Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

nee want het is een gebruikte kabel die ik jarenlang gebruikt heb toen ik de T+A had en de accuphase.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Mitch--

Citaat van: frank2 op december  3, 2012, 23:47:44
nee want het is een gebruikte kabel die ik jarenlang gebruikt heb toen ik de T+A had en de accuphase.

ooo dan is dat weer duidelijk ;) ik dacht das een snelle conclusie voor een andere nieuwe kabel
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

erik s.

Citaat van: frank2 op december  3, 2012, 23:47:44
ook dan moet je ze toch even tijd gunnen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

frank2

Klopt. Ze hangen er vanaf gisteren 3 uur aan. Eerlijk gezegd veranderd er niets sinds het aansluiten van de kabel. Maar ze blijven er niet achter dat weet ik al wel... al is deze kabel zeker niet slecht, maar hij kan niet tippen aan de Vicol.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Mitch--

de vicol trekt mijn interesse steeds meer..... waar zal het eindigen ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

frank2

Even Erik vragen voor een setje op proef.... Bedenk wel dat je een nieuwe kabel lang moet laten inspelen. De ene dag barst het van het hoog, de andere dag opeens heel veel middentonen zoals ik gemerkt heb, na 150 a 180 uur is dat allemaal voorbij.

erik s.

ik wacht nog op een nieuwe levering kabels, de spades komen naar verwachting aan het einde van de maand.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

frank2

Citaat van: erik s. op december  4, 2012, 11:30:59
ik wacht nog op een nieuwe levering kabels, de spades komen naar verwachting aan het einde van de maand.

Pas op,  straks wordt het nog een hype hier op het forum. (en die kans is best wel redelijk als je de kabels beluisterd, nadat ze goed ingespeeld zijn) ;D

evilniek

Citaat van: frank2 op december  4, 2012, 15:48:06
Pas op,  straks wordt het nog een hype hier op het forum. (en die kans is best wel redelijk als je de kabels beluisterd, nadat ze goed ingespeeld zijn) ;D

Ik voorzie Millon taferelen! ;)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

frank2

Dacht het toch van niet Ik wil niet van het forum af, ik wil mijn posts niet leeghalen en als het uit de hand dreigt te lopen  hebben we altijd nog Report to Mod.  Nee Millon taferelen niet in dit topic......  BBBRrrrr :satisfied:

twani

Citaat van: evilniek op december  4, 2012, 16:15:26
Ik voorzie Millon taferelen! ;)
Millon is verre van een "hype" geweest hier op het forum, veelbesproken dat wel.

frank2

mmm, daar heb je gelijk in. Maar de Vicol kabel maakt een goede kans dat wel te worden, veel besproken is hij ook al aardig.

frank2

Citaat van: Mitch-- op december  4, 2012, 11:17:51
de vicol trekt mijn interesse steeds meer..... waar zal het eindigen ;)

Dat is eigenlijk heel simpel, of het kan heel simpel zijn, aankoop van Vicol Audio LS kabel, omdat deze "muziek" laat horen, meeslepend, krachtig, puur en zuiver.

twani

Citaat van: frank2 op december  4, 2012, 18:59:00
mmm, daar heb je gelijk in. Maar de Vicol kabel maakt een goede kans dat wel te worden, veel besproken is hij ook al aardig.
De presentatie ín de markt van het (voor ons) nieuwe merk wordt iig. een stuk "fijnbesnaarder" uitgevoerd door Erik dan de ronduit ordinaire "kletsboem" methode die het merk Millon er op nahoudt.
Ook de gebruikersreviews zijn daardoor een stuk beter "verteerbaar"  ;)

B.

Bij Vicol idd minder kletskoek, alleen het standaard skin-effect geneuzel wordt weer naar boven gehaald (ach...).

