Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Nee, dat heb ik ook niet, maar Snow haalt dat aan om het verschil te benadrukken. Hij schrijft ook kleine staande golven e.d. In verhouding hoe het nu klinkt en toen hij hier was. Met zijn Snow2 klonken de bassen wel veel strakker, dus nu in verhouding boemeriger. Zie het wel in perspectief, mijn set klinkt ook nu niet boemerig, maar toen klonk het nog strakker.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

chansig

Jij begint over je eigen set en het gaat over boemerige bassen welke vaak voortkomen uit staande golven. Dat maakt het verwarrend.

Ik vind de opmerking van Ruud niet zo heel erg gek....een staande golf haal je niet weg met een kabel.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

bmateijsen

chansig

Ik denk onder de 1 meter...??

Even voor de goede orde: Ik ben blij dat de set van Frank lekker klinkt...en hoe dat bereikt wordt is mij om het even. Neemt niet weg dat wat Snowmaster verteld bevraagd kan worden.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Kingpin

Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

chansig

Ik denk dat hij dat wel wist...zijn  vraag is: Wat is een kleinestaande golf ?

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Kingpin

Citaat van: chansig op juni  1, 2012, 18:24:35
Ik denk dat hij dat wel wist...zijn  vraag is: Wat is een kleinestaande golf ?

Gr Hans
Ah ..op op die fiets  :D
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Wijx wondere wereld

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

chansig

Coax AQ Carbon

Wijx wondere wereld

Of minigolf

Snowmaster

Lachen hier...LOL  :D.

Alle woorden worden weer op een weegschaaltje gelegd, dat mag natuurlijk.
Zullen wij een soort synoniemenspelletje doen?
Klein : niet groot, gering, van bescheiden omvang.....
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

chansig

Inderdaad erg grappig...maar als het geschreven woord het enige is wat je hebt dan moet je het zorgvuldig gebruiken.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Wijx wondere wereld

Citaat van: Snowmaster op juni  1, 2012, 22:15:32

Klein : niet groot, gering, van bescheiden omvang.....

Een ventieldopje?

VlisChris

Kijk maar uit dat er geen hele flauwe reacties gaan komen straks :P
Ik maak hem niet in ieder geval ;)

martin_2703

Ik post hier niet zo vaak..maar ik wilde jullie dit niet onthouden ;D

Hierbij  Snowmaster 50 en voor degene die 't niet in de gaten hebben?Hij is 50 geworden  :worship:

Maro

Citaat van: Snowmaster op mei 28, 2012, 13:38:57
Die heb ik ook.....maar daar werd Frank zijn set niet vrolijk van een paar maanden geleden.

Frank lijkt nu alles toe te schrijven aan één kabel, maar dat is nu precies het verschil in visie dat wij soms hebben. Alleen die kabel zal hem nl. geen geluk brengen.
Het gaat om zijn huidige stroomkabels en stekkerblok die gezamenlijk iets te veel wegfilteren. Hierdoor wordt het karakter/vermogen van zijn set te weinig benut.   Hij hoeft dus alleen maar iets weg te laten als het ietsje minder lief en romig moet spelen.
Zijn set klinkt nu ook gewoon heel erg lekker en je kunt er probleemloos uren achtereen van genieten.
Ik ben alleen een liefhebber van fijndynamiek, dynamiek en attack zonder dat het vermoeiend wordt of agressief klinkt. Ik vind dat je muziek moet kunnen voelen terwijl de volumeknop zachtjes staat. Alleen dan bereik je t.z.t. het ultieme holgrafische geluidsbeeld in mijn ogen.

