Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

twani

Citaat van: frank2 op december  4, 2012, 21:56:59
Ik hoop van wel, dat de review verteerbaar is. Ik heb slechts geschreven wat ik vind en hoe ik alles hoor het de Vicol kabel. En ja ik vind 'm goed, dat wil niet zeggen dat ie zaligmakend is voor iedereen, dat moet je zelf ervaren. He hebt in ieder geval een leidraad van hoe de kabel klinkt. Verder is het aan u.
"Goed verteerbaar" was is dit geval een een understatement om aan te geven dat het hier een review van "À" klasse was ;D
Niet jezelf verdedigen hoor Frank, geen enkele aanleiding voor. Wat jij goed vind is goed ;)

frank2

De Vicol kabel heeft er ondertussen 230 uur op zitten. Net nadat ik alles had getypt hier op 3 december, begon de kabel weer iets te veranderen op 4 december. Het midden werd "geheel wakker". (de laatste inspeelperikel?) Een mooi vol midden, daardoor moest ik gisteren natuurlijk weer alles opnieuw inmeten aangezien de parameters van de ARC nu niet meer goed stonden.
Vlgs een medeforummer is dit vaak de laatste hobbel, waarna de kabel bijna ongemerkt nog iets verbeterd. (eerst hoog, dan bas en dan midden)

De kabel doet iets met het geluid, (of laat alles juist extreem goed door) ik kan er maar niet genoeg van krijgen, zo lekker klinkt alles. Er is wel iets meer rust gekomen, maar de definitie het strakke en vooral de eerlijkheid en dat alles gaat niet ten koste van een lekkere sound, want het wordt niet analytisch.

Ik heb gisteren een paar nummers gedraaid die ik wel goed ken maar nog niet via de Vicol kabel had gehoord, steeds weer viel mijn mond open van verbazing, zoveel ruimte, diepte en gedefinieerdheid met toch een heerlijk stemmengebied. Groots geluid.

Ja zelfs nu met sky radio en de te vele kerstnummers klinkt het zelfs met 192 kb/s nog lekker.

Het blijft mij verbazen wat deze kabel doet, je moet alleen engelengeduld hebben voor die een beetje tot klank is gekomen, 200 uur is niet weinig...

Ik heb veel apparatuur gekocht en ook kabels, maar nog nooit in mijn beleving was dit verschijnsel wat ik nu al enige tijd hoor zo groot. Doet mij een beetje denken aan de test die ik bij wenw audio enige tijd geleden had, een Belles EV (150A ref) tegenover Plinius (9200) en mono eindbakken van Belles. Dat laatste gaf opeens een gemak, kracht e.d. tov. de eenvoudige Belles 150A die eerst speelde. Het was een andere categorie, zo beleef ik dat hier nu ook met die Vicol kabel. (alleen kost die geen 8000 euro tov. 2400 euro voor de Belles versterkers)

Ja een zeer goede koop dat is het voor mij zeker geweest.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Normaliter zou ik je gelijk moeten geven, een echte Frank review, en ik heb nog mijzelf zo voorgenomen om niet meer overdreven te schrijven. Maar in dit geval is het toch net iets anders...

Ik heb namelijk niet overdreven.
Als je kijkt naar het verhaal van Pjotr27: "de beste aankoop die ik heb gedaan in 5 jaar
"ik luiister met verbazing..... kan niets fout ontdekken...."

Hij vertelt eigenlijk hetzelfde....

en dat allemaal over een dun draadje dat je speakers koppelt aan de versterker..... ;D ;D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Deleted Member 2

Citaat van: frank2 op december  8, 2012, 10:22:41

Ja een zeer goede koop dat is het voor mij zeker geweest.

Ah, je hebt hem dus gekocht. Ik maakte uit je vorige verslagen op dat de vicol weer terug ging naar Peter.
Gefeliciteerd Frank!
Dus je set is nu in je juiste mate "afgeroomd"? ;D

Groet,

Henk

frank2

Citaat van: Onder013 op december  8, 2012, 13:58:01
Ah, je hebt hem dus gekocht. Ik maakte uit je vorige verslagen op dat de vicol weer terug ging naar Peter.
Gefeliciteerd Frank!
Dus je set is nu in je juiste mate "afgeroomd"? ;D

Groet,

Henk

Geen room meer, deze is verdwenen, lijkt nu aanzienlijk meer op de octave die je hier toen liet horen, maar dan net wat anders minder analytisch, maar wel zeker zo gedefinieerd.

Toen had je te maken met het ietswat kale geluid veroorzaakt door de akoestiek , een te weinig midbass- laag midden, dat wordt gecorrigeerd door de ARC v.d. Anthem.

Pjotr27

CiteerIk maakte uit je vorige verslagen op dat de vicol weer terug ging naar Peter.

