Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Deleted Member 2

CZ79

Citaat van: erik s. op januari  8, 2013, 11:18:38
eniger dan enige bestaat niet.

Kan best zijn maar officieel mag het wel zo geschreven worden, het is alleen geen gehoor en geen gezicht dat ben ik met je eens
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

frank2

Prachtig al die reacties. Een dure SBooster is geaccepteerd, een eenvoudige voeding niet. Maar het maakt niet uit hoor, ik hoor verschil en ook die bekende kameraad van mij. Trouwens iedereen die hier komt kan het horen.

Trouwens de bijgeleverde voeding is natuurlijk het goedkoopste van het goedkoopste en had op het snoer een ferrietkern, de huidige Alecto heeft dat niet. Nu heb ik al vaker gemerkt dat ferrietkernen iets doen wat ik niet prettig voor geluid vind, vaak een meer hoog, maar dat hoeft niet beter te zijn, kan ook zijn zoals ik het ervaar een gestrest hoog, niet helder en mooi.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Deleted member

Het gaat niet om of de voeding duur is of niet maar welk type voeding je waar in zet met welk doel. De SBooster (of wat voor gestabiliseerde, lineaire voeding dan ook) wordt ingezet op een apparaat met ingebouwde DAC en analoge/digitale uitgangen. Schone, stabiele voeding is daar veel directer van belang dan voor een harddisk die slechts digitale data uitvoert via USB.

Het zou echter wel kunnen dat met een geschakelde voeding met het USB signaal of diens aarde meer RFI/EMI meekomt die je versterker in gaat maar het heeft minder -directe- invloed dan een goede voeding op een SB. Dit is een beetje de discussie zoals met USB kabels. Kabels die een zuiver data signaal voeren, data die wordt gebufferd en vervolgens door een DAC en lokale clock wordt geconverteerd naar een audiosignaal. Als 't dus invloed heeft dan m.i. alleen omdat er minder RFI/EMI meekomt/wordt opgepikt onderweg. Het datasignaal is "sterk" genoeg om foutloos te kunnen worden verwerkt.

B.

Citaat van: Onder013 op januari  8, 2013, 10:27:12
Je vergeet de invloed van een switching powersupply op de omgeving. Sommige van die dingen stralen als de hel. Kort geleden had ik als test een phono pre waarbij zo'n switching PS zat (hoe verzinnen ze het bij een pre van €750) en dit hoorde je direct op de andere componenten. Dus niet eens via de draaitafel, maar andere bronnen.

Sommige? Zo'n beetje al die huis tuin en keuken dingen. Daar is een Alecto geen uizondering in. Maar áls dat werkelijk van invloed zou zijn op het geluidsbeeld en jij suggereert dat dit zo is, dan is de invloed niet aleen afkomstig van voedingen die rechtstreeks verbonden zijn met de apparaten in de keten, maar ook die van de DECT telefoon, router, modem, verlichting, etc.

Rekening houdend met jouw visie zou je dus alle adaptors in huis aan moeten pakken en niet enkel die van een component in de betreffende stereo keten. Wat te denken van Wifi en andere stoorzenders in huis en bij de buren...

Ik realiseer mij uiteraad dat Frank2 zich hier niks van aan trekt, mijn reactie is dan ook puur op de jouwne gericht.

Deleted Member 2

Citaat van: B. op januari  8, 2013, 16:35:59
Sommige? Zo'n beetje al die huis tuin en keuken dingen. Daar is een Alecto geen uizondering in. Maar áls dat werkelijk van invloed zou zijn op het geluidsbeeld en jij suggereert dat dit zo is, dan is de invloed niet aleen afkomstig van voedingen die rechtstreeks verbonden zijn met de apparaten in de keten, maar ook die van de DECT telefoon, router, modem, verlichting, etc.

Rekening houdend met jouw visie zou je dus alle adaptors in huis aan moeten pakken en niet enkel die van een component in de betreffende stereo keten. Wat te denken van Wifi en andere stoorzenders in huis en bij de buren...

Ik realiseer mij uiteraad dat Frank2 zich hier niks van aan trekt, mijn reactie is dan ook puur op de jouwne gericht.

Wat je zegt klopt. Simpel proefondervindelijk vaststellen en maatregelen nemen zoals ik deed bij de voeding van de phono pre: de deur uit gezet >:( 8)

B.

In dat geval moet iemand Frank2 maar eens verellen dat hij nog lang niet klaar ís :)

Daarna kun je het 3G signaal ook nog proberen buiten de deur te zetten!

Peerless Monster

Citaat van: B. op januari  8, 2013, 17:04:33
In dat geval moet iemand Frank2 maar eens verellen dat hij nog lang niet klaar ís :)

We leven in een constante straling...
Kooi van faraday om je set en hoppa opgelost.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Deleted Member 2

Alles en iedereen die stoort wordt buiten de deur gezet........
;D

B.

