Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Raymond187

Citaat van: frank2 op januari 22, 2013, 16:25:56
@ Raymond: Ja,alleen ik gebruik de usb 2.0 kabels en die hebben type A connector, de meeste kabels hebben ook andere connectoren zoals inderdaad een mini usb

Ben nog bezig met de review, al is die al wel grotendeels geschreven, maar ben nog aan het fine tunen.
Met de kabels die beter geluid weergeven test je daar toevallig ook beeld kwaliteit mee? Of is het een gekke gedachten dat als het geluid beter is dat het beeld ook beter is??

frank2

Het usb verslag komt deze week, heb ondertussen wel een favouriet, en het gekke is dat deze vlgs what hifi niet de beste zou zijn. Nu neem ik what hifi al langer met een grote korrel zout, maar ze zitten er vaak behoorlijk naast.

Ben nu bezig de favouriet (Audioquest Cinnamon) te vergelijken met een andere kandidaat....

Ik heb al wel paar interessante "dingen" in het geluid ontdekt mbt de verschillende kabels. De verschillen die je hoort kun je vergelijken met het wisselen van interlinks. En de duurste in de test is goed, maar IK vind het prijsverschil tov zijn broertje het geld niet waard. Zal in de review staan.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

frank2

Citaat van: Raymond187 op januari 23, 2013, 14:53:09
Met de kabels die beter geluid weergeven test je daar toevallig ook beeld kwaliteit mee? Of is het een gekke gedachten dat als het geluid beter is dat het beeld ook beter is??

Ik heb ook gekeken of het beeld met een usb kabel veranderd, eerlijk gezegd, nee ik zag geen verschil op mijn HD ready tv, wel isf gecalibreerd.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Raymond187

frank2

Geluid echter maakt wel een pos. verschil, films kijken wordt meer een "belevenis"

B.

Citaat van: frank2 op januari 23, 2013, 14:54:23
Het usb verslag komt deze week, heb ondertussen wel een favouriet, en het gekke is dat deze vlgs what hifi niet de beste zou zijn. Nu neem ik what hifi al langer met een grote korrel zout, maar ze zitten er vaak behoorlijk naast.

Wat een bullshit. Hoe kun je over subjectieve beleving nou zeggen wie er wel of niet naast zitten?
Het spijt mij vriend, maar je lokt het keer op keer uit voor mij om te reageren met dit soort onzin. Ook daar wordt je topic behoorlijk populair van, dus ach! :)

B.

Citaat van: frank2 op januari 23, 2013, 14:55:55
Ik heb ook gekeken of het beeld met een usb kabel veranderd, eerlijk gezegd, nee ik zag geen verschil op mijn HD ready tv, wel isf gecalibreerd.

Ook maar even een nuttige bijdragen van mijn kant dan..

Elke wijziging in beeld ná kalibratie vereist een nieuwe kalibratie.
Dus als jouw HDMI verhaal al zou kloppen (héél hypotetisch), kun je F. Doornhof opnieuw contacteren.

frank2

Citaat van: B. op januari 23, 2013, 17:58:15
Wat een bullshit. Hoe kun je over subjectieve beleving nou zeggen wie er wel of niet naast zitten?
Het spijt mij vriend, maar je lokt het keer op keer uit voor mij om te reageren met dit soort onzin. Ook daar wordt je topic behoorlijk populair van, dus ach! :)

Bij hoge uitzondering hierbij een antwoord:

Leer eerst eens lezen B.  Er staat duidelijk   IK.....vind     

verklaring van dale woordenboek:: 
ik (persoonlijk voornaamwoord; 1e persoon enkelvoud) 1in de uitdrukking: ik lees

B.

Citaat van: frank2 op januari 23, 2013, 14:54:23

Ik zou even een  :coffee: nemen als ik jou was.

BuSpu

Citaat van: frank2 op januari 23, 2013, 14:55:55
Verbaasd me niet als ie niet fullHD is. 

AbZ

Citaat van: BuSpu op januari 23, 2013, 22:07:04
Verbaasd me niet als ie niet fullHD is.
De kabel of de tv of de eigenaar?

Deleted member

Vriendje B. heeft weer een ban te pakken...  :D

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Deleted member

Yep, zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91354.msg2348191#msg2348191

Helaas maar twee dagen, ik dacht dat er een optelsom zou gelden maar blijkbaar niet...  :-\ Ban is opgehoogd naar een maand.

