Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Erik van de Voorst heeft volgens mij een akoestisch schuim op het plafond. Advies daarvoor komt van Toine. Er is nog iemand die dit heeft gedaan, maar dat zou ik moeten opzoeken.

Antoine heeft zeer recent een akoestisch plafond in zijn huiskamer laten installeren. Ziet erg goed uit en past prima in een woonkamer.

P.S. Ik hoor wel wanneer je "helemaal klaar" bent met testen... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

bones

Ik heb een akoustisch plafond, afgewerkt met akoustische pleister. Eendergelijk plafond kan je niet gewoon sousen want dan vul je de gaten af.

Het resultaat was met name voorwat betreft de nagalmtijd enorm. Ik heb nu veel meer precisie in de plaatsing van het geluid en een betere afbeelding. Resultaat is dan ook dat het detailniveau toeneemt. Voor het plafond was ik echt ongelukkig met de akoustiek.
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

frank2

Ben eergisteren via spotnet weer eens wat leuks tegengekomen: de Dance Classics. Alle cd's van destijds Arcade. Alle flac bestanden heb ik nu voor in de auto omgezet nar mp3, moet zeggen het is een feest van herkenning en het is bijna allemaal goede en leuke muziek. De kwaliteit is daarbij over het algemeen ook nog goed. Dus ik ga nog even dvd audio's branden (kan dit met mijn apparatuur niet streamen) zodat ik straks met een paar audio dvd's alle Dance Classics 1 t/m 16 heb ik goede kwaliteit. En voor in de auto 4 a 5 cd's met 320 kb/s mp3. Heerlijk is ook weer eens wat anders dan de huidige muziek.

En je begrijpt al: ook deze muziek klinkt lekker op mijn set, redelijk vette bas, mooi hoog, al komt dat ook wel omdat ik weet dat de Arcade cd's van destijds gemanipuleerd werden door extra hoog en laag toe te voegen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Wijx wondere wereld

Dat gebeurt nog steeds met dancemuziek. Vriend van mij is een vrij bekende dj, als je op zijn  afmixset "normale" muziek wil afspelen klinkt het nergens naar
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Raphie

Citaat van: Wijx wondere wereld op juni 24, 2012, 10:40:29
Dat gebeurt nog steeds met dancemuziek. Vriend van mij is een vrij bekende dj, als je op zijn  afmixset "normale" muziek wil afspelen klinkt het nergens naar
wat is "normale muziek" wat is een "afmix set" en uit nieuwsgierigheid, wie is de DJ?
JBL PRX Power!

Peerless Monster

Citaat van: Wijx wondere wereld op juni 24, 2012, 10:40:29

Ik denk een approach en wellicht muziekstyle...
2 bekende familieleden (vroegere luvstruck van de Southside spinners) van mij vragen wel eens om te luisteren naar wat ze gebouwd hebben op een goeie set...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Snowmaster

Heb al een paar hele goede ideeën voor akoestische aanpassingen van mijn luisterruimte.
Net als mijn zoektocht in "stroom" gaan deze erg onorthodox worden en zullen ze niet over bekende paden gaan. Ik moet straks ruim 30 mtr. glas gaan compenseren  :D.....leuke uitdaging.

Gisternacht heeft de Snow 3 het licht gezien. Na een anderhalf uur durend gesprek met Frank ontstond opnieuw een idee waarbij gebruik kon worden gemaakt van "afval"materiaal.
Tijdens de montage kreeg ik nog een extra ingeving en de eerste luisterindruk was direct verrassend.  Reden genoeg om vanavond wat extra materiaal uit de States te bestellen.
Na 24 uur spelen heeft de Snow 3 nu al zijn voorgangers verslagen.  De snelheid is volledig terug en er is een hoeveelheid attack die compleet niet past bij zo'n pingpongsetje. Elke TV uitzending is plotseling boeiend kijken en ook de Pioneer is sneller geworden in beeld.
Frank, de adrenaline is nu al aanwezig en ik betrap mijzelf erop dat ik mij regelmatig schrap zet in de bank. Ik weet dat ik op dit moment te snel en te enthousiast post, maar alle grenzen zijn hier  flink verlegd. Het is heerlijk kijken en verschrikkelijk genieten want het holografische geluidsbeeld is nu voor het eerst waarneembaar en de plaatsing verbetert zich snel. Hopelijk is dit effect geen inspeelboost, maar een blijvende ontwikkeling.
Komende dagen ga ik gewoon lekker spelen en laat de ontwikkelingen op mij afkomen.
Ik ben nu heel dicht bij de definitieve aansluiting. Heerlijk gevoel  ;D.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Martijn M

Stekkerblokken gaan mijn petje te boven, maar zou je misschien wat meer willen vertellen over de akoestische aanpassingen die je van plan bent te nemen? Op dit moment ben ik ook bezig met het maken van plannen voor akoestische aanpassingen.
Dutch & Dutch

Jumping Jack

Citaat van: Snowmaster op juni 28, 2012, 00:13:37
en ook de Pioneer is sneller geworden in beeld.

