'verschillen' gaat bij mij net evenwat te ver (misschien ook vanwege m'n technische achtergrond en industrie waarin ik zat).

Citeer
Je koppelt met de USB kabel ook elektrotechnisch gezien twee apparaten aan elkaar en dus beïnvloeden die elkaar op de een of andere manier. Ik zou dus een/het effect niet durven uit te sluiten...
CRC wordt trouwens toegepast nadat het signaal de kabel/stekker heeft verlaten, dus als 'de stekker' de 'fouten' genereerd dan heb je dus te maken met idd een slechte kabel(connector), maar dit uit zich niet in een warmer of meer of minder detail van het geluid. Het is geen analoog signaal maar een puls van (uit m'n hoofd) meen ik 2,5V of 0.

Citaat van: frank2 op januari 25, 2013, 13:44:45
Ik ga niet meer blind testen.
jammer ...

Voorheen beschreef je zelfs verschillen van legeringen op pincontacten van voedingsstekkers (niet blind getest trouwens).
Ik kon me nog herinneren dat toen jij nadertijd een blind test deed ineens overging naar Anthem ....
Is soms best verassend zo'n blind test.

Martijn M

Citaat van: Kingpin op januari 25, 2013, 13:56:25
Ik ben ook een 'halve' believer. Als het om analoge overdracht gaat hoor ik daar ook verschillen maar digitale overdracht met bijbehorende 'verschillen' gaat bij mij net evenwat te ver (misschien ook vanwege m'n technische achtergrond en industrie waarin ik zat).

Zou het andersom zijn geweest als je in je professionele leven meer in aanraking zou zijn gekomen met kabels voor analoge signalen?  ;)

Feitelijk is het even vreemd om klankverschillen waar te nemen tussen kabels voor analoge signalen als tussen kabels voor digitale signalen.
Dutch & Dutch

frank2

Niet helemaal Keyser, sommige kabels hebben andere legeringen in de kabel zitten naast koper. Datzelfde is het geval met de usb kabels. Maar vaak heb je bij analoge kabels dof of helder naast de hoeveekheid detail, bij usb is dat net iets anders, de detaillering is praktisch gelijk, de klankkleur verschilt wel. Misschien door de hoeveelheid zilver wat in de kabels verwerkt is, de Carbon heeft 5% zilver en geeft hier meer hoog dan de Cinnamon die 1,25% zilver heeft.

Kingpin

Citaat van: keyser op januari 25, 2013, 14:20:37
Feitelijk is het even vreemd om klankverschillen waar te nemen tussen kabels voor analoge signalen als tussen kabels voor digitale signalen.
bij analoog (luidsprekerkabel) heb je te maken met de capacitieve werking van kabels wat zich eventueel kan uiten in verschillen.
Bij een goed ontworpen usb kabel die voldoet aan de usb.org eisen zul jij geen verschillen ontdekken alleen al vanwege het gebruikte protocol en het feit dat je met dataoverdracht (digitaal) te maken hebt.
Of er nu wel of geen hoorbare 'verschillen' opleverd mag diegene voor zichzelf bepalen, maar waar ik het niet mee eens ben is dat men 'fouten' in dataoverdracht refereerd aan klankmatige eigenschappen.

Citaat van: frank2 op januari 25, 2013, 14:34:40
Niet helemaal Keyser, sommige kabels hebben andere legeringen in de kabel zitten naast koper. Datzelfde is het geval met de usb kabels. Maar vaak heb je bij analoge kabels dof of helder naast de hoeveekheid detail, bij usb is dat net iets anders, de detaillering is praktisch gelijk, de klankkleur verschilt wel. Misschien door de hoeveelheid zilver wat in de kabels verwerkt is, de Carbon heeft 5% zilver en geeft hier meer hoog dan de Cinnamon die 1,25% zilver heeft.
Dus jij beweerd dat bij USB de klankeigenschappen worden bepaald door de gebruikte legering van kabels?
Hier haak ik af.

Voor diegene die echt geinteresseerd is hoe data zich nu verhoud over diverse kabels kan deze tool eens gebruiken, kun je mooi een vergelijk maken:

http://www.usblyzer.com/

heel verassend ...

frank2

Laten we hier geen discussies starten van het bestaat niet of wel van klankverschillen, wees eens open minded en verschuil je niet achter techniek.... probeer het eerst zelf en geef dan aan of je verschil hoort, anders krijgen we weer het eeuwige verhaal kabel is kabel, versterker is versterker enz.

Deleted member

Citaat van: Kingpin op januari 25, 2013, 13:56:25
CRC wordt trouwens toegepast nadat het signaal de kabel/stekker heeft verlaten, dus als 'de stekker' de 'fouten' genereerd dan heb je dus te maken met idd een slechte kabel(connector), maar dit uit zich niet in een warmer of meer of minder detail van het geluid. Het is geen analoog signaal maar een puls van (uit m'n hoofd) meen ik 2,5V of 0.
jammer ...

Citaat van: Kingpin op januari 25, 2013, 14:39:16
bij analoog (luidsprekerkabel) heb je te maken met de capacitieve werking van kabels wat zich eventueel kan uiten in verschillen.
Bij een goed ontworpen usb kabel die voldoet aan de usb.org eisen zul jij geen verschillen ontdekken alleen al vanwege het gebruikte protocol en het feit dat je met dataoverdracht (digitaal) te maken hebt.
Of er nu wel of geen hoorbare 'verschillen' opleverd mag diegene voor zichzelf bepalen, maar waar ik het niet mee eens ben is dat men 'fouten' in dataoverdracht refereerd aan klankmatige eigenschappen.

