Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Citaat van: Kwabbernoot op januari  9, 2013, 10:52:58
Apart dat een passief element als een kabel meer duiten in een zakje doet dan een voorversterker. Wellicht moet Keyser ook eens met een paar kabels langskomen om te ABX-en?
Wellicht vind je dan wel helemaal je rust. Maar ja, wat moeten wij dan nog lezen in onze vrije tijd?

Groeten...

ik heb m'n rust al enige tijd....
nb; de kabels zijn ook al 6x verminderd in nieuwwaarde (ls kabel) dus is al niet meer nodig...

my eyes are opened   :angel: :angel: :worship:
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Ruud-

Citaat van: frank2 op januari  9, 2013, 10:29:03
en ja mijn set was wel beter maar wel tegen een prijs die meer dan 10x zo duur was voor een beetje extra.

Gebruikelijk in audioland.
Is ook niets mis mee, het is vaak alleen niet nodig, "de krenten uit de pap halen" heet dat.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

frank2

Klopt, ik heb net wat kleine testjes gedaan mbt de boxee Box, en ik weet nu al dat daar nog paar verbeteringen doorgevoerd kunnen worden zodat uiteindelijk beeld en geluid een stuk beter worden. Daar ga ik nog mee aan de slag. Moet eerst nog eens wat usb kabels gaan testen. Heb al een verzoek ingediend...

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Krijg zeer binnenkort diverse usb kabels binnen van o.a. audioquest en wireworld. Deze ga ik testen, en een review zal ik hier plaatsen. Forumsponsor inbouwaudio (marco 76) is zo vriendelijk ze mij op te sturen.
Wordt vervolgd.....

B.

Ik voorspel dat de wireworld het gaat worden.

Maximus_Aurelius

Citaat van: frank2 op januari 10, 2013, 15:32:00
Krijg zeer binnenkort diverse usb kabels binnen van o.a. audioquest en wireworld. Deze ga ik testen, en een review zal ik hier plaatsen. Forumsponsor inbouwaudio (marco 76) is zo vriendelijk ze mij op te sturen.
Wordt vervolgd.....

Waarom wil je dit eigenlijk doen. Je hebt toch een goede usb kabel.
Welke type Wireworld? Ik heb ervaring met de starlight.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

frank2

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 10, 2013, 17:12:37
Waarom wil je dit eigenlijk doen. Je hebt toch een goede usb kabel.
Welke type Wireworld? Ik heb ervaring met de starlight.
Ja ik heb net als jij de Oyaide. Maar ik heb geen referentie, dit is de enige en eerste kabel die ik gebruik. Het kan best zijn dat het meteen een erg goede is, ik klaag er zeker niet over, maar ik wil meer ervaring hierin opdoen en meer referentie krijgen, bovendien wil ik testen of een Hard Disk met films via een standaard kabel of een "betere" ook een beter beeld en geluid heeft, als dat zo is wil ik er een bij hebben. De Oyaide is niet meer te koop bij de shop in Rijssen.

frank2

B.

Snowmaster

Citaat van: VANZOMERENG op januari  9, 2013, 09:43:49

Is begonnen met een set van > 20.000 euro (nieuwwaarde) om uiteindelijk over
een paar jaar te luisteren van een set van  1.745 euro... ,die de sterren v/d hemel speelt  :D

Dus vertel mij maar eens, wie hier allemaal het slimste is... 
Frank2 of wij/anderen, bij wie het maar steeds duurder wordt :butbut:

He,he, eindelijk iemand die dit opmerkt en het duurt geen paar jaar......het gebeurt nl. nu  ;).
Maar....zomaar die € 1.745,- besteden brengt geen succes. Je moet juiste keuzes maken en geloven in kabels en stroom. 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

chansig

Ik wil best geloven in stroom en kabels...ik blijf het alleen niet horen.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Snowmaster

Citaat van: chansig op januari 10, 2013, 21:26:55
Ik wil best geloven in stroom en kabels...ik blijf het alleen niet horen.

