Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Staaled

Citaat van: Peerless Monster op augustus 20, 2012, 21:22:11
Frank, stap eens van dat geneuzel af met die Oppo.
Ga eens echt streamen...
Ik heb inmiddels een DAC gekocht met een Mac mini en je wil niet weten hoe goed dat klinkt.
Daar kan de Mark Levinson die ik heb gehad nog een puntje aan zuigen.

De vrouw werd helemaal wild van ;D
Wel een mooie DAC ;D........je bent dus tevreden?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Peerless Monster

Citaat van: Hipster op augustus 20, 2012, 22:24:28
Wel een mooie DAC ;D........je bent dus tevreden?

;D Tevreden ;D
Understatement ;D...
Mwha ik ga het geloof niet verkondigen, maar mijn CD-spelers gaan zo goed als weg... ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Pjotr27

Citaat van: Peerless Monster op augustus 20, 2012, 23:05:31
;D Tevreden ;D
Understatement ;D...
Mwha ik ga het geloof niet verkondigen, maar mijn CD-spelers gaan zo goed als weg... ;D
Niet voor het gemak er een houden die je op de dac aansluit? Het is erg makkelijk om even snel een cd te draaien...
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Citaat van: Peerless Monster op augustus 20, 2012, 21:22:11
Frank, stap eens van dat geneuzel af met die Oppo.
Ga eens echt streamen...
Ik heb inmiddels een DAC gekocht met een Mac mini en je wil niet weten hoe goed dat klinkt.
Daar kan de Mark Levinson die ik heb gehad nog een puntje aan zuigen.

De vrouw werd helemaal wild van ;D

IK ben al afgestapt van de Oppo als streamer, gebruik nu een boxee box. Die kan echt alles  van films tot muziek.
De Anthem kan via USB ook streamen. (alleen muziek, geen flac, wel wav en mp3)
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

frank2

Gisteren was Snowmaster hier en Martin.
In het begin vond Snowmaster de ruimtelijkheid en de diepte nogal tegenvalen tov de Belles, na de ARC uit te hebben gezet werd het inderdaad een stuk ruimtelijker en zat er opeens diepte in het geluid. Zo hebben we ook verder gedraaid. Na het verwisselen van enkele stroomkabels werd de dynamiek nog een stuk beter.

Martin kwam later op de avond en die hebben we blind laten horen, hij hoorde eigenlijk geen verschil en had niet in de gaten wat nu speelde. Snowmaster kon de minieme verschillen wel aanwijzen.

Slot: de Anthem speelt zeker net zo goed als de Belles VV. (in mijn huidige set) Deze staat dus op mijn voorkeurlijstje.

Wel denk ik dat als je een heel goede bron hebt (dure dac, beter dan de octave bijv.)  de Belles VV meer kan.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op augustus 21, 2012, 07:51:33
Niet voor het gemak er een houden die je op de dac aansluit? Het is erg makkelijk om even snel een cd te draaien...

Sorry voor de off topic Frank!

Ik ga een Oppotje neerzetten denk ik voor alle discjes.
Geen CD-speler meer.
Alles te koop gezet voor erg weinig. Prijzen zijn enorm gedaald de afgelopen periode van een jaar...

Citaat van: frank2 op augustus 21, 2012, 08:19:18
IK ben al afgestapt van de Oppo als streamer, gebruik nu een boxee box. Die kan echt alles  van films tot muziek.
De Anthem kan via USB ook streamen. (alleen muziek, geen flac, wel wav en mp3)

Je zal versteld staan van een MacMini met bitperfect of pure music als software met DAC...

Dan kijk je raar op je neus...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Deleted Member 2

Citaat van: Peerless Monster op augustus 21, 2012, 09:00:45
Sorry voor de off topic Frank!

Ik ga een Oppotje neerzetten denk ik voor alle discjes.
Geen CD-speler meer.
Alles te koop gezet voor erg weinig. Prijzen zijn enorm gedaald de afgelopen periode van een jaar...

Je zal versteld staan van een MacMini met bitperfect of pure music als software met DAC...

Dan kijk je raar op je neus...

De boxee haalt het voor muziek inderdaad niet bij een oplossing als de mac mini met de juiste software. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de mac mini presteert ten opzichte van de squeezebox Touch. Een echt duidelijke uitspraak daarover ben ik nog niet tegengekomen.

frank2

De boxee gebruik ik voornamelijk voor films. De Anthem kan ook streamen en daar heb ik ook even naar geluisterd, maar ik heb beide apparaten niet vergeleken.

Straks eerst de Anthem terugbrengen

Ik heb wel vergeleken de Boxee met een cd speler met dig. out (pathos cd speler) naar de cambridge streamer/dac van Arjan.
Op de cd dezelfde muziek als op de harde schijf via Boxee. Conclusie: geen verschil.