CZ79

Ik had het topic idd al gezien...Tja beetje last van meldingsdrang denk ik (oh ja en iets met een ezel en een paar keer stoten aan dezelfde steen :D)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

twani

Citaat van: Antoine op januari 23, 2013, 23:17:41
Vriendje B. heeft weer een ban te pakken...  :D
Jij rekent werkelijk iedereen tot je vriendenkring hé Antoine ;D

Hebben mensen als oa. B. en Raphie nou werkelijk geen enkele spiegel in huis die ze zichzelf eens voor kunnen houden? :D

Snowmaster

Citaat van: Pinohelmond op januari 23, 2013, 14:48:41
Het testen en proberen is hoe dan ook erg leuk. Heb het zelf ondervonden met interlinks en luidsprekerkabels vergelijken in de eigen set. Daar hoorde ik duidelijk verschil, met stekkerblokken en stroomsnoeren verwisselen kon ik geen verschil horen maar dat kan ook aan mijn gehoor liggen.

Vaak horen mensen niet of nauwelijks verschil tussen stroomkabels omdat er nog meer zwakke schakels in die keten zitten. Denk aan stekkers, stekkerblok, aanvoerkabel, de meterkast etc. Het kan natuurlijk ook nauwelijks invloed hebben in die set.  Bovendien is niet alles een verbetering.
Bij een interlink of LS kabel vervang je (bijna) de hele verbinding, hierdoor zijn verschillen gemakkelijker waaarneembaar.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

chansig

Ik hoor ze gewoon niet omdat ze er niet zijn.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: chansig op januari 25, 2013, 07:32:05

Gr Hans

Dat kan ook, dat je het niet hoort, het is er wel maar je hoort het niet. Als je de set bedraad hebt met Gamma ls snoer en je haalt de stroom uit het standaard stopcontact, dan zal 1 apart stroomsnoer van een paar tentjes geen verschil maken.

Stel dat je je set op een audiogroep zet met HFT snoer, Vicol ls snoer zou gebruiken en interlinks van zeg audioqest  van een paar honderd euro, en je zou dan een stroomsnoer veranderen zou je het wel horen.
Afgezien nog van het feit dat je set sowieso een stuk meer dynamiek en beleving bied.

Maar dit is slechts MIJN interpretatie en ik wil hier niet opnieuw een kabeldiscussie gaan voeren wat altijd eindigt in ABX testen en welles en nietes...

chansig

Ik wil ook geen discussie. Ik geef alleen een toevoeging op de argumentatie van Snow.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Former member 78

Ik zal binnenkort eens leuke LS kabels mee nemen.

1mm solidcore koper, totale kosten denk een euro.
Ben benieuwd of je de verschillen echt duidelijk gaat horen Frank :)

Pinohelmond

Citaat van: chansig op januari 25, 2013, 07:32:05

Gr Hans

Citaat van: chansig op januari 25, 2013, 08:45:22
Ik wil ook geen discussie. Ik geef alleen een toevoeging op de argumentatie van Snow.

Gr Hans

???

Je lokt gewoon een discussie uit. Alleen weet je het altijd zo te brengen dat ze je nergens op kunnen "pakken".  :sadlike:
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

frank2

Citaat van: ArjanR1 op januari 25, 2013, 09:15:31

wat denk je zelf Arjan?

Martijn M

Citaat van: ArjanR1 op januari 25, 2013, 09:15:31

Citaat van: frank2 op januari 25, 2013, 09:35:43
wat denk je zelf Arjan?

3  uit 5 zou een mooi resultaat zijn ;) .
Dutch & Dutch

frank2

Je refereert aan de uitslag van de ABX test die wij toen deden. Daar hing toen mijn Transparent nog aan die redelijk donker speelde, nu met de Vicol zal die test gemakkelijker zijn, deze kabel is meer open, je weet ook toen ik een ander nummer gebruikte het mij gemakkelijker af ging, neemt niet weg dat ik de verschillen destijds niet groot vond, de set van toen en nu klinkt daarom echt anders. De ietswat donkere sound van toen heeft plaats gemaakt voor een redelijk krachtig fundament en een helder open geluid met veel detail, toch met een warmte het wordt niet analytisch.
Morgen komen 2 members hier die zullen zeker wat schrijven, kijken of zij ook het geluid zo ervaren.