Er is ook geen wonder gebeurd in de geluidsweergave, maar Frank heeft gisteren gehoord dat hij zijn set iets "te lief" heeft gemaakt en dat hij levendiger en dynamischer kan spelen.
Afgelopen jaren klaagde hij over te veel schelheid, agressie, midhoog, hardheid etc.
Door veel verbeteringen door te voeren, heeft hij zijn heel erg lekker en aangenaam laten klinken.
In zijn drang om die hardheid te overwinnen heeft hij alleen zijn set iets te lief afgestemd (voor mijn smaak).
Ik snapte dat toen wel en merkte ook dat Frank even niet meer helemaal objectief kon luisteren. Het kon natuurlijk ook zijn smaak zijn. Nu hij een paar maanden naar een heerlijk klinkende set heeft geluisterd, gaf hij al een tijdje aan dat het hem misschien toch iets te kalm was geworden.
Maar hij riep ook.....ik ben gelukkig.....ik verander niets meer  ;D  !

Ha,ha,.....wedden ?!  riep ik toen nog  ;).  Tsja.....zoiets is natuurlijk een open deur ;D.

Voor mij was het bezoek aan Frank ook een referentiepunt om te kijken of ik met de ontwikkeling van het stekkerblok op de goede weg ben.  Mijn verwachtingen werden zelfs overtroffen want de weergave verbeterde behoorlijk. Vooral in HT leefde het geluidsbeeld op.
Het geluid zorgde dat je voortdurend in de film zat.  Nu is het ook mijn smaak dat geluid aan je "sleurt" bij film. Bij een goed afgestemde HT set hoeft het volume daarvoor zeker niet hard te staan, want dat irriteert mij eerder dan dat het iets toevoegt.
Ongemerkt ging bij Frank het volume toch flink omhoog doordat het na de aanpassingen en het stekkerblok veel rustiger klonk. De afzonderlijke geluiden trokken de volle aandacht en zorgen telkens voor verrassingen. Frank en ik praten zelfs gedempt tegen elkaar terwijl de volumeknop flink open stond. Op dat moment beseften wij ons nog niet dat wij gedempt spraken.
Nadat alles was teruggezet in de originele staat, keken wij het fragment opnieuw.
Er bleek een flink stuk spanning verdwenen en wij moesten met stemverheffing tegen elkaar spreken. Het geluid begon ook enigszins te irriteren door het hoge volume. Toen wij elkaar aankeken, beseften wij beiden dat het verschil in weergave veel groter was dan gedacht.  Beiden wilden wij nu de volumeknop terugdraaien en misten de rust, maar ook de enorme dynamiek van het vorige geluid.
Voor mij was dat moment het signaal dat ik helemaal op de goede weg ben met de ontwikkeling van mijn stekkerblok. Ook Frank beaamde dat het blok beter was dan alles wat hij tot dusverre had gehoord.  Het nog ruwe prototype van de "Snowmaster 2" heeft dus glansrijk zijn eerste krachtproef doorstaan. Ben er blij mee en ook trots op, want het heeft honderden uren ontwikkelen gekost.
Dit betekent dat ik ga beginnen met het derde stekkerblok, de Snowmaster 3. Met dit blok wil ik eindelijk het holografische geluidsbeeld gaan bereiken.  Bij de HT weergave kwam Frank daar trouwens al aardig in de buurt. Zijn speakeropstelling en huiskamer gooiden nog wat roet in het eten, maar hij zit er nu iets dichterbij met film kijken dan ik hier thuis.