Frank had niet mijn setje maar een set " geleend" van de nieuwe importeur van Vicol kabels in Nederland
(jouwhifi, een van de forum sponsors).
Gelukkig want ik had niet 4 weken zonder mijn setje gekund    ;D
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Deleted Member 2

Citaat van: Pjotr27 op december  8, 2012, 15:02:11
Frank had niet mijn setje maar een set " geleend" van de nieuwe importeur van Vicol kabels in Nederland
(jouwhifi, een van de forum sponsors).
Gelukkig want ik had niet 4 weken zonder mijn setje gekund    ;D

Dat had ik begrepen: op proef. Een nu dus aangeschaft

frank2

Pjotr27

Citaat van: frank2 op december  8, 2012, 15:30:16
Yes. Me very  ;D ;D ;D ;D

Me to.....  ;D en wie wordt de volgende die deze kabels gaat proberen?
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Martin 2703: Martin uit lemerveld, hij belde mij vandaag op of ik een middag langs kon komen met de Vicol kabels. Hij heeft nu iets van Taralabs de duurdere versies.
Zijn set is mainley's 2 mono's met wilson watt puppy's.

Maar er zijn vast nog wel andere members...

Pjotr27

Citaat van: frank2 op december  8, 2012, 16:26:49
Martin 2703: Martin uit lemerveld, hij belde mij vandaag op of ik een middag langs kon komen met de Vicol kabels. Hij heeft nu iets van Taralabs de duurdere versies.

Gaaf, jij gaat ons vast op de hoogte houden...  ;)

erik s.

heb nog een setje aan een forumlid verkocht. als die binnen zijn en ingespeeld, wil hij zijn ervaringen verwacht ik hier wel posten.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

frank2

Citaat van: erik s. op december  8, 2012, 17:37:16
heb nog een setje aan een forumlid verkocht. als die binnen zijn en ingespeeld, wil hij zijn ervaringen verwacht ik hier wel posten.

Hopelijk laat dit forumlid wat weten....

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Former member 78

Martin is ook de grootste kabel-slet die er bestaat :D

erik s.

nieuwe sets voor demo zijn onderweg.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Deleted Member 2

frank2

Citaat van: Onder013 op december  9, 2012, 10:17:40
En één daarvan naar mij ;D

Groet,

Henk

Ik hoop dat je wilt posten hoe jij de kabel ervaart. Wanneer krijg je hem binnen?
Bepaalde kenmerken v.d. kabel hoor je meteen.

Deleted Member 2

Citaat van: frank2 op december  9, 2012, 11:05:38
Ik hoop dat je wilt posten hoe jij de kabel ervaart. Wanneer krijg je hem binnen?
Bepaalde kenmerken v.d. kabel hoor je meteen.

Uiteraard zal ik hier - in jouw topic? - mijn bevindingen posten. Ik ben zeer benieuwd of de vicol de diepte in het geluidsbeeld nog wat beter kan neer zetten dan de AudioQuest Rockefeller die ik nu gebruik.

Volgens Erik komt de Vicol eind deze week of iets later en is splinternieuw. Gelukkig staat Erik mij voldoende inspeeltijd toe om een faire beoordeling mogelijk te maken.

Groet,

Henk

frank2

Citaat van: Onder013 op december  9, 2012, 11:16:01
Uiteraard zal ik hier - in jouw topic? - mijn bevindingen posten. Ik ben zeer benieuwd of de vicol de diepte in het geluidsbeeld nog wat beter kan neer zetten dan de AudioQuest Rockefeller die ik nu gebruik.

Volgens Erik komt de Vicol eind deze week of iets later en is splinternieuw. Gelukkig staat Erik mij voldoende inspeeltijd toe om een faire beoordeling mogelijk te maken.

Groet,

Henk

Je mag hier graag zelfs je ervaringen posten. En na 200 uur heb je een goede indruk v.d. kabel.
Tot 100 uur iets teveel hoog, vastzittend midden, daarna boosten van hoog daarna mid en de bas. Zeer goed te horen. Na 200 a 250 uur is de kabel een stuk stabieler, en heb je wel het uiteindelijke geluid.
Ja het duurt even, maar is het zeker waard.... je kunt bijna niet meer stoppen met luisteren, kijken of jij dat ook ervaart....  nu maar "even" wachten op Erik c.q. Vicol Audio

chansig

Frank, wat is de zin van testen als het allemaal al vaststaat ?  :D

De tester kan alleen nog maar aangeven of het hem overall aanspreekt.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Ruud-

Citaat van: chansig op december  9, 2012, 13:19:56
Frank, wat is de zin van testen als het allemaal al vaststaat ?  :D

De tester kan alleen nog maar aangeven of het hem overall aanspreekt.

Gr Hans
Frank laat weinig ruimte over voor mensen met andere ervaringen, behalve dan dat ze wellicht niet goed luisteren iets anders verwoorden dan wat ze in werkelijkheid horen ;D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Ruud-

Citaat van: erik s. op december  8, 2012, 17:37:16
Wellicht bedoel je mij :-X
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Pjotr27

Citaat van: Ruud- op december  9, 2012, 13:40:51
Wellicht bedoel je mij :-X

Gaaf daar ga jij van genieten! Deze kabels laten echt muziek horen..