Deleted Member 2

Citaat van: frank2 op augustus 21, 2012, 09:15:06
De boxee gebruik ik voornamelijk voor films. De Anthem kan ook streamen en daar heb ik ook even naar geluisterd, maar ik heb beide apparaten niet vergeleken.

Straks eerst de Anthem terugbrengen

Ik heb wel vergeleken de Boxee met een cd speler met dig. out (pathos cd speler) naar de cambridge streamer/dac van Arjan.
Op de cd dezelfde muziek als op de harde schijf via Boxee. Conclusie: geen verschil.

heb je de pathos analoog uit ook direct vergeleken met de boxee via de dac?

frank2

Dan was de Pathos beter. De streamer/dac van cambridge is niet zo goed als de dac van Pathos.

chansig

Citaat van: frank2 op augustus 21, 2012, 08:24:50
In het begin vond Snowmaster de ruimtelijkheid en de diepte nogal tegenvalen tov de Belles, na de ARC uit te hebben gezet werd het inderdaad een stuk ruimtelijker en zat er opeens diepte in het geluid. Zo hebben we ook verder gedraaid. Na het verwisselen van enkele stroomkabels werd de dynamiek nog een stuk beter.

Martin kwam later op de avond en die hebben we blind laten horen, hij hoorde eigenlijk geen verschil en had niet in de gaten wat nu speelde. Snowmaster kon de minieme verschillen wel aanwijzen.

Slot: de Anthem speelt zeker net zo goed als de Belles VV. (in mijn huidige set) Deze staat dus op mijn voorkeurlijstje.

Wel denk ik dat als je een heel goede bron hebt (dure dac, beter dan de octave bijv.)  de Belles VV meer kan.

Heeft Snow ook blind geluisterd ?

Ik moet zeggen dat je je downgrade met net zoveel overtuiging weet brengen als iedere andere upgrade. Mooi om te lezen.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Een echte downgrade is het ook niet, we konden gisteren nauwelijks verschil horen.
Als alles doorgaat dan zal ik wel Reference van de topictitel weghalen.
En Snow heeft gisteren gedeeltelijk blind geluisterd, maar die haalde de kleine verschillen er wel uit.

chansig

Haalde die gedeeltelijk blind de verschillen eruit of helemaal blind ? :crazy: :wacko:

Hoezo reference eraf dan ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Helemaal blind, en het waren minieme verschillen.
Ik vind mijn set eigenlijk geen reference meer, maar gewoon een goede set. Bovendien Reference slaat op de Belles apparatuur, daar staat referenve pre ampl. enz op.

Kwabbernoot

Citaat van: frank2 op augustus 21, 2012, 08:24:50

Citaat van: frank2 op augustus 20, 2012, 12:46:36
Nee dit geluid met de ARC is beduidend beter.  Je haalt de dynamiek die ik gewend was, alleen het overall geluid is "anders" dan de Belles VV waarbij de Oppo+tuc dacs gebruikt worden. Dit geluid is wat evenwichtiger en de Belles is weer meer preciezer, alle pingeltjes hoor je heel duidelijk, nu hoor je ze wel maar minder duidelijk.

En welke is nu jouw mening? Ik zie iig geval weer een heel nieuw tweak-traject zich openen. Nee, het wordt nog lang niet stil in dit topic.  ;D

Groeten...

chansig

Citaat van: frank2 op augustus 21, 2012, 12:19:52
Helemaal blind, en het waren minieme verschillen.
Ik vind mijn set eigenlijk geen reference meer, maar gewoon een goede set. Bovendien Reference slaat op de Belles apparatuur, daar staat referenve pre ampl. enz op.

Dat is netjes van Snow..moet ie wat mee gaan doen. Schijn je bergen met geld mee te kunnen verdienen.

Wat Kwabber aanhaalt was mij ook al opgevallen.....Ik ga er maar vanuit dat het klopt. Anders komen we mogelijk weer in een bepaalde cirkel terecht.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

frank2

Met arc gaf een voller geluid zoals gemeld, ook de dynamiek was goed, echter na uitzetten van de arc viel op dat er meer ruimtelijkheid en diepte in de muziek zat overigens ook bij films duidelijk merkbaar, het geheel was frisser, wat minder middbass (logisch, de arc staat uit)

Vlgs de verkoper van wenw had hij dit verschijnsel nog niet eerder gehoord, maar ja dat zegt ook niet alles, kan ook zijn dat de meetpunten waarop de arc is ingesteld, bij mij thuis. achteraf gezien niet de meest optimale waren. Wel op de zitplaats, waar ik altijd een iets dip heb in het basgeluid, vanwege de uitbouw, kan zijn dat hij daarom misschien iets teveel midbass toevoegt. Hij raadde mij aan om een 10 punts meting te doen, en eventueel kan de freq. waarop hij meet ook nog handmatig bijgesteld worden.