Waar ik op doelde is nou juist niet de dataoverdracht, dat die goed gaat geloof ik ook wel. Het ging mij om de effecten op de DAC/overige circuits in de versterker door de elektrische koppeling zelf. Het zou kunnen dat de bron z'n stoorsignalen in de vorm van LF/HF noise en EMI, invloed heeft op die circuits bijvoorbeeld door het vervuilen van de spanning met bijvoorbeeld extra jitter tot gevolg. De USB kabels ertussen zouden daar ook invloed op kunnen uitoefenen. Als 't gebeurt zal 't minimaal zijn maar nogmaals ik zou niet zo maar durfen uit te sluiten dat die invloed niet hoorbaar is.

Martijn M

Kingpin, je kunt inderdaad verschillen meten tussen analoge kabels, maar de gemeten verschillen tussen deugdelijke kabels kunnen de klankmatige verschillen niet verklaren. De verschillen in response bedragen hooguit fracties van een dB en zijn daarmee veel te klein, i.e. de verschillen liggen ruim onder de hoorbaarheidsgrens. De bron van de ervaren verschillen moet derhalve- net als in het geval van USB-kabels - niet op het (elektro-)technische vlak gezocht worden. In die zin moet je mijn eerdere opmerking* dan ook interpreteren.

* Feitelijk is het even vreemd om klankverschillen waar te nemen tussen kabels voor analoge signalen als tussen kabels voor digitale signalen.
Dutch & Dutch

frank2

Op de verpakking van Audioquest hebben ze het over: Jitter wat verlaagd wordt waardoor het minder dun klinkt. Grappige is wel dat wat zij schrijven dus minder dun geluid e.d. dat dat wel klopt, met hun kabels eraan hoor je een duidelijk verschil, strakker geluid, een diepere bas...

Deleted Member 2

Om nog maar te zwijgen over de verschillen die je hoort via een digitale interlink....

VlisChris

Citaat van: chansig op januari 25, 2013, 08:45:22
Ik wil ook geen discussie. Ik geef alleen een toevoeging op de argumentatie van Snow.

Gr Hans

Een toevoeging op de argumentatie? Je breng het als een vasstaand feit.

frank2

Ik heb vandaag nogmaals de Cinnanmon, wireworld en de Vertere enkel vergeleken met elkaar. De uitkomst is dat ik net een mail heb gestuurd naar Marco, dat ik de Cinnamon van Audioquest wil kopen bij hem. Deze kabel doet dusdanig veel goeds in mijn set dat de kabel geen bottleneck in mijn set zal zijn, hij zorgt voor een tot nu toe ongekend mooi stereobeeld, mooie diepte en de klankkleur is zoals ik 'm graag hoor; eerlijk, met een diepe bas en een mooi mid en een briljant hoog.

**Marco 76**

Leuk stukje geworden Frank!

Mochten er meer forumleden interesse hebben om eens thuis te testen hoor ik het graag. Zo heb ik naast USB kabels ook testsets met de betaalbare en wat duurdere powercords van Audioquest/Isotek/Wireworld en doorgaans een brede keuze RCA-interlinks (Audioquest/Chord/Wireworld) tussen 60 en 200 euro in demo. Het USB testpakket wordt overigens verkleind naar 4 of 5 kabels.

Voor zowel "believers" als "non believers" bied ik deze mogelijkheid. Laat je muziekbeleving tot je komen door je oren en niet door de theorie uit natuurkunde boeken  :music: 

Ik ben er van overtuigd dat op een enigzins serieus systeem zowel digitale als analoge als powerkabels wel degelijk een positief verschil kunnen maken. Er zijn m.i. wel grenzen zijn waar het onnodig onbetaalbaar en/of exotisch wordt. Op de ene set zal de invloed ook groter zijn dan op de andere. Dan is het uiteraard de afweging of een investering in kabels het wel/niet waard is.  Maar ja. met deze discussies is een kwart van het forum al gevoed :P 

Ik vergelijk kabels meestal eenvoudig met autobanden. Ze zijn allemaal rond en van rubber, maar kunnen wel door een andere rubbermix of profiel leiden tot punten als een betere wegligging, lagere weerstand, lager verbruik en meer comfort. Het signaal wordt wel doorgegeven in elke kabel, maar de manier waarop kan verschillen door materiaalgebruik of opbouw. Elke band rolt... (maak maar af)

BuSpu

Citaat van: **Marco 76** op januari 25, 2013, 21:38:28

Mochten er meer forumleden interesse hebben om eens thuis te testen hoor ik het graag. Zo heb ik naast USB kabels ook testsets met de betaalbare en wat duurdere powercords van Audioquest/Isotek/Wireworld en doorgaans een brede keuze RCA-interlinks (Audioquest/Chord/Wireworld) tussen 60 en 200 euro in demo. Het USB testpakket wordt overigens verkleind naar 4 of 5 kabels.
Leuk initiatief !

chansig

Citaat van: Christiaan S op januari 25, 2013, 16:03:05
Een toevoeging op de argumentatie? Je breng het als een vasstaand feit.

En ?

En een leuk stukje wat Frank geschreven heeft...mooi dat hij kan horen dat er in een kabel 0,5% zilver zit.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

@BuSpu: Inderdaad zo kun je op eenvoudige manier veel leren en luisteren. Hier in het oosten kun je anders echt geen verschillende usb kabels testen, sterker je kunt ze  nergens vinden.

AbZ

Citaat van: frank2 op januari 25, 2013, 14:34:40
Dan krijg je dus 4x zoveel hoog in je digitale signaal?   :pompom: 

en wie dat niet gaat beluisteren is doof/dom/...?  :nopompom:

Citaat van: chansig op januari 25, 2013, 22:19:41En een leuk stukje wat Frank geschreven heeft...mooi dat hij kan horen dat er in een kabel 0,5% zilver zit.
Het is allemaal weer heel bijzonder.