Het CP audioblok van Christiaan Punter heeft indertijd mijn ogen flink geopend. Dit is in mijn ogen het beste audioblok dat er op de markt te krijgen is mits het bij je set past.
Hier thuis heb ik een audiokabel liggen die zo enorm goed matchte met zijn blok dat bij het film kijken geluiden precies op de goede plek werden weergegeven.   
Met Frank heb ik het daar al een paar keer over gehad : het holografische geluidsbeeld.
In mijn ogen krijg je bij de geluidsweergave achtereenvolgens : los komen van de speakers, buhne/stage, diepte, hoogte en bij HT een steeds dikkere, vettere surroundbubble.
Het voelt dan alsof je een grote hoofdtelefoon op hebt en daadwerkelijk (deels) aanwezig bent op de opname plek. Het geluid is dan voelbaar op je hoofd en lichaam, ook zonder hoog volume.
Daarna komt als laatste de ultieme weergave....de juiste plaatsing in de diepte en hoogte, het holografische geluidsbeeld.  De hoofdpersoon in de film loopt dan dwars door je heen en je voelt dan ook de knarsende grindsteentjes tegen je lichaam als hij door het midden naar je toe loopt en achter weer verdwijnt. Geluiden van bomen worden hoog weergegeven en voetstappen laag.  Een pistoolschot komt niet uit de luidsprekers, maar gewoon ergens uit de "muur of gordijnen".
Als je met deze weergave naar een film kijkt dan giert de adrenaline binnen een paar minuten door je lijf, is de film vele keren spannender en ben je bekaf na het kijken van een thriller .  Heerlijk is dat  :D !   
Dit heb ik nu een aantal keren meegemaakt met een juiste kabelcombinatie en het CP Audioblok.
Omdat het toen helaas ontbrak aan iets basfundament en er nog een paar kleine minpuntjes waren, ben ik nu zelf op zoek naar deze "ultieme" weergave.

Maar.....nu ga ik eerst weer verder met het weghalen van de bestrating, want dinsdag komt er een gravertje voor het verwijderen van de boomwortels en bamboestruiken.
Gistermiddag en avond heb ik onze poort gerenoveerd en een schuttingdeel verplaatst.
Eigenlijk is zoiets veel productiever en zinvoller dan al die audiofiele beschouwingen.
Als je zelf bestrating legt en een poort timmert dan krijg je waardering en respect van de wereld om je heen. Op een verjaardagsfeestje krijg je dan complimenten.  Als je op diezelfde verjaardag een verhaal over kabels of stekkerblokken houdt dan gaat menigeen twijfelen aan je goede verstand.. :D :D :D.   Daarom ga ik nu weer verder met stenen slepen...... ;).

Met een grote grijns op mijn gezicht sluit ik nu af.....lekker het zonnetje in, shirtje uit, glas water en bakje koffie erbij en dan........heerlijk stenen slepen. 
Tsja, als je ouder bent dan vijfig moet je wel in beweging blijven   ;).

Niet alleen op een verjaardags feestje hoor..... ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Snowmaster

De dranknevelen zijn weer een beetje opgetrokken. 
Gelukkig was ik nog helder genoeg om niet met de mooie blonde pruik op m'n kop naar bed te gaan.
Je moet wat doorstaan als je 50 wordt.... :pompom:
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Deleted Member 2

Citaat van: Snowmaster op juni  3, 2012, 14:25:22
Gelukkig was ik nog helder genoeg om niet met de mooie blonde pruik op m'n kop naar bed te gaan.

Moet je na gaan wat het is om 65 te worden :omg: :devil: :o

maar ach je oren hebben ook meer tijd gehad om in te spelen ;D

Nogmaals van harte Abraham. Zolang je nog de hele dag met stenen loopt te slepen zal het nog wel meevallen :bigsmile:

Groet,

Henk

Former member 78

Citaat van: Snowmaster op juni  3, 2012, 14:25:22

Van harte!

CZ79

Nog van harte en we wachten nog wel op die foto's van jou en je blonde pruik :clapping: :popcorn:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

solitaire

Citaat van: martin_2703 op juni  2, 2012, 22:45:29
Hierbij de Snowmaster 50 en voor degene die 't niet in de gaten hebben?Hij is 50 geworden  :worship:

na verhalen over Snow1 en Snow2 was het kwartje voor het snel-lezen van Snowmaster50 eerlijk gezegd niet gevallen

nu echter ...

Snow, nog van harte !  :pompom:   (sorry voor het derailen, Frank)

soli

Hinterm Horizont geht's weiter.

Hifi Addict

Ik gok nog een maand of 3 voordat snowmaster erachter komt hoeveel invloed het aanpakken van de niet audiogroepen heeft, dat gaat pas goede discussies opleveren  :pompom:  En wellicht lei(ij)den tot nieuwe inzichten  :ph34r:

frank2

Het zou me inderdaad niet verbazen dat dat zo zou zijn.