Gr Hans

Ik snap je wel omdat ik ook genoeg mensen ken die niets horen. Da's best gemakkelijk  ;)....maar lastiger als je iets wilt verbeteren.  Heel veel minimale/marginale verschillen geven samen nl. wel een leuke stap voorwaarts. Op het digitale vlak zijn de verschillen nog moeilijker herkenbaar, maar ook daar is alle ruimte voor dit soort verbeteringetjes.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

chansig

Af en toe probeer ik weer eens een andere kabel..Ik heb kabels genoeg liggen. Hoe hard ik ook geloof...het wil niet lukken.  ;D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Kwabbernoot

Citaat van: frank2 op januari  9, 2013, 10:57:47
ik heb m'n rust al enige tijd....
nb; de kabels zijn ook al 6x verminderd in nieuwwaarde (ls kabel) dus is al niet meer nodig...

my eyes are opened   :angel: :angel: :worship:

Dan vraag ik mij af waar al dat getweak vandaan blijft komen. Tenzij dat uiteindelijk je hobby is. Ook niets mis mee trouwens.

Groeten...

frank2

Dat is gemakkelijk te beantwoorden: kijken of het nog mooier kan met minimaal kostende  middelen.
Of bijvoorbeeld je hebt naar je set geluisterd en vind dat je iets iets minder mooi vind, dan probeer je dat te realiseren.

Raymond187

Citaat van: frank2 op januari 10, 2013, 15:32:00
Wordt vervolgd.....
Verwacht je verbetering tov je huidige LS kabels? of dat ze gewoon een hele andere klank hebben?

erik s.

Citaat van: Raymond187 op januari 11, 2013, 11:21:42
Verwacht je verbetering tov je huidige LS kabels? of dat ze gewoon een hele andere klank hebben?
uhhmm...usb.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

frank2

Citaat van: Raymond187 op januari 11, 2013, 11:21:42

USB kabel is inderdaad wel wat anders dan LS kabel. Ik gebruik nu de goedkoopste Oyaide usb kabel. Ben gewoon benieuwd wat andere usb kabels doen, misschien zijn ze beter misschien niet, maar dan heb ik wel meer referentie. Gelukkig kunnen mijn Vicol LS kabels alle nuances goed weergeven, dus verschil zal ik wel merken....

Raymond187

Kwabbernoot

Citaat van: frank2 op januari 11, 2013, 09:26:56
Dat is gemakkelijk te beantwoorden: kijken of het nog mooier kan met minimaal kostende  middelen.
Of bijvoorbeeld je hebt naar je set geluisterd en vind dat je iets iets minder mooi vind, dan probeer je dat te realiseren.
Dan is het tweaken schijnbaar dus een hobby voor je.

Groeten...

frank2

Citaat van: Kwabbernoot op januari 11, 2013, 12:30:25
Dan is het tweaken schijnbaar dus een hobby voor je.

Groeten...

dat je daar nu pas achterkomt.....  ;)

Snowmaster

Citaat van: frank2 op januari 11, 2013, 12:37:57
dat je daar nu pas achterkomt.....  ;)

Mmmm....... :unsure: :unsure: :unsure:........ ;)

frank2

Enige tijd geleden was hier een bekend persoon op dit forum op bezoek. Na een kleine luistersessie vond hij het geluid erg mooi maar hij miste bas. Dat was te zacht, niet krachtig genoeg. Hij stelde voor om met de speakers te gaan schuiven. En eerlijk gezegd heb ik dat bijna nooit gedaan, meer omdat die krengen 95 kg wegen en je ze dus niet makkelijk ergens neerzet.

