Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Citaat van: frank2 op november 20, 2012, 12:52:01
Nou 1 minuut is niet veel tijd..... zo goed is het geheugen nog wel en natuurlijk wissel je een paar keer ook terug anders zou je jezelf voor de gek kunnen houden.

Ga eens googelen en laat je verbazen...mogelijk kan je het gebruiken als je weer eens gaat testen.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: chansig op november 20, 2012, 13:27:21
Ga eens googelen en laat je verbazen...mogelijk kan je het gebruiken als je weer eens gaat testen.

Gr Hans
Huh googelen ik ben toch niet hans kazan. :D
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

chansig

Citaat van: frank2 op november 20, 2012, 13:31:03
Huh googelen ik ben toch niet hans kazan. :D

Nou......Ik zie toch zelf dat die konijn uit die hoe komt en al die zakdoeken uit zijn mond. Dus dan is het zo. ;D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Snowmaster

Tsjonge, wat een onzin lees ik hier weer over alle vooroordelen over HDMI.

Frank, je laat je verleiden tot allerlei uitspraken, waar zelfs ik verbaast van opkijk.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

1198

Heerlijk die meningen over elkaars subjectieve ervaringen.  :worship:

Heb zelf enkel nameless hdmi kabels en voor mijn films (pc met XMBC) zelfs een 10m hdmi van €12,95 
Ben prima tevreden maar raak altijd wel benieuwd of ik verschil zou horen/zien.
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

Pjotr27

En wordt het al tijd voor een update?
Ik denk dat er best wel wat mensen nieuwsgierig zijn naar de Vicol kabels...  ;)
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Denk je?

Ik ben nog bezig met het inspelen van de Vicol kabels, de grote wisselingen zijn sinds gisteren achter de rug. Maar elke dag veranderd het geluid, zij het nu in kleine stapjes. Maar zolang de kabel niet stabiel is moet ik wachten met het reviewen. Denk/hoop dat hij over een paar dagen wel redelijk stabiel blijft.
Dan kan ik eindelijk eens ervoor gaan zitten, heb al een paar nummers uitgezocht, zoals Andreas Vollenweider nr. 2 v.d. cd cosmopolity. wat klassiek, top 40, alison krauss, sarah brightman, enz.

EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Pjotr27

Citaat van: frank2 op november 27, 2012, 14:30:24
Denk je?

Absoluut , dit is een prijsklasse die voor heel veel hifi liefhebbers goed betaalbaar is. Daar is altijd veel belangstelling voor....
Duurdere kabels is wel leuk maar heel veel mensen hebben er of het geld niet voor, of het geld niet voor over...

Maar je heb je de kabels zelf nog? Dacht dat ze naar Snowmaster gingen?
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Jazeker ze hangen nog steeds aan mijn set, pas als ik klaar ben met de review gaan ze waarschijnlijk ook nog even naar Snowmaster.

Pjotr27

Citaat van: frank2 op november 27, 2012, 14:51:41
Jazeker ze hangen nog steeds aan mijn set, pas als ik klaar ben met de review gaan ze waarschijnlijk ook nog even naar Snowmaster.

Kan je fijn nog even genieten..... ik ga vanavond weer luisteren, gisteren allemaal oude DECCA LP`s opgehaald die een kennis voor weinig had gekocht in de kringloop...
Wordt een heerlijke avond dus....

frank2

De Vicol kabel is ondertussen verlost van het grove inspelen, elke dag een andere sound, nu begint de vefijning. Ik heb vandaag de ARC opnieuw ingemeten en daarna klonk het weer zoals ik vond dat het moest klinken. Grappige is dat met en zonder ARC er een verschil is maar dat dat verschil anders is dan bij mijn eigen kabels.

Heb nu al veel geluisterd maar kan nu serieus beginnen, heb de eerste aantekeningen al gemaakt voor de review. De kabel zal nog verfijnen, dat maakt het alleen maar leuker, wat laat hij mij nog horen.

Heb ondertussen wel regelmatig de vorderingen aan Erik S doorgegeven.
Morgen weer verder, mijn vrouw wil vanaf 6 uur tv kijken...

frank2

Ik verwacht komende week de review van de Vicol kabels te gaan plaatsen, heb ondertussen de ruwe versie van de review al klaar, en vul deze nog steeds iets aan omdat de kabel nog aan het verfijnen is.
Nog even geduld...

Pjotr27

Citaat van: frank2 op december  1, 2012, 13:15:53
Ik verwacht komende week de review van de Vicol kabels te gaan plaatsen, heb ondertussen de ruwe versie van de review al klaar, en vul deze nog steeds iets aan omdat de kabel nog aan het verfijnen is.
Nog even geduld...

Pooh ik weet niet of ik dat nog wel heb....
Maar kan het wel waarderen dat je zeer zorgvuldig te werk gaat...
Komende week komt mijn cd speler bouwdoos van Vicol Audio binnen...
Leuk voor de komende maanden...

B.

Ik sprak gisteren een audiofiel die verschil hoort tussen verschillende kleuren schilderijen oid in zijn kamer. Misschien iets voor jou om te proberen?

Deleted Member 2

Citaat van: B. op december  1, 2012, 19:16:58
Ik sprak gisteren een audiofiel die verschil hoort tussen verschillende kleuren schilderijen oid in zijn kamer. Misschien iets voor jou om te proberen?

Goh, net voor Sinterklaas weer vrij gelaten.  8)

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Lex Groningen

Wat weer een kleuter gedrag.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Staaled

Niet onmogelijk, synesthesie, maar lijkt mij niets voor Frank.  :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Deleted Member 2

Citaat van: dre73 op december  1, 2012, 19:35:49
gelijk maar weer terugstoppen? :D

De gevangenissen zijn nog steeds veel te open. Dan toch maar een TBS-je doen?

dre73

dan wordt het een gesloten boek.......

Deleted Member 2

Citaat van: dre73 op december  1, 2012, 19:54:33
dan wordt het een gesloten boek.......

Al weer veel te veel woorden er aan vuil gemaakt.

dre73

frank2

Niets meer aan toe te voegen,de reacties spreken voor zich