Dus Spanje - Portugal was bij jou al vroeger afgelopen dan? Of hoe bedoel je dit?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

Citaat van: Jumping Jack op juni 28, 2012, 11:56:59
Dus Spanje - Portugal was bij jou al vroeger afgelopen dan? Of hoe bedoel je dit?

Dan wil ik dat stekkerblok ook hebben...wat een drama en je wilt het toch afzien... ;D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: Snowmaster op juni 28, 2012, 00:13:37
Heb al een paar hele goede ideeën voor akoestische aanpassingen van mijn luisterruimte.
Net als mijn zoektocht in "stroom" gaan deze erg onorthodox worden en zullen ze niet over bekende paden gaan. Ik moet straks ruim 30 mtr. glas gaan compenseren  :D.....leuke uitdaging.

Gisternacht heeft de Snow 3 het licht gezien. Na een anderhalf uur durend gesprek met Frank ontstond opnieuw een idee waarbij gebruik kon worden gemaakt van "afval"materiaal.
Tijdens de montage kreeg ik nog een extra ingeving en de eerste luisterindruk was direct verrassend.  Reden genoeg om vanavond wat extra materiaal uit de States te bestellen.
Na 24 uur spelen heeft de Snow 3 nu al zijn voorgangers verslagen.  De snelheid is volledig terug en er is een hoeveelheid attack die compleet niet past bij zo'n pingpongsetje. Elke TV uitzending is plotseling boeiend kijken en ook de Pioneer is sneller geworden in beeld.
Frank, de adrenaline is nu al aanwezig en ik betrap mijzelf erop dat ik mij regelmatig schrap zet in de bank. Ik weet dat ik op dit moment te snel en te enthousiast post, maar alle grenzen zijn hier  flink verlegd. Het is heerlijk kijken en verschrikkelijk genieten want het holografische geluidsbeeld is nu voor het eerst waarneembaar en de plaatsing verbetert zich snel. Hopelijk is dit effect geen inspeelboost, maar een blijvende ontwikkeling.
Komende dagen ga ik gewoon lekker spelen en laat de ontwikkelingen op mij afkomen.
Ik ben nu heel dicht bij de definitieve aansluiting. Heerlijk gevoel  ;D.

dan heeft mijn ingeving toch goede resultaten, al vraag ik mij af hoe de Snow 3 het hier thuis dan zal doen, en of ik het klankkast geluid toch kan behouden....  ik wacht rustig af...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

solitaire

Wat versta je onder "het klankkast geluid" in deze 'stroom-kabel' context, Frank ?

soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Snowmaster

Citaat van: Jumping Jack op juni 28, 2012, 11:56:59

De kabeldecoder lijkt iets beter zijn werk te doen. Er is meer rust en snelle bewegingen zijn iets vloeiender. Het beeld is ahw beter te volgen bij camerazwenks e.d.

Citaat van: keyser op juni 28, 2012, 10:54:52
Stekkerblokken gaan mijn petje te boven, maar zou je misschien wat meer willen vertellen over de akoestische aanpassingen die je van plan bent te nemen? Op dit moment ben ik ook bezig met het maken van plannen voor akoestische aanpassingen.

Ik start zonder metingen en ga gewoon mijn gevoel, gezonde verstand en oren volgen.
Doordat de (nieuwe) set bijna rondom in het glas komt te zitten, heb ik besloten dat plafond, wanden en vloer aangepast worden. De wijze waarop moet nog definitieve vorm krijgen, maar het zal heel ver gaan en in de vorm : "beter onzichtbare kwantiteit dat zichtbare kwaliteit". Dus geen diffusers aan de muur, maar eerst akoestische pleister en aangepaste gordijnen/plissees of akoestische decoratie op kritische plekken. Er komt een zwevende afdekvloer tegen doordreunen van sub en een speciaal plafond. Meubels worden (onzichtbaar) voorzien van akoestisch materiaal.  Mijn huiskamer heeft op akoestisch gebied nu al (amateuristische) aanpassingen. Dit was indertijd een probeersel en functioneert beter dan gedacht. Materialen die hard lijken, zijn het nl. niet meer. Achterwand (speciale pleister), kamerraam en kamerhoeken (spec. gordijnen) en meubels (tafels, stoelen, kasten voorzien spec. akoestisch materiaal) zijn aangepast. Niemand ziet dit. 
Nu ga ik dit veel verder doorvoeren maar met professioneel materiaal.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Maro

Citaat van: Snowmaster op juni 28, 2012, 22:15:12
De kabeldecoder lijkt iets beter zijn werk te doen. Er is meer rust en snelle bewegingen zijn iets vloeiender. Het beeld is ahw beter te volgen bij camerazwenks e.d.