Het zijn gek genoeg de gebruikers zelf die er allerlei hifi.nl-termen tegenaan slingeren om een bepaalde ervaring te omschrijven. Deze mensen hebben veelal de neiging om anderen ook over te halen om dat product aan te schaffen en dat kunstje is misschien wel bekend bij o.a. Wicol.

Laat je klanten de marketing doen! Gratis personeel :)

frank2

@ twani: Dat is ook de bedoeling wat heb je aan een review die niet de waarheid vertelt zoals de reviewer die gehoord heeft. Ik heb zeker getracht zo eerlijk mogelijk de review te maken zoals ik deze ervoer tijdens het luisteren.

Natuurlijk zal elke set anders klinken maar bepaalde eigenschappen zullen altijd overeind blijven zoals gedefinieerdheid, het eerlijke van de kabel.

Als je naar de set kijkt die Pjotr27 heeft en de set die ik heb zit daar best wel een groot verschil in, toch komen vele indrukken hetzelfde over bij hem en mij.

VlisChris

Citaat van: LittleNinja op december  1, 2012, 20:41:25
B., laat frank lekker met rust en zoek de meerwaarde van het forum in de topics die jou aanspreken.

Thanks

Leek me vrij duidelijk B.
Ik neem aan dat een officiële waarschuwing niet nodig gaat hoeven zijn?

B.

Citaat van: Christiaan S op december  4, 2012, 19:39:54
Leek me vrij duidelijk B.
Ik neem aan dat een officiële waarschuwing niet nodig gaat hoeven zijn?

Ik reageer normaal op het product en op de review. Op reviews mag toch kritisch geeageerd worden?

Overleg het anders eerst even met een ander modje, voor je mij een consequentie oplegt die achteraf onterecht blijkt.

VlisChris

Dat is heel mooi dat je normaal reageert op het product :)
Hopelijk mogen we daar vaak van genieten zonder dat er onbedoeld sarcastisch wordt gereageerd door members in dit topic. Laten we zeggen dat er leden zijn die daar wel goed in zijn :)

Deleted member

Geen betere reclame dan mond-tot-mond reclame, niks mis mee zolang het open en eerlijk is en 't niet om 'gekochte' reviews gaat. In dit geval gaat 't om twee serieuze muziek/hifi liefhebbers die de kabels tot nu toe hebben en hier ook al een tijdje rondlopen. Geen reden tot sarcasme nodig dus lijkt me. :)

VlisChris

Het is inderdaad een review die zo te zien met bezieling geschreven is :) Zo lang en uitgebreid zie je ze niet zo heel vaak meer op het forum voorbij komen :)

Perfectionist

B. heeft overigens een ban gekregen van 7 dagen, voor de wijze van tegemoettreding van het forumbeheer.
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

frank2

Citaat van: twani op december  4, 2012, 19:11:16
De presentatie ín de markt van het (voor ons) nieuwe merk wordt iig. een stuk "fijnbesnaarder" uitgevoerd door Erik dan de ronduit ordinaire "kletsboem" methode die het merk Millon er op nahoudt.
Ook de gebruikersreviews zijn daardoor een stuk beter "verteerbaar"  ;)

Ik hoop van wel, dat de review verteerbaar is. Ik heb slechts geschreven wat ik vind en hoe ik alles hoor het de Vicol kabel. En ja ik vind 'm goed, dat wil niet zeggen dat ie zaligmakend is voor iedereen, dat moet je zelf ervaren. He hebt in ieder geval een leidraad van hoe de kabel klinkt. Verder is het aan u.

YamahaRXV

Niets mis mee met die review Frank  ;)
Het blijft altijd moeilijk om je eigen ervaringen te kunnen verwoorden, maar ik denk dat verreweg de meesten hier een ardige beeldvorming hebben gekregen hoe zij de kabel in kwestie kunnen inschatten.

Tenzij je er mensen bij heb zitten die ieder geschreven woord gaan (B)analyseren om er weer lekker over te kunnen gaan ''zeiktrutten''  :-X ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8