Maar gisteren mijn rear speakers die 15 kg wegen ipv de BE10 gehangen en daarmee aan het schuiven geweest.
Nadat ik de speakers (de rear dus) eens tegen de muur had gezet op dezelfde hoogte als de Be10, was er opeens een diepe volle bas. Daarna heb ik ze wat verder uit elkaar gezet, zo'n 25 cm aan beide kanten. Dat gaf een mooier geluid, grootser terwijl het stereobeeld in takt bleef. Toen weer op de oude plaats gezet net naast de BE10: de bas was weer een heel stuk minder, het geluidbeeld werd weer kleiner en het geluid werd weer een stukje flauwer/saaier.

Na deze test de BE10 maar weer aangesloten.

Gistermiddag toch maar de BE10 flink naar achteren geschoven en de afstand tussen de speakers wat breder gemaakt. Na enig luisteren ze weer iets naar voren gezet (3 cm) Toen was het hoog weer mooi helder. De ARC eroverheen gehaald. En vanochtend maar eens goed geluisterd.

Resultaat: Diepe, volle bas, een iets rustiger mid, helder hoog, betere spreiding, iets minder diepte in het beeld. Wel laat ik het zo even staan, door ze nog iets meer naar voren te plaatsen zal de diepte in het geluid toenemen, de bas afnemen.

Ik heb de oude plaats gemarkeerd, ze staan nu 30 cm naar achteren en hooguit 10 cm breder qua opstelling. Toch zit er een groot verschil in het geluidsbeeld.

De beleving bij surround films is nu ook intenser, dat viel mij gisteren op toen wij een stukje keken van independence day.

Een prettige bijkomstigheid; de speakers staan visueel een stuk mooier en niet meer zo pontificaal in de kamer.

Er is zoals al vaker geschreven veel winst te boeken bij plaatsing van speakers.

frank2

Ik heb er even 2 foto's van gemaakt, op pag. 1 ( van dit topic) staat een foto van hoe ze stonden.
Door de bouw van mijn huis (houtskeletbouw) heb ik een negatief basprobleem, dus ze staan erg dicht a.d. wand, bovenzijde is 13 cm, baspoort wand is 30 cm.

Bij de tweede foto zie je een stukje plakband, daar stonden ze eerst.

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op januari 13, 2013, 10:37:27

Een prettige bijkomstigheid; de speakers staan visueel een stuk mooier en niet meer zo pontificaal in de kamer.

Er is zoals al vaker geschreven veel winst te boeken bij plaatsing van speakers.

Frank, er is zoals jij al aangeef zeker veel winst te boeken v.w.b. de plaatsing van de speakers  ;)
Ik heb hier ook altijd een redelijk laagprobleem gehad en al redelijk wat verschillende types speakers gehad die verschillend presteerden op dit vlak, maar mij eigenlijk niet helemaal gaven wat ik wilde. Er was logischerwijs ook wel een duidelijk verschil te horen tussen de speakers met baspoort(en) aan de achterzijde, baspoort aan de onderzijde (downfiring) en baspoort aan de voorzijde.
De speakers met baspoort aan de voorzijde presteerden hier het minst. Ik heb hier in het verleden erg veel mee geëxperimenteerd (veel geschuif naar voren en naar achter), maar ik kreeg het niet naar mijn zin.
Nu met de huidige speakers (die 2 poorten aan de achterzijde hebben) is mijn probleem eigenlijk helemaal opgelost.
Toen ik ze kreeg heb ik ze eerst zo,n 6o cm van de achterwand gezet en dat klonk meteen al wel lekker.
Later ben ik toch wat gaan schuiven en merkte dat ik met de speakers zo,n 35 cm vanaf de achterwand de beste en fijnste weergave kreeg: een mooie ''full body'' sound met een strak en diep laag. Misschien ietsje ingeleverd qua diepte in het beeld, maar dat is marginaal  8)

De zogenaamde ''richtlijnen'' qua afstand van de achterwand en toe-in neem ik aan als kennisgeving, maar verder is het puur een kwestie van schuiven en draaien totdat het naar jouw zin het beste klinkt en natuurlijk ook t.o.v. de akoestische situatie.

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8