Ik start zonder metingen en ga gewoon mijn gevoel, gezonde verstand en oren volgen.
Doordat de (nieuwe) set bijna rondom in het glas komt te zitten, heb ik besloten dat plafond, wanden en vloer aangepast worden. De wijze waarop moet nog definitieve vorm krijgen, maar het zal heel ver gaan en in de vorm : "beter onzichtbare kwantiteit dat zichtbare kwaliteit". Dus geen diffusers aan de muur, maar eerst akoestische pleister en aangepaste gordijnen/plissees of akoestische decoratie op kritische plekken. Er komt een zwevende afdekvloer tegen doordreunen van sub en een speciaal plafond. Meubels worden (onzichtbaar) voorzien van akoestisch materiaal.  Mijn huiskamer heeft op akoestisch gebied nu al (amateuristische) aanpassingen. Dit was indertijd een probeersel en functioneert beter dan gedacht. Materialen die hard lijken, zijn het nl. niet meer. Achterwand (speciale pleister), kamerraam en kamerhoeken (spec. gordijnen) en meubels (tafels, stoelen, kasten voorzien spec. akoestisch materiaal) zijn aangepast. Niemand ziet dit. 
Nu ga ik dit veel verder doorvoeren maar met professioneel materiaal.

Ik zou gewoon een goede nieuwe receiver kopen. :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Snowmaster

Citaat van: Maro op juni 28, 2012, 23:22:59
Ik zou gewoon een goede nieuwe receiver kopen. :angel:

Die komt er zeer zeker, samen met een beamerlift en verzonken scherm met AB  8).

Maro

Citaat van: Snowmaster op juni 29, 2012, 14:14:19
Die komt er zeer zeker, samen met een beamerlift en verzonken scherm met AB  8).

Kijk, now we're talking... :pompom:  Ik ben benieuwd. Weet je al wat het gaat worden?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Citaat van: solitaire op juni 28, 2012, 22:00:43
Wat versta je onder "het klankkast geluid" in deze 'stroom-kabel' context, Frank ?

soli

sommige kabels willen nogal "helder" uitvallen waarbij je bij bijv. gitaren wel de snaren hoort maar niet de klankkast

Wijx wondere wereld

die hebben gewoon een dun middengebied
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

solitaire

Citaat van: frank2 op juni 29, 2012, 16:46:01
sommige kabels willen nogal "helder" uitvallen waarbij je bij bijv. gitaren wel de snaren hoort maar niet de klankkast

OK; herkenbaar

soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Hifi Addict

Akoestische tweaks met WAF:

Ik heb er een aantal (best wel slim) "verborgen" vind ik zelf  8)

Ik hou van een "live" geluid dus geen tapijt en geen zware gordijnen, voor mijn smaak is het heel makkelijk een ruimte teveel "af te doden".

Maar goed hier een aantal van mijn creaties wie weet hebben jullie er wat aan, onderkant salontafel:

Hifi Addict

Ikea bassabsorber bijzettafeltjes  ::)

Hifi Addict

"basstraps" verborgen achter de dvd's van de vrouw in de boekenkast (alleen voor de dapperen onder ons):

Hifi Addict

En "artpanels" absorberend (op 1e reflectiepunt aan de zijmuur) en een "polydiffusor" achtig iets  :ph34r:

Martijn M

Mooie oplossingen, Hifi Addict!

Als ik de absorbers voor de zijwandreflecties zo zie, lijken ze me echter best wel dun. Idealiter gebruik je hier dempingsmateriaal van minimaal 10 cm dik, om zo tot onder de Schroeder-frequentie te dempen.

Het plaatsen van dempingsmateriaal achter de DVD's en met name dat aan de onderzijde van de salontafel vind ik slim gevonden!
Dutch & Dutch

Hifi Addict

Het is helaas bij 72 mm gebleven, meer kreeg ik er niet door bij de vrouw  :'( , er zit nog wel gedeeltelijk (buiten het echte 1e reflectiepunt) karton voor wat de effectiviteit bij lagere frequenties iets zou moeten opschroeven (zie foto). In de kast tegen de achterwant zit 12 cm met een totaal oppervlak van 0.6 x 2.4 meter, in de "bijzettafeltjes" 42 cm.

P.S. Frank en Frank, dit doet absoluut meer dan jullie stroomvoorziening dus doe je best  8)