Citaat van: Peerless Monster op januari  8, 2013, 17:08:00
We leven in een constante straling...
Kooi van faraday om je set en hoppa opgelost.

Met die stelling zou ik heel voorzichtig zijn ;)

erik s.

Citaat van: B. op januari  8, 2013, 17:46:51
Met die stelling zou ik heel voorzichtig zijn ;)
precies, die crappy voeding van je SB straalt dan nog steeds vrolijk in op je phonotrap.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Maro

Maar goed dat frank2 niet met Jomanda is getrouwd.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

B.

Citaat van: erik s. op januari  8, 2013, 17:52:02
precies, die crappy voeding van je SB straalt dan nog steeds vrolijk in op je phonotrap.

Ik ben altijd van mening geweest dat goede apparatuur niet onderhevig is aan straling vanuit andere apparatuur. Een beetje versterker 'leeft' al in een kooi van Faraday en wordt daarnaast voor EM invloeden nog eens beschermd door een transformator.

De heer S. Sassen heeft enkele jaren terug al proefondervindelijk vastgesteld dat een UcD versterker is een plastic broodtrommel gelijk presteert als in een kooi.

Deleted Member 2

lekker interessant allemaal. Ze moeten hem in een kii stoppen :(

Als het maar goed klinkt

Snowmaster

Citaat van: B. op januari  8, 2013, 16:35:59

Heb ik al lang geprobeerd. Heb (had?) hier ook nog alle huishoudelijke aparaten in fase staan.
Deze verschillen zijn marginaal en zelfs voor een tweaker bijna verwaarloosbaar.
De aparte groep is hier eigenlijk de onderbrekende schakel.  Een aparte fase zou nog beter moeten zijn, roepen ook sommigen.
Blijft dus over dat die adapter blijkbaar toch invloed heeft op de bron.

Maar eh.....ff voor alle nee-schudders en nulletjes/eentjes denkers :

Emi/RFI ?  Dus als je hem afschermt heb je hetzelfde effect?
Met een mediaplayer (interne harde schijf) op HDMI zou je ook geen verschil moeten horen, laat staan kunnen zien op je plasma. Zo is het toch ?

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

B.

Citaat van: Snowmaster op januari  8, 2013, 21:22:04
Heb ik al lang geprobeerd. Heb (had?) hier ook nog alle huishoudelijke aparaten in fase staan.
Deze verschillen zijn marginaal en zelfs voor een tweaker bijna verwaarloosbaar.
De aparte groep is hier eigenlijk de onderbrekende schakel.  Een aparte fase zou nog beter moeten zijn, roepen ook sommigen.
Blijft dus over dat die adapter blijkbaar toch invloed heeft op de bron.

Maar eh.....ff voor alle nee-schudders en nulletjes/eentjes denkers :

Emi/RFI ?  Dus als je hem afschermt heb je hetzelfde effect?
Met een mediaplayer (interne harde schijf) op HDMI zou je ook geen verschil moeten horen, laat staan kunnen zien op je plasma. Zo is het toch ?

Je vraagt me erens een verschil te moeten zien, maar je noemt slechts 1 ding. Dus tussen wat zou ik precies verschil moeten horen? En wat mijn antwoord ook mogen zijn, kom jij dan met het argument: "maar ik hoor/zie het toch echt?" Want die mag je bij mij overslaan...

blijkbaar heeft het dus toch zin, zeg je. Wat werkelijk NERGENS op is berust, behalve op je eigen subjectieve waarneming. Zelfs de wetenschap zegt keihard nein! Maar daar staan audiophielen boven, begrijp ik, die zijn ruimdenkender dan de nulletjes/eentjes denkers.

Deleted Member 2

Citaat van: B. op januari  9, 2013, 00:14:22
Je vraagt me erens een verschil te moeten zien, maar je noemt slechts 1 ding. Dus tussen wat zou ik precies verschil moeten horen? En wat mijn antwoord ook mogen zijn, kom jij dan met het argument: "maar ik hoor/zie het toch echt?" Want die mag je bij mij overslaan...

blijkbaar heeft het dus toch zin, zeg je. Wat werkelijk NERGENS op is berust, behalve op je eigen subjectieve waarneming. Zelfs de wetenschap zegt keihard nein! Maar daar staan audiophielen boven, begrijp ik, die zijn ruimdenkender dan de nulletjes/eentjes denkers.

pffff, als je een schakelende voeding was zou ik je buiten zetten  >:(

B.

Citaat van: Onder013 op januari  9, 2013, 00:38:32
pffff, als je een schakelende voeding was zou ik je buiten zetten  >:(

Je bent zelf aardig aktief geweest je te mengen in dit onderwerp, maar nu blijkt dat je foutieve informatie aan het verstrekken bent, ben ik irritant? :)

twani

Citaat van: B. op januari  9, 2013, 03:30:00
Je bent zelf aardig aktief geweest je te mengen in dit onderwerp, maar nu blijkt dat je foutieve informatie aan het verstrekken bent, ben ik irritant? :)
In ieder geval weer eens "zoekende"  :devil:

vanzomereng

Franks upgrades worden steeds goedkoper..