Komt allemaal later wel, ben nu in onderhandeling en omdat Karel op vakantie is moet ik even wachten op antwoord.  Wordt vervolgd.

Snowmaster

Citaat van: chansig op augustus 21, 2012, 13:26:25
Dat is netjes van Snow..moet ie wat mee gaan doen. Schijn je bergen met geld mee te kunnen verdienen.

Da's intresting.....vertel 's  :P.

Maar eh...het ging om marginale verschillen die later op de avond in het voordeel van de Anthem uitvielen.
Oorzaak?  Volgens mij was de Anthem nog niet ingespeeld en verbeterde hij zich marginaal gedurende de avond.
Eén is voor mij duidelijk geworden : Anthem maakt verschrikkelijk goede receivers en helemaal voor dat geld. Ik vind ze spuuglelijk, maar ken geen bekend merk in dezelfde prijsklasse met dezelfde prestaties.
Ik overweeg door de luistersessie om zelf eens rond te kijken naar de grootste Anthem met een goede streamoplossing.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

chansig

Welja...maak het nog moeilijker om te volgen wat men nu vind van het geluid. Nu is de Anthem weer beter omdat hij niet was ingespeeld. Moet Frank dan weer terug naar WenW ?

M.a.w. het begint enigszins verwarrend te worden.

:D :D

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Vik

Verrassend allemaal Frank.  :)

Ik ben zelf ook gecharmeerd van het merk Anthem.

Ik ben bekend met de Dv2, de Statement A2 en de A5 van DVDMartinDVD.  Mijn Oppo 95 heb ik ook horen spelen via XLR en klonk prachtig.  Het was een fantastische match met Paradigm speakers.

Ook de ARC doet het erg goed. Het uiterlijk daar moet je van houden.

De Statement versterkers zijn ook erg goed.

Het enige minpuntje van de Dv2 zijn de issues met het videoboard. Behoorlijk wat bugs maar dit zijn natuurlijk dingen die opgelost kunnen worden.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

frank2

Kwabbernoot

Citaat van: Snowmaster op augustus 21, 2012, 20:42:36
Da's intresting.....vertel 's  :P.

Maar eh...het ging om marginale verschillen die later op de avond in het voordeel van de Anthem uitvielen.
Oorzaak?  Volgens mij was de Anthem nog niet ingespeeld en verbeterde hij zich marginaal gedurende de avond.
Eén is voor mij duidelijk geworden : Anthem maakt verschrikkelijk goede receivers en helemaal voor dat geld. Ik vind ze spuuglelijk, maar ken geen bekend merk in dezelfde prijsklasse met dezelfde prestaties.
Ik overweeg door de luistersessie om zelf eens rond te kijken naar de grootste Anthem met een goede streamoplossing.

Die kant kun je ook op redeneren. Ik kan na het lezen van de verhalen alleen concluderen dat de hype werkt. Wat er ook waargenomen wordt, het wordt altijd zo geïnterpreteerd dat de Anthem geniaal blijkt, met of zonder ARC. Bijzonder.

Groeten...

chansig

Zo werkt dat.....en zo makkelijk beinvloedbaar is dus de mens. Waarom zou Anthem nu plots een merk zijn wat wel een versterker kan neerzetten in deze prijsklasse die de competitie aankan met veel duurdere versterkers?

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: chansig op augustus 22, 2012, 10:05:18
Zo werkt dat.....en zo makkelijk beinvloedbaar is dus de mens. Waarom zou Anthem nu plots een merk zijn wat wel een versterker kan neerzetten in deze prijsklasse die de competitie aankan met veel duurdere versterkers?

Gr. Hans

Tsja als hij een CA wegspeelt die ik in vergelijk heb. Het is en nieuw merk in NL en komt uit een zeer bekende "stal" (ben de naam ff kwijt) Als meerdere mensen hetzelfde zeggen en het hier thuis ook al blijkt mogen jullie van een hype spreken, wat de grootste flauwekul is, want Snow en ik kijken niet naar merken, wij kijken puur naar wat ze presteren. Maar wees gerust Sony maakt ook recievers.

frank2

Net het verlossende telefoontje gehad van wenw audio:
De voorversterker Belles 28A gaat definitief weg, en straks staat hier een Anthem MRX 700.

(maar eerst naar de dierenarts onze hond heeft daar nu een onderzoek.)