Is begonnen met een set van > 20.000 euro (nieuwwaarde) om uiteindelijk over
een paar jaar te luisteren van een set van  1.745 euro... ,die de sterren v/d hemel speelt  :D

Dus vertel mij maar eens, wie hier allemaal het slimste is... 
Frank2 of wij/anderen, bij wie het maar steeds duurder wordt :butbut:
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Deleted Member 2

:threadclosed:
Citaat van: B. op januari  9, 2013, 03:30:00

:yawnee:

frank2

Je hebt volkomen gelijk van zomereng. Sinds de ABX test van Keyser hier in huis met zijn goedkope dvd speler en sony versterker van 800 gulden heb ik ondervonden dat de set destijds in prijs kwaliteit verhouding totaal niet meer klopte. Ja de ls kabel deed een duit in het zakje en ja mijn set was wel beter maar wel tegen een prijs die meer dan 10x zo duur was voor een beetje extra.

Sindsdien heb ik besloten dat duurder niet altijd beter is. Dat bleek toen ik een Belles VV omruilde tegen een Anthem. 50% goedkoper! en toch een beter geluid. Sinds die test probeer ik met steeds goedkopere dingen een beter geluid te krijgen, vergeet echter niet dat ik toen ik de Belles VV en EV nog had ik de set getuned had om zo vol mogelijk te spelen om meer midbass te krijgen waar ik en tekort aan had. (veroorzaakt door mijn huis, houtskelet)
Met de Anthem was dat door de ARC niet meer nodig en heb ik de set nu getuned op openheid/ helderheid met een goed basfundament, eigenlijk het geluid wat ik altijd wenste.

ook heb ik wel ontdekt dat goedkopere dingen vaak net zo goed zijn als je het een beetje uitzoekt, zo'n voeding waar geen ferrietkern aanzit geeft een minder restrained geluid. Helaas zullen niet alle componenten goedkoop zijn, maar aangezien ik nu een hard disk gebruik voor muziek kon de dure Oppo/cd speler weg, en het grappige is dat de hard disk via usb een dusdanig goed luisterplaatje neerzet dat ik er in feite op vooruit gegaan ben. Door de voortschrijdende techniek is de nieuwe BR speler van Denon zeker c.q. zelfs beter dan de Oppo.
Ik geloof best dat een Linn streamer e.d. van duizenden euro's nog een fractie beter zijn, maar dan krijg je weer de prijs kwaliteitsverhouding die compleet zoek is, dat is de hoofdprijs betalen voor 10% meer. Dat heb ik afgeleerd, door kleine dingen zoals een adapter te veranderen wordt het geluid ook beter.

Dus ja misschien ben ik slim of zijn mijn ogen destijds geopend, in ieder geval zal ik zoals ik elders zie nooit een peperdure streamer zoals linn e.d. kopen, als je ziet wat voor een kwaliteit een medi8er of boxee box van beneden 200 euro al kan geven zo uit de doos, bijna net zo goed als een ouder type Oppo, met een beetje tweaken heb je dan voor 200 euro een apparaat wat voor 90% een dure 4000 euro kosten de streamer evenaart. Dat is misschien slim maar eigenlijk gewoon opletten wat je doet. Ik chargeer misschien een beetje maarde kern klopt wel. Bovendien is voor muziek de combinatie hard disk>usb v.d. Anthem dusdanig goed dat daar een cd speler van paar duiznd euro tegenover moet staan.
Voor films is de Denon heel goed en de Boxee met standaard voeding al heel aardig, ga nog bezig met een goede voeding en een betere hdmi kabel en dan heb ik voor weinig een zeer goede kwaliteit.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Kingpin

Vergeet niet Frank: "onbekend maakt onbemind".
Ik zie dat al jaren in streamingland, iets wat al jaren in de computerindustrie gewoon is wordt in audioland neergezet als een revolutie met dito prijzen.
Gewoon je gezond verstand gebruiken en je komt een heel eind.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Kwabbernoot

Citaat van: frank2 op januari  9, 2013, 10:29:03
<knip> Sinds de ABX test van Keyser hier in huis met zijn goedkope dvd speler en sony versterker van 800 gulden heb ik ondervonden dat de set destijds in prijs kwaliteit verhouding totaal niet meer klopte. Ja de ls kabel deed een duit in het zakje en ja mijn set was wel beter maar wel tegen een prijs die meer dan 10x zo duur was voor een beetje extra.

<knip>

Apart dat een passief element als een kabel meer duiten in een zakje doet dan een voorversterker. Wellicht moet Keyser ook eens met een paar kabels langskomen om te ABX-en?
Wellicht vind je dan wel helemaal je rust. Maar ja, wat moeten wij dan nog lezen in onze vrije tijd?

Groeten...